Online automatizálás: a legegyszerűbb példa

Az online marketingben és/vagy az internetes értékesítési megoldásokban rejlő egyik hatalmas lehetőség az automatizálás. Egy jól felépített marketing/értékesítési rendszerrel komoly élőmunka váltható ki, aminek a nyilvánvaló költséghatékonyság mellett még az az előnye is megvan, hogy “manuálisan” gyakorlatilag kivitelezhetetlen megoldásokat is alkalmazni lehet.

Milyen konkrét lehetőségekre gondolok? A következő néhány blog bejegyzésemben 1-1 ilyen könnyen érthető példát fogok bemutatni, persze csak ha van számottevő érdeklődés a témával kapcsolatban. :) (Az érdeklődést nyugodtan jelezheti hozzászólás formájában a lap alján!)

A példákban ún. e-mail marketing szoftverre fogok hivatkozni – sokan autoresponderként ismerik -, aminek az a lényege, hogy egy klasszikus e-mail hírlevél rendszer lekezelése mellett számos egyéb dologra is képes. A konkrét képességeket persze rendszere válogatja, én most egy profi rendszerről beszélek, ami minden fontos dolgot “tud”.

Online automatizálás példa #1: űrlapok kezelése/feldolgozása

Ha az érdeklődő kitölt – például – egy megrendelő űrlapot, akkor az űrlap adatai bekerülnek a rendszerbe (“szoftverbe”), ami azonnal küldhet egy visszaigazoló e-mailt a megrendelőnek. Ebben a levélben – általában egy konkrét munkatárs nevében – akár személyre szólóan (“Kedves Ipszilon Judit!”) megköszönik a megrendelést, és tájékoztatják a további tudnivalókról.

A megrendelő nem fogja tudni, hogy valójában nem személyesen írt neki valaki, ezért a törődés és a gyors reagálás pozitív élményt fog a számára jelenteni, ami nagyon fontos az egyébként jellemzően bizalomhiányos internetes világban.

Persze konkrét esetben egy megrendelés kiválthat bonyolultabb “válaszreakciókat” is, például egy rövid e-mail sorozatot, amit a megrendelés és a konkrét teljesítés közötti időben kaphat a megrendelő. Lehet ez egy 3 részes “hogyan használd” jellegű sorozat, vagy bármi más.

Ezen az egyszerű automatizmuson kívül az az előnye is megvan ennek a megoldásnak, hogy egy helyen rendelkezésre fog állni az összes megrendelés (és annak minden adata), aminek köszönhetően később további marketing akciókat is le lehet könnyedén vezényelni.

A “további marketing akciókat” egy következő írásban mutatom be. :)

ui: Nem feltétlenül a soron következőben…

Csatlakozz a 6000+ regisztrált olvasónkhoz!

Az ehhez hasonló új írásainkról, illetve más tartalmainkról küldünk értesítőket, és bármikor le tudsz iratkozni természetesen.

Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!
E-mail cím nem megfelelő
Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!
Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!
Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!
Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!
* Kötelező mező

Ezeket olvastad már?

Új generációs Facebook remarketing – Búcsút inthetsz weboldaladnak?

Új generációs Facebook remarketing – Búcsút inthetsz weboldaladnak?

Sok szakmai fórumon arról beszélnek, hogy hamarosan a weboldalak helyét felváltják a Facebook oldalak. Főként a remarketing használata miatt vetett fel ez rengeteg kérdést, mely az egyik leghatékonyabb hirdetési módszer. A remarketing lehetővé teszi, hogy a weboldalad látogatóinak ugyanazt a tartalmat, terméket, szolgáltatást tudd hirdetni Facebookon, melyet a weboldaladon megtekintettek....

Elolvasom
Miért egyre drágább megszerezni egy oldalkedvelést Facebookon?

Miért egyre drágább megszerezni egy oldalkedvelést Facebookon?

Többen fordulnak hozzánk olyan kérdéssel az utóbbi időben, hogy miért olyan drága megszerezni egy oldalkedvelést a Facebookon. Sok esetben ez 100 Ft/oldalkedvelést jelent, ami lássuk be, tényleg elég drága. De ha jobban belegondolunk, 40-60 Ft se kevés csak azért, hogy megszerezz egy oldalkedvelést. Ha szeretnél 1000 új felhasználót, akkor ez...

Elolvasom
Lead generálás – mit jelent és mire jó?

Lead generálás – mit jelent és mire jó?

Mindegy, hogy milyen céged van, szükséged van arra, hogy folyamatosan érdeklődőkké varázsold azokat a potenciális vevőidet, akiket most még inkább vadidegennek nevezhetsz. Sok lehetőséged van arra,...

Elolvasom
ÜGYFELEINK N VÉLEMÉNYE

klikk me baby

  • Kállay Imre

    Egy külső szemlélő is rögtön felfedezi, jó helyre jött hozzátok. Örülök a találkozásnak és remélem, ez a találkozás egy közös együttműködés első lépcsőfoka volt.

    Kállay Imre, Kállay Autó (Ford Szaküzlet)
  • Oroszi Imre

    Örülök, hogy Danival dolgozhatok együtt. Felkészültségével és tapasztalatával segített elindítani, amiket hiányosságnak éreztem. Kellemes hangulatban, de célratörően teltek a mentorálások. Ajánlom a mentorálást azoknak, akik profi iránymutatás mellett szeretnék fiókjaikat kezelni. Nem véletlen, hogy folytatom a mentorálást hosszabb távon. :)

    Oroszi Imre, AgroOroszi
  • Csongrádi Eszter

    Tetszett a konzultáció! Sok újdonságról értesültünk, tanultunk. Ezekből párat már aznap meg is valósítottunk, ami nagyon szuper! Köszönöm még egyszer!

    Csongrádi Eszter, németADÓ
  • Lukács Beáta

    Nagyon örülök, hogy a Klikkmarketingre bíztam a hirdetési fiókjaink kezelését, nagyon elégedett vagyok velük. A kapcsolattartónk mindig elérhető, azonnal reagál a kéréseinkre. Sőt, proaktívan gyakran előttünk jár. Ráadásul a stratégiában is hasznos, építő tanácsokat ad, azokat közösen dolgozzuk ki.

    Lukács Beáta, SimpleJob