Új generációs Facebook remarketing – Búcsút inthetsz weboldaladnak?

Sok szakmai fórumon arról beszélnek, hogy hamarosan a weboldalak helyét felváltják a Facebook oldalak. Főként a remarketing használata miatt vetett fel ez rengeteg kérdést, mely az egyik leghatékonyabb hirdetési módszer. A remarketing lehetővé teszi, hogy a weboldalad látogatóinak ugyanazt a tartalmat, terméket, szolgáltatást tudd hirdetni Facebookon, melyet a weboldaladon megtekintettek.

Kétség sem fér ahhoz, hogy ebbe az irányba szeretne elmozdulni a Facebook. Az új generációs Facebook remarketing lehetőséget biztosít számodra, hogy remarketing listákat tudj létrehozni azokból a látogatókból, akik jártak a Facebook oldaladon, interakcióba léptek Facebook tartalmaiddal, hirdetéseiddel, stb. Ennek segítségével a látogatót nem feltétlenül szükséges a weboldaladra irányítani ahhoz, hogy később meg tudd célozni azzal a tartalommal, amit fogyasztott a weboldaladon.

Ebben a bejegyzésben az új generációs Facebook remarketingről írok, mely a felhasználók Facebook oldallal történő interakcióján alapul. A hagyományos, weboldal látogatáson alapuló Facebook remarketingről nem esik szó ebben a bejegyzésben, de ha szeretnél olvasni ebben a témában is, akkor ezeket a blogbejegyzéseinket ajánlom:

Eddigi lehetőségeid Facebookon remarketing célzásra

Eddig is lehetőséged volt listákat létrehozni Facebookon olyan felhasználókból, akik bizonyos ideig nézték videóidat, megnyitották vagy kitöltötték Lead gyűjtő (Érdeklődőkeresési) hirdetéseid, megnyitották vagy átkattintottak vászon hirdetésedből.

Ezekben az esetekben tehát nem kellett a weboldaladat meglátogatniuk,
hogy utána remarketing listákat hozz létre a felhasználókból és megcélozd őket hirdetéseiddel.

Új generációs Facebook remarketing

Már lehetőséged van a Facebook oldalad tartalmával interakcióba lépő felhasználókból is egyéni célközönséget létrehozni.

Facebook remarketing

Egyéni célközönség létrehozása FB oldalad iránt aktivitást mutató felhasználókból

Jelenleg az alábbi lehetőségek közül választhatsz, amennyiben kiválasztod az “Oldal” lehetőséget:

  • Az oldaladdal kapcsolatban aktivitást mutató összes felhasználó
  • Bárki, aki az oldaladat felkereste
  • Bármelyik bejegyzéseddel vagy hirdetéseddel kapcsolatban aktivitást mutató felhasználók (Aktivitásnak számítanak a reakciók (Tetszik, Imádom, Vicces, Hűha, Szomorú, Dühítő), a megosztások, a hozzászólások, a hivatkozáskattintások és a galéria lapozásai.)
  • Akik rákattintottak bármelyik felhívásgombra
  • Az oldaladnak üzenetet küldő emberek
  • Akik mentették az oldaladat vagy bármelyik bejegyzést az oldalon

Ezekben az esetekben tehát nem kellett a weboldaladat meglátogatniuk,
hogy utána remarketing listákat hozz létre a felhasználókból és megcélozd őket hirdetéseiddel.

Tárgyidőszak hossza

A tárgyidőszak hossza 1 és 365 nap között határozható meg. Más szóval, az általad létrehozott közönség magában foglalhatja mindazokat, akik az elmúlt napokban (kis és releváns közönség), vagy akár 365 nappal ezelőtt (nagy és kevésbé releváns) interakcióba léptek Facebook oldaladdal, az oldalad tartalmával, hirdetéseivel, stb.
Körülbelül 30 percre van szükség, hogy az egyéni célközönség frissítésre kerüljön és a lista elérhetővé váljon.

Összegzés

Sok lehetőséget rejt magában az új generációs Facebook remarketing,
viszont még messze vagyunk attól, hogy kiváltsa egy weboldal szerepét.
A Facebook már teszteli azokat a lehetőségeket, hogy kifejezetten egy cikk megosztóiból lehessen egyéni célközönséget létrehozni, és valószínűleg a következő lépések között szerepel, hogy a Facebook Bolt funkciójára is kiterjeszti az egyéni célközönségek létrehozását.

A jó megoldás jelenleg az lehet, ha a hagyományos, weboldal látogatottságon alapuló Facebook remarketinget és az új generációs megoldásokat is használod kampányaid során, így kellő tapasztalattal fogsz rendelkezni, ha nagyobb változások következnének be ezen a területen.

Azt sem szabad figyelmen kívül hagyni, hogy Facebook oldalad soha nem lesz a birtokodban, bármikor lekapcsolhatja a Facebook. Míg a weboldalad a saját tulajdonodat képezi. Ráadásul egy AdWords kampányt vagy egy e-mail marketing kampányt nem irányíthatsz a Facebook oldaladra.

1 megosztás = “köszönöm, ez tetszett, hasznos volt” :)

Csatlakozz a 6000+ regisztrált olvasónkhoz!

Az ehhez hasonló új írásainkról, illetve más tartalmainkról küldünk értesítőket, és bármikor le tudsz iratkozni természetesen.

Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!
E-mail cím nem megfelelő
Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!
Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!
Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!
Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!
* Kötelező mező

Ezeket olvastad már?

A remarketing veszélyei – Ugye te nem követed el ezeket a szarvashibákat?

A remarketing veszélyei – Ugye te nem követed el ezeket a szarvashibákat?

A remarketing célzás egy fontos, és értékes célzási lehetőség, hiszen olyan felhasználókat tudsz elérni, akik már találkoztak a weboldaladdal. Valamilyen csatornáról a honlapodra érkeztek és fogyas...

Elolvasom
8+1 kevésbé ismert ok, amiért elutasítják Facebook hirdetéseidet

8+1 kevésbé ismert ok, amiért elutasítják Facebook hirdetéseidet

Akinek nem utasították még el Facebook hirdetését, az vagy nem hirdet eleget, vagy valamilyen elemi ösztön vezérli, mikor Facebook hirdetéseit készíti. Létezik néhány közismert irányelv, mely megsz...

Elolvasom
Visszaszámlálás elhelyezése AdWords hirdetéseidben

Visszaszámlálás elhelyezése AdWords hirdetéseidben

Közeleg a Black Friday, ezért érdemes tudnod róla, hogy lehetőséged van AdWords (Google Ads) hirdetéseidbe egy kis sürgetést csempészni, mely növelheti a vásárlási szándékot. Ezt egyszerűen meg lehet oldani AdWords szöveges hirdetésekben egy visszaszámláló függvény segítségével, melyet percek alatt aktiválni lehet. A hirdetésben dinamikusan változik a hátralévő napok, órák, percek...

Elolvasom
ÜGYFELEINK N VÉLEMÉNYE

klikk me baby

  • Kállay Imre

    Egy külső szemlélő is rögtön felfedezi, jó helyre jött hozzátok. Örülök a találkozásnak és remélem, ez a találkozás egy közös együttműködés első lépcsőfoka volt.

    Kállay Imre, Kállay Autó (Ford Szaküzlet)
  • Oroszi Imre

    Örülök, hogy Danival dolgozhatok együtt. Felkészültségével és tapasztalatával segített elindítani, amiket hiányosságnak éreztem. Kellemes hangulatban, de célratörően teltek a mentorálások. Ajánlom a mentorálást azoknak, akik profi iránymutatás mellett szeretnék fiókjaikat kezelni. Nem véletlen, hogy folytatom a mentorálást hosszabb távon. :)

    Oroszi Imre, AgroOroszi
  • Csongrádi Eszter

    Tetszett a konzultáció! Sok újdonságról értesültünk, tanultunk. Ezekből párat már aznap meg is valósítottunk, ami nagyon szuper! Köszönöm még egyszer!

    Csongrádi Eszter, németADÓ
  • Lukács Beáta

    Nagyon örülök, hogy a Klikkmarketingre bíztam a hirdetési fiókjaink kezelését, nagyon elégedett vagyok velük. A kapcsolattartónk mindig elérhető, azonnal reagál a kéréseinkre. Sőt, proaktívan gyakran előttünk jár. Ráadásul a stratégiában is hasznos, építő tanácsokat ad, azokat közösen dolgozzuk ki.

    Lukács Beáta, SimpleJob