Elrettentő Adwords esetek

Régóta akartam már írni erről, de múlt héten két olyan már-már megdöbbentő “élményem” is volt, ami segített világra hozni ezt az írást. :) A téma röviden az a jelenség, amikor egy hirdető olyan “szakértő” céggel kezelteti az Adwords fiókját, ahol egyértelműen híján vannak a valódi hozzáértésnek és a tapasztalatnak, netán egyáltalán nem motiváltak abban, hogy tényleg jó munkát végezzenek.

A most bemutatott eset teljesen hétköznapi, mondhatni rendszeresen látunk hasonlókat, de ez annyira “szépen” mutatja meg a jelenséget, hogy muszáj megosztanom. A hirdető havonta több százezer forintot költ már évek óta az Adwordsben. Teljesen jó a hozzáállása az Adwordshöz, valamennyire ismeri a működését, de eszébe sem jut, hogy maga kezdjen el foglalkozni a kampányokkal, így megbízott egy céget a feladattal, mindjárt egy elég hosszú távú szerződést kötve velük.

Alapvető problémái nem voltak, de mivel most járt le ez a szerződés, és úgy gondolta, hogy lehet, hogy lehetne jobban is csinálni a dolgot, ezért megkeresett minket, hogy ajánlatot kérjen.

Az ajánlatkérési procedúra részeként belenéztünk a meglévő fiókba. Elképedve láttuk, hogy sok-sok hónapon át, havi több százezer forint úgy került elköltésre a fiókban, hogy egyrészt semmi érdemi változtatás nem történt (optimalizálás, tesztelés, stb.), másrészt az eleve meglévő beállítások is rendkívül komoly hibákat, hiányosságokat tartalmaznak. A hab a tortán, hogy ezért a szolgáltatásért havonta öt számjegyű (nem 1-gyel kezdődő) összeget fizetett a hirdető a “szakértőknek”.

Amikor elmeséltük, hogy mi a véleményünk az eddigi beállításokról, nagy meglepetés volt a reakció, hiszen álmában sem gondolta volna az ügyfél, hogy tulajdonképpen teljesen átverték hosszú idő óta… (Akinek mond ez valamit: az egész fiókban 1 kampány, 1 hirdetéscsoport, 1 hirdetés volt, ömlesztve a kulcsszavak.)

Csak hogy világos legyen: a fentiek következményeként feltehetően több millió forintnyi kár érte a hirdetőt egyrészt költség oldalon (például a rossz beállítások miatti felesleges klikkek miatt), másrészt talán még nagyobb veszteség érhette az elmaradt bevételek miatt (több embert lehetett volna elérni jó beállításokkal, így több vevőt szerezhetett volna).

Vigyázat – könnyen lehet, hogy akár Ön is ebben a cipőben jár, hiszen az ügyfél legfeljebb gyanakodott, hogy valami talán nincs egészen rendben, de azt nem gondolta, hogy elképesztően komoly problémák vannak. Fontosnak tartom megjegyezni, hogy egy ilyen helyzet egyáltalán nem a hirdető/ügyfél hibája, hiszen ő nem igen tudja megítélni, hogy mi számít jó beállításnak, és mi nem.

Ha csak a gyanúja is felmerül Önben, hogy talán valami nincs rendben a hirdetéseivel, nyugodtan kérjen tőlünk ajánlatot (semmi kötelezettséggel nem jár), és az ajánlat előtt az Ön fiókjába is belenézünk, és őszintén elmondjuk mit gondolunk. Azt is megmondjuk, ha látszólag minden rendben, nem fogjuk mindenképp azt állítani, hogy nagy baj van! :)

Csatlakozz a 6000+ regisztrált olvasónkhoz!

Az ehhez hasonló új írásainkról, illetve más tartalmainkról küldünk értesítőket, és bármikor le tudsz iratkozni természetesen.

Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!
E-mail cím nem megfelelő
Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!
Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!
Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!
Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!
* Kötelező mező

Ezeket olvastad már?

Nincs két egyforma link, avagy hogyan súlyozza a Google a linkeket

Nincs két egyforma link, avagy hogyan súlyozza a Google a linkeket

Múltkor (majdnem 5 éve) már írtam a Google sikeréért jelentős részben felelő ún. PageRank algoritmusról, amit 1997 környékén találtak ki a Google alapítói. Az algoritmus lényege a különböző honlapok (és a konkrét oldalak) fontosságának és népszerűségének meghatározása, ami az alábbi alapokra épül: A linkek egyfajta szavazatok a linket elhelyezők részéről,...

Elolvasom
Kosárelhagyás csökkentése – minden, amit tudnod kell a témáról

Kosárelhagyás csökkentése – minden, amit tudnod kell a témáról

A megkezdett kosárral rendelkező látogatók 70%-a végül nem fejezi be a rendelését a hazai és nemzetközi mérések szerint. Ez elképesztő veszteséget jelent minden webshop számára, és az egyik legfont...

Elolvasom
Bicikli kölcsönzés – Marketing tippek Amerikából

Bicikli kölcsönzés – Marketing tippek Amerikából

Már egy hete az Egyesült Államokban vagyunk, és még több mint 2 hétig járjuk a marketing őshazáját. Teljesen privát az utazás, de vérbeli vállalkozóként, ráadásul marketinges vállalkozóként nem tudok nem odanézni, ha valami jó vállalkozási vagy marketing ötletet látok. :) Veled is megosztok a legérdekesebb ilyen “odanézéseimből” néhányat. Ez most...

Elolvasom
ÜGYFELEINK N VÉLEMÉNYE

klikk me baby

  • Kállay Imre

    Egy külső szemlélő is rögtön felfedezi, jó helyre jött hozzátok. Örülök a találkozásnak és remélem, ez a találkozás egy közös együttműködés első lépcsőfoka volt.

    Kállay Imre, Kállay Autó (Ford Szaküzlet)
  • Oroszi Imre

    Örülök, hogy Danival dolgozhatok együtt. Felkészültségével és tapasztalatával segített elindítani, amiket hiányosságnak éreztem. Kellemes hangulatban, de célratörően teltek a mentorálások. Ajánlom a mentorálást azoknak, akik profi iránymutatás mellett szeretnék fiókjaikat kezelni. Nem véletlen, hogy folytatom a mentorálást hosszabb távon. :)

    Oroszi Imre, AgroOroszi
  • Csongrádi Eszter

    Tetszett a konzultáció! Sok újdonságról értesültünk, tanultunk. Ezekből párat már aznap meg is valósítottunk, ami nagyon szuper! Köszönöm még egyszer!

    Csongrádi Eszter, németADÓ
  • Lukács Beáta

    Nagyon örülök, hogy a Klikkmarketingre bíztam a hirdetési fiókjaink kezelését, nagyon elégedett vagyok velük. A kapcsolattartónk mindig elérhető, azonnal reagál a kéréseinkre. Sőt, proaktívan gyakran előttünk jár. Ráadásul a stratégiában is hasznos, építő tanácsokat ad, azokat közösen dolgozzuk ki.

    Lukács Beáta, SimpleJob