Az Adwords tökéletes eszköz a szezonalitás “lekövetésére”, az idényjellegű akciók támogatására. A karácsony még mindig a legjelentősebb szezon a kereskedelemben, de az év végi időszak gyakorlatilag minden iparágban fontos, mert a cégek inkább beszerzésekre költik a profitot, minthogy leadózzák.
Azt hiszem nem is kell különösebben magyaráznom, hogy mennyit számíthat, ha ilyenkor felkészülten és profi módon nyúl az Adwords hirdetéseihez, de ha eddig nem használta az Adwordsöt, akkor talán nincs még késő összehozni egy gyors karácsonyi kampányt (akár a “nulláról” sem)!
Utánanéztem, hogy milyen írások jelentek már meg a témában magyarul, és őszinte csodálkozásomra a témához leginkább illő legfrissebb cikk egy több, mint 3 éve íródott blog bejegyzés – amit anno én írtam: Karácsonyi keresőmarketing. :)
Az online marketing szemmel már igencsak réginek számító írás teljes egészében megállja a helyét ma is. Mivel már belecsúsztunk a decemberbe, ezért igazán mégis csak az egyik megállapítás hasznos jelen pillanatban:
“[…] A késői vásárló jellemzően halogatja a vásárlást, ezért időhiánnyal küzd, aminek következtében hiányosabb információk alapján, és más szempontok szerint dönt, mint a korai vásárló. Fontos számára, hogy minél hamarabb, még az ünnepek előtt hozzájusson az ajándékhoz, ezért hajlandó többet is fizetni adott esetben.
Ilyen kifejezések lehetnek a nyerők, mint pl.: “szállítás raktárról”, “garantált 3 napos házhozszállítás”, “még karácsony előtt megkapja” stb. A nekik szóló hirdetéseket december első hetétől egészen karácsonyig érdemes futtatni. […]”
A múltidézésen túl szeretnék néhány további tippel is szolgálni, csak így felsorolás-szerűen:
Használjon spéci karácsonyi címsorokat és szövegeket: közeledve az ünnephez egyre fontosabb lesz, hogy hozzá lehet-e még jutni a kívánt termékhez (lásd a fentebb idézett példa)!
- A Google Trends nevű eszközével megtalálhatja az igazán trendi kulcsszavakat, amikre aztán hirdetni érdemes. Példa: a Lego-t mindenki ismeri, ők gyártják az egészen kicsiknek való Duplo játékokat is. Játékboltként melyik a legjobb “karácsonyi” keresőkifejezés a Duplo eladások felpörgetésére? A válasz: Lego vs Duplo vs Lego Duplo. Jobban megvizsgálva az látszik, hogy a “duplo” és a “lego duplo” kifejezések jóval nagyobb arányban erősödnek a karácsonyi szezonban, mint magában a “lego” (első blikkre nem ez látszik, de így van).
- Az időszakosan megnövekedett versenyben számíthat egy kis drágulásra a kulcsszavak áraiban, ezért gondoskodjon megfelelően nagy hirdetési keretről!
- Próbáljon egész nap jelen lenni hirdetésekkel a keresőben, mert most igazán sokan nézelődnek nap közben, és közülök egy jelentős hányad délután vagy este fog csak dönteni – ha ilyenkorra az Ön cége már kidől, akkor elszalasztja a lehetőséget!
- Nem annyira Adwords, de fontos: különösen kelendőek ilyenkor a különféle “csomag-ajánlatok”, érdemes esetleg kitalálni kifejezetten a karácsonyi bevásárlóknak külön ajánlatokat.
- Egy tipp az ünnepek utánra: sok tudatos vásárló direkt január elején kezd vadászni a leértékelésekre, ezért Ön is készüljön erre az időszakra is – szintén speciális hirdetésekkel és ajánlatokkal!
Ön ki fogja/tudja használni az év végében rejlő jelentősnek ígérkező lehetőségeket?