Amióta van AdWords display hálózat (vagy régebbi nevén tartalmi hálózat), azóta a keresőben is megjelenő szöveges hirdetési formátum volt a leggyakoribb formátum a display hálózaton is. Egyszerűen azért, mert akár egy az egyben lehetett ugyanazokat a hirdetéseket használni mindkét helyen.
Mi is az AdWords display hálózat?
A display hálózat röviden annyit jelent az AdWordsben, hogy van már hazai szinten is több ezer olyan honlap és egyéb online felület, ahol meg tudnak jelenni Google AdWords hirdetések. Például hvg.hu, hasznaltauto.hu, youtube.com, gyakorikerdesek.hu és még száz meg száz másik honlap, amiről nem is kell tudnom, mert a Google úgyis remek célzási lehetőségeket kínál ezen honlapok megcélzására. Ha a kerti bútorokkal kapcsolatos honlapokon szeretnék hirdetni, akkor az ilyen honlapok megcélzására megadhatom a kerti bútorok célkategóriát, és voilá, a Google tudni fogja melyek ezek.
Ha olvastad az egyik előző írásom, abban beszámoltam az új AdWords szöveges hirdetési formátumokról, amik forradalmi fejlesztésnek számítanak, mert sok-sok éve nem változtak ekkorát a keresőben megjelenő hirdetések. Ezzel párhuzamosan fejlesztett igen jelentőset a Google a display hálózat hirdetésein is, és így jutunk el az ún. adaptív (vagy reszponzív) hirdetésekhez, amit részletesebben is bemutatok most.
Eddig is kísérletet tett a Google arra, hogy a szokásos szöveges hirdetéseket kissé “pofásabban” jelenítse meg a display hálózaton, több kevesebb sikerrel. Nem akarok finomkodni, sokszor elég béna hirdetések jöttek így létre, nekünk is többször szóltak ügyfeleink, hogy miért csinálunk ilyen furcsa hirdetéseket. Pedig ezeket sosem mi csináltuk, hanem az AdWords gondolta úgy, hogy például berak egy képet a hirdetés mellé illusztrációnak, csakhogy ez a kép nem mindig passzolt a hirdetéshez.
A kép valamilyen szerviz témára utal, de a hirdetés teljesen másról szól :(
Ennek a bénázásnak vége, és végre méltó szintre kerültek a nem képes hirdetések is a display hálózaton – tehát már nem csak grafikussal készíttetett külön banner képekkel lehet igazán jó hirdetéseket csinálni, hanem az új adaptív hirdetésekkel szépen megvalósítható a szöveg és kép házassága.
Ezek a bannerek mind ugyanazt a hirdetést jelentik, csak – ahogyan a neve is mutatja – mindig hozzá igazodnak az adott megjelenési lehetőséghez:
Ez mind ugyanaz a hirdetés, csak másképp megjelenítve
Van ahol a szöveg kerül túlsúlyba, van ahol inkább a kép, van ahol inkább négyzet alakú lesz a hirdetés, van ahol vízszintes. Ez azt jelenti a gyakorlatban, hogy te megcsinálsz egy hirdetést, és az bárhol, bármikor meg tud jelenni, mindig optimális felállásban.
Persze jó és szép képek ezután igazából jobban fognak kelleni, mint eddig, mert mostantól lényegében kötelező eleme lett a kép a display hálózat hirdetéseinek. Ez akkor rossz hír neked, ha eddig a lehető legkevesebb munkával akartad letudni a display hirdetések dolgát, de jó hír, ha eddig is megfelelő figyelmet szántál a témának – mert akkor most még jobb dolgod lesz.
Nézzük az új adaptív vagy reszponzív hirdetések egyes elemeit!
Egy adaptív hirdetés szerkesztés alatt – itt láthatod a hirdetés részeit!
Címsor
A címsor nem ismeretlen fogalom, ha már használtál AdWords hirdetéseket korábban, de amúgy sem hiszem, hogy az lenne. A fő változás, hogy az új formátumban 2 címsor is van: egy rövid (ez hasonlít az eddigi címsorra) és egy hosszú (ez az újdonság). Vagy az egyik jelenik meg, vagy a másik. A fenti példákból láthatod, hogy több kombináció van, de fontos, hogy egyszerre nem jelenik meg a kettő. A rövid címsor max. 25 karakter lehet, a hosszú pedig 90.
Leírás
Az eddigi 2 szövegsor helyett, amik 35-35 karakteresek lehettek, most kaptunk egy 80 karakteres leírást. Ez ugye hosszabb is, és nincs is két részbe törve, tehát minden szempontból jobb a helyzet. Ide már egész jó szövegeket lehet kitalálni, de vigyázz: nem mindig fog megjelenni a szöveg, ahogy a mellékelt képeken is láthatod.
Cégnév
Ez eléggé magáért beszél, és amúgy egy új eleme a hirdetésnek. Nem mindig jelenik meg, tehát ha nagyon fontos ez az információ, akkor érdemes lehet beírni máshová is, hogy nagyobb eséllyel legyen látható.
Képek
Két képet is meg kell adni: az egyik inkább egy kreatív jellegű kép lehet, a másik pedig inkább egy logó (a neve ennek egyébként embléma). Közben már történt egy újítás is, és megjelent a Facebookról már talán ismerős 20%-os limit szabály. Ez annyit jelent, hogy a képeken nem lehet 20%-nyi felületnél több szöveg, de ez egyben egy jó tipp is, hiszen bizony érdemes szöveget írni a képre! Fontos észrevétel: a Google vághat a képeken “önkényesen” (pl. levágja a szélét, hogy elférjen), ezért ezt kalkuláld bele, különösen, ha szöveget használsz – nehogy nem várt módon jelenjen meg a hirdetésed! Képeket egyébként egy képtárból is válogathatsz a hirdetésekhez, tehát ha nem tudod megoldani máshogy a dolgot, akkor ez is megoldás lehet – de ez tényleg csak a “jobb a semminél” jellegű megoldás általában.
Végső URL
Ez lesz az az URL, ahová a kattintás után megérkezik a felhasználó, nincs ebben semmi különös. Régebb óta használha már a végső URL kifejezést a Google, és a szöveges hirdetéseknél is pontosan ilyenek a végső URL-ek.
Tanulnál még a Google AdWordsről?
Ha szeretnél többet tudni az AdWords témáról, ha szeretnéd megismerni részletesebben, hogy én (Gál Kristóf) és a Klikkmarketing milyen stratégiákat használ akár a saját, akár az ügyfelek AdWords hirdetéseinél, akkor rendeld meg a Google AdWords hirdetések készítése és optimalizálása című könyvünket! Ez egy nyomtatott könyv, amiben több mint 200 oldalon, érthető nyelven írok az AdWordsről!
Ha tetszett ez az írás, akkor egy megosztással meg is köszönheted, és másokhoz is el tudod juttatni ezt a tudást: