Mennyit érdemes költeni Google Ads hirdetésekre?

2006 óta foglalkozom Google Ads hirdetésekkel. A legtöbbször feltett kérdés talán éppen ez, mint a címben. Sokan azt válaszolnák, hogy az attól függ - de én most tényleg elmagyarázom.

“Mennyit költsek a hirdetésekre?” A kérdés nagyon jó, hiszen mindenki tudni akarja, hogy mennyibe kerül ez az egész, illetve hogy tényleg mennyit kell rászánni a dologra, hogy “rendes” eredményeket hozzon. Előrebocsájtom, hogy egy konkrét számot én sem tudok mondani, hogy ennyit vagy annyit érdemes költeni. Viszont

meg tudom mutatni, hogy milyen lépések
és milyen számítások kellenek ahhoz, hogy
meg tudd saccolni a szükséges költségvetést.

(Érdekesség: én már vagy 3 éve nem kezelek Ads hirdetéseket, mert már “csak” vezetem a Klikkmarketinget. Azért még emlékszem erre-arra, de képzeld el, mit tudhatnak a munkatársaim, akik folyamatossan napi szinten nyomják!)

Három lépésben tudjuk meghatározni, hogy
mennyit “kell” költeni Google Ads hirdetésekre.

Persze ennél lehet összetettebb számításokat is végezni (és érdemes is), de én most meg akarom mutatni, hogy a hasraütés helyett hogyan érdemes erről a kérdésről gondolkozni.

Mennyibe kerül egyáltalán egy kattintás a Google Adsben?

10+ éves statisztikánk van arról, hogy mik az átlagos kattintási számok. Csakhogy nem biztos, hogy ezzel sokra mész, mert ugye az átlagok arra (is) jók, hogy totálisan elfedjék a valóságot. Megnéztem a 2019-es év adatait a központi ügynökségi fiókunkban, amiben 100+ Google Ads fiókot kezelünk.

Az átlagos CPC (cost per click – átlagos kattintási ár) kb. 50 Ft volt. Csak hogy érezd a nagyságrendet és a szám pontosságát: ez kb. 500 millió hirdetésmegjelenés és kb. 10 millió kattintás adatait tartalmazza (ezek 2019-es számok).

Tehát 50 Ft nagyjából a magyarországi
átlagos kattintási ár a Google-ben.

Igazából ez már önmagában alkalmas a megtévesztésre, hiszen nagyon nem mindegy, hogy a keresőben megjelenő hirdetésekről van szó, vagy az ún. display hálózaton megejelenőkről.

A keresőben ugyanis inkább 60-70 Ft az átlagos ár,
a display hálózaton pedig inkább 20-30 Ft.

A bal oldalon egy display hirdetés, a jobb oldalon egy keresőben megjelenő hirdetés.

A számok szórása is elég nagy, mert van ügyfelünk, ahol 100 vagy 200 Ft átlagosan egy keresőből jövő kattintás ára, de van, ahol 20 vagy 30 Ft.

A rossz hír az, hogy nem biztos, hogy sokra mész ezekkel az átlagokkal, mert lehet, hogy a te témádban, a te piacodon totál mások számok lesznek, de az bizonyos, hogy a “mennyit költsek” kérdés egyik fontos paramétere, hogy mennyibe fog kerülni egy kattintás.

Hány kattintásból lesz vásárlás / ajánlatkérés?

A következő, amit tudni kell, hogy hány kattintásból lesz “valami”. Ugyanis kattintásokból még egy cég sem tudta kifizetni a gázszámlát vagy a könyvelőjét. Vegyük elő itt is az idei általunk kezelt számokat, amiket több mint 200.000 (kétszázezer!) konverzió alapján átlagoltunk!

Az ügyfeleink adatai alapján átlagosan 2% volt a konverziós arány idén.

Ez a szám viszont többszörösen is megtévesztő lehet, mert itt sem mindegy, hogy keresőből vagy display hirdetésekből jött a kattintás, és ráadásul az sem mindegy, hogy mondjuk egy webshop vásárlást értünk konverzió alatt, vagy egy ajánlatkérést, netán egy tanulmány letöltését. (Ha jön elég “lécci lécci” visszajelzés erről, akkor szívesen készítek részletesebb elemzést is.)

A keresőből érkező kattintásoknál ez az átlag valójában 3.2%,
a display kampányokból érkező kattintásoknál 0.9%.

Egyértelműen látszik, hogy a keresőből érkező érdeklődők sokkal aktívabbak és értékesebbek. Arra most nincs kész bontásom, hogy webshop vásárlás, ajánlatkérés vagy csali feliratkozás tekintetében hogy áll a helyzet, de más elemzések, illetve a tapasztalatok alapján például egy webshopban átlagosan 1-2% a vásárlási konverzió, egy ajánlatkérés ennél gyakran magasabb lehet(lényegesen), egy csali feliratkozás pedig akár a tízszerese vagy még magasabb is lehet.

Lényeg a lényeg, hogy a “mennyit költsek” kérdéshez fontos figyelembe venni a konverziós arány. A cikk végén majd egyben is megfogalmazom, hogy miért.

Hány vásárlást / ajánlatkérést / akármit akarsz elérni?

A “mennyit költsek” kérdés teljesen értelmezhetetlen anélkül, hogy tudnánk, milyen eredményekre pályázol. Az eddigi számítások is azért kellettek, hogy eljussunk a végső számításhoz: a kívánt eredményt nagyjából mekkora hirdetési büdzséből lehet elérni?

Tegyük fel, hogy szeretnél 100 új vásárlást a webshopodba!

Az előző két blokkban említett információ birtokában ezt már (szinte) gyerekjáték kiszámolni. Pár dolgot még tegyünk fel, különben példát sem tudok mondani.

Tegyük fel azt is, hogy a webshopodban 2%-os a konverzió,

tehát a webshopodba látogatók közül 2%, azaz minden 50. (ötvenedik) látogató fog vásárolni. Ez kiadja azt, hogy hány kattintásra van vélhetően szükség a 100 vásárláshoz. Ha minden 50. látogató vásárol, akkor 100 x 50 = 5000 (ötezer) kattintásra, azaz látogatóra van szükség.

Végül tegyük fel azt is, hogy egy kattintás
a te témádban, a te piacodon mondjuk 70 Ft.

Innen már csak egy szempillantás, és megvan a számunk: 5000 látogató, egyenként 70 forintos áron, az 5000 x 70 = 350.000 (háromszázötven-ezer) Ft.

Tehát 100 vásárlás eléréséhez, amennyiben 2% a konverziós arányod, és 70 Ft-os kattintásokkal számolunk, 350.000 Ft-os büdzsé szükséges. Ez nem azt jelenti, hogy SZERINTEM ennyit érdemes ma Google Ads-re költeni, hanem azt, hogy a céljaid és a számodra releváns számok alapján vélhetően ennyit SZÜKSÉGES.

Ehhez még egy tételt érdemes hozzákalkulálni, mégpedig azt,
hogy a hirdetéseket valakinek meg is kell terveznie, be is kell
állítania, karban is kell tartania.

Persze ezt megcsinálhatod te is, vagy rábízhatod valakire a cégben, vagy kiszervezheted egy profi csapatnak is, akik ezzel kelnek-fekszenek minden nap. Mi már havi nettó 60.000 Ft-tól vállalunk teljeskörű Google Ads kampánymenedzselést. Ha érdekel, vedd fel velünk a kapcsolatot!

Ezeket olvastad már?

7 szuperfontos Google Analytics funkció webshop tulajdonosoknak (de mások is tanulhatnak belőle)

7 szuperfontos Google Analytics funkció webshop tulajdonosoknak (de mások is tanulhatnak belőle)

Szinte minden webshopban van már Google Analytics mérőkód, de csak kevesen használják ki az Analyticsben rejlő lehetőségeket. Ha profi eredményeket akarsz, akkor profi mérésekre van szükséged – olv...

Elolvasom
Miért nem a Google Ads hirdetéseidtől függ a Google Ads hirdetéseid sikeressége

Miért nem a Google Ads hirdetéseidtől függ a Google Ads hirdetéseid sikeressége

2006 óta kezelek Google Ads hirdetéseket, az országban az elsők között szereztem hivatalos Google szakértői minősítést. A Klikkmarketing abszolút a topon van a magyar Google Ads szakértő cégek közö...

Elolvasom
Vállalkozóból Vállalkozás Podcast (mi ez az egész + az összes adás linkje)

Vállalkozóból Vállalkozás Podcast (mi ez az egész + az összes adás linkje)

Ha a célod egy valódi vállalkozás felépítése, ami nélküled is megáll a lábán, és gazdag életet biztosít számodra (nem csak anyagi értelemben), akkor ezt a podcastet érdemes követned - akkor is, ha ...

Elolvasom