Évértékelő: ilyen volt 2022 a Klikkmarketing életében

Új hagyományt akarok teremteni azzal, hogy minden év elején értékelem az előző év eredményeit, fejlődéseit, sikereit. Elsősorban másoknak akarok inspirációt és példát mutatni azzal, hogy mi miket csinálunk, miket valósítunk meg, hogyan gondolkozunk, másodsorban pedig magunknak is egy jó összefoglaló ez, hogy jobban meg tudjuk ünnepelni a saját sikereinket, illetve le tudjunk vonni következtetéseket abból, ami esetleg nem sikerült. Akkor olvasd el, ha tényleg érdekel, mert ez rólunk szól, és kicsit talán büszkélkedni is fogok benne!

A körülményeket tekintve nehéz év volt 2022, tökéletesen alkalmas lett volna arra, hogy számunkra is inkább negatív legyen, és megelégedjünk azzal, hogy “legalább élünk”. De én nem ilyen vagyok, mi nem ilyenek vagyunk. Természetesen nem lehet figyelmen kívül hagyni azt, ami körülöttünk zajlik, de ahogyan szerintem a mi példánk is mutatja, proaktivitással, odafigyeléssel, motiváltan, lelkesen, profin dolgozva igenis el lehet érni szép eredményeket egy nehezebb környezetben is.

Ez egy hosszabb írás, ezért csináltam neki egy saját tartalomjegyzéket:

  1. Betti lett az új cégvezetőnk, és lett új tulajdonosunk is
  2. Felpörögtek az új üzletágak, már nem “PPC-s cég” vagyunk
  3. Elkészült a híres munkatársi kézikönyvünk, rendesen nyomtatásban
  4. Az egész cégben bevezettük a teljesítmény alapú bérezést
  5. Új vezetőket neveztünk ki, megreformáltuk az egész szervezetet
  6. A számokban kifejezett növekedésünk is elég jelentős volt
  7. A legtöbb célunkat elértük, a tervezés meghozta a gyümölcsét
  8. Mik azok, amik nem sikerültek? Voltak kudarcok is?

#1 Betti lett az új cégvezetőnk, és lett új tulajdonosunk is

Tavaly tavasszal még nem tudtam elképzelni, hogy valaha lesz cégvezetője a Klikkmarketingnek. Mármint olyan cégvezetője, aki nem én vagyok. Lassan 20 éve az életem része a Klikkmarketing. Én hoztam létre a teljesen nulláról. Lehet, hogy másoknak ez könnyebb, nekem nagyon nehéz volt megemészteni azt, hogy ugyan az agyammal tudom, hogy ez lehetséges, de valahogy ezt “lelkileg” is el kell hinni, talán meg kell hozzá érni. Azután

egy hirtelen “megvilágosodás” következtében egyszercsak elhittem, hogy ez lehetséges. És nem vártam sokat azzal, hogy elkezdjem valósággá változtatni ezt az elképzelést.

Tavaly nyáron házon belül meg is találtam a megfelelő jelöltet, azaz Bettit. Tulajdonképpen nem igazán volt kérdés, hogy ki az alkalmas, Betti egész sztorija a Klikkmarketingnél olyan, ami egyértelművé tette, hogy ez a helyes lépés. Szépen látszott rajta, hogy van ösztönös vezetési képessége, nagyon lojális a Klikkmarketing felé, jó szakember is (hiszen még juniorként került hozzánk, és nálunk lett képzett szakember), és a munkatársak pedig mindig is felnéztek rá.

Egy több hónapos intenzív felkészítési munka után (aminek része volt Betti felkészítése, illetve annak a vezetői pozíciónak a pótlása, ahonnan ő “kijött” a cégvezetővé válás miatt) tehát január 1-jétől már ő a Klikkmarketing cégvezetője. Ez persze nem egy egyik napról a másikra dolog, nem változott meg minden hirtelen, hanem ez egy út, ami már több mint 1 éve tart, és most már igazán jól működik Betti cégvezetőként.

Az új tulajdonos

Teljesen megváltozott az én vállalkozói életem is a cégvezetői kinevezés következtében, ezért bár ténylegesen nem lett egy új tulajdonosa a cégnek (bocs, a poénért), de én mégis egy új tulajdonos lettem.

Mert korábban igazából nem tudtam ténylegesen tulajdonosként működni, hiszen nyakig benne voltam a cég működésében.

Még mindig tart az a folyamat, amikor én már “csak” a Klikkmarketing tulajdonosa leszek, de nagyon nagy mértékben belekóstoltam abba, és legfőképp elhittem, hogy bizony lehetséges az, hogy a totál nulláról indulva (lassan 20 évvel ezelőtt…), el lehet jutni oda, hogy a cég már tud tőlem függetlenül is működni. És nem “valahogyan” működni, hanem akár magasabb szinten is, mint amire az én vezetésemmel képes volt.

Ha érdekel a cégvezető kinevezés téma, akkor van több adás is a Vállalkozóból Vállalkozás Podcastben, amiben elég részletesen meséltem a folyamatról, például a 18-as, a 30-as és a 36-os adásokban. Lépj be a Facebook csoportomba, ott minden linket megtalálsz az adásokhoz!

#2 Felpörögtek az új üzletágak, már nem “PPC-s cég” vagyunk

Valamiért későn érő típus vagyok, vagy egyszerűen csak egészen a közelmúltig mindent rettenetesen túlgondoltam. Ennek a következménye, hogy bár

már 2015-ben megvolt az igény(em) arra, hogy ne csak online hirdetéseket tudjunk kezelni (tipikusan Google és Facebook hirdetéseket), hanem komplexebb szolgáltatást tudjunk nyújtani az ügyfeleinknek,

de csak 2021-ben kezdtük el ezt ténylegesen, tettekkel is megvalósítani, és igazából 2022-re állt fel rendesen az új szolgáltatási palettánk. Ennek a lassú megvalósulásnak alapvetően az volt az oka, hogy például “valamilyen” tartalom készítést, “valamilyen” social média kezelést, “valamilyen” e-mail marketing menedzselést én nem akartam csinálni. Csak a legprofibb szintet tudom elfogadni, és azt egészen idáig valamiért nem tudtam megvalósítani. Most már tudom, hogy túlgondoltam a dolgot, illetve nyilvánvalóan rengeteget fejlődtem én is emberileg, és a cég is szervezetileg.

Most már tehát nem “csak” PPC hirdetéseket tudunk nagyon magas szinten kezelni, hanem beindult

  • a profi social média kezelési,
  • a profi tartalom készítési (tipikusan “blogolási”),
  • és a profi e-mail marketing kezelési

üzletágunk is. Nagyon jó munkamódszereket dolgoztunk ki, és kiemelkedően jó embereket tudtunk felvenni az új pozíciókba, illetve a meglévő korábbi, legjobb munkatársaink segítenek be itt-ott az új üzletágak életében, ahogyan a helyzet azt éppen megkívánja.

Az egész cég bevételének még kisebb részét hozza ez a három új üzletág (együtt véve), de ha más nézőpontba helyezem a dolgot, akkor

1 év alatt ez a három üzletágunk már most hasonló (vagy akár több) bevételt hozott 2022-ben, mint a legtöbb versenytársunk teljes jelenlegi éves árbevétele.

Összefoglalva én úgy gondolok 2022-re, mint amikor a Klikkmarketing véglegesen átalakult a korábbi “Google AdWords szakértő cég” működésből, és egy komplexebb működésre állt át, méghozzá úgy, hogy nem “valamilyen” plusz szolgáltatásokat adunk, hanem azok is a legmagasabb minőséget képviselik minden szempontból. Egy nagy tanulsága ennek az egész “lassúságnak” szerintem az, hogy nincs olyan, hogy “ez a vonat elment”, “erről már lecsúsztunk”, és társai. Nálunk sokkal gyengébb cégek is már régesrég nyújtottak nálunk komplexebb szolgáltatást. Nem kell mindenben az elsőnek lenni, bőven elég lehet az is, ha kicsit akár úgymond lemaradva, de nagyon jó minőségben, azért folyamatosan haladunk.

#3 Elkészült a híres munkatársi kézikönyvünk, rendesen nyomtatásban

Azért “híres”, mert bárkinek beszéltem erről, vagy mutattam meg, leesett az álla. Már 2014-ben volt egyébként olyan (még csak pároldalas) elektronikus dokumentumunk, amiben a cég működésének bizonyos alapjait írtam le. Hogy például fontos alapértékünk a proaktivitás, és hasonlók. Ez az évek során fejlődgetett, néha akár feledésbe is merült, akár hosszabb időre is, de

mindig ott motoszkált a fejemben, hogy ez egy nagyon fontos téma. Mármint az, hogy dokumentálni kell a cég alapértékeit, az alapvető működését, az elvárt gondolkodásmódot, és így tovább.

Az utóbbi 1-2 évben már extrém sokat foglalkoztam azzal, hogy megteremtsük a Klikkmarketing olyan szintű alapjait, amire egy nagyobb, hosszabb távú növekedést is rá lehet építeni. Mert bennem van az az érzés (szerintem nem alaptalanul), hogy ahogyan nő egy cég, általában gyengülnek az eredeti értékek, gyengül az eredeti gondolkodásmód megtartása, és az egész cég valahogy elkezd gyengülni. Na, én nem ilyen növekedést akartam. Viszont megértettem egy ponton, hogy ez a “gyengülés” egyáltalán nem törvényszerű – van más út is.

A Klikkmarketing munkatársi kézikönyve. Ez tényleg egy könyv! :)

Szóval idénre megszületett az ún. munkatársi kézikönyvünk, amit rendesen, nyomdában, könyvszerűen kinyomtattunk, és minden munkatársnak adtunk belőle egy saját példányt.

Nem mellesleg, a kézikönyvben lévő dolgok ismerete abszolút elvárt dolog, és számon is kérjük a munkatársaktól. Egyrészt a betanítási folyamat része, hogy a könyvben lévő minden dolgot ismerni és használni tudni kell,

másrészt negyedéves szinten elkezdtünk úgymond vizsgáztatni belőle, hogy a tudás meg is maradjon, ne csak a munkatársak karrierjének az elején legyen ez egy jópofa dolog. Sőt, a legtöbb munkatársnál létezik az a rendszer, hogy ha magas szinten ismeri (egyebek mellett) ennek a kézikönyvnek a tartalmát, akkor akár jobban is tud keresni, mert honoráljuk az élő tudást.

Mit tartalmaz a kézikönyv?

Minden olyan információ benne van (több mint 100 oldalon!), amiről azt gondolom, hogy minden egyes munkatársamnak tudnia kell. Persze ez nem alap szint, ezért ilyenről nem hiszem, hogy nagyon hallhattál máshol. Példák a tartalomból (a lent ajánlott podcast adásban sokkal részletesebb infók vannak): a Klikkmarketing rövid története, az én alapvető értékrendem és céljaim az egész céggel, az aktuális év céljai és tervei, az alapértékeink (részletesen kifejtve), a működésünkre vonatkozó irányelvek, szabályok, az elvárt gondolkodásmód, az ügyfelekhez való elvárt hozzáállás, az egymáshoz való elvárt hozzáállás, a szolgáltatásaink bemutatása, és így tovább. Szerintem egy profi cégbe kell egy ilyen dokumentum.

Ha érdekel a munkatárs kézikönyv téma, akkor van egy komplett adás a Vállalkozóból Vállalkozás Podcastben, amiben elég részletesen meséltem a kézikönyv elkészültéről és tartalmáról is. Ez konkrétan a 48-as adás egyébként. Lépj be a Facebook csoportomba, ott minden linket megtalálsz az adásokhoz!

#4 Az egész cégben bevezettük a teljesítmény alapú bérezést

Ma már azt mondom, hogy igazán nagy céget nem lehet fix bérezéssel építeni. A nagy amúgy nálam mindig két dolgot jelent: nagyszerű, azaz minőségi értelemben nagy, és persze nagy, mint jó nagy árbevétel, profit, meg a többi.

Még 2020-ban kezdtem el bevezetni a teljesítménytől függő bérezést, első körben a PPC menedzsereknél, azaz azoknál, akik az ügyfeleink Google és Facebook hirdetéseit kezelik.

Nem volt egyszerű, sokat kellett rajta agyalni, és sokat kellett melózni, de megugrottuk. Már akkor tudtam, hogy igazából minden egyes pozícióban, minden egyes munkatársnak egy olyan bérrendszer kellene, ami függ a teljesítménytől, ami függ a munka eredményétől, és ami így motiválóbb, igazságosabb is, és amivel végeredményben mindenki jobban jár.

Nem vagyunk még 100%-ban az út végén, de lényegében így vagy úgy, 2022 végére minden pozíciónál megvalósult az, hogy nem fix a bér, hanem egy logika mentén valahogyan össze van kötve a teljesítménnyel. Ez bizonyos pozícióknál baromi könnyű, például az értékesítőknek szinte minden cégben van valamilyen teljesítményfüggő bónusza vagy jutaléka, de

vannak olyan munkakörök is, ahol ez kevésbé magától értetődő. Például egy irodavezető bérezését milyen teljesítménnyel lehetne összekötni?

Most egy 200 oldalas magyarázat helyett legyen elég annyi, hogy: lehetséges. Minden pozíciónál lehetséges, csak van, ahol többet kell gondolkozni. Azért olyan fontos ez a dolog szerintem, mert a fix, “ennyit keresel, amit esetleg néha megemelünk” jellegű bérezés vagy a munkaadó vagy a munkavállaló számára hátrányos. A teljesítményhez kapcsolódó, a jobb eredményekkel automatikusan növő bér minden szempontból jobban szolgálja mindenki érdekét. Sokkal könnyebb jó teljesítményt elérni, ha a kompenzációs rendszer is preferálja a jobb teljesítményt.

Ha érdekel a teljesítményhez kapcsolódó bérezés téma, akkor van egy komplett adás a Vállalkozóból Vállalkozás Podcastben, amiben elég részletesen meséltem arról, hogy mi miért és hogyan csináljuk ezt az egészet. Ez konkrétan a 23-as adás egyébként. Lépj be a Facebook csoportomba, ott minden linket megtalálsz az adásokhoz!

#5 Új vezetőket neveztünk ki, és megreformáltuk az egész szervezetet

Korábban is, már évekkel ezelőtt is volt olyan munkatárs, akit vezetőnek hívtunk, de ténylegesen igazából 2020-ig kellett várni, hogy a Klikkmarketingben rajtam kívül legyen más vezető is, aki ténylegesen vezetőként funkcionál és viselkedik. Ez a bizonyos első valódi vezető a PPC menedzser csapatunk vezetője volt, aki történetesen éppen Betti volt, aki azóta már cégvezető. A 2022-es évet utólag szerintem annak titulálhatjuk majd, mint amikor kialakult a Klikkmarketing vezetői csapata.

Büszke vagyok rá, de igazából nem is tudnám másképp elképzelni, mint hogy lényegében minden vezetőt úgy neveltünk ki a vezetésre legrátermettebb meglévő munkatársaink közül.

Szerintem alapvetően minden cégnek ezt kellene csinálnia, mert így lehet a legütőképesebb csapatot felépíteni. Persze ez baromi sok meló, nekem is több év van ebben, de megéri. Pontosabban, igazából nem mindenkit úgy neveltünk ki, mert idén történt meg a Klikkmarketing életében először (valójában néhány hete), hogy egy vezetőt kívülről “hoztunk”, egyenesen vezetői pozícióba. Ezek olyan dolgok, amiket egyszer kell elhinni és megugrani, mármint, hogy például kívülről is “szabad” vezetőt hozni, ha úgy alakul. Továbbra is az a legjobb szerintem, ha belülről nevelünk ki vezetőket, de ez nem mindig lehetséges.

Nagyon fontos változás még az is, hogy lett egy dedikált “személyzetis” munkatársunk,

akinek a feladatai közé tartozik a munkatársak toborzása és kiválasztása, a különféle képzések menedzselése a munkatársak körében (pl. a munkatárs kézikönyvben lévő dolgokkal való foglalkozás), az irányelveink naprakészen tartása, és így tovább. Óriási dolognak tartom, hogy már külön emberünk van ezekre a dolgokra. Szintén egy nagy újítás, hogy kineveztünk egy “innovációs menedzsert”, aki azért felel, hogy a Klikkmarketingben történő új szolgáltatások és termékek a lehető legmagasabb minőségben és megfelelő tempóban jöjjenek létre, hogy ezzel is biztosítsuk a jövőbeni fejlődésünket.

Összességében elképesztően nagyon fejlődött a szervezetünk. Szuper jó új munkatársakat tudtunk felvenni, rengeteg képzésen, tréningen vettünk részt (én is, a vezetők is, de más kollégák is), rengeteget próbálkoztunk, kísérleteztünk, dolgoztunk azon, hogy jobb csapat legyünk, jobban működjünk, jobban szolgálhassuk az ügyfeleink érdekeit. Nagyon büszke vagyok az egész csapatra, és egy kicsit magamra is.

#6 A számokban kifejezett növekedésünk is elég jelentős volt

A tavaly kitűzött anyagi cél az 50%-os bevétel növekedés volt, amit sikerült még túl is teljesíteni, ugyanis majdnem 60%-ot növekedtünk,

ez idén már több mint nettó 350 millió forintos bevételt jelent. Szolgáltató cégek között ez elég jelentős bevétel, amit a versenytársaink közül csak nagyon-nagyon kevesen érnek el (valószínűleg egy kézen meg lehet számolni őket).

Létszámban 28 fő volt kalkulálva év végére, ezt végül nem értük el – de igazából ez azt jelenti, hogy a tervezettnél magasabb bevételt tudtunk elérni, a tervezettnél kevesebb munkatárssal, ami igazából egy pozitív eredmény. Azért még így is, több mint 10 ember vettünk fel, ami szerintem szuper, talán a valaha volt legtöbb felvételünk volt egy évben. A növekedés nem áll meg, és már 2 ember konkrétan várja, hogy januárban kezdhessen nálunk, akikkel már tavaly megállapodtunk.

Mekkora a cég egy főre eső “GDP-je”?

Próbáltam kiszámolni, hogy mennyi lehet a magyarországi átlagos munkavállalói termelés, és ha jól számolom (a GDP és a foglalkoztatottak létszáma alapján), akkor olyan 11 millió Ft / fő / év lehet, ha az összes munkavállalót nézzük az országban. Ebben benne vannak a multik, akik ugye ebben sokkal jobbak, mint a magyar kisvállalkozások. Például egy Audi gyárban mennyivel többet termel egy fő, mint a sarki zöldségesnél, nem igaz?

Ehhez képest mi már most is kb. 50%-kal jobbak vagyunk ennél termelékenységben (úgy, hogy ugye az átlagban a multik is szerepelnek), és ezt valószínűleg még tudjuk fokozni. Tehát összességében lényegesen jobban termelünk, mint az átlag magyar kisvállalkozások. Ennek az az oka, hogy az átlagnál sokkal jobb munkatársaink vannak, és az átlagnál sokkal jobbak a munkamódszereink is.

#7 A legtöbb célunkat elértük, a tervezés meghozta a gyümölcsét

2021-ben, azaz 2022-re szólóan készítettem először komoly, részletes, átgondolt, “profi” tervet. Több napon át, elvonulva a szokásos napi pörgéstől, csak a célkitűzésen, és a célokhoz vezető terveken dolgoztam még 2021 végén. Ezen tervek legnagyobb és legfontosabb részei megvalósultak. Biztos vagyok benne, hogy ha nem lett volna nagy a cél, és részletes, megalapozott a terv, akkor nem tudtunk volna annyi mindent elérni, mint amennyit el tudunk.

Abszolút, a saját bőrömön, testközelből tapasztalom, hogy milyen elképesztően nagy ereje van annak, ha valaki megfigyeli és leírja az álmait, ezekből célokat tűz ki, és megtervezi a célokhoz vezető utat.

A legtöbb magyar vállalkozó csak sodródik, ezért az egész cége csak egy sodródás.

Ezekből lesznek a “csak éljük túl az évet”, vagy “ha hozzuk a tavalyi eredményt, az már jó”, vagy “a szokásos 5%-os növekedés bőven jó lesz” jellegű célok. Természetesen tisztában vagyok vele, hogy bizonyos iparágakban jelenleg tényleg jónak számít, ha mondjuk a cég legalább nem csökken (pl. az építőipar egyes területei biztosan ilyenek), és ezekkel a cégekkel együtt érzek, és ez rendben is van. De a legtöbb cég szerintem nem ilyen iparágban van, és igenis tudnának többet tenni magukért.

Ez a Mesterterv eleje. Az egész egy több oldalas doksi, de 1 oldalra kifér a lényeg.

Természetesen már elkészült a 2023-ra szóló cél és terv is, amit csak Mestertervnek hívunk. A célokat nem árulom el, de azt igen, hogy

az egész célkitűzés és tervezés sikerének a titka azon kívül, hogy létre kell hozni az az, hogy a csapattal is meg kell osztani. Méghozzá nagyon alaposan, a miértek elmagyarázásával.

Hogy mi miért fontos, hogy minek mi lesz az eredménye, hogy nekik ez amúgy miért és hogyan lesz jó és így tovább. Hiszen igazából a csapat fogja a tervet megvalósítani, a célt elérni, nem én. És ezt sem elég egyszer csinálni, hanem folyamatosan, akár minden héten elő kell venni, kell róla beszélni, figyelni kell a haladást. Valójában a cégvezető célja leegyszerűsítve az, hogy elérje a tulajdonos által megfogalmazott célokat.

Ha érdekel a célkitűzés és tervezés téma, akkor van több adás is a Vállalkozóból Vállalkozás Podcastben, amiben elég részletesen meséltem a dologról (hogy én hogyan és miért csinálom), például a 22-es és a 47-es adásokban. Lépj be a Facebook csoportomba, ott minden linket megtalálsz az adásokhoz!

#8 Mik azok, amik nem sikerültek? Voltak kudarcok is?

Egy rakás dolog van, ami 2022-ben nem sikerült, vagy nem “úgy” sikerült. Volt néhány olyan dolog, ami egyértelműen inkább kudarc, semmint siker. Na és akkor mi van? Én mindig arra szoktam fókuszálni, hogy mi az, ami sikerült, hogy mi az, amit már elértünk, és nem arra, hogy mit nem értünk el. Persze a nem sikerült dolgokból is kell és lehet tanulni, mert pont így nem lesz ezekből hiba vagy kudarc. Ha ezekből tanulunk, akkor végül nyerni fogunk még a “hibákon” is.

De hogy ne kerüljem meg a saját kérdésem, nem sikerült vagy negatív dolgok például a következők:

  • Sajnos néhány újonnan felvett munkatárs nem vált be, ezért általában rövid időn belül elköszöntünk tőlük. Ahogyan korábban megtanultam: nem azok okozzák a problémát, akiket felveszel, hanem azok, akiket nem küldesz el időben. A toborzás és kiválasztás még a legnagyobb gondosság mellett sem lehet soha 100%-os, és nem szabad félni, hogy lépjünk, amikor épp nem sikerül valami.
  • Sajnos olyan is előfordult, hogy régebb óta velünk lévő munkatárstól is el kellett köszönnünk. Ezek nagyon nehéz dolgok, de a sikeres vállalkozások / vállalkozók egyik “titka”, hogy megtesznek olyan dolgokat is, amik másoknak már túl nehezek, mások nem teszik meg őket, mások inkább szemet hunynak felettük. Őszintén hiszek benne, hogy a cégnek is így jobb, és a munkatársnak is, mert így lehetősége van egy olyan helyet találni, ahol jobban érezheti magát. Egy munkatárs szerintem mindig érzi, hogy valami nem stimmel, és ha egy ilyen helyen van sokáig, azzal senki nem jár jól.
  • Bizonyos dolgokat nem tudtunk olyan magasra skálázni, azaz növeszteni, vagy egyszerűen megvalósítani, mint ahogyan gondoltuk. De sebaj, majd idén bepótoljuk. Semmi olyanról nem maradtunk le, amit ne lehetne később megvalósítani. Nagyon fontos nézőpont szerintem, hogy mindig jön egy másik vonat. Ha valaki kellően sokat tesz “minden nap”, akkor nincsenek soha vissza nem térő lehetőségek. Persze egy-egy dolog talán nem tér vissza, de lesz helyette másik lehetőség azoknak, akik folyamatosan teszik a dolgukat.

Összefoglaló gondolatok

Elképesztően jó évünk volt 2022. Nagyon büszke vagyok a munkatársaimra, hogy elértük azokat a dolgokat, amiket elértünk. Ha beleszámoljuk az ingyenesen elérhető tartalmainkat, a könyveinket, a szolgáltatásainkat, szóval mindent, amit csinálunk, akkor

cégek, vállalkozások, vállalkozók ezreinek segítünk így vagy úgy évről-évre, nem beszélve arról a több mint 100 ügyfélről, akiknek konkrétan napi szinten, szoros kapcsolatban segítünk az online marketingjük jobbá tételében.

Személy szerint nekem van egy hármas küldetésem a Klikkmarketing kapcsán, amit vállalkozóként szem előtt tartok, és ezek közül úgy érzem, hogy abszolút mind a három teljesül, és így teljesült 2022-ben is, méghozzá:

  1. Példát akarok mutatni, hogy milyen egy jó szolgáltatás. Nagyon kevés magas színvonalú szolgáltatást látni itthon. Szinte kivételnek számít, ha egy cég igazán jó szolgáltatást nyújt. A Klikkmarketing szerintem képes megmutatni, hogy igenis egy nulláról induló magyar kisvállalkozás is képes lehet sok munkával olyan minőséget nyújtani, amiért még világszinten sem lenne szégyenkezni valója. És egyben az is szeretném, ha a cégeknek (és az embereknek) igénye is lenne arra, hogy jó szolgáltatásokat kapjanak.
  2. Példát akarok mutatni, hogy milyen egy jó munkahely. Kevés igazán jó munkahely van itthon, legalábbis arányaiban biztosan. Kivételnek számít, ha egy cég igazán jó munkalehetőséget biztosít. Ahol minden szempontból meg vannak becsülve, és ezért igazán jól érzik magukat a munkatársak. A Klikkmarketing szerintem képes megmutatni, hogy igenis egy nulláról induló magyar kisvállalkozás is képes lehet sok munkával olyan munkahellyé válni, olyan munkahelyeket kínálni, amiért még világszinten sem lenne szégyenkezni valója. És egyben azt is szeretném, ha a magyar munkavállalóknak igénye lenne arra, hogy jó legyen a munkahelyük.
  3. Példát akarok mutatni, hogy milyen egy gazdag vállalkozói élet. És abszolút nem csak anyagi értelemben értem. Sőt, elsősorban nem anyagi értelemben értem. Ugyanakkor azt is meg akarom mutatni, hogy az anyagi dolgokat sem kell feláldozni annak az oltárán, hogy egy vállalkozó jól érezze magát. Minden egyszerre is lehetséges: hogy jól érzem magam, nem dolgozom halálra magam, imádom azt, amit csinálok, van szabadidőm, egészséges vagyok, ugyanakkor nem zsákmányolom ki a kollégáimat, nem húzom le az ügyfeleinket, és így tovább. “Mindenkinek lehet jó” – mármint egyszerre, ez az egyik legfőbb alapelvem. Szeretném, ha több magyar vállalkozó tudná, hogy nem muszáj beledögleni a munkába, és nem muszáj bárkit kizsákmányolni vagy lehúzni közben.

Köszönöm, ha legalább átfutottad a Klikkmarketing 2022-es évértékelőjét, és remélem, hogy tudtál belőle tanulni valamit, inspirálódni, motivációt szerezni. Azt kívánom, hogy 2023-ban ne csak sodródj, ne legyél a körülmények áldozata, hanem építsd meg magad előtt a saját utad, a vállalkozásod útját!

Üdv,
Gál Kristóf
a Klikkmarketing Zrt. tulajdonosa

Ezeket olvastad már?

6 egyszerű kérdés, amit meg kell válaszolnod a marketing stratégiád kapcsán

6 egyszerű kérdés, amit meg kell válaszolnod a marketing stratégiád kapcsán

Van 6 olyan (egyszerű) kérdés, aminek a kielégítő megválaszolásával gyerekjátékká teheted az online marketinged legtöbb elemét, olyan világos lesz a kép. De ha nem tudod őket megválaszolni, akkor b...

Elolvasom
E-mail marketing – minden, amit vállalkozóként tudnod kell a témáról

E-mail marketing – minden, amit vállalkozóként tudnod kell a témáról

Sokan már évek óta temetik az email marketinget, de az igazság az, hogy nem találsz olyan igazán profi és eredményes céget, aminek nincs komoly listája és komoly email marketing tevékenysége.

Elolvasom
Ha ezekre nem hirdetsz a Google Ads-ben, akkor inkább mondd azt, hogy nem online marketingezel!

Ha ezekre nem hirdetsz a Google Ads-ben, akkor inkább mondd azt, hogy nem online marketingezel!

Van néhány dolog a kisvállalkozások online marketingjében, ami annyira magától értetődő, mint a testépítésben a fekvenyomás vagy a guggolás. Aki ezt a néhány dolgot nem csinálja, annak semmi mást s...

Elolvasom