Ha nem ilyen tartalmakat gyártasz a TikTok-ra, akkor lényegében nem is vagy ott a TikTok-on!

A TikTok népszerűségét nem igazán lehet vitatni. Remélem, már az sem kérdés, hogy a cégednek is ott a helye a TikTok-on: brutál magas az organikus (ingyenes!) elérések aránya, jó tartalommal elképesztően sok embert el tudsz érni. A kérdés már csak az, hogy mitől lesz jó és népszerű egy TikTok-videó!

Ennek a cikknek nem az a célja, hogy meggyőzzelek arról, hogy a céged is legyen jelen a TikTok-on. Ezért ha még mindig ez a legfőbb dilemmád ezzel a platformmal kapcsolatban, akkor inkább kezdd ezzel a bejegyzéssel:Ha még mindig nincs ott a céged a TikTok-on, akkor olvasd el ezt a bejegyzést!

Mikor és hogyan kezdj el TikTok-ozni?

A TikTok szinte egyik napról a másikra vált a mindennapjaink részévé. A felhasználók száma pillanatok alatt tört eszméletlen magasságokba, és már jó ideje az sem igaz, hogy a TikTok csak a fiatalok „játszótere” lenne.

Így az a kérdés, hogy „Mikor kezdj el TikTok-ozni?” gyakorlatilag értelmét vesztette, mivel a válasz az, hogy MÁR RÉG OTT KELLENE LENNED A TIKTOK-ON!

Sokkal inkább érdemes azzal foglalkozni, hogy HOGYAN TikTok-ozz! De igazából ez a kérdés sem csak most merült fel – jóval korábban írtunk már egy bejegyzést erről is: Mikor és hogyan kezdj el TikTok-ozni?

A social media platformok ereje

Azért ne ostorozd magad, ha még csak most jelent meg a céged a TikTok-on (de ne is késlekedj tovább)!

A közösségi média platformok alaposabb ismerete, a felületeken való aktív jelenlét és a social media trendek ismerete erőfeszítést igényel – ez nem kérdés. Döntést kell hoznod arról (és aztán ezt a döntést időnként felülvizsgálni), hogy mely platformokat érdemes használni, és hogy hogyan érdemes őket használni.

A TikTok sem adja könnyen magát. Ha marketingeszközként gondolsz rá, az számtalan további kérdést felvet. Ezek közül a kérdések közül a legfontosabb az, hogy: mit és hogyan kell megmutatnod rövid videók formájában úgy, hogy annak meglegyen az eredménye is?

Milyenek a jó TikTok-videók?

A TikTok-nak úgymond „elvárása” a felhasználók felé, hogy kreatív és interakciót kiváltó tartalmakat hozzanak létre. Azok a felhasználók lesznek népszerűek, azoknak a felhasználóknak a tartalmait fogja az algoritmus megjeleníteni másoknak, akik ilyen videókat hoznak létre: rövid, ötletes, azonnali reagálásra ösztönző tartalmakat.

A rendszeres posztolás is kiemelt fontossággal bír. Ha az algoritmusnak „van miből válogatni”, és több információhoz juthat, akkor jóval nagyobb az esélye annak, hogy a rendszeresen posztoló tartalomgyártók videóit mutatja meg a többi felhasználónak, szemben azokkal, akik ritkábban és kevesebbet posztolnak.

Általános javaslat, hogy 15-30 másodperces videókat érdemes készíteni TikTok-ra. A legtöbben szívesebben (és könnyebben) fogyasztanak rövid tartalmakat. Ugyanakkor, ha egy téma kiemelkedően érdekes, de legalábbis érdekesen van feldolgozva, akkor az adott videó képes lehet akár arra is, hogy 2-3 percre is ott tartsa a felhasználót. Kritikus fontosságú a videó első néhány másodperce: ha unalmasan vagy vontatottan indul, akkor hamar továbblapoznak a felhasználók – ám ha sikerül megfogni őket az első pár másodpercben, akkor könnyen lehet, hogy hosszabb videót is végignéznek.

Érdemes tudni, hogy a TikTok rengeteg könnyen használható effektet kínál: hangokat, filtereket, különböző vágási funkciókat (átmenetek, lassítás, gyorsítás, visszatekerés). Ezekkel, valamint az aláfestő zenékkel is rengeteget lehet kísérletezni, hogy minél találékonyabb és minél könnyebben fogyasztható tartalmat állíts elő.

Népszerű TikTok-tartalmak

Egy TikTok-videó bármiről szólhat. Legyen a téma akár zene, sport, utazás, gasztronómia, művészet, közélet, illetve valamilyen termék vagy szolgáltatás, ha jól van kitalálva és elkészítve, akkor működni fog!

Úgyhogy nem is igazán a téma a kérdés: nyugodtan készíthetsz videót a saját témakörödben! Fodrászként a hajvágásról és a hajfestésről; étterem-tulajdonosként az ételekről; asztalosként a termékeidről; és így tovább.

Ami ki fog emelni a többi hasonló tartalom közül az inkább az, hogy hogyan dolgozod fel a témád! Ahhoz pedig, hogy ehhez legyenek ötleteid, érdemes nagyon odafigyelni az éppen aktuális trendekre.

TikTok-trendek

Hashtagek, kihívások – A hashtag kihívások lényege, hogy a felhasználókat arra ösztönzi, hogy mutassák meg egy olyan oldalukat, amelyet korábban talán soha. Persze nem kell feltétlen nagyon komoly dologra gondolni. A covid-járvány ideje alatt ilyen kihívás volt például a magyar nyelvű #otthonolvasok, amelynek az volt a célja, hogy mutassák meg valamilyen formában a felhasználók azt, hogy milyen könyveket olvasnak. De számos külföldi hashtag kihívás is „rendelkezésedre áll”, csak ki kell választanod közülük azokat, amelyek passzolnak a céged tevékenységéhez. Kapcsolódj ezekhez a kihívásokhoz, és máris nagy lépést tettél afelé, hogy virális tartalmat hozz létre, és így jelentősen növeld azok számát, akik megismerik a cégedet.

A TikTok Creativ Center
Hatalmas segítség lehet a TikTok Creativ Center oldala, ami segíthet inspirálódni, trendeket követni és hashtageket keresni. Nem minden funkció működik Magyarországon, de rengeteg inspirációt találni külföldről és az esetek nagy részében előbb-utóbb “hazaérnek” ezek a trendek!

Tutorial videók – A tutorial videók lényegében oktatóanyagok, amelyek röviden (és szórakoztatóan) megmutatják, hogyan kell valamit (például egy terméket) jól használni. Ez igazi JollyJoker minden vállalkozó számára. Ha lényegretörően, tömören és frappánsan meg tudod mutatni, hogy mire jók a termékeid, vagy hogy hogyan érdemes használni őket, akkor egész biztos nőni fog a követői bázisod. Mutasd meg, hogyan kell tisztán tartani a bőrcipőket, amiket árulsz! Készíts videót arról, hogyan működnek azok a háztartási eszközök, amelyeket kínálsz a vásárlóknak! Szemléltesd, milyen sokoldalúan felhasználható az általad forgalmazott ragasztó! A lehetőségek száma gyakorlatilag végtelen.

Nyereményjátékok – Nem nagy meglepetés, hogy a nyereményjátékok is meglehetősen népszerűek. Ezerféleképpen indíthatsz nyereményjátékot a TikTok-on. De van egy olyan formája is a nyereményjátékoknak, ami valójában offline zajlik, és a TikTok-videó már csak utólag mutatja meg. Ez az a változat, amikor az „utca emberét” kérdezik meg valamiről, és ha jól válaszol, akkor valamilyen nyereménnyel lesz gazdagabb. Egy egészen egyszerű példa: tegyük fel, hogy dezodorokat árulsz. Ebben az esetben megszólíthatod azzal az embereket, hogy ha kitalálják, milyen márkájú dezodort fújsz a csuklójukra, akkor megnyerhetik az adott dezodort. Minél fiatalabb a célközönséged, annál inkább érdemes ilyesmivel is próbálkozni!

Útravaló

Többezres követőtábora lehet a márkádnak, ha rendszeresen posztolsz videókat a céged TikTok-oldalára. A brandépítésnek egy elképesztően hatékony eszköze a TikTok, emellett pedig edukálásra és a termékeid bemutatására is kitűnően használhatod.

Rengeteg, még kiaknázatlan lehetőség rejlik a TikTok-ban. A felhasználók száma pedig napról napra nő, így nem kérdés, hogy a célközönséged tagjai is szép számmal használják. Ha tudni fogják, hogy ott vagy a TikTok-on, és még szellemes, érdekes és hasznos tartalmakat is közzéteszel a platformon, akkor már csak idő kérdése, hogy ennek szemmel látható eredménye is legyen.

Összpontosíts arra, hogy rövid és kreatív videókat hozz létre, figyeld a trendeket, gondold végig, mire lehet a leginkább kíváncsi a célcsoportod – és ezek alapján kezdj el TikTok-videókat gyártani!

Végre tényleg működő online marketing

Ha mindezt így elsőre nagy falatnak érzed, tőlünk bátran kérhetsz segítséget! Vedd fel velünk a kapcsolatot, és ügyfélkapcsolati menedzser kollégánk telefonon fog keresni (munkaidőben általában 2 órán belül), hogy közösen átbeszéljétek, hogyan tudunk a segítségedre lenni!

Ha pedig szeretnél rendszeresen ehhez hasonló, hasznos tippeket kapni online marketing témában, iratkozz fel levelezési listánkra! Így lehetőséged lesz megfigyelni azt is, milyen leveleket küldünk a feliratkozóknak.

Ezeket olvastad már?

E-mail marketing – minden, amit vállalkozóként tudnod kell a témáról

E-mail marketing – minden, amit vállalkozóként tudnod kell a témáról

Sokan már évek óta temetik az email marketinget, de az igazság az, hogy nem találsz olyan igazán profi és eredményes céget, aminek nincs komoly listája és komoly email marketing tevékenysége.

Elolvasom
Ha még mindig nincs ott a céged a TikTok-on, akkor olvasd el ezt a bejegyzést!

Ha még mindig nincs ott a céged a TikTok-on, akkor olvasd el ezt a bejegyzést!

Az emberek egy jelentős hányada reggel 6 és 9 óra között, valamint délután 15 és 18 óra között (sőt, sokszor ebéd közben is) görgeti a TikTok-ot. Kis túlzással azt is mondhatjuk, hogy egész nap vad...

Elolvasom
Ha ügynökségváltáson gondolkozol, olvasd ezt el először!

Ha ügynökségváltáson gondolkozol, olvasd ezt el először!

Ha felmerült benned az ügynökségváltás gondolata, annak oka van! De még mielőtt fejest ugranál az új ügynökség kiválasztásába, gondolj végig egy-két dolgot, különben rövid időn belül ismét új ügynö...

Elolvasom