Hogyan használd az új AdWords adaptív hirdetéseket

Amióta van AdWords display hálózat (vagy régebbi nevén tartalmi hálózat), azóta a keresőben is megjelenő szöveges hirdetési formátum volt a leggyakoribb formátum a display hálózaton is. Egyszerűen azért, mert akár egy az egyben lehetett ugyanazokat a hirdetéseket használni mindkét helyen.

Mi is az AdWords display hálózat?

A display hálózat röviden annyit jelent az AdWordsben, hogy van már hazai szinten is több ezer olyan honlap és egyéb online felület, ahol meg tudnak jelenni Google AdWords hirdetések. Például hvg.hu, hasznaltauto.hu, youtube.com, gyakorikerdesek.hu és még száz meg száz másik honlap, amiről nem is kell tudnom, mert a Google úgyis remek célzási lehetőségeket kínál ezen honlapok megcélzására. Ha a kerti bútorokkal kapcsolatos honlapokon szeretnék hirdetni, akkor az ilyen honlapok megcélzására megadhatom a kerti bútorok célkategóriát, és voilá, a Google tudni fogja melyek ezek.

Ha olvastad az egyik előző írásom, abban beszámoltam az új AdWords szöveges hirdetési formátumokról, amik forradalmi fejlesztésnek számítanak, mert sok-sok éve nem változtak ekkorát a keresőben megjelenő hirdetések. Ezzel párhuzamosan fejlesztett igen jelentőset a Google a display hálózat hirdetésein is, és így jutunk el az ún. adaptív (vagy reszponzív) hirdetésekhez, amit részletesebben is bemutatok most.

Eddig is kísérletet tett a Google arra, hogy a szokásos szöveges hirdetéseket kissé “pofásabban” jelenítse meg a display hálózaton, több kevesebb sikerrel. Nem akarok finomkodni, sokszor elég béna hirdetések jöttek így létre, nekünk is többször szóltak ügyfeleink, hogy miért csinálunk ilyen furcsa hirdetéseket. Pedig ezeket sosem mi csináltuk, hanem az AdWords gondolta úgy, hogy például berak egy képet a hirdetés mellé illusztrációnak, csakhogy ez a kép nem mindig passzolt a hirdetéshez.

adaptív AdWords hirdetések - rossz példa

A kép valamilyen szerviz témára utal, de a hirdetés teljesen másról szól :(

Ennek a bénázásnak vége, és végre méltó szintre kerültek a nem képes hirdetések is a display hálózaton – tehát már nem csak grafikussal készíttetett külön banner képekkel lehet igazán jó hirdetéseket csinálni, hanem az új adaptív hirdetésekkel szépen megvalósítható a szöveg és kép házassága.

Ezek a bannerek mind ugyanazt a hirdetést jelentik, csak – ahogyan a neve is mutatja – mindig hozzá igazodnak az adott megjelenési lehetőséghez:

Ez mind ugyanaz a hirdetés, csak másképp megjelenítve

Van ahol a szöveg kerül túlsúlyba, van ahol inkább a kép, van ahol inkább négyzet alakú lesz a hirdetés, van ahol vízszintes. Ez azt jelenti a gyakorlatban, hogy te megcsinálsz egy hirdetést, és az bárhol, bármikor meg tud jelenni, mindig optimális felállásban.

Persze jó és szép képek ezután igazából jobban fognak kelleni, mint eddig, mert mostantól lényegében kötelező eleme lett a kép a display hálózat hirdetéseinek. Ez akkor rossz hír neked, ha eddig a lehető legkevesebb munkával akartad letudni a display hirdetések dolgát, de jó hír, ha eddig is megfelelő figyelmet szántál a témának – mert akkor most még jobb dolgod lesz.

Nézzük az új adaptív vagy reszponzív hirdetések egyes elemeit!

adaptív AdWords hirdetések szerkesztése

Egy adaptív hirdetés szerkesztés alatt – itt láthatod a hirdetés részeit!

Címsor

A címsor nem ismeretlen fogalom, ha már használtál AdWords hirdetéseket korábban, de amúgy sem hiszem, hogy az lenne. A fő változás, hogy az új formátumban 2 címsor is van: egy rövid (ez hasonlít az eddigi címsorra) és egy hosszú (ez az újdonság). Vagy az egyik jelenik meg, vagy a másik. A fenti példákból láthatod, hogy több kombináció van, de fontos, hogy egyszerre nem jelenik meg a kettő. A rövid címsor max. 25 karakter lehet, a hosszú pedig 90.

Leírás

Az eddigi 2 szövegsor helyett, amik 35-35 karakteresek lehettek, most kaptunk egy 80 karakteres leírást. Ez ugye hosszabb is, és nincs is két részbe törve, tehát minden szempontból jobb a helyzet. Ide már egész jó szövegeket lehet kitalálni, de vigyázz: nem mindig fog megjelenni a szöveg, ahogy a mellékelt képeken is láthatod.

Cégnév

Ez eléggé magáért beszél, és amúgy egy új eleme a hirdetésnek. Nem mindig jelenik meg, tehát ha nagyon fontos ez az információ, akkor érdemes lehet beírni máshová is, hogy nagyobb eséllyel legyen látható.

Képek

Két képet is meg kell adni: az egyik inkább egy kreatív jellegű kép lehet, a másik pedig inkább egy logó (a neve ennek egyébként embléma). Közben már történt egy újítás is, és megjelent a Facebookról már talán ismerős 20%-os limit szabály. Ez annyit jelent, hogy a képeken nem lehet 20%-nyi felületnél több szöveg, de ez egyben egy jó tipp is, hiszen bizony érdemes szöveget írni a képre! Fontos észrevétel: a Google vághat a képeken “önkényesen” (pl. levágja a szélét, hogy elférjen), ezért ezt kalkuláld bele, különösen, ha szöveget használsz – nehogy nem várt módon jelenjen meg a hirdetésed! Képeket egyébként egy képtárból is válogathatsz a hirdetésekhez, tehát ha nem tudod megoldani máshogy a dolgot, akkor ez is megoldás lehet – de ez tényleg csak a “jobb a semminél” jellegű megoldás általában.

Végső URL

Ez lesz az az URL, ahová a kattintás után megérkezik a felhasználó, nincs ebben semmi különös. Régebb óta használha már a végső URL kifejezést a Google, és a szöveges hirdetéseknél is pontosan ilyenek a végső URL-ek.

Tanulnál még a Google AdWordsről?

Ha szeretnél többet tudni az AdWords témáról, ha szeretnéd megismerni részletesebben, hogy én (Gál Kristóf) és a Klikkmarketing milyen stratégiákat használ akár a saját, akár az ügyfelek AdWords hirdetéseinél, akkor rendeld meg a Google AdWords hirdetések készítése és optimalizálása című könyvünket! Ez egy nyomtatott könyv, amiben több mint 200 oldalon, érthető nyelven írok az AdWordsről!

Ha tetszett ez az írás, akkor egy megosztással meg is köszönheted, és másokhoz is el tudod juttatni ezt a tudást:

Csatlakozz a 6000+ regisztrált olvasónkhoz!

Az ehhez hasonló új írásainkról, illetve más tartalmainkról küldünk értesítőket, és bármikor le tudsz iratkozni természetesen.

Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!
E-mail cím nem megfelelő
Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!
Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!
Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!
Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!
* Kötelező mező

Ezeket olvastad már?

Hirdetni mindenki tud, de eredményeket elemezni kevesen

Hirdetni mindenki tud, de eredményeket elemezni kevesen

Amikor Facebook vagy AdWords kampányok eredményeinek elemzéséről van szó, akkor nem elegendő az elköltött összeget és a konverziók számát figyelembe venni. A legtöbb hirdető megelégszik azzal, hogy...

Elolvasom
A B2B online marketing 3 szakasza

A B2B online marketing 3 szakasza

Az igazi B2B online marketing jelentősen eltér az “átlagos” B2C online marketingjétől, aminek az oka a hosszabb/bonyolultabb vásárlási döntés. Könyvelőt, marketing tanácsadót, CRM rendszert, vállalatirányítási szoftvert bonyolultabban választ egy vállalkozás, mint amikor magánszemélyként meg akarunk vásárolni egy könyvet, vagy szükségünk van egy flakon mosogatószerre. A B2B online marketinget fel lehet...

Elolvasom
Google Adwords – gyakori kérdések II.

Google Adwords – gyakori kérdések II.

Néhány hete útjára indítottam egy új “rovatot”, aminek keretében az Adwords használók – vagy az Adwords-zel még csak ismerkedők – által a hozzám beérkezett e-mailek / üzenetek alapján fontosnak tartott kérdéseket válaszolok meg, vagy esetleges tévhiteket oszlatok el. A sorozat első részét itt találja: Google Adwords – gyakori kérdések I....

Elolvasom
ÜGYFELEINK N VÉLEMÉNYE

klikk me baby

  • Kállay Imre

    Egy külső szemlélő is rögtön felfedezi, jó helyre jött hozzátok. Örülök a találkozásnak és remélem, ez a találkozás egy közös együttműködés első lépcsőfoka volt.

    Kállay Imre, Kállay Autó (Ford Szaküzlet)
  • Oroszi Imre

    Örülök, hogy Danival dolgozhatok együtt. Felkészültségével és tapasztalatával segített elindítani, amiket hiányosságnak éreztem. Kellemes hangulatban, de célratörően teltek a mentorálások. Ajánlom a mentorálást azoknak, akik profi iránymutatás mellett szeretnék fiókjaikat kezelni. Nem véletlen, hogy folytatom a mentorálást hosszabb távon. :)

    Oroszi Imre, AgroOroszi
  • Csongrádi Eszter

    Tetszett a konzultáció! Sok újdonságról értesültünk, tanultunk. Ezekből párat már aznap meg is valósítottunk, ami nagyon szuper! Köszönöm még egyszer!

    Csongrádi Eszter, németADÓ
  • Lukács Beáta

    Nagyon örülök, hogy a Klikkmarketingre bíztam a hirdetési fiókjaink kezelését, nagyon elégedett vagyok velük. A kapcsolattartónk mindig elérhető, azonnal reagál a kéréseinkre. Sőt, proaktívan gyakran előttünk jár. Ráadásul a stratégiában is hasznos, építő tanácsokat ad, azokat közösen dolgozzuk ki.

    Lukács Beáta, SimpleJob