A köszönő oldalak segítségével megköszönhetsz vásárlást, ajánlatkérést, üzenetküldést, feliratkozást a felhasználóknak, és ezzel növelheted a bizalmukat. Ez már önmagában megérne egy bejegyzést – de ennél jóval többet tudsz megtenni a köszönő oldalakkal!
#1: Visszaigazolás
Ez a funkció szinte már mindenhol jelen van, ez az egyik leggyakoribb felhasználási módja a köszönő oldalaknak.
A neve magáért beszél: Meg kell köszönnöd, és visszajelzést kell adnod a felhasználónak az általa végzett interakcióra, legyen az például egy
- ✅sikeres bankkártyás fizetés,
vagy egy - ✅sikeres regisztráció az oldalra.
#2: Mérés
A köszönő oldal egy megtörtént konverziót követ. Ebből kifolyólag a köszönő oldalak segítségével az adott esemény/interakció mérhetővé válik.
A Google Ads és a Facebook is képes arra, hogy mérje ezeket az eseményeket, amennyiben a megfelelő kódok be lettek illesztve az oldalba.
A köszönő oldalakban tehát kódokat kell elhelyezni, amelyek üzennek a rendszereknek arra vonatkozóan, hogy mit tett egy felhasználó.
#3: Upsell
Az upsell egy olyan fontos funkciója a köszönő oldalaknak, amit csak nagyon kevesen aknáznak ki.
Lehet, hogy 100-ból te lehetsz az az 1, aki alkalmazza.
Az upsell egy olyan értékesítési technika, amely során az érdeklődés tárgya helyett (legyen az egy vásárolni kívánt termék, vagy egy letöltött tanulmány) valami annál jobb, újabb (és valamivel drágább) verziót ajánlunk a fogyasztó részére. Lényegében, amikor felismerve azt a helyzetet, hogy bizalmat szavaztak neked, megpróbálod kihasználni a szituációban rejlő pillanatnyi lehetőséget.
Ez az ajánlat nem sokkal drágább az eredetinél, nem haladja meg az érdeklődő fizetési hajlandóságának a maximális értékét, ugyanakkor meglehetősen kedvező lehet a számára.
Az upsell tipikus formája
Az upsell sokszor kiegészítő előnyöket kínál.
Lehet például valamilyen értéknövelő promóció, amikor a termék/szolgáltatás ugyanaz marad, csak valamilyen ajándék tartozik a csomaghoz minimális felárért cserébe. Például a lefoglalt szálláshoz járhat kedvezményes fürdőbelépő. Termék esetén pedig beszélhetünk bónusz csomagolásról, multipack ajánlatokról is. Fontos ebben az esetben felhívni a fogyasztó figyelmét arra, hogy maga a vásárolni kívánt termék nem változott, csupán a kiszerelése/csomagolása.
Kiegészítő előnyként szolgálhatnak különböző ár jellegű promóciók is: például egy burkolt árcsökkentés, melynek keretein belül kedvezőbb 3 terméket megvásárolni 1 helyett.
Összegzés
A köszönő oldalak számtalan lehetőséget rejtenek magukban. Mégis, 3 magától értetődő funkciót is igen kevesen használnak.
A visszaigazolás, a mérés, és a sokak által elfeledett upsell kerüljön fel arra a listára, ahol azt vezeted, mire használod a köszönő oldalad.
Végre tényleg működő online marketing
Ha szeretnél rendszeresen ehhez hasonló, érdekes és hasznos írásokat olvasni, iratkozz fel levelezési listánkra! De megtalálsz minket a közösségimédia-felületeken is: a Facebook-on, az Instagram-on, a TikTok-on, sőt még a YouTube-on is!
Ha pedig szeretnéd az online marketinged színvonalát arra a szintre emelni, amilyet a céged érdemel, vedd fel velünk a kapcsolatot!