Ebben a bejegyzésben egy nagyon értékes közönség, a kosárelhagyók újracélzásáról fogok írni. Miért nagyon fontos a kosárelhagyók közönsége? Mert egy nagyon erős elköteleződés már megtörtént, hogy az adott cég, vállalkozás termékét, szolgáltatását megvásárolják, viszont valami megzavarta a folyamatot. Tehát egy nagyon értékes célcsoportról van szó, akiket emlékeztetni kell arra, hogy fejezzék be a vásárlást.
Fordult már veled elő, hogy interneten szerettél volna vásárolni, de nem sikerült befejezni a vásárlást, megrendelést? Lehet, épp nem volt nálad a bankkártyád, csengetett a postás, épp odaégett az ebéd, vagy hasonló esetek, melyek kizökkentettek és elterelték a figyelmed. Közben száz másik dolog terelte el a figyelmed, és el is felejtetted az egészet.
Épp a cél előtt zavartak meg. Ebben az esetben te is azok közé tartozol (szinte mindenki tartozott már ehhez a közösséghez), akiket úgy nevezünk, kosárelhagyók.
Kosárelhagyás további okai
Sokszor technikai nehézségek állnak a kosárelhagyás hátterében. Például bonyolult vásárlási folyamat, nem megfelelő fizetési opciók, rejtett költségek, hiányzó információk, stb.
Ezekben az esetekben érdemes előbb kiküszöbölni ezeket a technikai hibákat, felhasználóbarátabbá tenni a vásárlási folyamat felületeit, a megfelelő információkat és lehetőségeket biztosítani a felhasználóknak. Fontos megjegyezni, hogy szinte lehetetlen a kosárelhagyók számát nullára redukálni, viszont ezekkel a lépésekkel jelentősen csökkenthető a számuk.
Amennyiben ezeket a problémákat sikerült elhárítani, akkor érdemes célba venni a kosárelhagyó célcsoportot, Facebookon és AdWordsben a megfelelő üzeneteket eljuttatni számukra. Mi a megfelelő üzenet? Természetesen az, hogy fejezzék be a vásárlást, megrendelést, stb. Erre tökéletes módszer a remarketing, melynek segítségével a kosárelhagyók akár 50%-ából vásárlót lehet konvertálni.
Mind a Facebook, mind az AdWords lehetőséget biztosít remarketing listák létrehozására. Így nagyon egyszerű célba venni a kosarat elhagyó felhasználókat.
Kosárelhagyó felhasználók célzása remarketinggel
A remarketing segítségével olyan felhasználókat érhetsz el, akik már jártak az oldaladon. Meg tudod határozni, hogy konkrétan mit láttak az oldaladon, és azt a tartalmat, terméket, szolgáltatást tudod hirdetésekkel eljuttatni hozzájuk. Bővebben olvashatsz a remarketingről a Remarketing – Mi ez, és mire jó? című bejegyzésben. Konkrétan a Facebook remarketingről pedig ebben a bejegyzésben találsz hasznos információkat.
#1. Először egy olyan listát (legyen ez az “A” lista) kell létrehoznod, melyre azok a felhasználók kerülnek, akik látták egy adott termék vagy szolgáltatás kosár oldalát. Tehát azok, akik kosárba tettek bizonyos terméket, szolgáltatást, stb., eljutottak a felületre, ahol fizetési, szállításai adatokat kell megadni.
#2. A következő lépés, hogy létrehozol egy olyan listát (ez lesz a “B” lista), amin csak azok szerepelnek, akik be is fejezték a vásárlási folyamatot. Tehát találkoztak a köszönő oldaladdal (köszönő oldal = a vásárlás befejezése után megjelenő oldal, melyen megköszönöd a vásárlást, hírlevél feliratkozást, ajánlatkérést, stb.).
#3. A remarketing segítségével megcélzod a kosárelhagyók listáját, és kizárod ebből a célközönségből azokat, akik befejezték a vásárlást. Tehát az “A” listából kizárod a “B” listát, hogy azoknak ne hirdess, akik megvásárolták már a terméked, szolgáltatásod.
Az elengedhetetlen technikai háttér
A weboldalad URL felépítésétől függően kategória, sőt, termék szinten is meg tudod határozni, hogy melyik felhasználó, melyik terméket nem vásárolta meg végül. Így konkrét, termékspecifikus hirdetéseket tudsz eljuttatni a felhasználókhoz.
Fontos, hogy a weboldalad URL felépítése ‘beszédes’ legyen, és megjelenjen benne a termékkategória URL tag, de akár maga a termék URL tagja is. Csak ekkor lehetséges a kosárba rakott (de meg nem vásárolt) termék pontos meghatározása.
Lehetőség van arra is, hogy ne URL segítségével hozzuk létre ezeket a remarketing listákat, hanem úgynevezett események segítségével. Ezekben az esetekben nyomógombokat tudunk mérni, és ez alapján listákat létrehozni. Például rányomott a “Kosárba helyezem” gombra a termékoldalon. Ez viszont sokkal több technikai részletet igényelne, így ez most nem fér bele ennek a bejegyzésnek a terjedelmébe.
Amennyiben webshopod van több száz, több ezer termékkel, akkor nagyon hálás leszel a dinamikus remarketing hirdetési technikának, mely időt, pénzt, és energiát spórol neked. További részleteket a dinamikus remarketingről ebben a bejegyzésben találsz.
Összefoglalás
A kosárelhagyók egy nagyon értékes közönség, hiszen egyszer már eldöntötték, hogy vásárolni szeretnének. Remarketing célzással nagyon jó eredményeket lehet elérni, ha megfelelő, konkrét üzenettel éred el ezeket a felhasználókat.
Amennyiben tetszett a bejegyzés vagy úgy gondolod, másoknak is hasznos lehet, nyugodtan oszd meg, hálásak lesznek érte azok, akiknek segíteni tudsz.
1 megosztás = “köszönöm, ez tetszett, hasznos volt” :)