Többen fordulnak hozzánk olyan kérdéssel az utóbbi időben, hogy miért olyan drága megszerezni egy oldalkedvelést a Facebookon. Sok esetben ez 100 Ft/oldalkedvelést jelent, ami lássuk be, tényleg elég drága.
De ha jobban belegondolunk, 40-60 Ft se kevés csak azért, hogy megszerezz egy oldalkedvelést. Ha szeretnél 1000 új felhasználót, akkor ez 40-60-100 ezer forintba kerül számodra. Persze relatív, hogy mi drága, mi olcsó. Lehet, hogy neked megér 100-150 Ft-ot egy új követő, de ez elég ritkán van így.
Mi lehet a jó megoldás ebben az esetben, mely hosszútávon is kifizetődő lehet számodra? Ebben a bejegyzésben ehhez adok néhány ötletet.
Változó felhasználói magatartás
Az oldalkedvelés kampány azért egyre keményebb dió, mert a felhasználók magatartása megváltozott. Már nem úgy történik, mint 2-3 évvel ezelőtt, hogy lájkolnak, követnek bármit, ami egy kicsit is érdekli őket.
Megválogatják, többször meggondolják, mit követnek, lájkolnak. Főként azért, mert az ismerősiek is látni fogják, mi mellett tették le voksukat. Sokkal jobban figyelnek már arra a kialakított képre, melyet ismerőseik felé szeretnének közvetíteni magukról.
Ráadásul egyre többen hirdetnek már, főként oldalkedvelés kampánnyal,
ami az egyik legegyszerűbb megoldás. Így puszta létezésed okán már nem fognak követni a felhasználók, mert naponta 50 hasonló kampánnyal találkoznak, ha nem többel.
Adj értékes tartalmat
Változtatnod kell a stratégiádon, mert ha pusztán csak megmutatod, hogy létezel, az már nem töri át a felhasználók ingerküszöbét. Az oldalkedvelés kampány pedig csak ezt teszi, megmutatja, hogy létezel. Ez a célcsoportod számára elég kevés támpontot, információt jelent.
Garantáltan jobb eredményeket fogsz elérni, ha az értékes tartalmadat hirdeted, és azon keresztül döntenek úgy a felhasználók, hogy követni szeretnék tevékenységed a jövőben.
Ha látják, hogy mennyire hasznos anyagokkal tudsz szolgálni nekik (lehet ez edukáló, szórakoztató, stb. tartalom), akkor dalolva fogják követni az oldalad, meg fogják osztani, ajánlani fogják ismerőseiknek.
Láthatod, az organikus eléréssel erősíteni tudod a tartalmad terjesztését.
Míg egy oldalkedvelő kampány esetén nagyon ritkán, szinte soha nem fog ilyen módon organikusan terjedni a Facebook oldalad híre.
Mikor érdemes oldalkedvelő kampányt futtatni?
Egyetlen esetben érdemes oldalkedvelő kampányt indítanod, bár ezt az esetet is ki tudod váltani azzal, ha értékes blogbejegyzést, tartalmat hirdetsz.
Akkor, amikor nulláról indítasz egy Facebook oldalt.
Ekkor lehet megfontolandó az oldalkedvelés kampány, viszont egy olyan oldalt, amit kevesen, vagy egyáltalán senki nem követ, nagyon kevesen fognak lájkolni. Ezzel is számolnod kell. Nincs meg a bizalom.
Összefoglalás
A Facebook oldalkedvelés kampányok ideje lejárt. Az értékes tartalmak hirdetésével tudsz a felhasználókból közönséget építeni. Ez egy tendencia, mely úgy tűnik, erősödni fog a jövőben.
Ha 2 órát szánsz egy értékes blogbejegyzés megírására, majd azt hirdeted, akkor az eredmények tükrében ki tudod számolni, hogy melyik megoldás volt számodra hatékonyabb. Az oldalkedvelés kampány vagy egy értékes bejegyzés hirdetése.
1 megosztás = “köszönöm, ez tetszett, hasznos volt” :)