Tartalomnaptár – így tedd elfelejthetetlenné tartalmaid előállítását

Elfoglalt vállalkozóként a tartalom előállítása nagyjából a huszadik feladatod, amit az esetek többségében el is felejtesz. Így fordulhat elő, hogy 2 hétig semmilyen poszt nem megy ki a Facebook oldaladra, nem küldesz emailt, nem kommunikálsz a különféle online platformjaidon a közösségeddel, közönségeddel.

Ez elég frusztráló érzés, főleg azért, mert már jól tudod, hogy értékes tartalom előállítása és terjesztése nélkül már nem tud eredményes online marketinget folytatni egy vállalkozás sem. A tartalommarketing felváltotta a kizárólag sales üzenetekkel operáló marketinget.

Ebben a bejegyzésben bemutatom, hogyan tudod elfelejthetetlenné tenni, hogy rendszeresen előállítsd az üzleti céljaidat támogató, értékes tartalmaidat.

Kell egy naptár

A tartalommarketingről, értékes tartalom előállításának fontosságáról nem írok részletesebben, valószínűleg ezzel már tisztában vagy, hiszen ezt a bejegyzést olvasod.

Ahhoz, hogy ne csak elméletben legyél tisztában az értékes tartalom előállításának jelentőségével, szükséged van egy tartalomstratégiára, és ehhez egy eszközre is szükséged van, nevezetesen egy tartalomnaptárra.

Egy tartalomstratégia felállítása meglehetősen nagy munka. Te is tudod, és én is tudom, hogy ilyen méretű projektet nem mostanában fogsz kivitelezni, ezért az 1.0-ás változatot mutatom be ebben a bejegyzésben.

Ha az 1.0-ás változatot már használod, az már több, mint a semmi. Ezután tudod fejleszteni a folyamatot fokozatosan. A lényeg, hogy indulj el, kezdd el tervezni a tartalmaid előállítását. És ehhez szükséged lesz egy tartalomtaptárra!

Léteznek kifejezetten erre a célra létrehozott szoftverek, applikációk, viszont az 1.0-ás változathoz elegendő lesz neked egy ingyenesen létrehozható Google Naptár, amiben jelölöd, hogy milyen tartalmadnak mikor kell megjelennie és milyen platformon.

A fenti képen azt látod, hogy én hogyan vezetem a Klikkmarketinges tartalmak megjelenésének ütemezését. Mindig 1 hónapra előre beírom, hogy milyen tartalomnak mikor kell megjelenni.

Természetesen érdemes kalkulálni a tervezett kampányaiddal, hogy az előállított tartalmaid támogassák az éppen futó kampányaidat.

Ez nem egy tökéletes megoldás, sokkal több információt is be lehetne írni (milyen online felületen jelenik meg, mi a célja, stb.), de erről később írok még a bejegyzésben.

Viszont ha eddig semmilyen módon nem jegyezted, mikor milyen témájú tartalmad jelenjen meg, csak ad hoc jelleggel posztoltál, blogoltál, akkor ez a kezdetleges tartalomnaptár már jelentős javulást fog eredményezni a tartalmaid megjelenését illetően.

Mi szerepeljen a tartalomnaptáradban?

Ha szeretnél több adatot megjeleníteni a naptáradban, akkor lehet, érdemes egy Excel táblázatban vezetned a tartalom előállításának részleteit.

Az alábbi adatokat érdemes megadni a tartalom témája és megjelenési időpontja mellett:

1. Milyen célközönségnek, buyer personának szeretnéd eljuttatni a tartalmat. Előfordulhat, hogy neked több ilyen “ideális vevőd” is van.

2. Megjelenés dátuma, időpontja.

3. Tartalom típusa: Milyen formában állítod elő, jelenik meg a tartalom: blogbejegyzés, cikk, interjú, videó, infografika, prezentáció, podcast, webinar, e-book, stb.

4. Mi a célod az adott tartalommal? Eladást szeretnél támogatni, edukálni szeretnél, szórakoztatni, vagy több információt eljuttatni egy termékről a felhasználóhoz?

5. Ha blogbejegyzést írsz, akkor mi az a kulcsszó, amire szeretnél előnyös pozícióban megjelenni a Google találati listáján?

6. Milyen online csatornákon szeretnéd megjelentetni az adott tartalmat (pl. videót YouTube, Facebook, Facebook csoport, Instagram, stb.)?

Tartalomnaptár szoftverek

Ha szeretnél elmozdulni az 1.0-ás állapotról, esetleg többen kezelnétek a tartalomnaptárat, több felelőst is szeretnél rendelni egy-egy feladathoz, akkor érdemes egy kifejezetten erre a célra fejlesztett tartalomnaptár szoftvert igénybe venni.

Az alábbiak a legismertebb szoftverek, applikációk tartalomnaptár, közösségi média tartalomterjesztés területen:

CoSchedule

agora pulse

Buffer

Trello

Összefoglalás

Ha fejben próbálod számon tartani, hogy mikor milyen típusú tartalmadnak kell megjelenni a különböző online platformodon, akkor annak elég gyorsan kudarc lesz a vége.

Már azzal növelni tudod a hatékonyságot, ha leírod, hogy mikor menjen ki és milyen tartalom. Ez az 1.0-ás változata a tartalomnaptárnak, és az első lépés egy tartalomstratégia felé.

Ha érzed magadban az elhivatottságot, akkor érdemes tartalomstratégiát felállítanod, majd a megfelelő eszközöket megtalálni, hogy számon tudd tartani, mikor és milyen tartalmad legyen elérhető.

Viszont ez hosszadalmas és energiaigényes folyamat, ezért én azt javaslom neked, hogy egy 1.0-ás változatot készíts el egy ingyenes Google Naptár segítségével. Majd idővel fejleszteni tudod a rendszert. Sok sikert!

Csatlakozz a 6000+ regisztrált olvasónkhoz!

Az ehhez hasonló új írásainkról, illetve más tartalmainkról küldünk értesítőket, és bármikor le tudsz iratkozni természetesen.

Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!
E-mail cím nem megfelelő
Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!
Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!
Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!
Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!
* Kötelező mező

Ezeket olvastad már?

Az Adwords helybővítmények

Az Adwords helybővítmények

Egyik korábbi írásomban bemutattam az Adwords webhelylinkek nevű hirdetési bővítményt. Eljött az idő, hogy a helybővítményekről is írjak néhány sort! Mik azok az Adwords hirdetési bővítmények? A bővítmények tulajdonképpen szó szerint kiszélesítik az Adwords hirdetések funkcionalitását a szokásos szöveges hirdetések címsor-szöveg-url hármasához képest, a két említett példában extra linkekkel ill....

Elolvasom
3 ok, amiért nem egyeznek az Analytics és AdWords konverziós mérőszámaid

3 ok, amiért nem egyeznek az Analytics és AdWords konverziós mérőszámaid

Naponta felmerülő kérdés, hogy miért nem ugyanazt méri konverziók (konverzió = vásárlás, hírlevél feliratkozás, ajánlatkérés, stb.) tekintetében az Adwords és az Analytics. Jogosan felmerülő kérdés, hiszen mindkettő Google termék, ráadásul a fiókok összekapcsolásával még szorosabb együttműködés feltételezhető a két rendszer között. Ennek ellenére jelentős eltérések lehetnek az eredményekben, és ez...

Elolvasom
Mi az a Google Performance Max kampánytípus?

Mi az a Google Performance Max kampánytípus?

2021-ben a Google bejelentette, hogy egy új kampánytípus bevezetésén dolgozik, amit már abban az évben el is kezdtek tesztelni. Jelenleg már itthon is elérhető minden hirdetési fiók számára a Perfo...

Elolvasom
ÜGYFELEINK N VÉLEMÉNYE

klikk me baby

  • Kállay Imre

    Egy külső szemlélő is rögtön felfedezi, jó helyre jött hozzátok. Örülök a találkozásnak és remélem, ez a találkozás egy közös együttműködés első lépcsőfoka volt.

    Kállay Imre, Kállay Autó (Ford Szaküzlet)
  • Oroszi Imre

    Örülök, hogy Danival dolgozhatok együtt. Felkészültségével és tapasztalatával segített elindítani, amiket hiányosságnak éreztem. Kellemes hangulatban, de célratörően teltek a mentorálások. Ajánlom a mentorálást azoknak, akik profi iránymutatás mellett szeretnék fiókjaikat kezelni. Nem véletlen, hogy folytatom a mentorálást hosszabb távon. :)

    Oroszi Imre, AgroOroszi
  • Csongrádi Eszter

    Tetszett a konzultáció! Sok újdonságról értesültünk, tanultunk. Ezekből párat már aznap meg is valósítottunk, ami nagyon szuper! Köszönöm még egyszer!

    Csongrádi Eszter, németADÓ
  • Lukács Beáta

    Nagyon örülök, hogy a Klikkmarketingre bíztam a hirdetési fiókjaink kezelését, nagyon elégedett vagyok velük. A kapcsolattartónk mindig elérhető, azonnal reagál a kéréseinkre. Sőt, proaktívan gyakran előttünk jár. Ráadásul a stratégiában is hasznos, építő tanácsokat ad, azokat közösen dolgozzuk ki.

    Lukács Beáta, SimpleJob