Egyik korábbi írásomban bemutattam az Adwords webhelylinkek nevű hirdetési bővítményt. Eljött az idő, hogy a helybővítményekről is írjak néhány sort!
Mik azok az Adwords hirdetési bővítmények?
A bővítmények tulajdonképpen szó szerint kiszélesítik az Adwords hirdetések funkcionalitását a szokásos szöveges hirdetések címsor-szöveg-url hármasához képest, a két említett példában extra linkekkel ill. az üzlet elhelyezkedésével kapcsolatos információkkal.
Néhány alapvető információ a bővítményekről
(Ezekről elfelejtettem írni az előző bejegyzésben, de fontosak.)
- Ezek a bővítmények önmagukban nem jelentenek plusz költséget, tehát nem drágábbak az ilyen hirdetések, mint a normál társaik.
- A bővítmények csak a keresőhirdetések mellett tudnak megjelenni, a display hirdetések esetében nem.
- A bővítményeket kampány szinten lehet beállítani, külön hirdetési csoportonként nem.
A bővítmények fület be kell kapcsolni, mert alapértelmezettként nem is látható a fiókban:
A helybővítmény segítségével megjeleníthető a hirdetett cég címe és telefonszáma, közvetlenül a Google találati oldalán. Kitűnő lehetőség ez az olyan vállalkozásoknak, akiknek a tevékenységükből adódóan nagy szerepet játszik az elhelyezkedés és a gyors telefonos elérhetőség.
A helybővítmény csukott (alap) állapotban
Ha fénymásolási lehetőséget keresek a közelben, akkor ez nyilvánvalóan fontos szempont, ha viszont online utazási irodák után kutatok, akkor éppen az ellenkezője igaz. Nem érdemes tehát csak azért használni a helybővítményt, hogy “legyen nekünk is”, csak ha tényleg van értelme. Ugyanakkor van egy olyan vetülete is a dolognak, hogy ha csak a mi hirdetésünk használ helybővítményt (függetlenül attól, hogy van-e különösebb értelme), akkor ez növelheti annak az esélyét, hogy erre a hirdetésre fognak kattintani.
És a bővítmény lenyitva, a térképpel
Mitől függ, hogy megjelenik-e a bővítmény?
Ahogy szinte mindig, ebben az esetben is különböző relevancia faktorokra alapuló automatika dönti el, hogy megjelenjen-e a helybővítmény. Sőt, új lehetőség, hogy egy kampányban több címet is meg lehet adni (pl. ha több üzlete van egy cégnek), és az Adwords mindig azt a címet fogja megjeleníteni, amelyik a legrelevánsabb az aktuális keresésnél.
A relevancia felismerése lehet teljesen automatikus (pl. a felhasználó IP címe alapján tudja meg a Google, hogy hol tartózkodik, így csak akkor jeleníti meg az adott címes bővítményt, ha a felhasználó a közelben van), vagy a kereséstől függő (pl. “névjegykártya készítés óbuda” keresésnél a Google az óbudai címeket preferálja).
Hogyan kerülnek oda a címek?
Két lehetőség van arra, hogy megadjuk a megjelenítendő cím(ek)et:
- Az Adwords fiók összekapcsolható egy Google Helyek fiókkal, ahol be lehet állítani az üzlet(ek) címét, és jó néhány tulajdonságát. Ebben az esetben csak ki kell választani, hogy melyik címet akarjuk használni.
- A másik lehetőség, hogy manuálisan megadjuk a cím(ek)et. Ennek a verziónak tudomásom szerint nincs különösebb hátránya, de mivel egy jó és ingyenes lehetőség a Google Helyek használata, ezért azt a megoldást javaslom, amennyiben van rá lehetőség.
A webhelylinkeknél már leírtam a hirdetési bővítmények két fontos tulajdonságát, de megismétlem, mert fontos:
- Csak a kiemelt hirdetési pozícióban lehetnek helybővítmények (tehát az organikus találatok “felett”).
- Csak egy bizonyos minőségi szintet megütő hirdetések/kulcsszavak esetében fog aktivizálódni a bővítmény.
Hogyan tovább?
További Adwords tippekért nézzen körül a blogban, kérdezzen a hozzászólások között, vagy ha konkrét segítséget szeretne, akkor ajánlom az Adwords hirdetésekkel kapcsolatos szolgáltatásainkat!
Ha hasznosnak találta az írást, akkor egy klikkel kinyilváníthatja ezt az alábbi gombok segíségével! :)