Ne kevesebbet költs, hanem keress többet!

Hogyan lehet igazán nagy profitot elérni? Persze most az online marketing vonatkozásokra gondolok elsősorban, de a “filozófia” (ha bátorkodhatok ezt annak nevezni) teljesen általánosítható.

Szóval van a már-már közhelyszerű mondás, hogy ne kevesebbet költs, hanem keress több pénzt – szokták mondani tipikusan személyes értelemben, tehát mondjuk a saját pénzügyek terén. De miért ne lenne ugyanez igaz céges környezetben?

Egy cég sem azzal tud igazán nagyra nőni, ha fog 20.000 Ft-ot az AdWords vagy a Facebook marketing költségén. Azzal viszont nagyon is tud, ha több bevételt tud szerezni. Pontosabban ha több bevételre tud szert tenni egy adott költésből. Mert ki az a bolond, aki kevesebbet akarna költeni pl. AdWords hirdetésekre, ha tudja, hogy elkölt X Ft-ot hirdetésre, és ebből masszív profitja lesz akár rövid, akár kicsit hosszabb távon?

A probléma egyértelműen az szokott lenni, hogy ez nem valósul meg. Nincs masszív profit, ezért nem engedheti meg magának a cég, hogy többet költsön hirdetésre, hanem inkább faragnia kellene a költségeken, és ez valahol természetes is. Na de kicsit lássunk messzebb az orrunknál, mert hova vezet ez? Hogy fog növekedni a cég azzal, ha kevesebbet fektetünk be a jövőbeli bevételeinkbe?

Mert ugye világos, hogy a marketingbe fektetett pénz tulajdonképpen arra szolgál, hogy ezen akarunk “bevételt venni”. Ha kevesebbet költünk marketingre, reklámozásra, akkor kevesebb bevételt tudunk vásárolni.

Ez lehet, hogy kisarkításnak tűnik, de nem az, hiszen tényleg ez az igazság. Nagyon sokan gondolkoznak azon, és próbálnak tenni is valamit azért, hogy lefaragják a hirdetési költségüket, de azzal már nagyon kevesen foglalkoznak, hogy hogyan tudnák növelni a bevételeiket.

Ha növelni tudnánk a bevételeket, akkor növelhetnénk a költést is, és ez beindítana egy szép felfelé ívelő spirált. És nem általában értem azt, hogy növelni kell a bevételt, hanem konkrétan a hirdetésekkel szerzett érdeklődőkből elérhető konkrét bevételt.

Én viszonylag pontosan meg tudom mondani, hogy ha idehozok egy releváns látogatót a Klikkmarketing honlapjára, akkor abból előbb-utóbb mennyi bevételünk származik. Minden egyes látogatóból. Persze lehet, hogy konkrétan nem keresünk minden egyes látogatón, de ha 100 látogatóra vetítem ezt, és aztán visszaosztom, akkor végeredményben pontosan tudom, hogy mennyit ér meg nekem egy látogató.

Ha ezt az értéket tudom növelni, akkor tudok többet költeni hirdetésre, és így könnyedén ki tudom ütni azt a konkurensemet, aki még mindig azon gondolkozik, hogy hogyan tudná csökkenteni a hirdetési költségeit.

Jogosan érkezhet azonnal a kérdés: oké, ez jól hangzik, de mit lehet tenni ennek érdekében? Hamarosan részletesebb megoldások is érkeznek a témában, de nézzünk néhány gyors tippet:

  • Ún. upsell technikák: Ez azt jelenti, hogy ha vesznek nálam valamit, akkor azonnal felkínálok valami magasabb szintű (= egyben drágább és/vagy nagyobb profittartalmú) ajánlatot. Pl. rendelnek egy fogkrémet, és azonnal ajánlok mellé vagy helyette egy nagyobb kiszerelést, vagy egy jobb fogkrémet.
  • Jobb arányokra törekvés: Javítok a landing oldalaim konverziós arányán. Tehát törekszem rá, hogy a honlapomra érkező 100 látogatóból ne csak 1 vásároljon, hanem 2.
  • Jobb ajánlatok: Olyan ajánlatokat (termékeket, szolgáltatásokat) próbálok meg először eladni, amit könnyebb eladni, aztán majd eladom a drágább dolgokat. Pl. az irodatakarító cég nem a havi 100e ft-os csomagját kínálja egyből, hanem egy egyszeri ablakmosást vagy szőnyegtisztítást.

Azt gondolom, hogy a legtöbb növekedési (vagy éppen összemenési) problémával küzdő magyar vállalkozás problémája a fentiekben keresendő. Nem a jó dolgokra koncentrálnak, és így nem a jó célokat tűzik ki maguknak.

Ha lát fantáziát a fentiekben, egy megosztással köszönheti meg a legkönnyebben az inspirációt! :)

Csatlakozz a 6000+ regisztrált olvasónkhoz!

Az ehhez hasonló új írásainkról, illetve más tartalmainkról küldünk értesítőket, és bármikor le tudsz iratkozni természetesen.

Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!
E-mail cím nem megfelelő
Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!
Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!
Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!
Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!
* Kötelező mező

Ezeket olvastad már?

Miért egyre drágább megszerezni egy oldalkedvelést Facebookon?

Miért egyre drágább megszerezni egy oldalkedvelést Facebookon?

Többen fordulnak hozzánk olyan kérdéssel az utóbbi időben, hogy miért olyan drága megszerezni egy oldalkedvelést a Facebookon. Sok esetben ez 100 Ft/oldalkedvelést jelent, ami lássuk be, tényleg elég drága. De ha jobban belegondolunk, 40-60 Ft se kevés csak azért, hogy megszerezz egy oldalkedvelést. Ha szeretnél 1000 új felhasználót, akkor ez...

Elolvasom
A vásárlói vélemény ereje

A vásárlói vélemény ereje

Ebben a bejegyzésben a vásárlói vélemények lélektanáról, ‘cihológiájáról’ fogsz olvasni. Mi a zseniális a vásárlói vélemények használatában? Egy elégedett vásárlótól nagyon könnyű véleményt kérni, utána már csak be kell kopiznod a sales oldaladra (az az oldal, ahol a termékedet, szolgáltatásodat el szeretnéd adni). Persze a ‘profibbak’ videós vásárlói véleményeket is...

Elolvasom
Adwords tippek a karácsonyi kampányhoz

Adwords tippek a karácsonyi kampányhoz

Az Adwords tökéletes eszköz a szezonalitás “lekövetésére”, az idényjellegű akciók támogatására. A karácsony még mindig a legjelentősebb szezon a kereskedelemben, de az év végi időszak gyakorlatilag minden iparágban fontos, mert a cégek inkább beszerzésekre költik a profitot, minthogy leadózzák. Azt hiszem nem is kell különösebben magyaráznom, hogy mennyit számíthat, ha...

Elolvasom
ÜGYFELEINK N VÉLEMÉNYE

klikk me baby

  • Kállay Imre

    Egy külső szemlélő is rögtön felfedezi, jó helyre jött hozzátok. Örülök a találkozásnak és remélem, ez a találkozás egy közös együttműködés első lépcsőfoka volt.

    Kállay Imre, Kállay Autó (Ford Szaküzlet)
  • Oroszi Imre

    Örülök, hogy Danival dolgozhatok együtt. Felkészültségével és tapasztalatával segített elindítani, amiket hiányosságnak éreztem. Kellemes hangulatban, de célratörően teltek a mentorálások. Ajánlom a mentorálást azoknak, akik profi iránymutatás mellett szeretnék fiókjaikat kezelni. Nem véletlen, hogy folytatom a mentorálást hosszabb távon. :)

    Oroszi Imre, AgroOroszi
  • Csongrádi Eszter

    Tetszett a konzultáció! Sok újdonságról értesültünk, tanultunk. Ezekből párat már aznap meg is valósítottunk, ami nagyon szuper! Köszönöm még egyszer!

    Csongrádi Eszter, németADÓ
  • Lukács Beáta

    Nagyon örülök, hogy a Klikkmarketingre bíztam a hirdetési fiókjaink kezelését, nagyon elégedett vagyok velük. A kapcsolattartónk mindig elérhető, azonnal reagál a kéréseinkre. Sőt, proaktívan gyakran előttünk jár. Ráadásul a stratégiában is hasznos, építő tanácsokat ad, azokat közösen dolgozzuk ki.

    Lukács Beáta, SimpleJob