Összegyűjtöttem 6 olyan tippet, melyekkel garantáltan jobb eredményeket fogsz elérni Instagram hirdetéseiddel. Ezek a tanácsok olyan marketing szakemberektől származnak, akik világméretű kampányokat építettek fel ezen a platformon. Ez a harmadik blogbejegyzés az Instagrammal kapcsolatban. Amennyiben lemaradtál az előző kettő bejegyzésről, itt tudod elolvasni őket:
- Instagram hirdetések I. rész – Kezdjük az alapoknál
- Instagram hirdetések II. rész – Lehet Instagramon eladni?
#1 Mondj el történetet
A storytellingnek meghatározó szerepe van a tartalommarketingben.
Sokkal könnyebben tudsz érzelmeket kiváltani a felhasználókból, ha történetbe csomagolod az üzeneted. Miért ennyire fontos, hogy érzelmeket váltson ki a hirdetésed? Azért, mert a vásárlói döntések az érzelmeken alapulnak elsősorban, és csak ezután jön a racionalitás.
Szóval próbálj történetet elmondani a képeddel, videóddal, bármivel, amivel a termékedet, szolgáltatásodat hirdeted. Ha jobb ötleted nincs, akkor meséld el a céged, vállalkozásod történetét. A lényeg, hogy legyen története, és váltson ki érzelmeket (olyan érzelmeket, melyek vásárlásra ösztönzik a felhasználót).
#2 Olvadj a környezetbe
Ha nem akarod, hogy az első pillantásra kiszúrják a felhasználók, hogy a hirdetésed egy hirdetés (az emberek többsége utálja a hirdetéseket), akkor olvadj a környezetbe. Ne feledd, a felhasználó a barátai, ismerősei képeire, videóira számít, mikor a saját “feed”-jét pörgeti, és nem a te hirdetésedre, mely nyilakkal, szöveggel, akció feliratokkal tűnik ki a sorból (folyamból).
Általános szabály, hogy ne rakj feliratokat a képre. Nézd meg ezt a képet, nagyon jó példa arra, hogyan kell olyan Insta hirdetést gyártani, amit már messziről (még MyVip-ről is) látnak, hogy hirdetés.
Egy rossz példa Instagram hirdetésekhez
Hogy jó példát is mutassak, nézd meg ezt a hirdetést. Első látásra tökéletesen passzol a környezetbe (amennyiben nem egy Metallicát kedvelő 25 éves srác “feed”-jén jelenik meg, de ez már a megfelelő célzáson múlik).
Egy jó példa Instagram hirdetésekhez
Natív tartalmat használj a hirdetéseidhez, melyek tökéletesen passzolnak a célcsoportod képfolyamába. Ahelyett, hogy a képre írnál, inkább a kép leírásában, a #hashtag-ek használatával próbáld a kulcsszavakat, üzenetet csatolni a képhez.
#3 Meríts ihletet az organikus tartalmaidból és tesztelj
Nézd meg, melyek voltak azok az organikus posztjaid, melyek magas elköteleződéssel társultak. A legtöbb hozzászólást, lájkot, megosztást (repost) kapták. Ha ez megtörtént, akkor megvan a kiindulópont a jól teljesítő hirdetéseidhez.
De ne elégedj meg ennyivel. Teszteld folyamatosan a jól teljesítő hirdetéseidet is. Nézd meg különböző szöveggel, különböző hashtag-ek használatával. Futtasd ugyanazt a képet, videót más szöveggel. Vagy maradjon a szöveg és cseréld a képet, videót.
Inspirációhoz tehát az organikusan is jól teljesítő tartalmak szolgáljanak alapként hirdetéseid létrehozásakor. Ha ez megtörtént, akkor szénné lehet tesztelni, hogy melyik variáció teljesít jobban. Arra figyelj, hogy amikor A/B tesztelsz, akkor csak egy dolgot változtass meg a hirdetésen, ugyanabban az időben futtasd a 2 tesztelendő hirdetést, és ugyanannak a célcsoportnak hirdesd.
#4 Ne bonyolítsd túl
Egy hirdetéssel egyetlen terméket, szolgáltatást akarj eladni. Egyetlen link tartozzon a hirdetéshez, mely azonnal a hirdetett termék oldalára navigálja az érdeklődőt.
Legyen letisztult az összkép, egyértelmű az üzenet. És azonnal kapja meg a felhasználó, amire számít. Ne kelljen még a weboldalon keresgélnie a termék után, amit hirdettél neki.
Használhatsz carousel (galéria) hirdetést is, de ebben az esetben minden képhez, minden termékhez tartozzon egy közvetlen link, ami az adott termék oldalára irányítja a felhasználót.
#5 Használj CTA gombot
Segíts a felhasználónak, hogy mit kell tennie. Helyezz el CTA (Call to Action) gombot a hirdetéseden. Ezzel jelzed, hogy mire számíthat, ha rákattint a gombra. Egyrészt megkönnyíted a dolgát, hogy mit kell tennie,
másrészt előre tudod jelezni, hogy mire számíthat a gombra kattintva.
Arra ügyelj, hogy azt kapja a felhasználó, amit ígértél. Ha a gombon az a felirat szerepel, hogy “feliratkozás”, akkor ez a lehetőség várja a felhasználót és ne webshop felületére irányítsd, ahol csak vásárolni tud. Ha ez történik, akkor csalódást okozol az érdeklődőnek, nagyon rossz felhasználói élményt okozva ezzel.
#+1 Nagy mosoly
Amennyiben lehetőséged van termékedet, szolgáltatásodat úgy megjeleníteni képeken, vagy videókban, hogy mosolygó emberi arcok is társuljanak hozzá, akkor használd ki ezt a lehetőséget.
Emberi természetünkből adódóan jó érzéssel tölt el minket, amennyiben mosolygó arcokat látunk. Nem véletlen, hogy TV reklámokban mindenki boldog.
Ezt te is könnyen tesztelheted a saját, személyes környezetedben. Cseréld le a profil képedet Facebookon egy mosolygós képre, majd pár hónappal később egy komolyabb képre (semmi mást ne változtass, csak a mimikát). Nézd meg, melyiket kedvelte jobban a közönség. :)
Összefoglalás
Instagramon egy hirdetés sokkal nagyobb figyelmet kap, mint Facebookon. Nincsenek oldalsávok, chat sáv jobb oldalon, értesítések, alkalmazások, csoportok listázva bal oldalon, nincs olyan sok szöveg, stb. Így kevesebb dolog tereli el a figyelmet, így a hirdetések nagyobb figyelmet kapnak.
A kérdés már csak az, hogy mire használod ezt a fókuszált figyelmet.
Megvan az a veszélye, ha valamit rosszul csinálsz, rossz hirdetéseket gyártasz, akkor annak a negatív hatása is nagyobb lehet a felhasználókban.
Ha szeretnél bepillantást nyerni a Klikkmarketing életébe, akkor mindenképp kövess minket Instagramon is, ahol kicsit ‘lazább’ stílusú életképeket is találhatsz. :)
Amennyiben tetszett a bejegyzés vagy úgy gondolod, másoknak is hasznos lehet, nyugodtan oszd meg, hálásak lesznek érte azok, akiknek segíteni tudsz.
1 megosztás = “köszönöm, ez tetszett, hasznos volt” :)