Új Facebook mérőszám érkezik hamarosan, mely több szempontból is segíti majd a hirdetők munkáját. Megmutatja, hogy a kifelé irányuló (outbound) hivatkozásra kattintás után a látogatók milyen arányban érik el a landing oldalt.
Amennyiben ez az arány alacsony, következtetni lehet bizonyos problémák meglétére, melyeket érdemes mielőbb orvosolni.
Továbbá lehetőség nyílik landing oldal megtekintésre optimalizálni a Forgalom kampánycélú hirdetéseket. Jelenleg Hivatkozáskattintásra, Megjelenésre, Napi egyedi elérésre lehet optimalizálni ezeket a hirdetéseket.
Lássuk a részleteket!
Mi az a landing oldal?
A landing oldal a weboldaladnak egy aloldala, ahová a felhasználókat irányítod a hirdetésedre történő kattintás után.
A landing oldalakról bővebben olvashatsz ezekben a bejegyzésekben:
- Mi fán terem a landing page?
- 5 tipp hatékonyabb landing oldalak kialakításához
- 14 pontos landing oldal elemzés
- A landing oldal tesztek hatalmas csapdája
Kattintások fajtái
Mielőtt részletesebben megnéznénk, mit tud az új mérőszám, bemutatom,
milyen kattintási mérőszámok mit jelentenek, mert ezzel kapcsolatban sok félreértés és városi legenda kering.
Kattintások összes: A hirdetésre érkező minden kattintás beleszámít. Ilyen lehet a hivatkozáskattintás, ha valaki a hirdető profil képére, adatlapjára kattint, lájkol, megoszt, hozzászól, stb.
Hivatkozáskattintások: Ide tartozik minden hivatkozás, függetlenül attól, hogy külső webhelyre mutat vagy a Facebook saját platformjaira.
Ilyen például a webhelyekre mutató linkekre kattintás, app store linkek, alkalmazás mélyhivatkozások, kattintással történő hívás és üzenetküldés, vászon hirdetésekre kattintás, lead generáló űrlapokra történő kattintás, stb.
Kifelé irányuló hivatkozáskattintások: Ide csak azok a hivatkozáskattintások tartoznak, melyek függetlenek a Facebook platformjaitól, saját webhelyekre mutat a link vagy az alkalmazásodra egy app store-ban.
Landing oldal megtekintés mérőszám
Az új mérőszám azt fogja megmutatni, hogy a weboldalad linkjére kattintó felhasználók milyen arányban érik el a landing oldalad.
Ha megnéznéd a hivatkozáskattintások számát az egyik Forgalom kampánycélú kampányod esetében, és összehasonlítanád a Google Analytics számaival, akkor biztos vagyok benne, hogy nem egyezne a két szám.
Eltérő lenne a hirdetett landing oldalad megtekintésének száma Analytics-ben a Facebook hirdetésed (kifelé irányuló) hivatkozáskattintásainak számától.
Tehát kattint a FB hirdetésedre a felhasználó, de a landing oldaladra már nem jut el. Mi okozhatja ezt? Előfordulhat, hogy nem tölt be a FB pixel, vagy lassú a weboldalad betöltése és a betöltés előtt elhagyja a felhasználó.
Az új mérőszám megmutatja, mennyien érték el a landing oldalad a kattintás után. Ha az arány alacsony, akkor valami komoly probléma áll a háttérben, melyen változtatnod kell.
Landing oldal megtekintésre optimalizálás
A Facebook bejelentése szerint lehetőség nyílik olyan felhasználók elérésére, akik nagyobb valószínűséggel érik el a landing oldalt kattintás után.
Forgalom kampánycélú hirdetések esetében jelenleg Hivatkozáskattintásra, Megjelenésre, Napi egyedi elérésre lehet optimalizálni a hirdetéseket. Az optimalizálás az új mérőszám megjelenésével ki lesz terjesztve a fent említette lehetőséggel.
Összefoglalás
Landing oldalaid jelentős szerepet töltenek be a sikeres online marketing stratégiában. Az új mérőszámnak köszönhetően könnyen elérhető, plusz információkra tehetsz szert landing oldalad (vagy épp weboldalad) teljesítményéről.
A bejelentés június 29-én érkezett a Facebook-tól, és néhány héten belül tervezik az új mérőszám alkalmazását. Pontos dátum nincs megjelölve, hogy mikor lesz elérhető a hirdetők számára az új lehetőség.