A közösség, a közösséghez tartozás egyre nagyobb hangsúlyt kap Mark Zuckerbergék missziójában, melynek célja, hogy jobbá tegyék a világot és a közösségekben résztvevők életét. Szép is ez.
Ennek elősegítésére 5 új eszközt, funkciót mutatott be a Facebook csapata a napokban. A Facebook csoportok adminisztrátorai (köztük én is) örülhetnek, mert valóban nagy jelentőségű fejlesztésekről van szó.
Több mint 1 milliárd ember tagja valamilyen Facebook csoportnak, melyből közel 250 fő a Klikkmarketing – Belső Kör csoport tagja (is). Ezért a bejegyzésben az 5 új eszközt saját példánkon mutatom be.
Közben kitérek arra is, hogy milyen előnyeid származnak abból, ha olyan Facebook csoportot hozol létre, mely támogatói közösségként működik.
Közönség és közösség közötti különbség
Fontos helyén kezelni a két kifejezést. Míg Facebook oldalad követőit inkább közönségként lehet meghatározni, addig egy Facebook csoport már közösségként működik.
Az a különbség, hogy a közönséggel történő kommunikáció egyirányú. Tehát te beszélsz hozzájuk. A közösségben viszont a tagok egymással is kommunikálnak, tehát egy hálózat alakul ki.
Klikkmarketing – Belső Kör csoport
Egy közösséget a hasonló célok, értékrend, érdeklődési kör köt össze. Egy ilyen közösségben nagy szerepet kap a tudásmegosztás, egymás kölcsönös támogatása. A Klikkmarketing Belső Kör csoport is ezért jött létre.
A Klikkmarketing Belső Kör csoportjának közel 250 tagja van, főként marketing szakemberek, vállalkozók, akik szívesen megosztják egymással tudásukat, tapasztalataikat. Ettől lesz egy közösség támogató és értékes a tagok számára.
Amennyiben szeretnél egy támogatói közösség tagja lenni, vagy szeretnél többet megtudni közösségünkről, erre a linkre kattintva megteheted.
#1 Csoport elemzési eszköz
Ha eddig szerettél volna információkat látni a Facebook csoport aktivitásáról, elköteleződéséről, stb., akkor fizetős szoftverekre volt szükséged. Mi például a Grytics-et használjuk. Van 30 napos ingyenes próbaverziója is, érdemes kipróbálnod.
Ezt hamarosan megteheted már a Facebook csoportban is, ugyanúgy, ahogy Facebook oldalak esetében az elemzés menüpontban.
#2 Csoportok összekapcsolása
Ezzel a lehetőséggel a csoporton belül hasonló tematikájú FB csoportokat tudsz ajánlani a közösség tagjainak. De arra is lehetőséged van, hogy alközösségeket hozz létre, így csökkenteni tudod egy zsúfolt csoportban fellépő információs áradatot.
Például, ha van egy 10.000 fős FB csoportod és a tagok aktívak is, akkor rengeteg bejegyzés, reakció keletkezik egy nap. Szinte követhetetlen mennyiségű információ.
Ebben az esetben létre tudsz hozni egy alközösséget egy olyan téma köré építve, mely nagy forgalommal bír önmagában is. Ezzel szegmentálni tudod a közösség tagjait érdeklődés alapján, de továbbra is egy közösségről beszélünk.
Ajánlott csoportok egy Facebook csoporton belül (kép: TechCrunch)
#3 Csoport jelentkezések szűrése
A mi esetünkben ez eddig nem volt nagy probléma, mivel pár 100 fős csoportról beszélünk. Viszont több ezres, tízezres csoportoknál naponta fut be több száz jelentkezés a csoportba.
Ennek az új eszköznek segítségével szűrheted a jelentkezőket demográfiai adatok alapján. Ha tudod, hogy csak budapesti tagjai lehetnek a csoportodnak, akkor ezzel a szűrővel be tudod állítani, hogy csak a budapesti jelentkezőket lásd.
#4 Csoport bejegyzések időzítése
Nekem ez a kedvencem. Eddig ott kellett ülnöm este 8-kor a gép előtt, ha a csoportdinamikát, aktivitást figyelembe véve este 8 volt az ideális időpont egy bizonyos poszthoz.
A továbbiakban lehetőség lesz időzíteni a bejegyzéseket ugyanúgy, mint Facebook oldalak esetében.
#5 Troll takarító eszköz
Amennyiben egy csoporttag nem kívánja tiszteletben tartani a közösség irányelveit, ‘szabályait’, el tudod távolítani a közösségből. Erre eddig is lehetőséged volt, viszont az új eszköz segítségével minden nyomával együtt adhatod át a renitenst a feledés jótékony homályának.
Milyen lehetőségeket rejt számodra egy közösség létrehozása?
Mindenképp érdemes elgondolkodnod azon, hogy a te vállalkozásodban,
bizniszedben lenne-e létjogosultsága egy közösség létrehozásának.
Egyrészt támogató közösséget tudnál működtetni, ahol a tagok kölcsönösen segíthetik egymást, megoszthatod tudásod, másrészt a vállalkozásod számára egy fix bevételt jelenthet, mint egy vonzó, kiegészítő szolgáltatás.
Ne feledd, csak azért nem kérhetsz pénzt a felhasználóktól, mert egy FB csoport tagja! Kizárólag kiegészítő szolgáltatásként használhatod ilyen célra a Facebook csoportokat. Viszont maga a csoport hatalmas értéket tud adni tagjainak, sokaknak már ezért megéri igénybe venni szolgáltatásaidat.
Összefoglalás
Nagyon hasznos új funkciók érkeznek, melyek segítik a csoportok adminisztrátorainak munkáját, így több időt tudnak majd a közösségépítésre fordítani. Saját tapasztalataink nyomán beszámolhatunk róla, hogy a közösségnek tényleg hatalmas ereje tud lenni.
A Klikkmarketing Belső Kör csoportjában közel 250 vállalkozó, marketing szakember alkotja azt a támogatói közösséget, mely szívesen segít és megosztja tapasztalatait a segítségre szoruló tagjaival.
1 megosztás = “köszönöm, ez tetszett, hasznos volt” :)