Hideg látogatók szerzése Facebook hirdetésekkel (avagy a “pásztázó hirdetés” stratégia)

A Facebookon hideg célközönségnek hirdetni (azaz olyanoknak, akikről szinte semmit nem tudunk, és ők sem tudnak rólunk) nem könnyű és nem olcsó. De van egy módszer, amit a legjobb cégek sikerrel alkalmaznak már évek óta, és persze ma is.

2017-ben tökéletesítettem ki azt a módszert, ami “pásztázó hirdetéseknek” nevezek. Az volt az alap probléma, hogy miként tudok nagy mennyiségű friss érdeklődőt bevonzani az online marketing gépezetembe úgy, hogy nem kell teljesen vaktában lövöldözni, egy tonna pénzt elszórni, és vadidegenekre rátukmálni a könyveimet. Hanem “szelíden”, nem nyomulósan, tényleg értéket adva a folyamat során azt elérni, hogy az érdeklődők maguk dönthessenek arról, hogy többet akarnak belőlem. Azért belőlem, mert ezt nem a Klikkmarketingen kísérleteztem ki, hanem egy másik bizniszemben, ahol vállalkozóknak segítek ügyesebben vállalkozni, és egy jobb vállalkozói életet élni. Majd a példákban látod, hogy miről beszélek.

Mi a pásztázó hirdetési stratégia lényege?

Azért pásztázó, mert ismeretlen, idegen, hideg közönséget pásztázunk végig, keresve közöttük azokat, akik potenciálisan érdeklődhetnek a dolgaink iránt. Az egyik példa, amit használni fogok ebben az írásban, az a “Gál Kristóf Vállalkozófejlesztés” nevű kezdeményezésem egyik alappillére volt jó 2 évig. Írtam egy könyvet, Vállalkozóból Vállalkozás címmel, ami vállalkozóknak szól, akik szeretnének kijönni a szokásos mókuskerékből, és egy valódi vállalkozást akarnak felépíteni. Milyen marketing, milyen rendszerek, milyen munkatársak, és milyen gondolkodásmód szükséges ehhez, vagy legalábbis mi az, ami nekem működött ebben a témában, a Klikkmarketing felépítése kapcsán. A másik példa, amit használni fogok, az Online Marketing Iránytű nevű ingyenes, online, videós képzésünk promóciója. És végül a harmadik példa az egyik saját pásztázó hirdetéses megoldásunk (saját = “klikkmarketinges”).

Van tehát a vállalkozófejlesztés, amiről írtam egy könyvet. A pásztázó hirdetési stratégiát ennek a könyvnek az eladására hoztam létre. A szokásos módszer lehetne az, hogy csinálok hirdetéseket a könyvről, és elkezdem azokat orrba-szájba “tolni” a Facebookon, vállalkozói célközönségnek, aztán hátha lesz, aki vásárol. Ez a stratégia nagyon drága, és a legtöbb témában nem igazán működik. Ráadásul sok negatív kommentre lehet ilyenkor számítani, mert sok olyan embert is eltalálunk, akik teljesen irrelevánsak, és lehúzzák a hirdetéseket.

Helyette a következő stratégiát alkalmaztam, amit amúgy szinte bármilyen más témára rá lehet húzni egy kis fantáziával:

#1 Készítsd egy kivételesen jó minőségű blog bejegyzést a témádban! Nem muszáj blog bejegyzés, lehet egy olyan tartalom is, ami nem egy blognak a része, de mivel blogolni amúgy is “kötelező” (és blogoltam is persze), ezért praktikus a blogba készíteni egy nagyon jó minőségű bejegyzést.

#2 Oszd meg ezt a blog bejegyzést a Facebook oldaladon egy spéci posztban! Ez amúgy egy hagyományos, közönséges Facebook poszt, de attól spéci, hogy érdemes figyelni pár dologra a megosztásnál. Valójában a cél itt is az, hogy egy elég jól kimunkált poszt legyen, minden elemében.

#3 Hirdesd ezt a Facebook posztot a hideg, de azért célzott közönség körében! Attól, hogy ismeretlen, idegen, “hideg” embereknek hirdetsz, attól még lehet egy egészen jó célzásod, amivel javíthatod a hirdetések esélyeit.

#4 Konvertáld azokat az érdeklődőket, akik már azonnal készen állnak erre! Konvertáld = adj el nekik, töltess ki velük egy ajánlatkérést, vagy irasd fel őket a listádra!  Az így érkező látogató egy része azonnal felmelegszik, használd ki!

#5 Popup megoldásokkal próbáld meg “elkapni” azokat, akik le akarnak lépni! A legtöbben azok közül, akik ránéznek a cikkedre, el fognak menni a honlapodról. Az ún. kilépő popupokkal egy részüket (kis részüket, de minden kicsi számít) mégis konvertálni tudod, tipikusan fel tudod őket iratni a listádra.

#6 Remarketing hirdetésekkel igyekezz azokat is konvertálni, akiket eddig nem sikerült! Ha a remarketing pixelek benne vannak a honlapodban, akkor el tudsz kezdeni hirdetni azoknak, akik látták a cikkedet. Ők már biztosan érdeklődnek a dolgaid iránt, különben nem kattintottak volna az eredeti Facebook posztra, amiben egy releváns cikket hirdettél.

#7 Ha jól csinálod, akkor ez a rendszer önmagát finanszírozza, mert annyi bevétel “esik ki” a megszerzett hideg érdeklődőkből, amiből újra tudsz hirdetni, és így állandó lesz a vevőszerzésed.

Milyen egy kivételesen jó blog bejegyzés – és miért fontos, hogy tényleg kivételesen jó legyen?

Könnyű öngólt lőni azzal, hogy egy klassz Facebook hirdetéssel bevonzod a klikket, és azt hiszed, hogy nyertél. Pedig nem az a lényeg, hogy kattintsanak, hanem hogy utána legyen valamilyen “akció” (vásárlás, ajánlatkérés, feliratkozás, ilyesmi), vagy legalábbis szépen elkezdjen felmelegedni a hideg látogató. Ha egy gyenge, alibiből készített blog bejegyzést talál az érdeklődő a kattintás után, akkor nem lesz a dologból semmi.

A legjobb, ha abban gondolkozol, hogy a pásztázó hirdetéshez egy ún. bástya posztot használsz. A bástya poszt egy konkrét témát nagyon alaposan körbejáró, tipikusan legalább 1500 szavas, jól megszerkesztett, tagolt, olvasmányos, nagyon minőségi tartalom. Nem az a fajta blog poszt, amit 5.000 Ft-ért megíratsz egy újságíróval. Inkább olyan, amin hosszú órákig dolgozol, vagy amiért “rendesen” fizetsz valakinek, aki érti a dolgát. Mivel erről külön készítettem egy hosszabb írást, ezért a legjobb, ha megnézed a bástya posztokról szóló bástya posztomat, hogy értsd, mire gondolok.

Ez egy kimunkáltabb írásom vállalkozófejlesztés témában egy másik honlapomon. Ezzel az egy poszttal és a pásztázó stratégiával 50.000 kattintást szereztem.

Majdnem elfelejtettem: egy ilyen blog bejegyzésben TILOS az eladás! Itt a cél a tiszta értékadás. Ha sikerül betennünk egy jelentős “összeget” az érdeklődő bizalom bankjába, és mindent jól csinálunk, akkor a vásárlás úgysem fog elmaradni. De ha ebben a fázisban otromba módon elkezdünk egyből nyomulni, akkor az egész hatása összeomlik. Ez nem azt jelenti persze, hogy ne lehetne FINOMAN az érdeklődő figyelmébe ajánlani, ha van valami releváns ajánlatunk – de ez legyen tényleg finom. (Remélem) jó példát láthatsz erre ennek a posztnak az alján.

A célom az, hogy átjöjjön az érzés: nekem teljesen oké, ha nem vásárolsz, nem iratkozol fel, nincs benne semmi kényszer. Egyszerűen azt gondolom, hogy ha tetszik ez az írás, és többet akarsz ebből a témából, akkor vannak dolgok, amik szintén érdekelhetnek.

Milyen egy “spéci” Facebook poszt, amit használni tudsz a pásztázáshoz?

Nem mintha lenne spéci Facebook poszt típus, amivel a pásztázó hirdetéseket tudod csinálni. Nem, ez egy “mezei” poszt, csak vannak bevált “trükkjei” annak, hogy miként érdemes egy ilyen Facebook posztot elkészíteni. De mint ahogy minden másnál, itt is igaz: nincsenek szabályok. Azt csinálsz, amit csak akarsz. Én már évek óta kísérletezem ezzel, illetve rengeteget tájékozódtam is a témában a nemzetközi szakértőknél, ezért vannak olyan tippjeim, amiket szerintem érdemes használnod. Avagy nem kell feltalálnod a spanyol viaszt.

Készítettem már egy átfogó írást a Facebook posztokról is, de elé az hozzá, hogy tipikusan egy link megosztós posztot érdemes a pásztázó hirdetésekhez használni. Ennek az a lényege, hogy egy webcímet, avagy URL-t, avagy egy honlap oldalt osztasz meg Facebook posztban. A Facebook ehhez “behúz” egy képet, egy címsort, és esetleg egy rövidebb leírást is, és ez az egész terület kattintható lesz. Te is láttál már 100 ilyet, de mutatok egy példát:

A poszt “alján” látszik a link megosztás hatása: egy kép, a honlap domain neve, egy cím és egy kis leírás. Ezeket amúgy mind a honlapról veszi át a Facebook, tehát némileg érteni kell hozzá, és figyelni kell rá, hogy a megfelelő kép, a megfelelő cím, és minden más megfelelően legyen beállítva.

A spéciség, amire gondolok, az maga ez a link beállítás, és a kísérő szöveg, ami felette van. Ez szándékosan és tudatosan 2-3 sornyi szöveg + egy “kiírt” link. Azért ennyi, mert ez asztali gépen nézve (ahogyan a  képernyőmentésen is látszik) még teljesen látszik, és a pontos hossztól függően lehetőleg mobil eszközön is “kifér”.

Amint látod, a példámban nem az igazi helyzet, mert a Facebook applikáció mobilon levágja a kísérő szövegemet. Ez azért nem nagy probléma, de akár lehetne arra is figyelni, hogy pont olyan hosszú legyen a szöveg (a plusz kiírt linkkel együtt), ami teljesen kifér mobilon is. Általában sokkal többen fogják mobilról látni a posztot, tehát igazából a mobilos “élmény” fontosabb, mint az asztali gépes.

Azért jó a plusz, külön is kiírt link, mert ez erősíti a hatást. Igazából ezt a nemzetközi szinten dolgozó szakértők szokták megmérni, sok millió posztot, és milliárdnyi megjelenést elemezve, hogy pontosan mely poszt formátumok hozzák a legjobb eredményt. Én tőlük lestem el az alap ötletet, és azzal kísérleteztem tovább.

Szóval lényeg a lényeg, egy pásztázó hirdetéshez érdemes egy olyasmi posztot használnod, amit betettem fentebb képekkel. De ha egy hosszabb posztot akarsz írni, és máshogy oldod meg, az is működhet. Kísérletezz, találd meg akár a saját stílusodat! Kezdésnek viszont feltétlen azt javaslom, hogy ne gondold túl, hanem kövesd a tippjeimet, és majd szerzel tapasztalatot később!

Nagyon fontos, hogy a poszt teljesen “ártatlan” legyen. Semmi hirdetés, semmi eladási célozgatás, mert itt most az értékadás a cél. Építenünk kell a bizalmat az érdeklődőben, és nem szabad azt éreznie, hogy el akarunk adni valamit. Ez csak úgy fog működni, ha alapvetően (ebben a fázisban) tényleg nem akarunk eladni semmit.

 

Hogyan érdemes meghirdetni ezt a bizonyos spéci posztot?

A pásztázó hirdetés lényege, hogy teljesen hideg közönségre lövünk. Emiatt ki kell zárni a Facebook oldalunk követőit, és a honlapunkon korábban már járt látogatókat is. Ezeket természetesen pofonegyszerű beállítani a hirdetések célzásánál, ha amúgy rendesen be van állítva a hirdetési fiók. Be kell legyen például állítva a remarketing mérés, hiszen csak így tudjuk azonosítani azokat, akik már jártak a honlapunkon.

Ízlés kérdése, hogy kit tekintünk hideg érdeklődőnek. Aki soha nem járt a honlapon, vagy aki mondjuk 3 hónapja nem járt? A Facebook 180 napig tud visszakövetni látogatókat, tehát elvileg ténylegesen azt tudjuk igazából mérni, hogy ki az, aki 6 hónapja nem járt a honlapunkon. De aki 6 hónapja nem járt + nem is követi a Facebook oldalunkat, az nyugodtan tekinthető teljesen hideg “érdeklődőnek”.

Szóval a játék arról szól, hogy teljesen hideg, de azért potenciális érdeklődőnek gondolt embereknek mutatjuk meg a blog bejegyzésünket megosztó Facebook posztot. Fontos cél, hogy átüssük azt az ellenállást, ami általában a hirdetések ellen szokott fennállni. Senki nem szereti, ha valaki el akar adni neki valamit. De egy ilyen “ártatlan” Facebook poszt, ami egy “ártatlan” cikket oszt meg, könnyen átmegy a legtöbb ember “szűrőjén”. Hiszen a Facebook eleve arra (is) van, hogy posztokat lássunk, az emberek cikkeket osszanak meg, nincsen ebben semmi rossz.

A képen látszik, ahogyan az egyik pásztázó hirdetésemnél (a “Gál Kristóf vállalkozófejlesztés” témában) a vállalkozókat próbáltam meg célozni. Beleszűrtem még életkorba is, mert a túl fiatalok még nem, a túl idősek pedig már nem voltak érdekesek nekem. Szóval igyekeztem azért belőni azokat az embereket, akiket érdekelhettek a vállalkozós témáim. Ahogyan egy érdeklődő ráklikkel a pásztázó hirdetésedre, azonnal “kiesik” a pásztázó hirdetések látóköréből, hiszen a remarketing pixelek bemérik őt, és már nem lesz benne a célcsoportban.

A remarketing kizárást most nem mutatom meg, de helyette látszik a képen, hogy a Gál Kristóf néven futó Facebook oldalam követőit bizony kizártam, hiszen nem az engem már amúgy is követőket akartam eléni, hanem vadidegeneket. (Ha írok egy új blog bejegyzést, akkor persze a követőimet külön hirdetésekkel megcélzom, de ezek csak pár napig futnak, hiszen ennyi idő alatt mindenkit el lehet érni a fix táborból. A pásztázó hirdetések viszont futhatnak akár hosszú hónapokig is.)

Hogyan (és miért) tudsz azonnal (de kulturáltan) eladni vagy regisztráltatni az eredetileg hideg érdeklődőkkel?

A koncepció lényege az, hogy akinek bejön a blog posztod, az szépen elkezd felmelegedni – és egycsapásra nem is lesz már hideg érdeklődő. A kérdés, hogy tudsz-e olyat mutatni neki, ami azonnal érdekelheti, és így tovább tud lépni az értékesítési csatornádban. Nem azt jelenti, hogy azonnal a legjobb vevőd lesz, vagy hogy egyáltalán a vevőd lesz. Itt a cél, hogy EGYET lépjen előre. Ez az egy lépés lehet annyi, hogy feliratkozik a hírleveledre. Vagyis ennek kicsi az esélye, hogy hiszen ma már szinte senki nem akar hírlevelekre feliratkozni.

Ennél a Google Analyticsről szóló blog bejegyzésünknél egy fizetős és egy ingyenes (elég ütős) ajánlatot is felvillantunk, de azért azt nem mondhatja senki, hogy olyan nagyon nyomulnánk. Akit érdekel, az továbbléphet, akit meg nem, az kapott egy baromi ütős cikket.

De ha találsz egy jó apropót, akkor rákerülhet az illető a listádra. Vagy ha vannak olyan belépő ajánlataid, amit könnyen és gyorsan meg lehet venni, akkor az is működhet. De vigyázz: ne lépd át azt a határt, amikor már kilóg a lóláb, és túl nyilvánvaló, hogy az egész csak az eladásról szól. A lóláb akkor szokott igazán kilógni, ha nem elég jó a blog bejegyzés, és akár direkt hiányoznak belőle részek azért, hogy inkább vásárolj!

Miket tegyél a kilépő popup “hirdetéseidbe”?

Ha nem használsz kilépő popupot, az hiba. Pláne hiba, ha rengeteg pénzt költesz hirdetésekre, jönnek is a látogatók, de egy kézenfekvő ziccert nem alkalmazol. Mert a kilépő popup (avagy exit popup) egy ziccer. A látogatók akár 90-95-98… százaléka úgy távozna a honlapodról, hogy nem tudtál vele érdemi kapcsolatot létesíteni. Sem nem vásárolt, sem nem iratkozott fel.

Az így távozó látogató tömegek egy szemmel látható részét “meg tudnád menteni”. Például fel tudnád iratni a listádra, ha tudsz nekik egy jó ajánlatot tenni. Ha például van egy 25%-os hatékonysággal konvertáló ingyenes ajánlatod (tanulmány letöltés, videókhoz való hozzáférés, vagy hasonló), és egy 8%-os arányban kattintott exit popupod, akkor az amúgy elvesző látogatók 2%-át meg tudod menteni. Ez nem tűnik soknak, csakhogy.

Ha van napi 200 látogatód, akkor ez lehet napi 2-3-4 ember, de legyen mondjuk 3. Az havi 90, évi több mint 1000 regisztráló. Akikből ha csak 10%-os aránnyal konvertálsz vevőt, akkor szereztél évi több mint 100 plusz vevőt. És ezek bár nem rossz, de nem is különösebben jó számok. Ha például napi 400 látogatód van, és kicsit jobb számokat érsz el, akkor ez lehet évi 300 vevő is. Pluszban. Úgy, hogy nem kell többet költened -bár  esetleg az exit popup pénzbe kerülhet.

Ez egy saját exit popup-unk, ami nem különösebben kimunkált, de működik, és hozza a regisztrálókat!

Szóval exit popupba valami olyan ajánlatot tegyél, amivel könnyű élni, és ami tényleg ütős. Mi például gyakran az Online Marketing Iránytű nevű, 60 perces, tök ingyenes videós anyagunkat szoktuk ajánlani, ami egy brutál erős ajánlat, nagyon erős anyag, teljesen ingyen.

Mi a következő lépés? Mit csinálj?

Nyilván érdemes lenne csinálnod minimum egy pásztázó hirdetést! A fentiek figyelembe vétele mellett végülis a következő lépéseket kellene követned:

  1. Találj egy jó témát! Egy olyan témát, ami elég ütős ahhoz, hogy felkeltse egy potenciális érdeklődő figyelmét, és ami arra is alkalmas, hogy “megmutasd a céged”, a tudásotokat, az egyediségeteket, a törődést, amivel az ügyfelek felé fordulsz!
  2. Készíts a témára egy jó blog bejegyzést! Ne egy eldobható, alibiből készített bejegyzésre gondolj, hanem egy “a legjobb cikk a témában” jellegű írásra!
  3. Egészítsd ki a bejegyzést legalább egy “finom” ajánlattal a végén! A finom ajánlat azt jelenti, hogy az egész poszt mentes a reklámtól, az eladástól, a nyomulástól, de a végére odateszünk egy finom utalást arra, hogy akit érdekel, annak azért van lehetősége továbblépni.
  4. Állíts be exit popupot a hatékonyság javítására! Az teljesen normális, hogy a pásztázó hirdetésekkel a látogatók legnagyobb részéből “nem lesz semmi”. Viszont meg kell tenni mindent, hogy javítsunk az eredményeken, és egy kilépő popup erre nagyon alkalmas!
  5. Állíts be remarketing hirdetéseket azoknak, akik nem konvertálódtak! Ha valaki sem az azonnali “finom” ajánlatodra, sem az exit popupodra nem reagált, akkor kezd el neki remarketing hirdetéseket futtatni! Az előző lépések után még mindig parlagon fog heverni a látogatók 80-90%-a, szóval ez egy nagyon fontos lépés!
  6. Oszd meg ezt a blog bejegyzést a Facebook oldaladon! Egy a fentiekben ismertetett formátumú Facebook posztban oszd meg ezt a blog bejegyzésed annak érdekében, hogy majd tudd hirdetni!
  7. Kezdd el hirdetni a Facebook posztot a hideg közönségnek! Tulajdonképpen eddig csak előkészítetted a tereped, de a hirdetések beindításával végre elindul a móka!
  8. Figyeld az eredményeket, finomítsd a rendszert, ha kell! Látni fogod, hogy milyen eredményeket hoz a gépezet. Javítsd az ajánlatod, javítsd a blog posztod, javítsd az exit popupot, javíts bármin, amin csak tudsz!

Ha szeretnél ebben a stílusban még többet a Klikkmarketingből, és szereted a videós formátumot is, akkor feltétlen regisztrálj a jelenleg ingyenes, regisztrációért cserébe elérhető videós anyagunkért! A neve Online Marketing Iránytű, regisztrálj most, nem fogod megbánni!

Ezeket olvastad már?

Ha hatékonyabb akarsz lenni, ez a bejegyzés kötelező olvasmány számodra!

Ha hatékonyabb akarsz lenni, ez a bejegyzés kötelező olvasmány számodra!

A hatékonyság nem szerencse kérdése. Van néhány olyan alapelv, amelyek elsajátításával brutál módon megnövelheted a hatékonyságod. Ez nem csak az online marketingeden, de a vállalkozói életeden, ső...

Elolvasom
Email tárgysor – Biztos, hogy arra használod, amire kell?

Email tárgysor – Biztos, hogy arra használod, amire kell?

Az emailed különböző elemekből áll (tárgymező, szövegtörzs, a szövegben elhelyezett hivatkozások), melyeknek megvan a saját funkciójuk, feladatuk. Ha ezeket a funkciókat nem kezeled helyén, akkor te is azok közé a marketingesek, vállalkozók közé fogsz tartozni, akik szerint az email marketing elavult és nem működik. Sokan és sokszor próbálták már eltemetni...

Elolvasom
Ingyenes e-mail értesítő az új blog bejegyzésekről

Ingyenes e-mail értesítő az új blog bejegyzésekről

Ha lemarad, előbb-utóbb valamiből biztosan kimarad! Én is tudom, hogy milyen idegesítő, amikor valaki rendszeresen nézeget egy blogot, mert várja az új bejegyzéseket, aztán amikor véletlen nem néz rá egy ideig, akkor tuti, hogy olyan dologról marad le, amit jó lett volna akkor azonnal tudni! Iratkozzon fel a Klikkmarketing Blog...

Elolvasom
ÜGYFELEINK N VÉLEMÉNYE

klikk me baby

  • Kállay Imre

    Egy külső szemlélő is rögtön felfedezi, jó helyre jött hozzátok. Örülök a találkozásnak és remélem, ez a találkozás egy közös együttműködés első lépcsőfoka volt.

    Kállay Imre, Kállay Autó (Ford Szaküzlet)
  • Oroszi Imre

    Örülök, hogy Danival dolgozhatok együtt. Felkészültségével és tapasztalatával segített elindítani, amiket hiányosságnak éreztem. Kellemes hangulatban, de célratörően teltek a mentorálások. Ajánlom a mentorálást azoknak, akik profi iránymutatás mellett szeretnék fiókjaikat kezelni. Nem véletlen, hogy folytatom a mentorálást hosszabb távon. :)

    Oroszi Imre, AgroOroszi
  • Csongrádi Eszter

    Tetszett a konzultáció! Sok újdonságról értesültünk, tanultunk. Ezekből párat már aznap meg is valósítottunk, ami nagyon szuper! Köszönöm még egyszer!

    Csongrádi Eszter, németADÓ
  • Lukács Beáta

    Nagyon örülök, hogy a Klikkmarketingre bíztam a hirdetési fiókjaink kezelését, nagyon elégedett vagyok velük. A kapcsolattartónk mindig elérhető, azonnal reagál a kéréseinkre. Sőt, proaktívan gyakran előttünk jár. Ráadásul a stratégiában is hasznos, építő tanácsokat ad, azokat közösen dolgozzuk ki.

    Lukács Beáta, SimpleJob