Ne szalaszd el a ‘legforróbb’ célközönségedet – Kosárelhagyók újracélzása

Ebben a bejegyzésben egy nagyon értékes közönség, a kosárelhagyók újracélzásáról fogok írni. Miért nagyon fontos a kosárelhagyók közönsége? Mert egy nagyon erős elköteleződés már megtörtént, hogy az adott cég, vállalkozás termékét, szolgáltatását megvásárolják, viszont valami megzavarta a folyamatot. Tehát egy nagyon értékes célcsoportról van szó, akiket emlékeztetni kell arra, hogy fejezzék be a vásárlást.

Fordult már veled elő, hogy interneten szerettél volna vásárolni, de nem sikerült befejezni a vásárlást, megrendelést? Lehet, épp nem volt nálad a bankkártyád, csengetett a postás, épp odaégett az ebéd, vagy hasonló esetek, melyek kizökkentettek és elterelték a figyelmed. Közben száz másik dolog terelte el a figyelmed, és el is felejtetted az egészet.

Épp a cél előtt zavartak meg. Ebben az esetben te is azok közé tartozol (szinte mindenki tartozott már ehhez a közösséghez), akiket úgy nevezünk, kosárelhagyók.

Kosárelhagyás további okai

Sokszor technikai nehézségek állnak a kosárelhagyás hátterében. Például bonyolult vásárlási folyamat, nem megfelelő fizetési opciók, rejtett költségek, hiányzó információk, stb.

Ezekben az esetekben érdemes előbb kiküszöbölni ezeket a technikai hibákat, felhasználóbarátabbá tenni a vásárlási folyamat felületeit, a megfelelő információkat és lehetőségeket biztosítani a felhasználóknak. Fontos megjegyezni, hogy szinte lehetetlen a kosárelhagyók számát nullára redukálni, viszont ezekkel a lépésekkel jelentősen csökkenthető a számuk.

Amennyiben ezeket a problémákat sikerült elhárítani, akkor érdemes célba venni a kosárelhagyó célcsoportot, Facebookon és AdWordsben a megfelelő üzeneteket eljuttatni számukra. Mi a megfelelő üzenet? Természetesen az, hogy fejezzék be a vásárlást, megrendelést, stb. Erre tökéletes módszer a remarketing, melynek segítségével a kosárelhagyók akár 50%-ából vásárlót lehet konvertálni.

Mind a Facebook, mind az AdWords lehetőséget biztosít remarketing listák létrehozására. Így nagyon egyszerű célba venni a kosarat elhagyó felhasználókat.

Kosárelhagyó felhasználók célzása remarketinggel

A remarketing segítségével olyan felhasználókat érhetsz el, akik már jártak az oldaladon. Meg tudod határozni, hogy konkrétan mit láttak az oldaladon, és azt a tartalmat, terméket, szolgáltatást tudod hirdetésekkel eljuttatni hozzájuk. Bővebben olvashatsz a remarketingről a Remarketing – Mi ez, és mire jó? című bejegyzésben. Konkrétan a Facebook remarketingről pedig ebben a bejegyzésben találsz hasznos információkat.

#1. Először egy olyan listát (legyen ez az “A” lista) kell létrehoznod, melyre azok a felhasználók kerülnek, akik látták egy adott termék vagy szolgáltatás kosár oldalát. Tehát azok, akik kosárba tettek bizonyos terméket, szolgáltatást, stb., eljutottak a felületre, ahol fizetési, szállításai adatokat kell megadni.

#2. A következő lépés, hogy létrehozol egy olyan listát (ez lesz a “B” lista), amin csak azok szerepelnek, akik be is fejezték a vásárlási folyamatot. Tehát találkoztak a köszönő oldaladdal (köszönő oldal = a vásárlás befejezése után megjelenő oldal, melyen megköszönöd a vásárlást, hírlevél feliratkozást, ajánlatkérést, stb.).

#3. A remarketing segítségével megcélzod a kosárelhagyók listáját, és kizárod ebből a célközönségből azokat, akik befejezték a vásárlást. Tehát az “A” listából kizárod a “B” listát, hogy azoknak ne hirdess, akik megvásárolták már a terméked, szolgáltatásod.

Az elengedhetetlen technikai háttér

A weboldalad URL felépítésétől függően kategória, sőt, termék szinten is meg tudod határozni, hogy melyik felhasználó, melyik terméket nem vásárolta meg végül. Így konkrét, termékspecifikus hirdetéseket tudsz eljuttatni a felhasználókhoz.

Fontos, hogy a weboldalad URL felépítése ‘beszédes’ legyen, és megjelenjen benne a termékkategória URL tag, de akár maga a termék URL tagja is. Csak ekkor lehetséges a kosárba rakott (de meg nem vásárolt) termék pontos meghatározása.

Lehetőség van arra is, hogy ne URL segítségével hozzuk létre ezeket a remarketing listákat, hanem úgynevezett események segítségével. Ezekben az esetekben nyomógombokat tudunk mérni, és ez alapján listákat létrehozni. Például rányomott a “Kosárba helyezem” gombra a termékoldalon. Ez viszont sokkal több technikai részletet igényelne, így ez most nem fér bele ennek a bejegyzésnek a terjedelmébe.

Amennyiben webshopod van több száz, több ezer termékkel, akkor nagyon hálás leszel a dinamikus remarketing hirdetési technikának, mely időt, pénzt, és energiát spórol neked. További részleteket a dinamikus remarketingről ebben a bejegyzésben találsz.

Összefoglalás

A kosárelhagyók egy nagyon értékes közönség, hiszen egyszer már eldöntötték, hogy vásárolni szeretnének. Remarketing célzással nagyon jó eredményeket lehet elérni, ha megfelelő, konkrét üzenettel éred el ezeket a felhasználókat.

 

Amennyiben tetszett a bejegyzés vagy úgy gondolod, másoknak is hasznos lehet, nyugodtan oszd meg, hálásak lesznek érte azok, akiknek segíteni tudsz.

1 megosztás = “köszönöm, ez tetszett, hasznos volt” :)

Csatlakozz a 6000+ regisztrált olvasónkhoz!

Az ehhez hasonló új írásainkról, illetve más tartalmainkról küldünk értesítőket, és bármikor le tudsz iratkozni természetesen.

Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!
E-mail cím nem megfelelő
Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!
Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!
Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!
Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!
* Kötelező mező

Ezeket olvastad már?

Onboarding: Hogyan tanítsd be gyorsabban az új munkatársakat?

Onboarding: Hogyan tanítsd be gyorsabban az új munkatársakat?

Mit kell tenni ahhoz, hogy az onboarding ne raboljon a szükségesnél több időt egyetlen munkatárstól sem? Hogyan tudod úgy lerövidíteni az új munkatársak betanítását, hogy közben megőrizd a hatékony...

Elolvasom
Instagram hirdetések I. rész – Kezdjük az alapoknál

Instagram hirdetések I. rész – Kezdjük az alapoknál

Az Instagramon történő hirdetés a legtöbb esetben kimerül abban, hogy egy Facebookon futó hirdetés beállításánál az elhelyezés részhez érve az Instagram lehetőséget is kijelölik a hirdetők. A kicsit rutinosabbak kiszervezik külön hirdetéssorozatba az Instagram elhelyezést, hogy a költségkeretet külön be tudják állítani és az elért eredmények átláthatóbbak legyenek. De az...

Elolvasom
Karácsonyi ajándék ötletek vállalkozóknak

Karácsonyi ajándék ötletek vállalkozóknak

Nem feltétlen "céges" ajándék ötletekre gondolok (sőt), hanem "normális" ajándékra, amit akár magánemberként adsz magánembernek, aki történetesen vállalkozó. Persze ha nem akarsz az ital, csoki, de...

Elolvasom
ÜGYFELEINK N VÉLEMÉNYE

klikk me baby

  • Kállay Imre

    Egy külső szemlélő is rögtön felfedezi, jó helyre jött hozzátok. Örülök a találkozásnak és remélem, ez a találkozás egy közös együttműködés első lépcsőfoka volt.

    Kállay Imre, Kállay Autó (Ford Szaküzlet)
  • Oroszi Imre

    Örülök, hogy Danival dolgozhatok együtt. Felkészültségével és tapasztalatával segített elindítani, amiket hiányosságnak éreztem. Kellemes hangulatban, de célratörően teltek a mentorálások. Ajánlom a mentorálást azoknak, akik profi iránymutatás mellett szeretnék fiókjaikat kezelni. Nem véletlen, hogy folytatom a mentorálást hosszabb távon. :)

    Oroszi Imre, AgroOroszi
  • Csongrádi Eszter

    Tetszett a konzultáció! Sok újdonságról értesültünk, tanultunk. Ezekből párat már aznap meg is valósítottunk, ami nagyon szuper! Köszönöm még egyszer!

    Csongrádi Eszter, németADÓ
  • Lukács Beáta

    Nagyon örülök, hogy a Klikkmarketingre bíztam a hirdetési fiókjaink kezelését, nagyon elégedett vagyok velük. A kapcsolattartónk mindig elérhető, azonnal reagál a kéréseinkre. Sőt, proaktívan gyakran előttünk jár. Ráadásul a stratégiában is hasznos, építő tanácsokat ad, azokat közösen dolgozzuk ki.

    Lukács Beáta, SimpleJob