Így optimalizálj konverzióra még alacsony konverziós számok mellett is

A konverzióra optimalizálás, a különféle intelligens (smart) kampányok, továbbá a licitálási stratégiák a Facebook és AdWords hirdetési rendszerének az egyik, ha nem a legerősebb funkciója. Ahhoz, hogy ez jól működjön, aránylag magas konverziószámmal kell rendelkezned, hogy a rendszer “tanulni” tudjon, és tökéletesíteni a célzást.

Mi történik akkor, ha nem rendelkezel a szükséges konverziószámmal, melynek segítségével az AdWords vagy a Facebook valóban a megfelelő célcsoportnak, felhasználóknak tudja megmutatni hirdetésed?

Ebben az esetben ezeket a lehetőségeket nem tudod a lehető legnagyobb hatékonysággal kiaknázni. Viszont ebben a bejegyzésben bemutatok egy lehetőséget, egy kis furfangot, mellyel ugyanúgy élhetsz a konverzióra optimalizálás, licitálási stratégiák, és az intelligens kampányok megoldásaival.

Mi a kampányod célja?

A fent említett intelligens, okos kampányokat, licitálási stratégiákat alapvetően akkor érdemes alkalmazni, ha konverziót szeretnél elérni. Tehát minél több vásárlás, hírlevél feliratkozás, csali letöltés, stb.

Természetesen az imént említett lehetőség használata nélkül is lehet hirdetni (ha a brand népszerűsítés, bejegyzésaktivitás a cél, stb. és nem a konverzió megszerzése).

Tehát első lépésként meg kell határoznod, hogy neked szükség van-e ezekre a konverzióra optimalizált “tanuló” mechanizmusokra. Ha nincs szükséged, akkor is érdemes tovább olvasni a bejegyzést, mert érdekes “trükköt” fogok bemutatni.

Tanul a rendszer

Hogy nagyobb rálátást kapj, miért ennyire fontos, hogy elérj egy bizonyos számú konverziót ezen intelligens kampányok, bizonyos licitálási stratégiák esetében, leírom sematikusan ezt a tanulási folyamatot.

Amikor Facebook vagy AdWords hirdetéseken keresztül vásárolnak tőled, akkor az aktuális hirdetési rendszernek lesznek adatai a vásárlóról. Ezeket az adatokat meglehetősen sokféleképp gyűjtik ezek a rendszerek. Tudni fogják az életkorát, végzettségét, milyen értékben vásárolt, milyen tartalmak iránt érdeklődik, miket lájkol, milyen kifejezésekre keres rá naponta a neten, milyen szabadidős tevékenységeket űz a felhasználó, stb.

Ezekből az adatokból próbál profilozni a Facebook és az AdWords, hogy meghatározza a potenciális vásárlóidat. Majd nekik juttassa el az adott hirdetésedet (természetesen az általad megadott célzási lehetőségeken belül).

Minél nagyobb a minta, minél több konverziód érkezik, annál több adattal tudnak dolgozni ezek a rendszerek, így pontosabban tudnak célozni, felkutatni azokat a “hasonló” paraméterekkel rendelkező felhasználókat, akik nagy valószínűséggel vásárolnának tőled.

Csak néhány példa, hogy Facebook és AdWords esetében milyen lehetőségek állnak rendelkezésre a megfelelő számú konverziók elérésével.

AdWords (Google Ads) esetén

Az ajánlattételi stratégiák esetében az Enhanced CPC (intelligens CPC) hatékony működéséhez kereső hálózaton minimum 15 konverzióra van szükség a legutóbbi 30 napban.

konverzióra maximalizálás (Maximize Conversions) licitálási stratégia esetében szintén 15 konverzió javasolt az elmúlt 30 napban (kereső hálózat szintén).

Cél CPA (Target CPA) esetében 30 konverzió szükséges az elmúlt 30 napban a hatékony működéshez. Saját tapasztalatunk szerint a havi 30 konverzió esetében még nem működik megfelelően. Itt is keresési hálózaton elért konverziókról van szó.

Cél-ROAS (Target ROAS) itt azt kell megadni, hogy hányszoros megtérülést szeretnél. Például az a cél, hogy 1000 Ft értékű eladást érj el (ez a konverziós érték) minden hirdetésre költött 200 Ft után. Ilyenkor a cél-ROAS értékét 500%-ra kell beállítania – azaz minden hirdetésre költött 200 Ft után ennek ötszörösét szeretnéd elérni bevételként.

Itt az irányadó konverzószám az elmúlt 30 napban 100 db. A hivatalos Google Support 15 konverziót ír, viszont egy frissebb oktatási anyagukban, melyet egyik képzésükön kaptunk, már 100 konverziót tüntetnek fel ennél az ajánlattételi lehetőségnél.

Facebook konverzióra optimalizálás

A Facebook esetében aránylag friss lehetőség, hogy a rendszer automatikusan vált át kattintásra optimalizálásról konverzióra optimalizálásra, amikor bizonyos kritériumok teljesülnek.

Erről részletesebben írtunk már ebben a bejegyzésben: Egy fejtöréssel kevesebb – Új optimalizálási lehetőség Facebookon

A Facebook esetében nincsenek annyira konkrétan meghatározott értékek a konverziókat tekintve, mint az AdWords esetében. De itt is él az a szabály, hogy minél több a konverzió, annál gyorsabban, hatékonyabban dolgozik, tanul a rendszer.

Mit tegyél, ha kevés a konverziód

A bevezetés után ez a lényeg. Mert nagyon könnyen előfordulhat, hogy neked nincs havonta 20-30 konverziód. Ebben az esetben nem tudod hatékonyan kihasználni a fent említett lehetőségeket.

Tehát nincs elég minta a legértékesebb célcsoportodból (vásárlóidból, megrendelőidből). Ebben az esetben a második legértékesebb célcsoportodból (is) kell mintát gyűjtened, tehát be kell állítanod például a kosárba rakást konverziós eseménynek. Az a felhasználó, aki kosárba rakja egy terméked, de végül nem vásárol szintén értékes célközönség, hiszen erős szándék élt benne, hogy vásárolni fog tőled.

Kosárelhagyó felhasználóból (konverzióból) sokkal többet tudsz realizálni, mint vásárlásból, és szintén egy értékes célközönség.

Nem ez a legjobb megoldás. A legjobb természetesen az lenne, ha “valódi” konverziókat tudnál gyűjteni, és azzal dolgoznának a hirdetési rendszerek, viszont ez egy jó megoldás abban az esetben, ha jelenleg ez nem valósul meg a bizniszedben.

A kosárba rakás csak példa volt, előfordulhat, hogy nálad más esemény lesz a vásárlást helyettesítő akció. Ezt a vállalkozásod, céged folyamatai határozzák meg.

Remélem, hasznosnak találtad a bejegyzést, hogy élni tudj a fent említett konverzióra optimalizálási lehetőségekkel. Sok sikert!

Csatlakozz a 6000+ regisztrált olvasónkhoz!

Az ehhez hasonló új írásainkról, illetve más tartalmainkról küldünk értesítőket, és bármikor le tudsz iratkozni természetesen.

Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!
E-mail cím nem megfelelő
Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!
Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!
Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!
Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!
* Kötelező mező

Ezeket olvastad már?

Példa: az offline és az online marketing kombinálása

Példa: az offline és az online marketing kombinálása

Azt hiszem sokan nehezen tudnak elvonatkoztatni az internet világától (pontosabban az internettől, mint közegtől), amikor online marketing, e-mail marketing, céges weblap stb. témáról van szó. Arra gondolok, hogy mondjuk egy bolt tulajdonosa gyakran kizárólag internetezőkben és az interneten zajló eseményekben tud gondolkozni. Ez persze nem az ő hibája, de ettől...

Elolvasom
3 nagyszerű tipp, hogy jobban megismerd vásárlóidat

3 nagyszerű tipp, hogy jobban megismerd vásárlóidat

Ha ismered a vásárlóidat, információid vannak érdeklődési körükről, viselkedésükről, akkor ez hozzásegít téged ahhoz, hogy vásárlóidhoz hasonló felhasználókat tudj elérni hirdetéseiddel, ajánlataiddal. Ebben a videóban 3 olyan nagyszerű tanácsot kapsz, melyek segítségével jobban meg tudod ismerni vásárlóidat. Ha csak annyit tudsz a vásárlóidról, hogy épp milyen terméket, szolgáltatást vásároltak meg...

Elolvasom
Adwords Editor – a Google esettanulmánya

Adwords Editor – a Google esettanulmánya

Többször írtam már az Adwords Editor (magyarul Adwords Szerkesztő) szoftverről, ami a Google Adwords használatát hivatott megkönnyíteni, meggyorsítani és plusz lehetőségekkel kiegészíteni. Ezúton is szeretnék mindenkit biztatni, hogy próbálja ki ezt az ingyenes programot, biztosan nem fogja megbánni! (A linkelt bejegyzésben összefoglaltam a legfontosabb előnyeit, ezért most nem is írnék...

Elolvasom
ÜGYFELEINK N VÉLEMÉNYE

klikk me baby

  • Kállay Imre

    Egy külső szemlélő is rögtön felfedezi, jó helyre jött hozzátok. Örülök a találkozásnak és remélem, ez a találkozás egy közös együttműködés első lépcsőfoka volt.

    Kállay Imre, Kállay Autó (Ford Szaküzlet)
  • Oroszi Imre

    Örülök, hogy Danival dolgozhatok együtt. Felkészültségével és tapasztalatával segített elindítani, amiket hiányosságnak éreztem. Kellemes hangulatban, de célratörően teltek a mentorálások. Ajánlom a mentorálást azoknak, akik profi iránymutatás mellett szeretnék fiókjaikat kezelni. Nem véletlen, hogy folytatom a mentorálást hosszabb távon. :)

    Oroszi Imre, AgroOroszi
  • Csongrádi Eszter

    Tetszett a konzultáció! Sok újdonságról értesültünk, tanultunk. Ezekből párat már aznap meg is valósítottunk, ami nagyon szuper! Köszönöm még egyszer!

    Csongrádi Eszter, németADÓ
  • Lukács Beáta

    Nagyon örülök, hogy a Klikkmarketingre bíztam a hirdetési fiókjaink kezelését, nagyon elégedett vagyok velük. A kapcsolattartónk mindig elérhető, azonnal reagál a kéréseinkre. Sőt, proaktívan gyakran előttünk jár. Ráadásul a stratégiában is hasznos, építő tanácsokat ad, azokat közösen dolgozzuk ki.

    Lukács Beáta, SimpleJob