Az online marketingben és/vagy az internetes értékesítési megoldásokban rejlő egyik hatalmas lehetőség az automatizálás. Egy jól felépített marketing/értékesítési rendszerrel komoly élőmunka váltható ki, aminek a nyilvánvaló költséghatékonyság mellett még az az előnye is megvan, hogy “manuálisan” gyakorlatilag kivitelezhetetlen megoldásokat is alkalmazni lehet.
Milyen konkrét lehetőségekre gondolok? A következő néhány blog bejegyzésemben 1-1 ilyen könnyen érthető példát fogok bemutatni, persze csak ha van számottevő érdeklődés a témával kapcsolatban. :) (Az érdeklődést nyugodtan jelezheti hozzászólás formájában a lap alján!)
A példákban ún. e-mail marketing szoftverre fogok hivatkozni – sokan autoresponderként ismerik -, aminek az a lényege, hogy egy klasszikus e-mail hírlevél rendszer lekezelése mellett számos egyéb dologra is képes. A konkrét képességeket persze rendszere válogatja, én most egy profi rendszerről beszélek, ami minden fontos dolgot “tud”.
Online automatizálás példa #1: űrlapok kezelése/feldolgozása
Ha az érdeklődő kitölt – például – egy megrendelő űrlapot, akkor az űrlap adatai bekerülnek a rendszerbe (“szoftverbe”), ami azonnal küldhet egy visszaigazoló e-mailt a megrendelőnek. Ebben a levélben – általában egy konkrét munkatárs nevében – akár személyre szólóan (“Kedves Ipszilon Judit!”) megköszönik a megrendelést, és tájékoztatják a további tudnivalókról.
A megrendelő nem fogja tudni, hogy valójában nem személyesen írt neki valaki, ezért a törődés és a gyors reagálás pozitív élményt fog a számára jelenteni, ami nagyon fontos az egyébként jellemzően bizalomhiányos internetes világban.
Persze konkrét esetben egy megrendelés kiválthat bonyolultabb “válaszreakciókat” is, például egy rövid e-mail sorozatot, amit a megrendelés és a konkrét teljesítés közötti időben kaphat a megrendelő. Lehet ez egy 3 részes “hogyan használd” jellegű sorozat, vagy bármi más.
Ezen az egyszerű automatizmuson kívül az az előnye is megvan ennek a megoldásnak, hogy egy helyen rendelkezésre fog állni az összes megrendelés (és annak minden adata), aminek köszönhetően később további marketing akciókat is le lehet könnyedén vezényelni.
A “további marketing akciókat” egy következő írásban mutatom be. :)
ui: Nem feltétlenül a soron következőben…