Email tárgysor – Biztos, hogy arra használod, amire kell?

Az emailed különböző elemekből áll (tárgymező, szövegtörzs, a szövegben elhelyezett hivatkozások), melyeknek megvan a saját funkciójuk, feladatuk. Ha ezeket a funkciókat nem kezeled helyén, akkor te is azok közé a marketingesek, vállalkozók közé fogsz tartozni, akik szerint az email marketing elavult és nem működik.

Sokan és sokszor próbálták már eltemetni az email marketinget, de saját tapasztalatunkból tudjuk, hogy továbbra is virágzik és nagyon jó eredményeket képes produkálni.

Ebben a bejegyzésben arról olvashatsz, hogy a tárgysornak, tárgymezőnek mi a feladata ebben a folyamatban, és mire kell figyelned, amikor szövegezed, létrehozod.

Az emailed elemei

Az emailednek 3 fő része van. Ez a 3 fő rész az email tárgymezője, az email szövege, és az emailben hivatkozott landing oldalad (landing oldal = az az oldal, ahová a felhasználó kattintás után érkezik, itt mutatod be az ajánlatodat a felhasználónak).

Ezek közül most a tárgysorról írok részletesebben, és megnézzük, milyen feladatot tölt be ebben a folyamatban.

Email tárgysor/tárgymező

Már itt sokan elvéreznek, akik email marketinget folytatnak. A tárgymezőnek egyetlen feladata van. Mégpedig az, hogy a felhasználó megnyissa az emailt. Semmi más.

Nem itt kell eladnod az ajánlatodat (termék, szolgáltatás, lead magnet (csali), stb.). Itt kizárólag az email megnyitását kell ‘eladnod’. Egy célod lehet ezzel: nyissák meg az emailt azok, akiknek szántad.

Ennek két módját különböztethetjük meg annak alapján, hogy mi a célod.
Használhatsz úgynevezett “vak” tárgymezőt vagy “direkt” tárgymezőt.

Email tárgymezők típusa

A vak tárgymező a kíváncsiságra, izgatottságra épít, nem fogalmaz meg konkrétumokat. Ezzel maximalizálhatod az emailed megnyitási arányát. Viszont arra is számítanod kell, hogy kevesebben fognak átkattintani az emaiből, mivel őket a kíváncsiság hajtotta.

Ellenben a direkt tárgysor, mely utal arra, hogy milyen tartalom, téma várja a felhasználót a kattintás után (természetesen ez is lehet izgalmasan megfogalmazva).

Ebben az esetben ugyan kevesebben nyitják meg az emailt, viszont sokkal nagyobb lesz az átkattintási arány, mert már az email tárgymezőjével szegmentáltad, előszűrted a felhasználókat.

Mutatok néhány példát.

Vak tárgysor:

  • Ezt szeretni fogod!
  • Épp lecsúszol valamiről…
  • Már minden ismerősöd, barátod erről beszél!

Láthatod, ebben az esetben bármi szerepelhet az email szövegében, hiszen semmi nem utal a tartalomra a tárgysorban. Ez növelheti a megnyitási arányt, viszont nagyon óvatosan kell bánni ezzel, mert könnyen rosszul sülhet el.

Ha csalódást okozol a felhasználónak a beígért szuper izgalmas tárgysor után, akkor rossz szájízt hagyhat a felhasználóban ez a kis akciód. Könnyen leiratkozhat a listádról, és ez csak a jobbik eset.

Direkt tárgysor:

  • Esettanulmány – Így dupláztuk meg a vásárlások kosárértékét 1 hónap leforgása alatt
  • Megérkezett a legteljesebb Facebook hirdetési útmutató kezdő hirdetőknek!
  • Írj sales szöveget, mint egy profi!

Ezek a direkt tárgysorok már utalnak az emailben található tartalomra.
Ebben az esetben kevesebben fogják megnyitni az emailt, viszont akik megnyitják, azok valóban érdeklődnek a téma iránt.

Tehát nagyobb lesz az átkattintási arány az emailből, összehasonlítva egy vak tárgysorral rendelkező emaillel.

Mikor melyiket használjam?

Véleményem szerint a vak tárgysorral nagyon óvatosan kell bánni. Csak akkor használnám ezt a típusú tárgysort, ha biztos vagyok benne, hogy az emailben található tartalom, ajánlat bivalyerős, ezért minél több felhasználónak meg akarom mutatni.

Ha egy közepesen jó, vagy jó ajánlatot akarsz ezzel a tárgysor típussal felvezetni, akkor biztos lehetsz benne, hogy lesznek olyanok, akik csalódni fognak. Egyszerűen többet vártak a tárgymező alapján.

Összefoglalás

Az emailed tárgysora az egyik, ha nem a legfontosabb eleme az email marketingednek. Sokan már itt elvéreznek, mert nem a neki szánt feladatra használják.

Pár napig figyeld az email fiókodat, hogy milyen tárgysorral érkező emailek keltik fel kíváncsiságodat. És figyeld, hogy melyek azok az emailek, melyekre azért kattintasz, mert a tárgysorból következtetsz az értékes tartalomra.

1 megosztás = “köszönöm, ez tetszett, hasznos volt” :)

Csatlakozz a 6000+ regisztrált olvasónkhoz!

Az ehhez hasonló új írásainkról, illetve más tartalmainkról küldünk értesítőket, és bármikor le tudsz iratkozni természetesen.

Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!
E-mail cím nem megfelelő
Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!
Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!
Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!
Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!
* Kötelező mező

Ezeket olvastad már?

5+1 professzionális tipp Instagram hirdetéseidhez

5+1 professzionális tipp Instagram hirdetéseidhez

Összegyűjtöttem 6 olyan tippet, melyekkel garantáltan jobb eredményeket fogsz elérni Instagram hirdetéseiddel. Ezek a tanácsok olyan marketing szakemberektől származnak, akik világméretű kampányokat építettek fel ezen a platformon. Ez a harmadik blogbejegyzés az Instagrammal kapcsolatban. Amennyiben lemaradtál az előző kettő bejegyzésről, itt tudod elolvasni őket: Instagram hirdetések I. rész – Kezdjük...

Elolvasom
A promóciók pszichológiája

A promóciók pszichológiája

A vásárlók két ajánlat közül sokszor nem azt választják, amelyik számukra kedvezőbb lenne. Ennek pszichológiai okai vannak. Ha ismered ezeket az okokat, akkor olyan promóciókkal fogsz tudni előálln...

Elolvasom
Indul az első hazai Adwords blog!

Indul az első hazai Adwords blog!

Az elmúlt években a tapasztalataink alapján töretlenül növekedett és fejlődött a magyarországi keresőmarketing piac. Szolgáltatásainkkal, tananyagunkkal, hírlevélsorozatunkkal és publikációinkkal úgy érzem már eddig is sokat tettünk a kis- és középvállalkozások sikeres kampányaiért – de a java még csak most jön!. :) Az Adwords-Hirdetes.hu domain név alatt működő honlapot jelentősen kibővítjük,...

Elolvasom
ÜGYFELEINK N VÉLEMÉNYE

klikk me baby

  • Kállay Imre

    Egy külső szemlélő is rögtön felfedezi, jó helyre jött hozzátok. Örülök a találkozásnak és remélem, ez a találkozás egy közös együttműködés első lépcsőfoka volt.

    Kállay Imre, Kállay Autó (Ford Szaküzlet)
  • Oroszi Imre

    Örülök, hogy Danival dolgozhatok együtt. Felkészültségével és tapasztalatával segített elindítani, amiket hiányosságnak éreztem. Kellemes hangulatban, de célratörően teltek a mentorálások. Ajánlom a mentorálást azoknak, akik profi iránymutatás mellett szeretnék fiókjaikat kezelni. Nem véletlen, hogy folytatom a mentorálást hosszabb távon. :)

    Oroszi Imre, AgroOroszi
  • Csongrádi Eszter

    Tetszett a konzultáció! Sok újdonságról értesültünk, tanultunk. Ezekből párat már aznap meg is valósítottunk, ami nagyon szuper! Köszönöm még egyszer!

    Csongrádi Eszter, németADÓ
  • Lukács Beáta

    Nagyon örülök, hogy a Klikkmarketingre bíztam a hirdetési fiókjaink kezelését, nagyon elégedett vagyok velük. A kapcsolattartónk mindig elérhető, azonnal reagál a kéréseinkre. Sőt, proaktívan gyakran előttünk jár. Ráadásul a stratégiában is hasznos, építő tanácsokat ad, azokat közösen dolgozzuk ki.

    Lukács Beáta, SimpleJob