Láthatatlan költségek, ha magadnak kezeled AdWords kampányaidat

Nagyon előnyös és értékes tulajdonság, ha hajlandó vagy tanulni, képezni magad, hogy a saját vállalkozásodban bizonyos feladatokat saját magad tudj elvégezni. Viszont nem árt több oldalról is megvizsgálni, hogy mikor éri meg.

Például, nagy eséllyel nem fogsz elkezdeni programozni tanulni, weboldalt fejleszteni, stb., hogy saját magad végezd el ezeket a feladatokat. Inkább szakemberre bízod, mert fontos számodra, hogy hiba nélkül, gyorsan legyen eredmény, mert ez segíti előre vállalkozásod, céged.

Ebben a bejegyzésben azt járom körbe alaposabban, hogy mire érdemes figyelned, amikor úgy döntesz, saját magad kezeled AdWords kampányaidat. Nem minden esetben térül meg ez az elhatározás.

Mennyibe kerül szakemberré válni?

Ahhoz, hogy a lehető legmagasabb szinten tudd saját AdWords hirdetéseidet kezelni, képezned kell magad. Ráadásul itt nem egyszeri alkalomról van szó, mivel folyamatosan frissül, változik a hirdetési rendszer.

Új lehetőségek jelennek meg, melyek hatékonyabbak, régi funkciók tűnnek el vagy alakulnak át. Folyamatosan naprakésznek kell lenned. Folyamatosan képezned kell magad, mely idő és pénz számodra.

Például a mi AdWords képzéseink 60-70 ezer forint között alakulnak. Akadnak olyan vállalkozók, akik többször elvégezték már, hogy időnként frissítsék tudásukat.

A témához kapcsolódó szakmai anyagokat kell vásárolnod, könyveket,
online tréningeket, vagy az interneten kell hosszú órákon át kutakodnod, képezned magad. Egyébként vannak, akik kifejezetten élvezik ezt, például én is, viszont nekem ez a munkám része, fő feladataim egyike. :)

Nekem nincs vállalkozásom, nem kell pénzügyekkel, munkatársakkal,
folyamatokkal, stb. foglalkoznom. Nem kell szolgáltatást, terméket fejlesztenem a cégemben.

Alternatív költségei az AdWords kampánykezelésnek

Ahogy említettem, számolnod kell azzal, ha a vállalkozásodban AdWords szakemberré akarod képezni magad, hogy jelentős mennyiségű időt kell ráfordítanod.

Abból az idődből, melyet használhatnál termékfejlesztésre, stratégia kidolgozásra, együttműködések kiépítésére. Nagyon könnyen abba a hibába eshetsz, hogy azt gondolod, megspórolod a havi ügynökségi díjat (80-150 ezer Ft), ha magad kezeled AdWords kampányaidat.

Közben olyan fontos folyamatoktól veszed el az időt, melyek sokszorosát termelhetnék a megspórolt ügynökségi havidíjnak. Egy tevékenység választásának (AdWords kampánykezelés) alternatív költsége nem más, mint egy másik lehetőség feláldozott alternatív haszna, jövedelme.

Egy sarkalatos példával élve, ha felsővezető vagy és online marketing kampányokat buherálsz naponta 2-3 órában, akkor számodra óriási alternatív költsége van ennek a tevékenységnek.

Amennyiben szenvedélyed az AdWords kampányok építése, megőrülsz,
megbolondulsz, ha nem állítgathatod naponta a liciteket és kulcsszavakat,
akkor is érdemes szabadidődben foglalkozni ezzel. Kérdés, hogy a család,
barátok miként vélekednek erről. :)

Megtérülés

Szintén fontos tényező, hogy a legjobb tudásod megfelelő-e ahhoz, hogy eredményes kampányokat tudj kivitelezni. Képes vagy-e úgy optimalizálni,
hogy csökkenjenek a költségek és/vagy növekedjen a bevétel.

Ha nem tudod szakértővé képezni magad ezen a területen, akkor még veszteséget is okozhatsz. A hirdetéskezelő rendszer finomhangolásain nagyon sok múlik, folyamatosan monitorozni kell az eredményeket és beavatkozni, amennyiben szükséges.

Összefoglalás

Mindenképp értékelendő, hogy nyitott vagy képezni magad és bizonyos folyamatokat elsajátítani vállalkozásod, céged fejlődésének érdekében. Viszont azzal is fontos számolni, hogy a láthatatlan költségek miatt sokszor nem kifizetődő “do it yourself” alapon saját AdWords kampányaidat kezelni.


1 megosztás = “köszönöm, ez tetszett, hasznos volt” :)

Csatlakozz a 6000+ regisztrált olvasónkhoz!

Az ehhez hasonló új írásainkról, illetve más tartalmainkról küldünk értesítőket, és bármikor le tudsz iratkozni természetesen.

Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!
E-mail cím nem megfelelő
Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!
Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!
Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!
Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!
* Kötelező mező

Ezeket olvastad már?

3 nagyszerű tipp, hogy jobban megismerd vásárlóidat

3 nagyszerű tipp, hogy jobban megismerd vásárlóidat

Ha ismered a vásárlóidat, információid vannak érdeklődési körükről, viselkedésükről, akkor ez hozzásegít téged ahhoz, hogy vásárlóidhoz hasonló felhasználókat tudj elérni hirdetéseiddel, ajánlataiddal. Ebben a videóban 3 olyan nagyszerű tanácsot kapsz, melyek segítségével jobban meg tudod ismerni vásárlóidat. Ha csak annyit tudsz a vásárlóidról, hogy épp milyen terméket, szolgáltatást vásároltak meg...

Elolvasom
6 tévhit az Adwords minőségi mutató kapcsán

6 tévhit az Adwords minőségi mutató kapcsán

A minőségi mutató az egyik legfontosabb olyan téma, amit az Adwords használata kapcsán érdemes elméleti szinten tanulmányozni. Rá lehet jönni, hogy mire kattintanak többen, hogy mik a jó kulcsszava...

Elolvasom
6+1 nem gyenge érv, amiért kötelező lenne céges blogot vezetned

6+1 nem gyenge érv, amiért kötelező lenne céges blogot vezetned

Ha elég tökös lennék, akkor odamennék hozzád, és két kézzel megráználak, hogy “ember, mit nem értesz azon, hogy muszáj a cégednek blogolnia?”. De nem vagyok én ilyen tökös, úgyhogy írtam inkább egy...

Elolvasom
ÜGYFELEINK N VÉLEMÉNYE

klikk me baby

  • Kállay Imre

    Egy külső szemlélő is rögtön felfedezi, jó helyre jött hozzátok. Örülök a találkozásnak és remélem, ez a találkozás egy közös együttműködés első lépcsőfoka volt.

    Kállay Imre, Kállay Autó (Ford Szaküzlet)
  • Oroszi Imre

    Örülök, hogy Danival dolgozhatok együtt. Felkészültségével és tapasztalatával segített elindítani, amiket hiányosságnak éreztem. Kellemes hangulatban, de célratörően teltek a mentorálások. Ajánlom a mentorálást azoknak, akik profi iránymutatás mellett szeretnék fiókjaikat kezelni. Nem véletlen, hogy folytatom a mentorálást hosszabb távon. :)

    Oroszi Imre, AgroOroszi
  • Csongrádi Eszter

    Tetszett a konzultáció! Sok újdonságról értesültünk, tanultunk. Ezekből párat már aznap meg is valósítottunk, ami nagyon szuper! Köszönöm még egyszer!

    Csongrádi Eszter, németADÓ
  • Lukács Beáta

    Nagyon örülök, hogy a Klikkmarketingre bíztam a hirdetési fiókjaink kezelését, nagyon elégedett vagyok velük. A kapcsolattartónk mindig elérhető, azonnal reagál a kéréseinkre. Sőt, proaktívan gyakran előttünk jár. Ráadásul a stratégiában is hasznos, építő tanácsokat ad, azokat közösen dolgozzuk ki.

    Lukács Beáta, SimpleJob