Így működik a SEO az Instagramon

A célközönséged tagjai fent vannak az Instagramon is. De vajon tudják, hogy a céged is fent van? Mit teszel annak érdekében, hogy megtaláljanak rajta? Itt az ideje, hogy felébredj a téli álomból, és elkezdj azon dolgozni, hogy SEO szempontból is rendben legyen céged Insta-profilja!

Ha olvastad az Instagramról szóló korábbi bejegyzésünket, és meg is fogadtad a tanácsunkat, akkor a céged már ott van az Instagramon. Sőt, merem remélni, hogy rendszeresen posztolsz is! Itt az ideje, hogy a következő szintre lépj, és megtudd azt is, hogyan működik a SEO az Instagramon, és hogy hogyan tudod úgy optimalizálni a tartalmaid, hogy még több látogatót szerezz!

Ebben a bejegyzésben már nem fogok külön kitérni arra, hogy mi az a SEO, ezért ha neked még új ez a téma, vagy szeretnél benne fejlődni, akkor mindenképpen kezdd ennél a bejegyzésnél: Tartalommarketing vs. SEO: Ha nem akarod megásni a saját sírod, akkor muszáj foglalkoznod velük!

Mi az Instagram SEO?

Ahogyan a Google-n, úgy az Instagramon is van SEO. Ez azt jelenti, hogy tehetsz azért, hogy minél előrébb tűnj fel a keresési eredmények között az Instagramon. Optimalizálhatod az oldalad és a tartalmaid annak érdekében, hogy minél több felhasználót meg tudj szólítani.

Nem lehet elégszer hangsúlyozni, hogy ha valaki az Instagram keresőjét használva rákeres a vállalkozásodra vagy olyan szavakra, amelyekre relevánsak a vállalkozásod vagy a termékeid szempontjából, akkor milyen sokat számít az, hogy a te céged jelenik meg a találati lista elején. Pontosan ezt tudod elérni, ha megérted, hogyan működik a SEO az Instagramon!

A 3 legfontosabb Instagram SEO rangsorolási tényezők

Van három konkrét rangsorolási tényező, amelyeket az Instagram egész biztosan figyelembe vesz. Ezek azok a szempontok, amelyeket minden esetben vizsgálnak az Insta keresőmotorjai, amikor összeállítják a találati listát.

Ha ismered ezeket, az rengeteget segíthet abban, hogy optimalizálni tudd a tartalmaidat.

1. Search text – A keresett szó vagy kifejezés

Nincs abban semmi meglepő, hogy az első és legfontosabb az, hogy mit ír be az adott felhasználó a keresősávba. Ez alapján tud mutatni az Instagram számos releváns Insta-felhasználót és Insta-oldalt, valamint képet és videót.

2. Felhasználói tevékenység

Egy másik fontos szempont, amit figyelembe vesz az algoritmus, az nem más, mint az adott felhasználó korábbi tevékenysége. Kiket követ, milyen posztokat nézett meg korábban, és így tovább. Azok a tartalmak és oldalak, amelyeket már korábban megtekintett, értelemszerűen előrébb kerülnek a keresési találatai között.

Fontos viszont, hogy a közvetett kapcsolatok is számítanak! Tehát ha van egy olyan személy vagy oldal, akivel már korábban valamilyen módon interakcióba kerültél, és ő megnézett egy tartalmat vagy követ egy oldalt, akkor ezek a tartalmak és oldalak elől fognak felbukkanni a te keresési találataid között is. (És ugyanez igaz fordítva is.)

3. Népszerűség

Azok az oldalak és tartalmak is előre kerülnek a találatok között, amelyek összességében népszerűek. Az Instagram a népszerűséget alapvetően a kattintások, a kedvelések, a megosztások, a kommentek száma, valamint az oldal követőinek száma alapján határozza meg.

Így optimalizáld az Instagram-oldalad és a tartalmaid!

Fontos, hogy ismerd a három legfontosabb eszközt, amelyek arra szolgálnak, hogy jól legyen optimalizálva az Instagram-oldalad SEO szempontjából! Ha erre a három dologra odafigyelsz, azzal komoly eredményeket érhetsz el rövid és hosszú távon is!

1. Bio

A bio az a rész az Instagram oldaladon, ahol kicsit bővebben bemutatkozhatsz. Egy cég vagy vállalkozás esetében például itt tudod röviden leírni, hogy mivel foglalkoztok. Ez egy kritikus fontosságú rész SEO szempontból. Érdemes minden releváns kulcsszót és keresőkifejezést beilleszteni ebbe a pár sorba.

És ha belegondolsz, ez nem is csak a SEO miatt lényeges! Nem csak az algoritmus számára, hanem azok számára is fontos információval szolgál, akik először itt találkoznak a cégeddel. Képbe kerülnek, hogy mivel foglalkozol, hogy milyen tartalmakra számíthatnak tőled.

Instagram SEO - BIO kitöltése

2. Név

Nagyon nem mindegy, hogy milyen néven fut a céged az Instán. Ha egyedi, ismert, egyértelmű a céged neve, akkor természetesen jó választás lehet önmagában csak a cégnevet használni. Viszont ha mondjuk egy város, ismert fogalom vagy akár a te vezeték- vagy keresztneved után kapta a nevét a cég, érdemes lehet az Insta nevet kiegészíteni valamivel, ami egyértelművé teszi, hogy miről van szó.

Nézzünk egy egyszerű példát! Ha mondjuk használt ruhákat árusító üzleted van, ami tegyük fel, hogy Párizs Outlet néven fut (akár mert francia használt ruhákat árultok), akkor el kell gondolkoznod, hogy mi lesz a megfelelő Instagram név. Valahogy helyet kell szorítanod benne egy-két olyan szónak (használt ruha, butik, stb.) is a cégnév mellett, ami egyértelművé teszi, hogy mi a cég profilja. Így ahhoz, hogy a felhasználók rátok akadjanak, nem kell feltétlen, hogy kifejezetten a cég nevére keressenek rá.

Online Marketing Cégvezetőknek - Gál Kristóf

3. Alt text

Az Instagramon is van alt text, azaz adhatsz rövid szöveges leírást a képekhez és a videókhoz. Fontos funkciója az alt textnek, hogy információt ad az adott tartalomról abban az esetben, ha valamiért (például gyenge Wi-Fi miatt) a kép vagy videó nem töltődik be. (És, többek között, a látássérültek számára is elérhetővé teszi a tartalmaidat.)

Emellett pedig az alt text SEO szempontjából is kiemelten fontos, mivel segít az Instagram algoritmusának megérteni, hogy mi van az adott képen vagy videón. Alapvetően az Instagram tárgyfelismerő technológiát használ, ez ad információt a robotjai számára a képek és videók tartalmáról. Mivel azonban ez egy automatizmus, sokszor hibásan működik, és nem is tud olyan részletes alt szöveget generálni, mint amilyet egy ember ír.

Sokan nem törődnek azzal, hogy alt text-et adjanak meg a tartalmaikhoz, így komoly versenyelőnybe kerülhetsz, ha segítesz az Instának pontosan felismerni, mi szerepel a képeiden, és hogy így milyen kereső kifejezésekhez lehet releváns a tartalmad.

Instagram SEO - ALT TEXT kitöltése

Így fordítsd hasznodra a SEO-t az Instagramon!

Eddig lényegében a kötelező tudnivalókról beszéltem. Most, hogy már az alapszintet elsajátítottad, itt az ideje finomhangolni a dolgokat!

Amikor rákeresel valamire az Instagramon (az applikációban), akkor a keresési találatok között a releváns tartalmak, fiókok, hanganyagok, hashtagek és helyek is megjelennek. (Ha böngészőből megnyitva használod az Instát, akkor ez nem így történik, de valljuk be, az emberek túlnyomó többsége inkább az appot használja.)

Nézzük meg, hogy miért fontos mindez a te szempontodból!

Összeszedtem néhány tippet arra vonatkozóan, hogyan tudod még jobban optimalizálni az Insta-oldalad és a tartalmaid annak érdekében, hogy minél több felhasználóhoz jussanak el!

1. Használj kulcsszavakat a képleírásokban!

Ha ismered a célközönséged, akkor van némi esélyed arra, hogy beleláss a fejükbe: milyen szavakra keresnek rá az Instán? Milyen kifejezéseket használnak? Ha tudod, vagy legalábbis sejted a választ erre a kérdésre, akkor ezeket a kulcsszavakat mindenképp használnod kell!

A megfelelő kulcsszavak megtalálásához több, különböző helyen is kaphatsz segítséget. Segítségedre lehet például a Google Analytics, a Google Trends és a Google Search Console is. De használhatod magát az Instagram keresőjét is: ha elkezdesz beírni valamit, az Instagram olyan keresési kifejezéseket javasol, amelyekre más felhasználók gyakran rákeresnek.

2. Használd a megfelelő hashtageket!

Igaz, hogy a hashtagek kezdenek jelentősen háttérbe szorulni az Instagramon, de ez nem jelenti azt, hogy nem kell használni őket! Maga az Instagram osztott meg pár tippet arra vonatkozóan, hogy hogyan érdemes a hashtageket használni annak érdekében, hogy előre kerülj a találati oldalon.

Csak releváns hashtageket használj! Igazából ez eléggé adja magát. Semmire se mész az #autokozmetika hashtaggel, ha valójában fodrász szalonod van. Lehet, hogy látogatókat tudsz szerezni, de mivel ők nem téged keresnek, hamar ott is fogják hagyni az oldaladat.

Jól ismert és kifejezetten speciális, egyedi hashtageket is használj! Ha kíváncsi vagy rá, milyen hashtagek népszerűek jelenleg egy témában, akkor használd az Instagram keresőjét! Írj egy kulcsszót a keresősávba, és nyomj a Tags találatokra: itt fogod látni az épp felkapott hashtageket, amelyeket érdemes lehet neked is használni! Ha pedig már egy ideje (eredményesen) edukálod a célközönséged, és így egyedi, speciális kifejezéseket tudtál nekik tanítani, akkor ezeket is érdemes hashtag formájában használni!

Jó példa lehet olyan egyedi kifejezésre, amelyet érdemes hashtagként használni, ha van valamilyen rövid, ismert mottója a cégednek. Ha mondjuk csípős paprikából készült fűszereket árulsz, és az a céged szlogenje, hogy „Betyárosan erős!”, akkor bátran használd a #betyarosaneros hashtaget!

Egy posztnál ne használj 5-nél több hashtaget! Az Instagram Insights segítségével meg lehet mondani, hogy az adott poszt hány megjelenése köszönhető a hozzá kapcsolódó hashtageknek. Azt viszont már nem tudja megmutatni, hogy pontosan melyik hashtag volt a nyerő. Ezért javasolt viszonylag kevés hashtaget használni, hogy idővel ki tudd tapasztalni, melyek működnek igazán, és képesek növelni a forgalmat.

A képleírásban helyezd el a hashtageket, és ne kommentben! – Már nem működik az, hogy a komment szekcióban rejted el a megfelelő hashtageket. Ha szeretnéd, hogy az Insta algoritmusa érdemben figyelembe vegye a posztodhoz tartozó hashtageket a rangsorolásnál, akkor a képhez tartozó leírásban kell elhelyezned őket!

A képleírásban helyezd el a hashtageket, és ne kommentben!

3. Feliratozd a videóid!

Ha feliratot adsz hozzá a videóidhoz, azzal lehetővé teszed, hogy a keresőmotorok részletesebben megértsék a videóid tartalmát. Ráadásul, ha kulcsszavak is helyet kaptak a videóban, akkor még több esélyed van előkelő helyre kerülni a találati listán.

És persze a felirat abban is segít, hogy azok is megértsék és végignézzék a videóid, aki hang nélkül használják a telefonjukat – például munkában vagy tömegközlekedésen.

4. Időzítsd jól a posztjaid!

Ha megfelelő időpontban posztolsz új tartalmat, az jelentősen megnövelheti az elérések számát, ami aztán SEO szempontból is jól jön, hiszen népszerűnek fogja ítélni a posztod az Instagram. Eleve jobban tud teljesíteni akkor egy poszt, amikor még releváns és friss.

A megfelelő időpont megtalálása szintén olyan feladat, amihez nagyon jól kell ismerned a célközönséged! Tudnod kell, milyen szokásaik vannak – jelen esetben azt, hogy mikor aktívak a közösségi médiában! És az sem mindegy időzítés szempontjából, hogy az adott poszt milyen céllal születik meg! (Senki nem akar naptejet venni novemberben.)

5. Adj hozzá helyet a biodhoz!

Az üzleti fiókok helyszínt adhatnak hozzá a bemutatkozásukhoz. Ha releváns a vállalkozásod szempontjából az, hogy tudják a felhasználók, hogy hol vagytok megtalálhatóak (például mert csak egy bizonyos vármegyében nyújtotok szolgáltatást), akkor mindenképp szerepeljen valamilyen hely a bioban! Ez lehet csupán egy vármegye vagy egy város, de akár konkrét cím is.

Ha hozzáadod a helyet a fiókodhoz, az az Instagram motorjai számára fontos információ, amit figyelembe tud venni rangsorolásnál. Ez pedig nem csak abban segít, hogy látogatókat szerezz, hanem abban is, hogy olyan minőségi látogatókat, akik számára valóban releváns vagy!

Összefoglalás

Nem dőlhetsz hátra elégedetten, ha már van a cégednek Instagram-fiókja. Ez még csak a kezdet! Rendszeresen posztolnod kell, és az oldalad és a tartalmaid is úgy kell optimalizálni, hogy minél könnyebben megtalálják őket a felhasználók.

Ha tisztában vagy azzal, hogyan működik a SEO az Instagramon, és hogy hogyan tudod ezt a működést a hasznodra fordítani, azzal jelentősen növelheted a forgalmadat. Viszont ha nem foglalkozol a témával, az gyakorlatilag olyan, mintha ott se lennél az Instán, vagy mintha már nem is működne a céged.

Közel a segítség!

Ha szeretnél egy kis segítséget ahhoz, hogy hogyan érdemes posztolni a közösségi médiában, akkor feltétlen rendeld meg Gál Kristóf új könyvét, melynek címe: „Online marketing cégvezetőknek”. A könyv a Klikkmarketing 8 modulból álló online marketing stratégiáját járja körül, melynek része a közösségi média posztolás is. Olyan gyakorlati tanácsokat és személyes példákat olvashatsz a könyvben, amelyek biztosan a segítségedre lesznek!

Ha pedig szeretnéd az online marketinged színvonalát arra a szintre emelni, amilyet a céged érdemel, vedd fel velünk a kapcsolatot! Ügyfélkapcsolati menedzser kollégánk telefonon fog keresni (munkaidőben általában 2 órán belül), és segít megtalálni, hogyan lehetünk a segítségedre!

Ezeket olvastad már?

2.7 millió indok, amiért az Instagramot használnod kell!

2.7 millió indok, amiért az Instagramot használnod kell!

Több mint 10 éve elérhető az Instagram, de a legtöbb hazai vállalkozás még csak kóstolgatja, vagy egyáltalán nem is használja, pedig több mint 2.7 millió (!) magyar felhasználója van. Ha komolyan a...

Elolvasom
Tartalommarketing vs. SEO: Ha nem akarod megásni a saját sírod, akkor muszáj foglalkoznod velük!

Tartalommarketing vs. SEO: Ha nem akarod megásni a saját sírod, akkor muszáj foglalkoznod velük!

Ha úgy állsz hozzá a tartalommarketing és a SEO témájához, hogy szembeállítod őket egymással, akkor ki kell, hogy ábrándítsalak: nagyon rossz úton jársz! Nem szabad, de nem is lehet köztük választa...

Elolvasom
Zárt tartalom nélkül nem tudsz profi email listát építeni

Zárt tartalom nélkül nem tudsz profi email listát építeni

Profi e-mail adatbázist építeni releváns feliratkozókkal nagyon időigényes és költséges dolog. Viszont van egy módszer, amivel csökkentheted a konverziónkénti költségeidet és a listád folyamatosan ...

Elolvasom