Karácsonyi keresőmarketing

A karácsony körüli vásárlási láz kihasználása érdekében alkalmazott keresőmarketing egy kiváló példája annak, hogy ez az eszköz milyen remekül célozható, illetve milyen könnyen és gyorsan változtatható taktikai marketing fegyver. (Ezt az ötletet az angol nyelvű PPC Blog-on találtam.)

A karácsonyra ajándékot vásárlókat a vásárlási szokásuk szerint két nagy csoportba sorolhatjuk: a korai és a késői vásárlókra. (Persze lehetne más szempontok szerint is csoportosítani, de esetünkben most ez szempont a lényeges.)

A korai vásárlók azok, akik már jóval az ünnep előtt elkezdenek az ajándékok után járni, és általában decemberig vagy december elejéig be is szerzik azokat. Az ilyen vásárló egyébként tipikusan nő, és vásárlási döntéseiben nagyon racionális. Mivel bőven van ideje az információszerzésre, ezért nagyon árérzékeny, viszont a termék azonnali rendelkezésre állása nem túl fontos neki (pl. tud várni egy megrendelt termékre akár néhány hetet is).

A késői vásárló jellemzően halogatja a vásárlást, ezért időhiánnyal küzd, aminek következtében hiányosabb információk alapján, és más szempontok szerint dönt, mint a korai vásárló. Nem meglepő módon a tipikus ilyen vásárló férfi. :) Fontos számára, hogy minél hamarabb, még az ünnepek előtt hozzájusson az ajándékhoz, ezért hajlandó többet is fizetni adott esetben.

Lássuk a keresőmarketing szerepét: a két jól elkülöníthető csoportot különböző időszakokban, különböző üzenetekkel kell megcéloznunk. Mivel rövid távú és december elején gyorsan változtatásra kerülő üzenetről van szó, ezért a természetes keresőoptimalizálás nem megfelelő eszköz, viszont a pay-per-click (PPC, “fizetett keresőtalálat”) eszközöknek ez egy igazán testhezálló feladat.

A korai vásárlókat szeptember végétől nagyjából december első hetéig lehet “megfogni”, a hirdetésben pedig olyan kifejezéseket kell alkalmaznunk, amik befolyásolhatják a döntéseiket. Ezek olyan szavak, amik a nagyon kedvező ár/érték arányt hangsúlyozzák, pl. a termék/szolgáltatás kiváló minőségét, kedvező árát, vagy a hozzá kapcsolt kiegészítő szolgáltatásokat (pl. ingyenes házhozszállítást).

A késői vásárlóknak viszont az a fontos, hogy lehetőleg minél egyszerűbben és időben megkapják a kívánt terméket, ilyen kifejezések lehetnek pl.: “szállítás raktárról”, “garantált 3 napos házhozszállítás”, stb. A nekik szóló hirdetéseket december első hetétől egészen karácsonyig érdemes futtatni.

Ez a példa is jól mutatja, hogy mennyire rugalmasan és hatékonyan használhatóak a PPC megoldások!

Csatlakozz a 6000+ regisztrált olvasónkhoz!

Az ehhez hasonló új írásainkról, illetve más tartalmainkról küldünk értesítőket, és bármikor le tudsz iratkozni természetesen.

Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!
E-mail cím nem megfelelő
Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!
Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!
Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!
Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!
* Kötelező mező

Ezeket olvastad már?

Új rovat: Mit jelent?

Új rovat: Mit jelent?

Rengeteg olyan kifejezés van az online marketinghez többé-kevésbé kötődő “világban”, amit talán sokan ismernek, de a jelentését egyáltalán nem, vagy csak részben tudják. A “Mit jelent?” rovatban ezentúl megpróbálom a legfontosabb kifejezéseket összegyűjteni, és azok jelentését-, ill. a róla “tudni érdemes” dolgokat bemutatni. Természetesen van már jónéhány ötletem, de szívesen...

Elolvasom
Kommentek kezelése a közösségi médiában

Kommentek kezelése a közösségi médiában

Méltatlanul elhanyagolt téma az online marketingről szóló diskurzusban a kommentkezelés a közösségi médiában. Pedig óriási jelentősége van annak, hogyan kezeled céged social felületein a hozzászólá...

Elolvasom
Mi történt Lengyelországban?

Mi történt Lengyelországban?

Amint azt már korábban elújságoltam, szerdán volt Varsóban a Google közép-európai szintű konferenciája, kifejezetten a kiemelt Adwords ügynökségek számára. Ketten is részt vettek tőlünk az eseményen, röviden szeretném összefoglalni, hogy mik azok az elhangzottak, amik érdekesek lehetnek a “nagyközönség” számára is. Az Adwords mindenkié, de mégsem Eredetileg egyértelműen az volt...

Elolvasom
ÜGYFELEINK N VÉLEMÉNYE

klikk me baby

  • Kállay Imre

    Egy külső szemlélő is rögtön felfedezi, jó helyre jött hozzátok. Örülök a találkozásnak és remélem, ez a találkozás egy közös együttműködés első lépcsőfoka volt.

    Kállay Imre, Kállay Autó (Ford Szaküzlet)
  • Oroszi Imre

    Örülök, hogy Danival dolgozhatok együtt. Felkészültségével és tapasztalatával segített elindítani, amiket hiányosságnak éreztem. Kellemes hangulatban, de célratörően teltek a mentorálások. Ajánlom a mentorálást azoknak, akik profi iránymutatás mellett szeretnék fiókjaikat kezelni. Nem véletlen, hogy folytatom a mentorálást hosszabb távon. :)

    Oroszi Imre, AgroOroszi
  • Csongrádi Eszter

    Tetszett a konzultáció! Sok újdonságról értesültünk, tanultunk. Ezekből párat már aznap meg is valósítottunk, ami nagyon szuper! Köszönöm még egyszer!

    Csongrádi Eszter, németADÓ
  • Lukács Beáta

    Nagyon örülök, hogy a Klikkmarketingre bíztam a hirdetési fiókjaink kezelését, nagyon elégedett vagyok velük. A kapcsolattartónk mindig elérhető, azonnal reagál a kéréseinkre. Sőt, proaktívan gyakran előttünk jár. Ráadásul a stratégiában is hasznos, építő tanácsokat ad, azokat közösen dolgozzuk ki.

    Lukács Beáta, SimpleJob