5+1 professzionális tipp Instagram hirdetéseidhez

Összegyűjtöttem 6 olyan tippet, melyekkel garantáltan jobb eredményeket fogsz elérni Instagram hirdetéseiddel. Ezek a tanácsok olyan marketing szakemberektől származnak, akik világméretű kampányokat építettek fel ezen a platformon. Ez a harmadik blogbejegyzés az Instagrammal kapcsolatban. Amennyiben lemaradtál az előző kettő bejegyzésről, itt tudod elolvasni őket:

#1 Mondj el történetet

A storytellingnek meghatározó szerepe van a tartalommarketingben.
Sokkal könnyebben tudsz érzelmeket kiváltani a felhasználókból, ha történetbe csomagolod az üzeneted. Miért ennyire fontos, hogy érzelmeket váltson ki a hirdetésed? Azért, mert a vásárlói döntések az érzelmeken alapulnak elsősorban, és csak ezután jön a racionalitás.

Szóval próbálj történetet elmondani a képeddel, videóddal, bármivel, amivel a termékedet, szolgáltatásodat hirdeted. Ha jobb ötleted nincs, akkor meséld el a céged, vállalkozásod történetét. A lényeg, hogy legyen története, és váltson ki érzelmeket (olyan érzelmeket, melyek vásárlásra ösztönzik a felhasználót).

#2 Olvadj a környezetbe

Ha nem akarod, hogy az első pillantásra kiszúrják a felhasználók, hogy a hirdetésed egy hirdetés (az emberek többsége utálja a hirdetéseket), akkor olvadj a környezetbe. Ne feledd, a felhasználó a barátai, ismerősei képeire, videóira számít, mikor a saját “feed”-jét pörgeti, és nem a te hirdetésedre, mely nyilakkal, szöveggel, akció feliratokkal tűnik ki a sorból (folyamból).

Általános szabály, hogy ne rakj feliratokat a képre. Nézd meg ezt a képet, nagyon jó példa arra, hogyan kell olyan Insta hirdetést gyártani, amit már messziről (még MyVip-ről is) látnak, hogy hirdetés.

Instagram hirdetések

Egy rossz példa Instagram hirdetésekhez

Hogy jó példát is mutassak, nézd meg ezt a hirdetést. Első látásra tökéletesen passzol a környezetbe (amennyiben nem egy Metallicát kedvelő 25 éves srác “feed”-jén jelenik meg, de ez már a megfelelő célzáson múlik).

Instagram hirdetések

Egy jó példa Instagram hirdetésekhez

Natív tartalmat használj a hirdetéseidhez, melyek tökéletesen passzolnak a célcsoportod képfolyamába. Ahelyett, hogy a képre írnál, inkább a kép leírásában, a #hashtag-ek használatával próbáld a kulcsszavakat, üzenetet csatolni a képhez.

#3 Meríts ihletet az organikus tartalmaidból és tesztelj

Nézd meg, melyek voltak azok az organikus posztjaid, melyek magas elköteleződéssel társultak. A legtöbb hozzászólást, lájkot, megosztást (repost) kapták. Ha ez megtörtént, akkor megvan a kiindulópont a jól teljesítő hirdetéseidhez.

De ne elégedj meg ennyivel. Teszteld folyamatosan a jól teljesítő hirdetéseidet is. Nézd meg különböző szöveggel, különböző hashtag-ek használatával. Futtasd ugyanazt a képet, videót más szöveggel. Vagy maradjon a szöveg és cseréld a képet, videót.

Inspirációhoz tehát az organikusan is jól teljesítő tartalmak szolgáljanak alapként hirdetéseid létrehozásakor. Ha ez megtörtént, akkor szénné lehet tesztelni, hogy melyik variáció teljesít jobban. Arra figyelj, hogy amikor A/B tesztelsz, akkor csak egy dolgot változtass meg a hirdetésen, ugyanabban az időben futtasd a 2 tesztelendő hirdetést, és ugyanannak a célcsoportnak hirdesd.

#4 Ne bonyolítsd túl

Egy hirdetéssel egyetlen terméket, szolgáltatást akarj eladni. Egyetlen link tartozzon a hirdetéshez, mely azonnal a hirdetett termék oldalára navigálja az érdeklődőt.

Legyen letisztult az összkép, egyértelmű az üzenet. És azonnal kapja meg a felhasználó, amire számít. Ne kelljen még a weboldalon keresgélnie a termék után, amit hirdettél neki.

Használhatsz carousel (galéria) hirdetést is, de ebben az esetben minden képhez, minden termékhez tartozzon egy közvetlen link, ami az adott termék oldalára irányítja a felhasználót.

#5 Használj CTA gombot

Segíts a felhasználónak, hogy mit kell tennie. Helyezz el CTA (Call to Action) gombot a hirdetéseden. Ezzel jelzed, hogy mire számíthat, ha rákattint a gombra. Egyrészt megkönnyíted a dolgát, hogy mit kell tennie,
másrészt előre tudod jelezni, hogy mire számíthat a gombra kattintva.

Arra ügyelj, hogy azt kapja a felhasználó, amit ígértél. Ha a gombon az a felirat szerepel, hogy “feliratkozás”, akkor ez a lehetőség várja a felhasználót és ne webshop felületére irányítsd, ahol csak vásárolni tud. Ha ez történik, akkor csalódást okozol az érdeklődőnek, nagyon rossz felhasználói élményt okozva ezzel.

#+1 Nagy mosoly

Amennyiben lehetőséged van termékedet, szolgáltatásodat úgy megjeleníteni képeken, vagy videókban, hogy mosolygó emberi arcok is társuljanak hozzá, akkor használd ki ezt a lehetőséget.

Emberi természetünkből adódóan jó érzéssel tölt el minket, amennyiben mosolygó arcokat látunk. Nem véletlen, hogy TV reklámokban mindenki boldog.

Ezt te is könnyen tesztelheted a saját, személyes környezetedben. Cseréld le a profil képedet Facebookon egy mosolygós képre, majd pár hónappal később egy komolyabb képre (semmi mást ne változtass, csak a mimikát). Nézd meg, melyiket kedvelte jobban a közönség. :)

Összefoglalás

Instagramon egy hirdetés sokkal nagyobb figyelmet kap, mint Facebookon. Nincsenek oldalsávok, chat sáv jobb oldalon, értesítések, alkalmazások, csoportok listázva bal oldalon, nincs olyan sok szöveg, stb. Így kevesebb dolog tereli el a figyelmet, így a hirdetések nagyobb figyelmet kapnak.

A kérdés már csak az, hogy mire használod ezt a fókuszált figyelmet.
Megvan az a veszélye, ha valamit rosszul csinálsz, rossz hirdetéseket gyártasz, akkor annak a negatív hatása is nagyobb lehet a felhasználókban.

Ha szeretnél bepillantást nyerni a Klikkmarketing életébe, akkor mindenképp kövess minket Instagramon is, ahol kicsit ‘lazább’ stílusú életképeket is találhatsz. :)

Amennyiben tetszett a bejegyzés vagy úgy gondolod, másoknak is hasznos lehet, nyugodtan oszd meg, hálásak lesznek érte azok, akiknek segíteni tudsz.

1 megosztás = “köszönöm, ez tetszett, hasznos volt” :)

Csatlakozz a 6000+ regisztrált olvasónkhoz!

Az ehhez hasonló új írásainkról, illetve más tartalmainkról küldünk értesítőket, és bármikor le tudsz iratkozni természetesen.

Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!
E-mail cím nem megfelelő
Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!
Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!
Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!
Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!
* Kötelező mező

Ezeket olvastad már?

Ezt a 6 hibát ne kövesd el a céged blogjában

Ezt a 6 hibát ne kövesd el a céged blogjában

Ha komolyan veszed a céged online marketingjét, akkor egyszerűen nem engedheted meg magadnak, hogy a cégednek ne legyen egy rendszeresen frissített blogja. Nem azt jelenti ez, hogy konkrétan neked ...

Elolvasom
Így tereld a látogatóid a konverzió irányába

Így tereld a látogatóid a konverzió irányába

Nagyon fontos felvenned azt a nézőpontot, hogy minden látogatóért fizetsz. Vagy az energiáddal, vagy konkrétan a Google-nek és a Facebooknak azért, hogy jöjjön egy látogató az oldaladra. Nem engedh...

Elolvasom
A robotika három törvénye

A robotika három törvénye

Múlt héten fejeztem be Isaac Asimov egyik korai művének, az Én, a robot című novelláskötetnek az olvasását. (Bár manapság többet hallani az ugyanilyen címen futó Will Smith főszereplésével játszódó filmről, maga a könyv 1950-ben íródott!) A robotika három törvénye Asimov kitalációja, ami a robotizált világ egyfajta új “robot-alkotmánya”, az összes...

Elolvasom
ÜGYFELEINK N VÉLEMÉNYE

klikk me baby

  • Kállay Imre

    Egy külső szemlélő is rögtön felfedezi, jó helyre jött hozzátok. Örülök a találkozásnak és remélem, ez a találkozás egy közös együttműködés első lépcsőfoka volt.

    Kállay Imre, Kállay Autó (Ford Szaküzlet)
  • Oroszi Imre

    Örülök, hogy Danival dolgozhatok együtt. Felkészültségével és tapasztalatával segített elindítani, amiket hiányosságnak éreztem. Kellemes hangulatban, de célratörően teltek a mentorálások. Ajánlom a mentorálást azoknak, akik profi iránymutatás mellett szeretnék fiókjaikat kezelni. Nem véletlen, hogy folytatom a mentorálást hosszabb távon. :)

    Oroszi Imre, AgroOroszi
  • Csongrádi Eszter

    Tetszett a konzultáció! Sok újdonságról értesültünk, tanultunk. Ezekből párat már aznap meg is valósítottunk, ami nagyon szuper! Köszönöm még egyszer!

    Csongrádi Eszter, németADÓ
  • Lukács Beáta

    Nagyon örülök, hogy a Klikkmarketingre bíztam a hirdetési fiókjaink kezelését, nagyon elégedett vagyok velük. A kapcsolattartónk mindig elérhető, azonnal reagál a kéréseinkre. Sőt, proaktívan gyakran előttünk jár. Ráadásul a stratégiában is hasznos, építő tanácsokat ad, azokat közösen dolgozzuk ki.

    Lukács Beáta, SimpleJob