Adwords tippek a karácsonyi kampányhoz

Az Adwords tökéletes eszköz a szezonalitás “lekövetésére”, az idényjellegű akciók támogatására. A karácsony még mindig a legjelentősebb szezon a kereskedelemben, de az év végi időszak gyakorlatilag minden iparágban fontos, mert a cégek inkább beszerzésekre költik a profitot, minthogy leadózzák.

Azt hiszem nem is kell különösebben magyaráznom, hogy mennyit számíthat, ha ilyenkor felkészülten és profi módon nyúl az Adwords hirdetéseihez, de ha eddig nem használta az Adwordsöt, akkor talán nincs még késő összehozni egy gyors karácsonyi kampányt (akár a “nulláról” sem)!

Utánanéztem, hogy milyen írások jelentek már meg a témában magyarul, és őszinte csodálkozásomra a témához leginkább illő legfrissebb cikk egy több, mint 3 éve íródott blog bejegyzés – amit anno én írtam: Karácsonyi keresőmarketing. :)

Az online marketing szemmel már igencsak réginek számító írás teljes egészében megállja a helyét ma is. Mivel már belecsúsztunk a decemberbe, ezért igazán mégis csak az egyik megállapítás hasznos jelen pillanatban:

“[…] A késői vásárló jellemzően halogatja a vásárlást, ezért időhiánnyal küzd, aminek következtében hiányosabb információk alapján, és más szempontok szerint dönt, mint a korai vásárló. Fontos számára, hogy minél hamarabb, még az ünnepek előtt hozzájusson az ajándékhoz, ezért hajlandó többet is fizetni adott esetben.

Ilyen kifejezések lehetnek a nyerők, mint pl.: “szállítás raktárról”, “garantált 3 napos házhozszállítás”, “még karácsony előtt megkapja” stb. A nekik szóló hirdetéseket december első hetétől egészen karácsonyig érdemes futtatni. […]”

A múltidézésen túl szeretnék néhány további tippel is szolgálni, csak így felsorolás-szerűen:

Használjon spéci karácsonyi címsorokat és szövegeket: közeledve az ünnephez egyre fontosabb lesz, hogy hozzá lehet-e még jutni a kívánt termékhez (lásd a fentebb idézett példa)!

  • A Google Trends nevű eszközével megtalálhatja az igazán trendi kulcsszavakat, amikre aztán hirdetni érdemes. Példa: a Lego-t mindenki ismeri, ők gyártják az egészen kicsiknek való Duplo játékokat is. Játékboltként melyik a legjobb “karácsonyi” keresőkifejezés a Duplo eladások felpörgetésére? A válasz: Lego vs Duplo vs Lego Duplo. Jobban megvizsgálva az látszik, hogy a “duplo” és a “lego duplo” kifejezések jóval nagyobb arányban erősödnek a karácsonyi szezonban, mint magában a “lego” (első blikkre nem ez látszik, de így van).
  • Az időszakosan megnövekedett versenyben számíthat egy kis drágulásra a kulcsszavak áraiban, ezért gondoskodjon megfelelően nagy hirdetési keretről!
  • Próbáljon egész nap jelen lenni hirdetésekkel a keresőben, mert most igazán sokan nézelődnek nap közben, és közülök egy jelentős hányad délután vagy este fog csak dönteni – ha ilyenkorra az Ön cége már kidől, akkor elszalasztja a lehetőséget!
  • Nem annyira Adwords, de fontos: különösen kelendőek ilyenkor a különféle “csomag-ajánlatok”, érdemes esetleg kitalálni kifejezetten a karácsonyi bevásárlóknak külön ajánlatokat.
  • Egy tipp az ünnepek utánra: sok tudatos vásárló direkt január elején kezd vadászni a leértékelésekre, ezért Ön is készüljön erre az időszakra is – szintén speciális hirdetésekkel és ajánlatokkal!

Ön ki fogja/tudja használni az év végében rejlő jelentősnek ígérkező lehetőségeket?

Csatlakozz a 6000+ regisztrált olvasónkhoz!

Az ehhez hasonló új írásainkról, illetve más tartalmainkról küldünk értesítőket, és bármikor le tudsz iratkozni természetesen.

Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!
E-mail cím nem megfelelő
Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!
Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!
Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!
Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!
* Kötelező mező

Ezeket olvastad már?

Így optimalizálj konverzióra még alacsony konverziós számok mellett is

Így optimalizálj konverzióra még alacsony konverziós számok mellett is

A konverzióra optimalizálás, a különféle intelligens (smart) kampányok, továbbá a licitálási stratégiák a Facebook és AdWords hirdetési rendszerének az egyik, ha nem a legerősebb funkciója. Ahhoz, ...

Elolvasom
Honlap pályázat alapítványok számára

Honlap pályázat alapítványok számára

Az alapítványok ugyan nem tartoznak az üzleti szférába, mégis úgy gondolom, hogy számukra is rendkívül fontos lehet egy jó honlap és átgondolt internetes stratégia. Egy ilyen honlap megtervezésekor természetesen más szempontokat kell figyelembe venni, mint mondjuk egy kkv esetén. Egyrészt sok olyan segítő szándékú magánszemély és vállalkozás van, akik szívesen...

Elolvasom
10 pontos útmutató a kiváló blogbejegyzésekért

10 pontos útmutató a kiváló blogbejegyzésekért

A tartalommarketinged motorja a rendszeresen frissülő blogod, mely a felhasználók számára értékes blogbejegyzéseket vonultat fel. Mielőtt bármilyen elköteleződést kérnél a felhasználóktól (hírlevél feliratkozás, vásárlás, stb.), először adnod kell, méghozzá értékes, releváns tartalmat. Az alábbiakban 10 ‘ellenőrző pontot’ mutatok be, melyek egy jó blogbejegyzésből kiváló blogbejegyzést varázsolnak. Válaszd ki egyik írásodat...

Elolvasom
ÜGYFELEINK N VÉLEMÉNYE

klikk me baby

  • Kállay Imre

    Egy külső szemlélő is rögtön felfedezi, jó helyre jött hozzátok. Örülök a találkozásnak és remélem, ez a találkozás egy közös együttműködés első lépcsőfoka volt.

    Kállay Imre, Kállay Autó (Ford Szaküzlet)
  • Oroszi Imre

    Örülök, hogy Danival dolgozhatok együtt. Felkészültségével és tapasztalatával segített elindítani, amiket hiányosságnak éreztem. Kellemes hangulatban, de célratörően teltek a mentorálások. Ajánlom a mentorálást azoknak, akik profi iránymutatás mellett szeretnék fiókjaikat kezelni. Nem véletlen, hogy folytatom a mentorálást hosszabb távon. :)

    Oroszi Imre, AgroOroszi
  • Csongrádi Eszter

    Tetszett a konzultáció! Sok újdonságról értesültünk, tanultunk. Ezekből párat már aznap meg is valósítottunk, ami nagyon szuper! Köszönöm még egyszer!

    Csongrádi Eszter, németADÓ
  • Lukács Beáta

    Nagyon örülök, hogy a Klikkmarketingre bíztam a hirdetési fiókjaink kezelését, nagyon elégedett vagyok velük. A kapcsolattartónk mindig elérhető, azonnal reagál a kéréseinkre. Sőt, proaktívan gyakran előttünk jár. Ráadásul a stratégiában is hasznos, építő tanácsokat ad, azokat közösen dolgozzuk ki.

    Lukács Beáta, SimpleJob