Múlt héten voltam egy Google által rendezett “napon”, ahol az egyik fő téma az Adwords minősítési rendszerének megújítása volt. Korábban valaki vagy minősített szakértő volt, vagy nem, és ezt a minősítést 2 évente kellett megújítania.
Ezt a címet Magyarországon az elsők között szereztem meg még 2007 elején, az erről szóló (akkori) büszkélkedésem a másik blogomon olvasható: Google Advertising Professional minősítés! :)
Ez az egyszintű képesítés mára elavult[/b], hiszen olyan összetett lett az Adwords és olyan ütemben fejlődik, hogy egyrészt szükségessé vált, hogy legyenek szintek a minősítésben (a szakértők között is legyenek jó ill. még jobb szakértők), másrészt a 2 éves érvényesség már túl sok, 2 év alatt ugyanis rengeteget változhat a rendszer.
Az új rendszerben van egy alapvizsga, ami alapismereteket tartalmaz az Adwords-ről. Ezt a vizsgát tegnap le is tettem – közel olyan nehéz szerintem, mint a korábbi egyetlen vizsga. Az alapvizsgán túl vannak haladó szintű vizsgák, ezek már egy-egy részterületől szólnak, pl. csak a keresőhirdetésekről, vagy csak az elemzésről és a jelentésekről.
Az alapvizsgát tegnap tettem le! (A többit majd később…)
Ahhoz, hogy valaki használhassa az új Google logót, ami bizonyságul szolgál a képesítésére, minimum két vizsgát le kell tennie, az alap szintűt és egy haladót (+ egyéb követelményeknek is meg kell felelnie!). Ez azt jelenti a gyakorlatban, hogy ezentúl amelyik honlapon látni fogja a Google minősítésről szóló (új) logót, ott biztos lehet abban, hogy tényleg komoly Adwords tudással rendelkeznek.
Az új, Google által kiadott “Minősített partner” logó
Van még újdonság: ezentúl létezik az egyéni képesítés, és a minősített partner fogalma. Minősített partnerek olyan cégek lehetnek, akiknél legalább egy egyéni képesítéssel rendelkező dolgozó van és pluszban teljesít néhány követelményt (pl. ügyfeleinél jelentős költségkeretért felelős).
Ez az egész dolog azért érdekes Önnek, mint Adwords hirdetőnek, mert mostantól még kézzel foghatóbb “bizonyítékokat” kérhet a (leendő) partnerének szaktudásáról, aki a cége hirdetéseit (majd) kezeli.
A nemrégiben bevezetett partnerkereső fejléce
Ezzel párhuzamban bevezetésre kerül az Adwords partnerkereső, ahol az egyéni képesítéssel rendelkező magánszemélyemélyek, illetve a minősített partnerek között lehet megfelelő Adwords szakértőt találni. Ez a kereső több száz szempont alapján fogja rangsorolni a szakértőket és a szakértő cégeket, így mindenki megtalálhatja a maga/cége számára ideális partnert a hirdetéseinek kezeléséhez.