Garantáltan elhibázott a honlapom?

A minap olvastam egy érdekes cikksorozatot a gyenge honlapokról. Ennek nyomán botlottam egy ellenőrző listába (angolul checklist), ami néhány tucat eldöntendő kérdés (pontosabban állítás) segítségével próbál meg véleményt mondani honlapunkról. Minél több “igen” választ adunk a kérdésekre, annál valószínűbb, hogy a honlapunk kialakítása nem megfelelő. A kérdések a honlap készítés, online marketing, használhatóság és más fontos szempontok alapján lettek összeválogatva.

Persze egy ilyen “kvíz” nem lehet mindenttudó, de ez esetben az eredmény általában nagyon közel áll a valósághoz. Nem sorolnám fel az összes kérdést, de néhányat kiválasztottam, melyek segítségével Ön is elvégezheti ezt az egyszerű kis tesztet.

Tehát: minél több igen választ ad, annál inkább szükséges lenne honlapjának újragondolása… Lássuk az állításokat:

  • Honlapunkat úgy alakítottuk, hogy az a mi igényeinket elégítse ki, számunkra minden szempontból megfelelő legyen. Inkább ezt tartottuk szem előtt, mint a vevőink/érdeklődőink lehetséges elvárásait.
  • Mindenki megtudhatja a honlapunkról, hogy milyen jók vagyunk abban amit csinálunk, vagy milyen jók a termékeink. Arról nem szólunk, hogy vevőink problémáit miként oldjuk meg, esetleg miért jobban, mint mások.
  • A főoldalra egy “Üdvözöljük honlapunkon” jellegű üdvözlő szöveget tettünk.
  • Nem tudjuk pontosan hogyan jelenik meg honlapunk a legelterjedtebb böngészőkben (pl. Internet Explorer, Firefox, Opera stb, és ezek néhány elterjedt különböző verziója)
  • A honlapon több igen nagy méretű kép található illusztrációként.
  • Van olyan szöveges rész a honlapon, ami valójában egy kép, amin szöveget helyeztünk el.
  • Mi tudjuk hogyan működik a honlap navigációja (menürendszere), ezért nyilvánvalóan más is könnyen eligazodik a honlapon.
  • Egy honlap navigációja mindig tudatja a látogatóval, hogy éppen hol tartózkodik, merre mehet tovább, és hogy juthat vissza a főoldalra. A miénk nem ilyen.
  • Nem tudjuk pontosan milyen tartalom érdekelné a célcsoportunkat.
  • Honlapunk egyes oldalain túl kevés / túl sok a tartalom.
  • A célcsoportunk számára nem a tartalom a fontos, ezért nem is foglalkoztunk ezzel különösebben.
  • A honlapon lévő linkek felismerhetősége nem mindig egyértelmű. (Például aláhúzással jelöljük a linkeket, de van olyan aláhúzott szöveg is, ami nem link. Vagy egyszerűen nem tér el a link megjelenése a sima szövegekétől.)
  • A szövegek olvashatósága nem a legjobb. (Például nem elég nagy a kontraszt a háttér és a betűszín között, vagy túl kicsik a betűk, stb.)
  • Honlapunk látogatói először egy “intro”-val találkoznak, csak ezután látnak valódi tartalmat.
  • A honlapunk nem ad egyértelmű lehetőséget a kapcsolatfelvételre, megrendelésre, ajánlatkérésre, stb. (Konkrétan nincsenek ilyenek, vagy nehezen használhatóak.)

Önnek milyen a honlapja?

Csatlakozz a 6000+ regisztrált olvasónkhoz!

Az ehhez hasonló új írásainkról, illetve más tartalmainkról küldünk értesítőket, és bármikor le tudsz iratkozni természetesen.

Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!
E-mail cím nem megfelelő
Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!
Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!
Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!
Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!
* Kötelező mező

Ezeket olvastad már?

Hogyan ne küldjünk… 2. rész: a jó megoldás

Hogyan ne küldjünk… 2. rész: a jó megoldás

Az előző, rossz direct e-mailről szóló bejegyzés folytatásaként szeretném most megmutatni, hogy ugyanazt az üzenetet hogyan lehetne sokkal hatékonyabban célba juttatni. Gyakorlatilag minden hiba meg lett említve a hozzászólások között, úgyhogy vége is a bejegyzésnek, a munkát elvégeztem… :) Na jó, viccet félretéve először is szeretném megmutatni, hogy mik is...

Elolvasom
A köszönő oldalak 3 funkciója (amiből egyet biztos, hogy nem használsz)

A köszönő oldalak 3 funkciója (amiből egyet biztos, hogy nem használsz)

A köszönő oldal egy olyan része a honlapnak, ahol megköszönhetsz valamit a felhasználónak egy konverziós eseményt követően. Ezen kívül viszont van még 3 nagyon fontos funkciójuk, amelyekről sokan h...

Elolvasom
E-mail marketing – minden, amit vállalkozóként tudnod kell a témáról

E-mail marketing – minden, amit vállalkozóként tudnod kell a témáról

Sokan már évek óta temetik az email marketinget, de az igazság az, hogy nem találsz olyan igazán profi és eredményes céget, aminek nincs komoly listája és komoly email marketing tevékenysége.

Elolvasom
ÜGYFELEINK N VÉLEMÉNYE

klikk me baby

  • Kállay Imre

    Egy külső szemlélő is rögtön felfedezi, jó helyre jött hozzátok. Örülök a találkozásnak és remélem, ez a találkozás egy közös együttműködés első lépcsőfoka volt.

    Kállay Imre, Kállay Autó (Ford Szaküzlet)
  • Oroszi Imre

    Örülök, hogy Danival dolgozhatok együtt. Felkészültségével és tapasztalatával segített elindítani, amiket hiányosságnak éreztem. Kellemes hangulatban, de célratörően teltek a mentorálások. Ajánlom a mentorálást azoknak, akik profi iránymutatás mellett szeretnék fiókjaikat kezelni. Nem véletlen, hogy folytatom a mentorálást hosszabb távon. :)

    Oroszi Imre, AgroOroszi
  • Csongrádi Eszter

    Tetszett a konzultáció! Sok újdonságról értesültünk, tanultunk. Ezekből párat már aznap meg is valósítottunk, ami nagyon szuper! Köszönöm még egyszer!

    Csongrádi Eszter, németADÓ
  • Lukács Beáta

    Nagyon örülök, hogy a Klikkmarketingre bíztam a hirdetési fiókjaink kezelését, nagyon elégedett vagyok velük. A kapcsolattartónk mindig elérhető, azonnal reagál a kéréseinkre. Sőt, proaktívan gyakran előttünk jár. Ráadásul a stratégiában is hasznos, építő tanácsokat ad, azokat közösen dolgozzuk ki.

    Lukács Beáta, SimpleJob