Relevancia: mit is jelent pontosan, és miért előnyös?

Mit is jelent a relevancia Adwords szempontból? Egyfajta kapcsolatot, “összetartozást” a hirdető, a kulcsszó, a hirdetés és a landing page között. Mutatok gyorsan egy példát a relevanciára!

Egy releváns kulcsszó – hirdetés – landing page hármas

Mi történik a példaként felhozott esetben, a felhasználó (tehát a Google-ben kereső érdeklődő) szemszögéből?

  • rákeres a “hyundai i30” kifejezésre, valószínűleg azért, mert autót szeretne vásárolni, és most éppen a szóban forgó típust vizsgálja
  • a keresés hatására megjelenik egy hirdetés, ami pontosan a keresett autóról szól
  • miután rákattint a hirdetésre, egy autószalon honlapjára kerül, annak is a konkrét típussal foglalkozó aloldalára

Jól látható, milyen szorosan kapcsolódik egymáshoz a beírt kulcsszó, az ennek hatására megjelenő hirdetés és végül az az oldal, ahová a felhasználó a kattintás után kerül.

Az egyik legfontosabb cél az Adwords-ben tehát az, hogy minél relevánsabb hirdetéseket használjunk, no de honnan tudjuk, hogy elég jó munkát végeztünk-e?

A válasz: a minőségi pontszám. Ez egy konkrét érték, ami a kulcsszavakhoz van rendelve, és szerencsére ellenőrizhető is. Amit mi (hirdetők) láthatunk belőle, az egy 1-től 10-ig terjedő skálán mozgó érték, minél nagyobb, annál jobb! Ez az érték felel a megjelenő hirdetések sorrendjéért!

Minőségi pontszám ellenőrzése

A hirdetés megjelenési pontszáma = minőségi pontszám x max CPC.

Minél nagyobb a megjelenési pontszám (angolul AdRank), annál jobb pozícióban fog megjelenni a hirdetés. (A max CPC a maximális kattintási ár, tehát amit a kulcsszóért “licitáltunk”.)

A képletből kiderül: kétszer jobb minőségi pontszám éppen annyit ér a megjelenési pontszám szempontjából, mint a kétszer magasabb licit! Tehát, ha jó minőségű hirdetéseket futtatunk, akkor fele akkora licitált kattintási ár is elég például az 1. hirdetési pozícióhoz.

Ha korábban is az 1. pozícióban voltak a hirdetések, akkor egy jelentős minőségi pontszám javulás hatására szépen le fognak csökkenni a kattintási árak (ez persze nem csak az 1. pozícióra igaz). Ugye milyen jól hangzik?

Nemsokára részletesebben is írok majd a megjelenési pontszámról, illetve a teljes hirdetési pozíció és kattintási ár kiszámítási mechanizmusról.

Csatlakozz a 6000+ regisztrált olvasónkhoz!

Az ehhez hasonló új írásainkról, illetve más tartalmainkról küldünk értesítőket, és bármikor le tudsz iratkozni természetesen.

Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!
E-mail cím nem megfelelő
Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!
Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!
Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!
Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!
* Kötelező mező

Ezeket olvastad már?

Villám útmutató a közösségi médiához kisvállalkozásoknak

Villám útmutató a közösségi médiához kisvállalkozásoknak

Vállalkozóként ezerféle dologgal kell foglalkoznod. Szorítanak a határidők, változatos kihívások színesítik a napokat. A bokros teendők mellett könnyű félresöpörni a közösségi oldalak kezelését. Pe...

Elolvasom
Mikor lesz már jó helyen a Google-ben az új honlapom?

Mikor lesz már jó helyen a Google-ben az új honlapom?

Gyakori jelenség nálunk, hogy egy keresőoptimalizálás után, vagy egy vadonatúj honlap elkészültét követően a megrendelő már 2-3 nap eltelte után jelentkezik, hogy nem találja magát az “ígért” helyen a Google-ben! (Ehhez hozzátartozik azért, hogy sosem szoktunk konkrét eredményeket “ígérni” – aki ilyet tesz, eleve gyanús! -, mert a dolog természetéből...

Elolvasom
Adwords aukcióstatisztika – kémkedés a konkurens hirdetőknél?

Adwords aukcióstatisztika – kémkedés a konkurens hirdetőknél?

A Google a napokban jelentette be az angolul “auction insights”, magyarul a jól hangzó “aukcióstatisztika” névre hallgató új Adwords funkciót. Mi az az Adwords aukció? Az aukció az Adwordsnél az a folyamat, amely során a Google meghatározza a hirdetők által a kattintáskor megfizetendő árat (CPC-t). Minden egyes Google-ben lefutó kereséskor...

Elolvasom
ÜGYFELEINK N VÉLEMÉNYE

klikk me baby

  • Kállay Imre

    Egy külső szemlélő is rögtön felfedezi, jó helyre jött hozzátok. Örülök a találkozásnak és remélem, ez a találkozás egy közös együttműködés első lépcsőfoka volt.

    Kállay Imre, Kállay Autó (Ford Szaküzlet)
  • Oroszi Imre

    Örülök, hogy Danival dolgozhatok együtt. Felkészültségével és tapasztalatával segített elindítani, amiket hiányosságnak éreztem. Kellemes hangulatban, de célratörően teltek a mentorálások. Ajánlom a mentorálást azoknak, akik profi iránymutatás mellett szeretnék fiókjaikat kezelni. Nem véletlen, hogy folytatom a mentorálást hosszabb távon. :)

    Oroszi Imre, AgroOroszi
  • Csongrádi Eszter

    Tetszett a konzultáció! Sok újdonságról értesültünk, tanultunk. Ezekből párat már aznap meg is valósítottunk, ami nagyon szuper! Köszönöm még egyszer!

    Csongrádi Eszter, németADÓ
  • Lukács Beáta

    Nagyon örülök, hogy a Klikkmarketingre bíztam a hirdetési fiókjaink kezelését, nagyon elégedett vagyok velük. A kapcsolattartónk mindig elérhető, azonnal reagál a kéréseinkre. Sőt, proaktívan gyakran előttünk jár. Ráadásul a stratégiában is hasznos, építő tanácsokat ad, azokat közösen dolgozzuk ki.

    Lukács Beáta, SimpleJob