Sok szakmai fórumon arról beszélnek, hogy hamarosan a weboldalak helyét felváltják a Facebook oldalak. Főként a remarketing használata miatt vetett fel ez rengeteg kérdést, mely az egyik leghatékonyabb hirdetési módszer. A remarketing lehetővé teszi, hogy a weboldalad látogatóinak ugyanazt a tartalmat, terméket, szolgáltatást tudd hirdetni Facebookon, melyet a weboldaladon megtekintettek.
Kétség sem fér ahhoz, hogy ebbe az irányba szeretne elmozdulni a Facebook. Az új generációs Facebook remarketing lehetőséget biztosít számodra, hogy remarketing listákat tudj létrehozni azokból a látogatókból, akik jártak a Facebook oldaladon, interakcióba léptek Facebook tartalmaiddal, hirdetéseiddel, stb. Ennek segítségével a látogatót nem feltétlenül szükséges a weboldaladra irányítani ahhoz, hogy később meg tudd célozni azzal a tartalommal, amit fogyasztott a weboldaladon.
Ebben a bejegyzésben az új generációs Facebook remarketingről írok, mely a felhasználók Facebook oldallal történő interakcióján alapul. A hagyományos, weboldal látogatáson alapuló Facebook remarketingről nem esik szó ebben a bejegyzésben, de ha szeretnél olvasni ebben a témában is, akkor ezeket a blogbejegyzéseinket ajánlom:
Eddigi lehetőségeid Facebookon remarketing célzásra
Eddig is lehetőséged volt listákat létrehozni Facebookon olyan felhasználókból, akik bizonyos ideig nézték videóidat, megnyitották vagy kitöltötték Lead gyűjtő (Érdeklődőkeresési) hirdetéseid, megnyitották vagy átkattintottak vászon hirdetésedből.
Ezekben az esetekben tehát nem kellett a weboldaladat meglátogatniuk,
hogy utána remarketing listákat hozz létre a felhasználókból és megcélozd őket hirdetéseiddel.
Új generációs Facebook remarketing
Már lehetőséged van a Facebook oldalad tartalmával interakcióba lépő felhasználókból is egyéni célközönséget létrehozni.
Egyéni célközönség létrehozása FB oldalad iránt aktivitást mutató felhasználókból
Jelenleg az alábbi lehetőségek közül választhatsz, amennyiben kiválasztod az “Oldal” lehetőséget:
- Az oldaladdal kapcsolatban aktivitást mutató összes felhasználó
- Bárki, aki az oldaladat felkereste
- Bármelyik bejegyzéseddel vagy hirdetéseddel kapcsolatban aktivitást mutató felhasználók (Aktivitásnak számítanak a reakciók (Tetszik, Imádom, Vicces, Hűha, Szomorú, Dühítő), a megosztások, a hozzászólások, a hivatkozáskattintások és a galéria lapozásai.)
- Akik rákattintottak bármelyik felhívásgombra
- Az oldaladnak üzenetet küldő emberek
- Akik mentették az oldaladat vagy bármelyik bejegyzést az oldalon
Ezekben az esetekben tehát nem kellett a weboldaladat meglátogatniuk,
hogy utána remarketing listákat hozz létre a felhasználókból és megcélozd őket hirdetéseiddel.
Tárgyidőszak hossza
A tárgyidőszak hossza 1 és 365 nap között határozható meg. Más szóval, az általad létrehozott közönség magában foglalhatja mindazokat, akik az elmúlt napokban (kis és releváns közönség), vagy akár 365 nappal ezelőtt (nagy és kevésbé releváns) interakcióba léptek Facebook oldaladdal, az oldalad tartalmával, hirdetéseivel, stb.
Körülbelül 30 percre van szükség, hogy az egyéni célközönség frissítésre kerüljön és a lista elérhetővé váljon.
Összegzés
Sok lehetőséget rejt magában az új generációs Facebook remarketing,
viszont még messze vagyunk attól, hogy kiváltsa egy weboldal szerepét.
A Facebook már teszteli azokat a lehetőségeket, hogy kifejezetten egy cikk megosztóiból lehessen egyéni célközönséget létrehozni, és valószínűleg a következő lépések között szerepel, hogy a Facebook Bolt funkciójára is kiterjeszti az egyéni célközönségek létrehozását.
A jó megoldás jelenleg az lehet, ha a hagyományos, weboldal látogatottságon alapuló Facebook remarketinget és az új generációs megoldásokat is használod kampányaid során, így kellő tapasztalattal fogsz rendelkezni, ha nagyobb változások következnének be ezen a területen.
Azt sem szabad figyelmen kívül hagyni, hogy Facebook oldalad soha nem lesz a birtokodban, bármikor lekapcsolhatja a Facebook. Míg a weboldalad a saját tulajdonodat képezi. Ráadásul egy AdWords kampányt vagy egy e-mail marketing kampányt nem irányíthatsz a Facebook oldaladra.
1 megosztás = “köszönöm, ez tetszett, hasznos volt” :)