Mi az a Google Performance Max kampánytípus?

2021-ben a Google bejelentette, hogy egy új kampánytípus bevezetésén dolgozik, amit már abban az évben el is kezdtek tesztelni. Jelenleg már itthon is elérhető minden hirdetési fiók számára a Performance Max kampánytípus, amely 2022 őszén a Google Shopping hirdetéseket is le fogja váltani. Ha még nem foglalkoztál vele, akkor itt az ideje képbe kerülnöd!

A Performance Max (PMax) kampányok egy forradalmi változást jelentenek a hirdetők számára, mivel teljesen automatizáltan használja a Google hálózatokat és beállításokat. Ez gyakorlatban azt jelenti, hogy meg kell adnod a Google-nek egy csomó információt, és a rendszer automatikusan beállítja a kampányokat, hogy a legjobb teljesítményt érje el.

Milyen hálózatokat használ?

A Google Ads-ben számos hirdetésmegjelenítési lehetőség áll rendelkezésünkre, ezeket hívjuk különböző hálózatoknak. Ilyen hálózat például a display, a shopping és a keresési is. Eddig (a legtöbb esetben) ezeket a hálózatokat külön-külön kampányokban lehetett kezelni, hogy mindenhol a céloknak megfelelően jelenjenek meg a hirdetések. Most ezeket a hálózatokat foglalja össze egy kampányba a Performance Max kampánytípus.

  • Display
  • Keresési
  • Térkép
  • Felfedezési
  • YouTube
  • Gmail
  • Shopping
Google Performance Max megjelenítési hálózatai. Forrás: Google
A Performance Max kampánytípus ezeken a hálózatokon jeleníti meg a hirdetéseket. / forrás: Google

Hogyan működik?

Ez már majdnem egy sci-fi is lehetne, de ez a valóság. :) A rendszer gépi tanulást alkalmaz, ami azt jelenti, hogy minden adatot figyelembe vesz és arra törekszik, hogy a közönség számára releváns hirdetést jelenítsen meg, releváns felületen, optimális ajánlattal az eredmények maximalizálása érdekében.

A kampány létrehozásakor lehetőségünk van kiválasztani egy kampánycélt, amire a rendszer optimalizálni fogja azt. Ez a cél lehet értékesítés, potenciális ügyfelek elérése, webhelyforgalom, helyi bolt hirdetése.

Viszont itt nagyon fontos megjegyeznem, hogy ez csak akkor tud igazán jól működni, ha a mérési beállítások 100%-osan rendben vannak, hiszen erre tud majd a rendszer optimalizálni. Ha ez nem jó, akkor hiába költesz hirdetésekre, nem fogja hozni a megfelelő eredményeket.

Leállítsam a többi kampányt?

A rövid válasz – NE! A Performance Max kampányokhoz nem tudsz megadni kulcsszavakat, így nem tudod lefedni az összes releváns keresési találatot. Ennek kivédése érdekében fontos, hogy maradjanak meg a fő kampányaid és első körben csak teszt jelleggel induljon el a Performance Max kampányod.

A kampány főbb jellemzői

Végső URL kibontása – Ez azt jelenti, hogy a megadott érkezési oldaltól eltérhet a tényleges érkezési oldal. A rendszer a kereső keresési szándékától függően fogja őt terelni. Ha már korábban is hirdettél, akkor úgy kell elképzelned, mint a dinamikus keresési hirdetéseket, csak itt annyi különbség van, hogy nem neked kell megadni a lehetséges célhelyeket, hanem a rendszer automatikusan választja ki ezeket.

Elemcsoport – A Performance Max kampánytípus “hirdetéscsoportok” helyett “elemcsoportokat” használ. Ez tartalmazza a képeket, videókat, szövegeket és célközönségeket is. Egy kampányon belül több elemcsoportot is létrehozhatsz.

Közönségjel – Lehetőséged van különböző közönségeket megadni a rendszernek, amelyekkel felhívhatod a Google figyelmét arra, hogy valószínűleg az ebbe a közönségbe tartozó felhasználók lesznek a legrelevánsabbak neked. A rendszer ezt használja majd kiindulópontnak a hirdetések optimalizálásához.

Statisztika – Lehetőséged van megtekinteni, hogy melyik címsorok, leírások és kombinációk hozták a legmagasabb eredményt a kampányodban. Ezt az elemcsoportokra kattintva, a részletek megtekintése alatt lesz lehetőséged megnézni. A jelentés megmutatja, hogy mely szöveget és grafikákat lenne érdemes még fejlesztened és melyek azok, amik magas eredménnyel teljesítenek.

Ha van rá lehetőséged, érdemes elolvasnod a Google hivatalos leírását is.

Hogyan kezdj neki?

Először azt kell megvizsgálnod, hogy neked megfelelő-e ez a kampánytípus. A mérési beállításaid rendben vannak? Tisztában vagy vele, hogy a Google összes felületén meg fog jelenni a hirdetésed, és nem tudod módosítani az egyes elhelyezéseket? Biztosítani tudod az összes feltételt a kampány létrehozásához (grafikák, szövegek stb.)?

Ahhoz, hogy ez a kampány ténylegesen maximális teljesítményt tudjon nyújtani, meg kell adnod minden adatot, amit a Google rendszere kér tőled. Nézzük melyek ezek:

#1 konverziókövetés

Már többször kitértem rá és nem győzöm hangsúlyozni a fontosságát, hogy a mérési beállításoknak nagyon rendben kell lennie. Természetesen nem csak ennél a kampánytípusnál fontos ez, hanem bármilyen hirdetési rendszernél, hiszen csak azokon az adatokon tudsz javítani, amelyeket mérsz.

#2 szövegek

A reszponzív keresési hirdetésekhez hasonlóan itt is több szövegváltozatot kell megadnod a rendszernek. Összesen 5 darab, egyenként 30 karakterből álló címsort (amiben nem használhatsz különleges karaktereket és írásjeleket), 5 darab 90 karakteres hosszú címsort, 1 darab 60 karakteres leírást, valamint 5 darab 90 karakteres leírást (ebben használhatsz írásjeleket). Kötelezően csak 3 rövid és 2 hosszú címsort kell megadnod és 1-1 darab leírást. Én mindenképpen azt javaslom neked, hogy töltsd ki az összes lehetséges mezőt.

#3 képek

Összesen 15 darab képet tudsz hozzáadni az elemcsoportodhoz. Próbálj meg olyan képeket hozzáadni, amik megfelelően tükrözik a kampánycélodat. A legjobb, ha kapásból a Google által javasolt méreteket használod.

Fekvő: ajánlott méret: 1200 x 628
Négyezetes: ajánlott méret: 1200 x 1200
Álló: ajánlott méret: 960 x 1200
A képek maximális fájlmérete 5120 kb lehet.

Nem kötelező mind a 15 képet feltöltened, de itt is ezt javaslom, hogy a rendszer megfelelően tudja kombinálni és optimalizálni ezeket.

#4 videó (nem kötelező)

A YouTube felületén is megjelenhetsz ezekkel a hirdetésekkel, amivel még nagyobb teret tudsz adni a Google rendszerének. Ha van lehetőséged a kampánycélodhoz videót is készíteni, akkor ezt a lehetőséget mindenképpen javaslom neked. Legfeljebb 5 YouTube linket tudsz megadni, tehát az elkészített videókat először fel kell töltened a vállalkozásod YouTube csatornájára. (javaslom, hogy kösd össze a Google ADS fiókod a YouTube fiókoddal)

Összefoglalás

Hamarosan automatikusan átkapcsolja a Google Ads a Smart Shopping hirdetéseket Performance Max kampánytípusra. Érdemes már most tesztelni és megismerni a működését, hogy a későbbiekben ne legyen forgalom visszaesés. A működése merőben eltér a korábbi kampányoktól, mivel a rendszer gépi tanulást alkalmazva jeleníti meg a hirdetéseket a Google összes felületén, a legjobb teljesítmény elérésére törekedve. Fontos, hogy itt nincs lehetőséged olyan szinten belenyúlni a beállításokba, mint mondjuk egy sima keresési kampány esetében.

Ha meggyőződtél róla, hogy a Performance Max kampánytípus neked való, akkor kezdd el összegyűjteni a tartalmakat, amelyeket megadsz a Google rendszerének. Érdemes az összes mezőt és elhelyezéshez tartozó grafikát megadni, hogy a rendszer 100%-osan tudjon működni!

Ha szeretnéd, hogy a kampányod egy profi és tapasztalt PPC szakértő állítsa be, akkor nézd meg az eseti konzultáció szolgáltatásunkat. Ezen a megbeszélésen kollégánk segít megcsinálni a beállításokat, és tanácsot is tud adni, az eredmények javítása érdekében. Szeretnék egy konzultációt!

Ha szeretnéd feltárni az online marketingedben lévő lehetőségeidet, akkor nézd meg az “Online Marketing Analízis” szolgáltatásunkat, amit Keszeg Ádám vezető tanácsadónk készít el neked, aki az egyik legtapasztaltabb online marketing szakértőnk. Szinte kivétel nélkül arról számolnak be a vele kapcsolatba kerülő ügyfeleink, hogy érthető és nagyon gyakorlati a stílusa.

60 perces videós képzés

Amennyiben szeretnél ebben a stílusban még többet a Klikkmarketingből, és szereted a videós formátumot is, akkor feltétlen regisztrálj a jelenleg díjmentes, regisztrációért cserébe elérhető 1 órás videós anyagunkért, amiben sok minden más mellett például a Google Ads is szerepel témaként. A neve Online Marketing Iránytű, regisztrálj most, nem fogod megbánni!

Ezeket olvastad már?

7 tipp a termékoldalad optimalizálásához

7 tipp a termékoldalad optimalizálásához

A termékoldal az egyik legfontosabb az e-kereskedelem szempontjából. Bármennyit költhetsz hirdetésekre és bármennyire lehetnek profik a kampányaid, ha a termékoldalad nincsen rendben. Ismerj meg 7 ...

Elolvasom
A vevő élettartam érték – nem adottság, hanem rajtad múlik

A vevő élettartam érték – nem adottság, hanem rajtad múlik

Amíg csak abban tudsz gondolkozni, hogy egy betérő vevő éppen most mennyit hagy nálad, illetve hogy a ma elköltött marketing forintok ma megtérülnek-e, addig nem fogsz tudni igazán nagy céget épít...

Elolvasom
Kövesd profin a kampányaid UTM címkékkel

Kövesd profin a kampányaid UTM címkékkel

Ha aktívan kommunikálsz pl. a Facebookon, ha van email listád (és használod is), ha vannak Facebook, Insta és egyéb online hirdetéseid, akkor - ha profin akarod csinálni - címkézned kell a kampány ...

Elolvasom