Az egyik ilyen dolog a Google keresőhirdetések használata. Én már 2006-ban hirdettem a Google keresőben. Persze akkoriban még aprópénzzel, és még csak alig volt 1-1 ügyfelem, akinek azért már én kezeltem a hirdetéseit. Tisztán emlékszem, hogy a “weblap készítés”, az “online marketing” és hasonló kifejezéseket állítottam be kulcsszónak (eleinte ugyanis weblapok készítésével foglalkoztam), és bevallom akkor még én is alig értettem az egészhez.
A Google lehetőséget ad arra, hogy hirdetéseket jeleníts meg azoknak az embereknek, akik (1) konkrétan téged keresnek, vagy nem konkrétan téged (mert még nem ismernek), de (2) egy pontosan olyan céget, mint a tiéd. Konkrét helyzetek:
- (1) te vagy a Nyugati téri Padthai Wokbar tulajdonosa, és valaki a “pad thai wok bar nyugati” kifejezésre keres (azaz pontosan téged keres), vagy
- (2) még mindig te vagy a Nyugati téri Padthai Wokbar tulajdonosa, és valaki a “thai gyorsétterem nyugati” kifejezésre keres (azaz nem konkrétan téged keres, mert nem ismer, de gyakorlatilag mégis éppen téged keres)
Kicsit erősebben fogok fogalmazni, mint szoktam:
ki az az őrült, aki nem akar ezekre a keresésekre ott lenni a Google-ben, a keresők orra előtt, pontosan azokban a pillanatokban, amikor konkrétan vagy gyakorlatilag őt keresik?
Persze lehetnek olyan iparágak, piacok, ahol más online vagy offline marketing eszközök tök jól tudnak működni. De azokat az eseteket azért nagyítóval kell keresni, ahol üzleti értelemben ne érné meg a fent vázolt két helyzetben hirdetni. Vagyis nem, ez nem igaz – de nézzük tovább a helyzetet!
Nem éri meg a szuperreleváns kulcsszavakra hirdetned?
Ha ez igaz, akkor ÓRIÁSI bajban vagy. A szuperreleváns kulcsszavak azok, amikor kvázi egyértelmű, hogy téged keresnek. Például számunkra szuperreleváns ilyen kulcsszó (pontosabban kulcs kifejezés) a “google ads szakértő” vagy a “facebook szakértő”.
Ha nekünk nem érné meg fizetni azért, hogy ott lehessünk a keresők orra előtt, amikor pont ezt keresik, akkor mégis mi éri meg?
Ha a kisfiúknak való cuccokra specializálódott babaruha webshopnak nem éri meg a “fiú babaruha webshop” kifejezésre hirdetni a Google keresőben, akkor mégis mi a frászkarika érné meg nekik? Milyen olyan marketing megoldásuk lehet, ami megéri?
Szuperreleváns kulcsszó tehát az, ami nekünk a “google ads szakértő”, vagy az említett webshopnak a “fiú babaruha webshop”, feltehetően ki tudod találni, hogy a saját szuperreleváns kulcsszavaid mik. Namármost, ha nem hirdetsz ezekre, az óriási probléma.
Nem azért óriási probléma, mert ciki, vagy egy képzeletbeli marketing bíróság elítél ezért, vagy mert bárki előtt szégyellned kellene – hanem azért, mert
1 – Nem tudtál erről – ez a legkisebb baj. Azonnal el kell kezdened hirdetni, hiszen napi szinten egy csomót buksz azon, hogy nem jelensz meg azoknak az embereknek, akik téged keresnek.
2 – Tudtál erről, de mégsem kezdted el. Ne tegyél tönkre! Mégis milyen okod lehet rá, hogy ha eddig nem tetted, ne kezdd el most rögtön? Ez egy olyan befektetés, ami szinte azonnal megtérül, ha rendben van a céged, a honlapod, vagy úgy általában rendben van az alap marketinged.
3 – Tudtál erről, ki is próbáltad, de nem tudod finanszírozni a hirdetéseket. Nos, ez a halálzóna. Ha ebben a helyzetben vagy, akkor nagyon el kell gondolkoznod azon, hogy van-e értelme az egésznek, vagy hogy mit csinálhattál eddig rosszul. Ha a szuperreleváns hirdetéseket nem tudod finanszírozni, mert gondolom nem hoznak eleget, akkor vagy rosszul marketingezed a céged, vagy nincs szükség a cégedre. Ne a rossz hír hozójára haragudj, ha ettől görcsbe rándul a gyomrod, én csak fel akarom nyitni a szemed.
Mire kell még hirdetned, ha komolyan akarsz játszani?
A saját céged és branded (avagy márkád) nevére, és azok mindenféle kombinációjára mindenképpen. Az első kérdésed talán az, hogy “minek hirdessek magamra, úgyis első vagyok a keresőben”. Válaszként mutatom, hogy mi történik, ha a mi nevünkre keresek, azaz beütöd például azt a szót, hogy “klikkmarketing”:
Ugye látod, hogy az, hogy “elsők vagyunk a saját nevünkre”, igazából meg sem jelenik ezen a képen – mert ezen a képen csak hirdetések vannak. Az első hirdetés természetesen a miénk, hiszen hirdetünk a saját nevünkre.
Ha nem hirdetnénk, akkor az első három (3) találat a saját nevünkre nem is mi lennénk, hanem három olyan konkurensünk, akik hirdetnek a mi nevünkre
és persze ezzel elismerik azt, hogy a Klikkmarketing egy olyan márkanév, amiből érdemes megpróbálni kiharapni egy darabot, szóval tulajdonképpen örülnünk kellene, mert ez végülis elismerés.
Tehát mi csak az összes “ránk” hirdető konkurens UTÁN jelennénk meg az úgynevezett organikus találatok között, de persze ott elsőként. Csakhogy az átlag felhasználónak nem számít, hogy valami hirdetés, vagy nem hirdetés, neki csak keresési eredmények vannak, és ha valaki nem elég figyelmes, talán észre sem veszi, hogy nem a mi honlapunkon jár, miután kattintott. Nem kell ehhez nagyon hülyének lenni, nem biztos, hogy valaki annyira ismer minket, hogy messziről kiszűri, hogy nem jó helyen jár, mert lehet, hogy csak ajánlottak neki, és nem elég nagy még az elköteleződése.
Világos, hogy ez a te cégeddel, a te honlapoddal is megtörténhet nap, mint nap, ha nem hirdetsz a saját céged, márkád, akármid fontos kulcsszavaira.
Na de mi van, ha tényleg nem éri meg neked ez az egész?
Az baj, ha a szuperreleváns keresésekre nem éri meg hirdetned, mert nem tudsz ezekből a hirdetésekből elég bevételt generálni. Ez egy olyan kaliberű “háttérproblémát” jelez, amit már nem akarok ebben az írásban boncolgatni, pláne, hogy írtunk már erről nagyon részletesen. Olvasd el ezt az írásunkat is: Az egyetlen mód, amivel hosszútávon is nyerhetsz a hirdetési versenyben
Ezeket csináld meg akár még ma, ha fejlődni akarsz a témában:
- Ha nem olvastál újdonságot ÉS CSINÁLOD IS azokat, amikről írtam, akkor nincs teendőd. Persze azt ez esetben is érdemes megvizsgálni, hogy mennyire csinálod jól, vagy mennyire csinálja jól az, aki neked csinálja – érted. Ha gondolod, kérj tőlünk egy konzultációt, és majd mi megmondjuk, hogy mi a helyzet.
- Ha nem igaz az első pont, akkor érdemes összeírnod, hogy mik azok a keresési kifejezések, amik számodra szuperrelevánsak, illetve a branded/márkád kapcsán relevánsak. Esetleg nézd meg a Google-ben, hogy mi újság ezekre a kifejezésekre, kik hirdetnek, meg ilyenek. Használhatod a Google Trends nevű eszközt is, ami megmutatja, hogy mire hányan keresnek, és akár a keresések számának trendjét is láthatod (innen az eszköz neve).
- Feltétlen érd el a lehető leghamarabb, hogy a szuperreleváns és a brand jellegű keresésekre 100-ból 100-szor legyél ott hirdetőként a Google-ben! Ahogy a bejegyzésem elején is írtam, ha ezt nem tudod megugrani, mert nem éri meg, az egy SOS jelzés igazából, hogy valami nagyon nincs rendben a háttérben.
- Regisztrálj az Online Marketing Iránytű nevű közel 5 órás, most egy egyszerű regisztrációért cserében elérhető képzésünkre – nem fogod megbánni!
Ha van kérdésed a témában, akkor a Facebook oldalunk kapcsolódó posztjánál tudsz kérdezni! Ha közvetlen segítséget szeretnél tőlünk kérni akár ennek az írásnak a témájában, akár más online marketing témában, akkor vedd fel velünk a kapcsolatot, vagy jelentkezz közvetlenül konzultációra egy szakértőnkkel!