3 eszeveszetten jó csali ötlet, melyeket akár már ma megvalósíthatsz

A csali segítségével értékes tartalmat szolgáltatsz a felhasználóknak, akik ezért cserébe az elérhetőségükkel (főként email címmel) ‘fizetnek’. A későbbiekben a megadott elérhetőségük segítségével tudsz kommunikálni a csalidat igénylő/letöltő felhasználókkal.

Ennek a csalinak legalább olyan értékesnek kell lennie, mint egy fizetős termékednek, szolgáltatásodnak. Ha nem az, akkor csalódni fog a felhasználó és az első adandó alkalommal le fog iratkozni a listádról.

Épp ezért egy értékes csali elkészítése hosszadalmas és energiaigényes folyamat. Ebben a bejegyzésben 3 olyan csali ötletet adok, melyek minimális befektetéssel elkészíthetőek, mégis értéket képviselnek.

A csali jellemzői

A csalidnak mindig egy nagy ígéretet kell megfogalmaznia. Lehetőleg azonnali problémamegoldást helyezzen kilátásba, ezáltal lesz igazán vonzó a felhasználók számára.

Fontos, hogy specifikus legyen, kifejezetten a célcsoportod problémájára kínáljon megoldást. Ha mindenkit el akarsz érni a csaliddal, akkor túl általános lesz, és a célcsoportod ingerküszöbét nem fogja elérni.

És ami szintén nagyon fontos: a csalid kapcsolódjon a termékhez, szolgáltatáshoz, amit a későbbiekben értékesíteni szeretnél.

A csalid lehet egy letölthető tanulmány, e-book, csekklista, hanganyag,
videós tartalom, vagy mintaterméket is használhatsz csaliként. A lehetőségek tárháza szinte végtelen.

Csalid elkészítésébe fektetett idő

Ahogy a bejegyzés elején említettem már, egy vonzó, értékes csali elkészítése erőforrás-igényes folyamat. Nem úszhatod meg valami olcsó, könnyű megoldással azt gondolván, hogy “ez amúgy is ingyenes, nem kell nagy feneket keríteni neki”.

Egy átlag felhasználót már annyiszor szedtek rá valami ócska trükkel, hogy kicsalják tőle elérhetőségét, hogy 10-szer is meggondolják, kinek adják oda elérhetőségüket.

Ha úgy érzi a felhasználó, hogy becsaptad, akkor egy szempillantás alatt iratkozik le az email listádról. És örülhetsz, hogy ennyivel megúsztad és nem kapsz például Facebook oldaladon egy 1-es értékelést.

Értékes csali elkészítése minimális energiabefektetéssel

A következőkben 3 olyan tippet adok, melyek segítségével aránylag kevés energiabefektetéssel tudsz értékes, vonzó csalit készíteni.

#1 Csali készítése a legjobb blogbejegyzésből

Nézd meg a Google Analytics segítségével (ugye használod ezt az eszközt?), hogy melyik blogbejegyzésed volt a legnépszerűbb, legolvasottabb.

Lehetőleg szakmai természetű blogbejegyzést válassz, ne egy vicces, szórakoztató bejegyzést (általában ezek népszerűbbek).

Ha megvan a blogbejegyzés, akkor fejtsd ki jobban, részletezd, bővítsd a bejegyzést, tedd még értékesebbé. Ha végeztél, akkor csinálj belőle egy letölthető e-book kiadványt (letölthető pdf anyagot).

Kész is vagy. Ha blogbejegyzésként értékes és népszerű volt, akkor csalinak is működni fog.

#2 Készíts csalit a termékedből

Ebben az esetben ízelítőt adsz a felhasználóknak a termékedből. Ez abban az esetben lesz a legkönnyebb, ha infotermékkel kereskedsz.

Ha van egy 18 videóból álló fizetős videósorozatod, akkor a sorozatból válassz ki 3 videót és használd csalinak. Az email címükért cserébe ingyen megkapnak 3 részt a sorozatból. Utána emailben kommunikálhatod feléjük,
hogy miért lenne számukra hasznos, ha az egész videósorozattal rendelkeznének.

Ha könyvet írtál és azt árulod, akkor a 250 oldalas könyvedből 30 oldalt ingyen megkapnak az email címükért cserébe.

Picivel bonyolultabb a termékminta küldése, de hasonló az alapelv. Viszont itt postázást kell intézni, ami kicsit bonyolítja a dolgot.

#3 Készíts interjút szakterületed ismert szakemberével
Találj egy olyan személyt, aki a célcsoportod számára izgalmas lehet és kapcsolódik a vállalkozásod, céged szakterületéhez.

Ha kiskertek megműveléséhez árulsz szerszámokat, akkor készíts interjút egy kiskert tervező világbajnok kertésszel (tutira van már ilyen világbajnokság is).

Amennyiben kutyakozmetikai termékeket forgalmazol, akkor érdekes lehet célközönségednek egy olyan interjú, amiben egy ismert, kutyaszépségversenyeket megjárt gazdival beszélgetsz a kutyakozmetikai termékekről.

A beszélgetés legyen 1-1,5 óra, rögzítsd a beszélgetés közben a hangot, lehetőleg jó minőségben, és már kész is a csalid. Email címért cserébe elküldöd a hanganyagot a felhasználónak.

Összefoglalás

Ebben a bejegyzésben 3 példát hoztam az értékes, és könnyen elkészíthető csalikra. Természetesen sokkal több lehetőség áll rendelkezésedre, csak a képzelet szab határt.

A bejegyzés elolvasása után most rajtad a sor! Próbálj kigondolni egy számodra is kivitelezhető megoldást az értékes csalid létrehozására.


1 megosztás = “köszönöm, ez tetszett, hasznos volt” :)

Csatlakozz a 6000+ regisztrált olvasónkhoz!

Az ehhez hasonló új írásainkról, illetve más tartalmainkról küldünk értesítőket, és bármikor le tudsz iratkozni természetesen.

Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!
E-mail cím nem megfelelő
Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!
Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!
Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!
Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!
* Kötelező mező

Ezeket olvastad már?

Keresési hálózat / keresőhálózat / search network

Keresési hálózat / keresőhálózat / search network

Az AdWordsben többféle szempont szerint csoportosíthatóak a hirdetések, de szerintem a legfontosabb két kategóriát a keresésre megjelenő- és a honlapokba beillesztett hirdetésfajták jelentik. Előbbire (a keresésre megjelenőre) a legkézenfekvőbb példa a Google keresőben megjelenő hirdetések, míg utóbbit például a Lakberinfo portál főoldalának jobb oldali sávjában “Google hirdetések” címszóval láthatja. A...

Elolvasom
Relevancia: mit is jelent pontosan, és miért előnyös?

Relevancia: mit is jelent pontosan, és miért előnyös?

Mit is jelent a relevancia Adwords szempontból? Egyfajta kapcsolatot, “összetartozást” a hirdető, a kulcsszó, a hirdetés és a landing page között. Mutatok gyorsan egy példát a relevanciára! Egy releváns kulcsszó – hirdetés – landing page hármas Mi történik a példaként felhozott esetben, a felhasználó (tehát a Google-ben kereső érdeklődő) szemszögéből?...

Elolvasom
Mit tehetsz azért, hogy a kulcsemberek ne távozzanak a cégtől?

Mit tehetsz azért, hogy a kulcsemberek ne távozzanak a cégtől?

Vezetőként mindig rossz megtapasztalni, ha valaki távozik a cégtől. Az igazság azonban az, hogy ha ez meglepetésként ér, akkor valamit rosszul csinálsz! Olyan munkahelyet kell teremtened, ahol a pr...

Elolvasom
ÜGYFELEINK N VÉLEMÉNYE

klikk me baby

  • Kállay Imre

    Egy külső szemlélő is rögtön felfedezi, jó helyre jött hozzátok. Örülök a találkozásnak és remélem, ez a találkozás egy közös együttműködés első lépcsőfoka volt.

    Kállay Imre, Kállay Autó (Ford Szaküzlet)
  • Oroszi Imre

    Örülök, hogy Danival dolgozhatok együtt. Felkészültségével és tapasztalatával segített elindítani, amiket hiányosságnak éreztem. Kellemes hangulatban, de célratörően teltek a mentorálások. Ajánlom a mentorálást azoknak, akik profi iránymutatás mellett szeretnék fiókjaikat kezelni. Nem véletlen, hogy folytatom a mentorálást hosszabb távon. :)

    Oroszi Imre, AgroOroszi
  • Csongrádi Eszter

    Tetszett a konzultáció! Sok újdonságról értesültünk, tanultunk. Ezekből párat már aznap meg is valósítottunk, ami nagyon szuper! Köszönöm még egyszer!

    Csongrádi Eszter, németADÓ
  • Lukács Beáta

    Nagyon örülök, hogy a Klikkmarketingre bíztam a hirdetési fiókjaink kezelését, nagyon elégedett vagyok velük. A kapcsolattartónk mindig elérhető, azonnal reagál a kéréseinkre. Sőt, proaktívan gyakran előttünk jár. Ráadásul a stratégiában is hasznos, építő tanácsokat ad, azokat közösen dolgozzuk ki.

    Lukács Beáta, SimpleJob