Landing oldal megtekintés – Új Facebook mérőszám érkezik

Új Facebook mérőszám érkezik hamarosan, mely több szempontból is segíti majd a hirdetők munkáját. Megmutatja, hogy a kifelé irányuló (outbound) hivatkozásra kattintás után a látogatók milyen arányban érik el a landing oldalt.

Amennyiben ez az arány alacsony, következtetni lehet bizonyos problémák meglétére, melyeket érdemes mielőbb orvosolni.

Továbbá lehetőség nyílik landing oldal megtekintésre optimalizálni a Forgalom kampánycélú hirdetéseket. Jelenleg Hivatkozáskattintásra, Megjelenésre, Napi egyedi elérésre lehet optimalizálni ezeket a hirdetéseket.

Lássuk a részleteket!

Mi az a landing oldal?

A landing oldal a weboldaladnak egy aloldala, ahová a felhasználókat irányítod a hirdetésedre történő kattintás után.

A landing oldalakról bővebben olvashatsz ezekben a bejegyzésekben:

Kattintások fajtái

Mielőtt részletesebben megnéznénk, mit tud az új mérőszám, bemutatom,
milyen kattintási mérőszámok mit jelentenek, mert ezzel kapcsolatban sok félreértés és városi legenda kering.

Kattintások összes: A hirdetésre érkező minden kattintás beleszámít. Ilyen lehet a hivatkozáskattintás, ha valaki a hirdető profil képére, adatlapjára kattint, lájkol, megoszt, hozzászól, stb.

Hivatkozáskattintások: Ide tartozik minden hivatkozás, függetlenül attól, hogy külső webhelyre mutat vagy a Facebook saját platformjaira.

Ilyen például a webhelyekre mutató linkekre kattintás, app store linkek, alkalmazás mélyhivatkozások, kattintással történő hívás és üzenetküldés, vászon hirdetésekre kattintás, lead generáló űrlapokra történő kattintás, stb.

Kifelé irányuló hivatkozáskattintások: Ide csak azok a hivatkozáskattintások tartoznak, melyek függetlenek a Facebook platformjaitól, saját webhelyekre mutat a link vagy az alkalmazásodra egy app store-ban.

Landing oldal megtekintés mérőszám

Az új mérőszám azt fogja megmutatni, hogy a weboldalad linkjére kattintó felhasználók milyen arányban érik el a landing oldalad.

Ha megnéznéd a hivatkozáskattintások számát az egyik Forgalom kampánycélú kampányod esetében, és összehasonlítanád a Google Analytics számaival, akkor biztos vagyok benne, hogy nem egyezne a két szám.

Eltérő lenne a hirdetett landing oldalad megtekintésének száma Analytics-ben a Facebook hirdetésed (kifelé irányuló) hivatkozáskattintásainak számától.

Tehát kattint a FB hirdetésedre a felhasználó, de a landing oldaladra már nem jut el. Mi okozhatja ezt? Előfordulhat, hogy nem tölt be a FB pixel, vagy lassú a weboldalad betöltése és a betöltés előtt elhagyja a felhasználó.

Az új mérőszám megmutatja, mennyien érték el a landing oldalad a kattintás után. Ha az arány alacsony, akkor valami komoly probléma áll a háttérben, melyen változtatnod kell.

Landing oldal megtekintésre optimalizálás

A Facebook bejelentése szerint lehetőség nyílik olyan felhasználók elérésére, akik nagyobb valószínűséggel érik el a landing oldalt kattintás után.

Forgalom kampánycélú hirdetések esetében jelenleg Hivatkozáskattintásra, Megjelenésre, Napi egyedi elérésre lehet optimalizálni a hirdetéseket. Az optimalizálás az új mérőszám megjelenésével ki lesz terjesztve a fent említette lehetőséggel.

Összefoglalás

Landing oldalaid jelentős szerepet töltenek be a sikeres online marketing stratégiában. Az új mérőszámnak köszönhetően könnyen elérhető, plusz információkra tehetsz szert landing oldalad (vagy épp weboldalad) teljesítményéről.

A bejelentés június 29-én érkezett a Facebook-tól, és néhány héten belül tervezik az új mérőszám alkalmazását. Pontos dátum nincs megjelölve, hogy mikor lesz elérhető a hirdetők számára az új lehetőség.

Csatlakozz a 6000+ regisztrált olvasónkhoz!

Az ehhez hasonló új írásainkról, illetve más tartalmainkról küldünk értesítőket, és bármikor le tudsz iratkozni természetesen.

Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!
E-mail cím nem megfelelő
Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!
Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!
Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!
Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!
* Kötelező mező

Ezeket olvastad már?

Villám útmutató a közösségi médiához kisvállalkozásoknak

Villám útmutató a közösségi médiához kisvállalkozásoknak

Vállalkozóként ezerféle dologgal kell foglalkoznod. Szorítanak a határidők, változatos kihívások színesítik a napokat. A bokros teendők mellett könnyű félresöpörni a közösségi oldalak kezelését. Pe...

Elolvasom
Az árazás nem technikai kérdés, hanem stratégiai!

Az árazás nem technikai kérdés, hanem stratégiai!

Az egyik legnehezebb és egyben legfontosabb dolog egy vállalkozás életében a megfelelő árképzés. Számos árképzési technikát ismerhetsz, de ha vakon követed őket, az könnyen a szakadékba vezethet. S...

Elolvasom
Google Analytics opt-out

Google Analytics opt-out

A Google-nél régóta gondolkoznak azon, hogy hogyan tudnák jobbá, mindenki által elfogadhatóvá tenni az Analytics-szel kapcsolatos adatvédelmi szempontokat. A hivatalos (angol nyelvű) Analytics blogon tegnap jelentették be, hogy megkezdődik egy új böngésző plug-in tesztelése, ami a problémát hivatott megoldani. (A plug-in egy olyan programocska, ami egy program, esetünkben a böngésző...

Elolvasom
ÜGYFELEINK N VÉLEMÉNYE

klikk me baby

  • Kállay Imre

    Egy külső szemlélő is rögtön felfedezi, jó helyre jött hozzátok. Örülök a találkozásnak és remélem, ez a találkozás egy közös együttműködés első lépcsőfoka volt.

    Kállay Imre, Kállay Autó (Ford Szaküzlet)
  • Oroszi Imre

    Örülök, hogy Danival dolgozhatok együtt. Felkészültségével és tapasztalatával segített elindítani, amiket hiányosságnak éreztem. Kellemes hangulatban, de célratörően teltek a mentorálások. Ajánlom a mentorálást azoknak, akik profi iránymutatás mellett szeretnék fiókjaikat kezelni. Nem véletlen, hogy folytatom a mentorálást hosszabb távon. :)

    Oroszi Imre, AgroOroszi
  • Csongrádi Eszter

    Tetszett a konzultáció! Sok újdonságról értesültünk, tanultunk. Ezekből párat már aznap meg is valósítottunk, ami nagyon szuper! Köszönöm még egyszer!

    Csongrádi Eszter, németADÓ
  • Lukács Beáta

    Nagyon örülök, hogy a Klikkmarketingre bíztam a hirdetési fiókjaink kezelését, nagyon elégedett vagyok velük. A kapcsolattartónk mindig elérhető, azonnal reagál a kéréseinkre. Sőt, proaktívan gyakran előttünk jár. Ráadásul a stratégiában is hasznos, építő tanácsokat ad, azokat közösen dolgozzuk ki.

    Lukács Beáta, SimpleJob