Nagyon előnyös és értékes tulajdonság, ha hajlandó vagy tanulni, képezni magad, hogy a saját vállalkozásodban bizonyos feladatokat saját magad tudj elvégezni. Viszont nem árt több oldalról is megvizsgálni, hogy mikor éri meg.
Például, nagy eséllyel nem fogsz elkezdeni programozni tanulni, weboldalt fejleszteni, stb., hogy saját magad végezd el ezeket a feladatokat. Inkább szakemberre bízod, mert fontos számodra, hogy hiba nélkül, gyorsan legyen eredmény, mert ez segíti előre vállalkozásod, céged.
Ebben a bejegyzésben azt járom körbe alaposabban, hogy mire érdemes figyelned, amikor úgy döntesz, saját magad kezeled AdWords kampányaidat. Nem minden esetben térül meg ez az elhatározás.
Mennyibe kerül szakemberré válni?
Ahhoz, hogy a lehető legmagasabb szinten tudd saját AdWords hirdetéseidet kezelni, képezned kell magad. Ráadásul itt nem egyszeri alkalomról van szó, mivel folyamatosan frissül, változik a hirdetési rendszer.
Új lehetőségek jelennek meg, melyek hatékonyabbak, régi funkciók tűnnek el vagy alakulnak át. Folyamatosan naprakésznek kell lenned. Folyamatosan képezned kell magad, mely idő és pénz számodra.
Például a mi AdWords képzéseink 60-70 ezer forint között alakulnak. Akadnak olyan vállalkozók, akik többször elvégezték már, hogy időnként frissítsék tudásukat.
A témához kapcsolódó szakmai anyagokat kell vásárolnod, könyveket,
online tréningeket, vagy az interneten kell hosszú órákon át kutakodnod, képezned magad. Egyébként vannak, akik kifejezetten élvezik ezt, például én is, viszont nekem ez a munkám része, fő feladataim egyike. :)
Nekem nincs vállalkozásom, nem kell pénzügyekkel, munkatársakkal,
folyamatokkal, stb. foglalkoznom. Nem kell szolgáltatást, terméket fejlesztenem a cégemben.
Alternatív költségei az AdWords kampánykezelésnek
Ahogy említettem, számolnod kell azzal, ha a vállalkozásodban AdWords szakemberré akarod képezni magad, hogy jelentős mennyiségű időt kell ráfordítanod.
Abból az idődből, melyet használhatnál termékfejlesztésre, stratégia kidolgozásra, együttműködések kiépítésére. Nagyon könnyen abba a hibába eshetsz, hogy azt gondolod, megspórolod a havi ügynökségi díjat (80-150 ezer Ft), ha magad kezeled AdWords kampányaidat.
Közben olyan fontos folyamatoktól veszed el az időt, melyek sokszorosát termelhetnék a megspórolt ügynökségi havidíjnak. Egy tevékenység választásának (AdWords kampánykezelés) alternatív költsége nem más, mint egy másik lehetőség feláldozott alternatív haszna, jövedelme.
Egy sarkalatos példával élve, ha felsővezető vagy és online marketing kampányokat buherálsz naponta 2-3 órában, akkor számodra óriási alternatív költsége van ennek a tevékenységnek.
Amennyiben szenvedélyed az AdWords kampányok építése, megőrülsz,
megbolondulsz, ha nem állítgathatod naponta a liciteket és kulcsszavakat,
akkor is érdemes szabadidődben foglalkozni ezzel. Kérdés, hogy a család,
barátok miként vélekednek erről. :)
Megtérülés
Szintén fontos tényező, hogy a legjobb tudásod megfelelő-e ahhoz, hogy eredményes kampányokat tudj kivitelezni. Képes vagy-e úgy optimalizálni,
hogy csökkenjenek a költségek és/vagy növekedjen a bevétel.
Ha nem tudod szakértővé képezni magad ezen a területen, akkor még veszteséget is okozhatsz. A hirdetéskezelő rendszer finomhangolásain nagyon sok múlik, folyamatosan monitorozni kell az eredményeket és beavatkozni, amennyiben szükséges.
Összefoglalás
Mindenképp értékelendő, hogy nyitott vagy képezni magad és bizonyos folyamatokat elsajátítani vállalkozásod, céged fejlődésének érdekében. Viszont azzal is fontos számolni, hogy a láthatatlan költségek miatt sokszor nem kifizetődő “do it yourself” alapon saját AdWords kampányaidat kezelni.
1 megosztás = “köszönöm, ez tetszett, hasznos volt” :)