A frappáns ötletre épülő, jól megfogalmazott, igényesen elkészített közösségi média posztok igazán jól tudnak teljesíteni – főleg a megfelelő hashtagekkel párosítva. Számtalan szuper apropó szolgáltat ehhez témákat.
Január
- január 1. – Újév
Mivel az év első napja munkaszüneti nap (és mert a szilveszteri buli után sokaknak egyébként sincs másra ereje), fokozott aktivitással lehet számolni ezen a napon a közösségi médiában. Érdemes ezért boldog új évet kívánni a Facebookon és az Instagramon. Minél frappánsabb posztot tudsz megfogalmazni, annál nagyobb elérésre van esélyed.
Február
- február 2. – Mormota-nap
Ha láttad az Idétlen időkig (Groundhog Day) című filmet, akkor biztos emlékszel a mormotákra épülő észak-amerikai hagyományra. Amire a hagyomány épül, az közel azonos a magyarok népi megfigyelésével, miszerint figyelni kell, hogy az állat visszabújik-e téli álmot aludni vagy sem – csak épp mint medvével ismerjük. Ha vállalkozásod valahogyan kapcsolódik az állatokhoz vagy az időjáráshoz, akkor nem hagyhatsz ki egy Mormota-napról vagy egy medvék téli álmáról szóló posztot február elején. A felhasználók imádják az ilyen érdekességeket.
- február 14. – Valentin-nap
Bizonyára nem kell hangsúlyoznom a Valentin-napban rejlő lehetőségeket. Az egyedülállók a közösségi médiába menekülnek; a párok a közösségi médiában osztják meg a világgal élményeiket. És eközben szembe fog velük jönni a te posztod is.
Március
- március 8. – Nemzetközi Nőnap
Talán senkit sem kell emlékeztetni rá, hogy március 8-a Nemzetközi Nőnap. Gyakorlatilag teljesen mindegy, hogy milyen vállalkozásod van, boldog nőnapot kell kívánnod ezen a napon a közösségi médiában (is). Ha kellően kedves posztot fogalmazol meg, biztos, hogy jópár lájkot bezsebelhetsz majd.
- március 15. – Az 1848/49-es forradalom és szabadságharc ünnepe
Lehet, hogy nem olyan kézenfekvő, hogy mit is posztolj nemzeti ünnepünkön. De valamit mindenképpen érdemes, hiszen munkaszüneti nap, így sokan a közösségi médián lógnak ezen a napon. Nem feltétlen főben járó bűn, ha nem a március ifjakról és a szabadságharcról emlékezel meg. Adhatsz például tippeket is, hogy mire érdemes fordítani a plusz egy nap pihenőt vagy írhatsz egy kis összegzést az év első hónapjairól. (És jó, ha tudod, hogy március 15-e az alvás világnapja is.)
- március 20. – A boldogság világnapja
Kifejezetten jól van időzítve a boldogság világnapja, elvégre a jó idő és a megújulásban rejlő lehetőségek is tavasz elején érkeznek. Segíts a social media felhasználóknak, hogy tényleg új lendületet kapjanak ezen a napon!
Április
- április 1. – Bolondok Napja
Ez az a nap, amikor semmi akadálya a humoros posztoknak! Minden évben látni egy-két kiemelkedően jól sikerült poént április 1-jén – legyen idén a tiéd az egyik ilyen! (Láttunk például már példát arra, hogy egy cég arról posztolt, hogy egy kínai befektető franchise-szerződést kötött velük – és a kommentek alapján elég sokan el is hitték az április tréfának szánt hírt.)
- április 22. – A Föld Napja
Egyre többen megjegyzik már ezt a dátumot, kezd beépülni a köztudatba, hogy április 22-e a Föld Napja. Ezért kiemelten fontos, hogy ne feledkezz meg róla, és szánj rá egy rövid posztot.
- április 23. – A könyv világnapja
Ha a vásárlóid könyveket (is) tudnak vásárolni tőled vagy könyvekhez kapcsolódik a szolgáltatás, amit nyújtasz, kötelező posztolnod valamit a könyv világnapja alkalmából. Nem kérdés, hogy plusz pontokat (azaz lájkokat, kommenteket, követőket, lead-eket) szerezhetsz azzal, ha látszik, hogy annyira képben vagy a témában, hogy még a könyv világnapját is számontartod.
Május
- május 12. – Az ápolók nemzetközi világnapjaű
Florence Nightingale (a modernkori betegellátás reformjában kulcsszerepet vállaló ápolónő) születésének napján tartják az ápolók nemzetközi világnapját. Első ránézésre talán nem tűnik relevánsak ebből az alkalomból posztolni egy vállalkozás social oldalán, ám a munkáltatói márka és a brand építése szempontjából mégis fontos lehet. Egész komoly hatást is elérhetsz egy olyan poszttal, amiben kifejezed például az ápolók iránti megbecsülésed.
Június
- június 3. – A kerékpározás világnapja
Kötődik a vállalkozásod a biciklikhez, de legalábbis valamilyen módon a (fenntartható) közlekedéshez? Netán olyan munkáltató vagy, aki aktívan támogatja, hogy a munkatársak kerékpárral járjanak munkába? Június 3-án kommunikáld ezeket valamilyen módon a közösségi médiában!
- június 21. – Nemzeti Szelfi-nap (National Selfie Day – USA)
Igen, van ilyen is (természetesen amerikai találmány). És ha már közösségi média posztolásról van szó, akkor nem mehetünk el szó nélkül mellette. Olyan trend ez, amit érdemes lehet meglovagolni június 21-én.
- június 30. – A közösségi média napja (Social Media Day)
Nem maradhat le a közösségi média napja sem a listáról. A köztudatba ugyan még nem épült be, de lehet, hogy erre nem kell már sokat várni. Úgyhogy légy résen, ne maradj le róla!
Július
- július 7. – A csokoládé világnapja
A csokit (majdnem) mindenki szereti. Alighanem jópáran fognak róla posztolni július 7-én. Ezért aztán neked is kell – még akkor is, ha nem árulsz csokoládét. Összekötheted például egy nyereményjátékkal, ahol a részvétel feltétele odaírni kommentben, hogy milyen ízesítésű csokit szeret a legjobban a felhasználó. Légy kreatív, erre rá fognak harapni!
Augusztus
- augusztus 19. – A fotózás világnapja
A fotózás világnapja nem olyan alkalom, amit ne lehetne társítani a közösségi média posztolással. Légy kreatív! Egy ügyes ötletre épülő poszt nagyot szólhat ezen a napon.
- augusztus 20. – Az államalapítás ünnepe
Mivel augusztus 20. nemzeti ünnep Magyarországon, így munkaszüneti nap. És ahogy a munkaszüneti napokon az lenni szokott, több időt töltene ilyenkor a felhasználók a social felületeken. Úgyhogy érdemes posztot időzíteni erre a napra, még ha az nem is kapcsolódik (szorosan) a nemzeti ünnephez.
Szeptember
- szeptember 30. – Nemzetközi podcast-nap
Az online világ ma már nehezen képzelhető el podcast-ek nélkül. Rendkívül népszerűvé vált a műfaj az elmúlt években – nem is csoda, hogy külön napot kapott. Ha vannak a cégednek podcast-adásai, amit szeretnél kicsit jobban bemutatni, vagy csak tudnál ajánlani a felhasználóknak jó tartalmakat, ez a nap kitűnő alkalom rá, hogy megtedd.
Október
- október 23. – Az 1956-os forradalom kitörésének és a Magyar Köztársaság kikiáltásának napja
Természetesen az október 23-i munkaszüneti napra is javasolt posztot időzíteni, hogy a közösségi médiát bújó felhasználókat el tudd érni.
- október 31. – Halloween
Mostanra már Magyarországra is végérvényesen betette a lábát a Halloween. Rendezvények, bulik, programok épülnek rá. Ha haladni akarsz a korral cégvezetőként, próbáld meg kihasználni ezt. Tarts csapatépítőt halloween alkalmából, és posztoljatok arról néhány képet! Vagy lepd meg alkalomhoz illő ajánlatokkal a követőket! A határ a csillagos ég – csak akkor tudsz hibázni, ha nem próbálkozol semmivel!
November
- november 1-2. – Mindenszentek és Halottak Napja
November első napjaiban az elhunytakra emlékezünk. Ha a céged tud ehhez kapcsolódni valamilyen formában, akkor a kellő tisztelettel készíts néhány posztot a témáról.
December
- december 6. – Mikulás
Magyarországon a Mikulás már december 6-án eljön (szemben az amerikai hagyománnyal, ahol karácsonyig kell várni rá). Megér egy posztot a Télapó, szokták kedvelni a hozzá kapcsolódó kedves szövegeket és grafikákat a felhasználók.
- december 24. – Szenteste és december 25-26. – Karácsony
Semmiképp se felejts el boldog karácsonyt kívánni a közösségi médián (sem)! Időzíts posztot ezekre a napokra. Sokan görgetik a social felületeket karácsonykor is, bezsebelhetsz lájkokat a kedves jókívánságokkal.
- december 31. – szilveszter
Tipikus szilveszteri poszt lehet néhány viccesebb történet vagy baki megosztása. Ha össze tudtok gyűjteni a munkatársakkal egy-két mókás esetet, amelyeknek köszönhetően nevetések tarkították a hétköznapokat, akkor nincs mese: ezen a napon elő kell állni velük.
Végre tényleg működő online marketing
Ha szeretnél rendszeresen, ehhez hasonló, hasznos tippeket kapni online marketing témában, iratkozz fel levelezési listánkra.
Ha pedig szeretnéd jobban átlátni, hogy miért is van arra szükség, hogy rendszeresen posztolj a közösségi médiában, akkor óriási segítséget jelenthet számodra Gál Kristóf könyve, az „Online marketing cégvezetőknek”! Olyan gyakorlati tanácsokat és személyes példákat olvashatsz a könyvben, amelyeknek egész biztosan nagy hasznát fogod venni!