Permission marketing – hatékonyabb vevőszerzés

Hogy mi a permission marketing? Magyarul talán jóváhagyás alapú marketingnek lehetne fordítani, de nem túl gyakran hallom ezt a – vagy egy ehhez hasonló – kifejezést magyarul. Párja (avagy “ellentéte”) az interruption marketing, magyarul talán megszakítás alapú marketing. Angolul fogok a két típusra hivatkozni, egyszerűbb így, mint egy erőltetett magyar fordítás használata.

Lényegében minden “hagyományos” reklám interruption marketing típusú, mert azon az elven működik, hogy a reklámüzenet kérés nélkül vág közbe, szakítja meg az ember normális tevékenységét. Például lapozunk az újságban és egyszercsak ott egy reklám, vagy az utcán szembejön egy óriásplakát, vagy kedvenc filmünket szakítják meg egy hirdetéssel.

Könnyen belátható, hogy a legöbb ilyen marketing megoldás inkább a nagy számok törvényét próbálja meg kihasználni, tehát az alapcsoport a “minden ember”, és belőlük szeretne minél nagyobb réteget elérni. (Persze a klasszikus hirdetések is célozhatóak valamennyire – pl. szaklapok, stb.)

Manapság azonban egyre több a reklám, a hirdetés, nő a reklámzaj, egyre nehezebb kitűnni a saját “hagyományos” reklámunkkal. Az ember átlapozza a hirdetést az újságban, nem figyel oda a tv reklámokra, észre sem veszi az óriásplakátot, a szórólapot reflexből gyűri össze. Olyan megoldásokra van tehát szükség, ami a helyett, hogy rákényszerítené az emberekre az üzenetét, megvárja, amíg valaki úgymond magától jelzi érdeklődését egy bizonyos termék (vagy szolgáltatás) iránt.

A permission marketing lényege pontosan az, hogy kizárólag olyan embereknek (vagy cégeknek) juttatjuk el üzenetünket / információnkat / ajánlatunkat, akik konkrétan kifejezték érdeklődésüket ez iránt, és hozzájárulásukat adták ehhez. Ez a hozzájárulás tipikusan az e-mail címük megadása egy honlapon, egy jelentkezési lap kitöltése egy kiállításon (vagy üzletben), stb.

Nyilvánvaló, hogy ha kizárólag ilyen potenciális érdeklődők felé kommunikálunk, az jóval olcsóbb és lényegesen hatékonyabb, mint a klasszikus interruption marketing típusú megoldások.

A permission marketing sokkal inkább egy folyamat, mint egy pillanatnyi cselekvés. Ha valaki egyszer megadta az e-mail címét, akkor vele – ha ügyesen dolgozunk – akár éveken át közvetlen tudunk majd kommunikálni, akár újra és újra eladni valamit. Persze ahhoz, hogy valakit “betereljünk” a marketing rendszerünkbe, kezdetben lehetséges, hogy interruption marketinget (mondjuk klasszikus reklámot) kell alkamaznunk – és ez nem is baj!

A reklámnak azonban egészen más célja kell, hogy legyen, mint más esetekben. Nem azt kell vele elérni, hogy valamit megvegyenek tőlünk, hanem hogy pl. feliratkozzanak a hírlevelünkre, hogy utána majd folyamatosan tudjunk vele közvetlen módon kommunikálni – már úgy, mint egy potenciális érdeklődővel.

A kisvállalkozások körében a permission marketinget szinte kivétel nélkül alkalmazni lehetne, ráadásul az internet segítségével még a korábbinál is lényegesen olcsóbban és hatékonyabban!

Csatlakozz a 6000+ regisztrált olvasónkhoz!

Az ehhez hasonló új írásainkról, illetve más tartalmainkról küldünk értesítőket, és bármikor le tudsz iratkozni természetesen.

Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!
E-mail cím nem megfelelő
Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!
Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!
Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!
Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!
* Kötelező mező

Ezeket olvastad már?

7 tipp a termékoldalad optimalizálásához

7 tipp a termékoldalad optimalizálásához

A termékoldal az egyik legfontosabb az e-kereskedelem szempontjából. Bármennyit költhetsz hirdetésekre és bármennyire lehetnek profik a kampányaid, ha a termékoldalad nincsen rendben. Ismerj meg 7 ...

Elolvasom
Termékfejlesztési ötlet a felesleges AdWords kattintásokból

Termékfejlesztési ötlet a felesleges AdWords kattintásokból

Számtalan kisebb beállításon múlhat, hogy AdWords kampányaid sikeres, megtérülő kampányok lesznek, vagy csak égeted a pénzt velük. A blogunk legtöbb bejegyzése azokról a beállításokról szólnak, mel...

Elolvasom
3 tévhit a videós hirdetésekről – Kezdj el forgatni még ma

3 tévhit a videós hirdetésekről – Kezdj el forgatni még ma

Az általános vélekedéssel szemben a videók, videós hirdetések készítése nem csak a ‘nagyok’ kiváltsága. Nem igényel olyan nagy erőforrást, technikai hátteret, mint azt elsőre gondolnád. Tapasztalataink alapján már egy jó minőségű videót készítő mobiltelefonnal, 1-2 db led lámpa segítségével vásárlásokat generáló videós hirdetéseket lehet létrehozni. Ebben a videóban Kristóf arról...

Elolvasom
ÜGYFELEINK N VÉLEMÉNYE

klikk me baby

  • Kállay Imre

    Egy külső szemlélő is rögtön felfedezi, jó helyre jött hozzátok. Örülök a találkozásnak és remélem, ez a találkozás egy közös együttműködés első lépcsőfoka volt.

    Kállay Imre, Kállay Autó (Ford Szaküzlet)
  • Oroszi Imre

    Örülök, hogy Danival dolgozhatok együtt. Felkészültségével és tapasztalatával segített elindítani, amiket hiányosságnak éreztem. Kellemes hangulatban, de célratörően teltek a mentorálások. Ajánlom a mentorálást azoknak, akik profi iránymutatás mellett szeretnék fiókjaikat kezelni. Nem véletlen, hogy folytatom a mentorálást hosszabb távon. :)

    Oroszi Imre, AgroOroszi
  • Csongrádi Eszter

    Tetszett a konzultáció! Sok újdonságról értesültünk, tanultunk. Ezekből párat már aznap meg is valósítottunk, ami nagyon szuper! Köszönöm még egyszer!

    Csongrádi Eszter, németADÓ
  • Lukács Beáta

    Nagyon örülök, hogy a Klikkmarketingre bíztam a hirdetési fiókjaink kezelését, nagyon elégedett vagyok velük. A kapcsolattartónk mindig elérhető, azonnal reagál a kéréseinkre. Sőt, proaktívan gyakran előttünk jár. Ráadásul a stratégiában is hasznos, építő tanácsokat ad, azokat közösen dolgozzuk ki.

    Lukács Beáta, SimpleJob