Régóta akartam már írni erről, de múlt héten két olyan már-már megdöbbentő “élményem” is volt, ami segített világra hozni ezt az írást. :) A téma röviden az a jelenség, amikor egy hirdető olyan “szakértő” céggel kezelteti az Adwords fiókját, ahol egyértelműen híján vannak a valódi hozzáértésnek és a tapasztalatnak, netán egyáltalán nem motiváltak abban, hogy tényleg jó munkát végezzenek.
A most bemutatott eset teljesen hétköznapi, mondhatni rendszeresen látunk hasonlókat, de ez annyira “szépen” mutatja meg a jelenséget, hogy muszáj megosztanom. A hirdető havonta több százezer forintot költ már évek óta az Adwordsben. Teljesen jó a hozzáállása az Adwordshöz, valamennyire ismeri a működését, de eszébe sem jut, hogy maga kezdjen el foglalkozni a kampányokkal, így megbízott egy céget a feladattal, mindjárt egy elég hosszú távú szerződést kötve velük.
Alapvető problémái nem voltak, de mivel most járt le ez a szerződés, és úgy gondolta, hogy lehet, hogy lehetne jobban is csinálni a dolgot, ezért megkeresett minket, hogy ajánlatot kérjen.
Az ajánlatkérési procedúra részeként belenéztünk a meglévő fiókba. Elképedve láttuk, hogy sok-sok hónapon át, havi több százezer forint úgy került elköltésre a fiókban, hogy egyrészt semmi érdemi változtatás nem történt (optimalizálás, tesztelés, stb.), másrészt az eleve meglévő beállítások is rendkívül komoly hibákat, hiányosságokat tartalmaznak. A hab a tortán, hogy ezért a szolgáltatásért havonta öt számjegyű (nem 1-gyel kezdődő) összeget fizetett a hirdető a “szakértőknek”.
Amikor elmeséltük, hogy mi a véleményünk az eddigi beállításokról, nagy meglepetés volt a reakció, hiszen álmában sem gondolta volna az ügyfél, hogy tulajdonképpen teljesen átverték hosszú idő óta… (Akinek mond ez valamit: az egész fiókban 1 kampány, 1 hirdetéscsoport, 1 hirdetés volt, ömlesztve a kulcsszavak.)
Csak hogy világos legyen: a fentiek következményeként feltehetően több millió forintnyi kár érte a hirdetőt egyrészt költség oldalon (például a rossz beállítások miatti felesleges klikkek miatt), másrészt talán még nagyobb veszteség érhette az elmaradt bevételek miatt (több embert lehetett volna elérni jó beállításokkal, így több vevőt szerezhetett volna).
Vigyázat – könnyen lehet, hogy akár Ön is ebben a cipőben jár, hiszen az ügyfél legfeljebb gyanakodott, hogy valami talán nincs egészen rendben, de azt nem gondolta, hogy elképesztően komoly problémák vannak. Fontosnak tartom megjegyezni, hogy egy ilyen helyzet egyáltalán nem a hirdető/ügyfél hibája, hiszen ő nem igen tudja megítélni, hogy mi számít jó beállításnak, és mi nem.
Ha csak a gyanúja is felmerül Önben, hogy talán valami nincs rendben a hirdetéseivel, nyugodtan kérjen tőlünk ajánlatot (semmi kötelezettséggel nem jár), és az ajánlat előtt az Ön fiókjába is belenézünk, és őszintén elmondjuk mit gondolunk. Azt is megmondjuk, ha látszólag minden rendben, nem fogjuk mindenképp azt állítani, hogy nagy baj van! :)