Mikor lesz már jó helyen a Google-ben az új honlapom?

Gyakori jelenség nálunk, hogy egy keresőoptimalizálás után, vagy egy vadonatúj honlap elkészültét követően a megrendelő már 2-3 nap eltelte után jelentkezik, hogy nem találja magát az “ígért” helyen a Google-ben! (Ehhez hozzátartozik azért, hogy sosem szoktunk konkrét eredményeket “ígérni” – aki ilyet tesz, eleve gyanús! -, mert a dolog természetéből adódóan csak előrejelzéssel, várható eredményekkel tudunk szolgálni.)

Mi az oka annak, hogy 2-3 napnál sokkal több, esetenként akár néhány hónap is kellhet ahhoz, mire egy átalakított, vagy teljesen új honlap elfoglalja a “végső” pozícióit a Google-ben a kívánt kulcskifejezésekre? Erre biztos válasz nincs – mivel a Google nem szellőzteti meg minden titkát – , de elég jó sejtések (vagy elméletek) azért vannak.

Szakértői körökben rendszeres téma ez, s bár vannak különböző vélemények, egy dologban nagyjából minden fórumon egyetértés van: létezik valamiféle Google irányelv vagy szabályrendszer, ami alapján az új (vagy erősen megváltozott) honlapok kisebb-nagyobb hátrányt “élveznek” a régebben működő honlapokkal szemben.

Közben már el is keresztelték a jelenséget: nagyon sokan Google Sandbox (Google Homokozó) néven hivatkoznak rá. Az elmélet szerint a Google adatbázisában az új honlapok úgy “játszanak”, miként a kisgyerekek a játszótér homokozójában: a nagyok játékába nem szólhatnak bele… amíg nagyobbacskák (idősebbek) nem lesznek. :) A Google Sandboxban “hívők” szerint egy viszonylag konkrét szabályrendszer alapján az új honlapok bekerülnek a Homokozóba, majd egy idő után kikerülhetnek ottan.

Van egy másik csoportja a szakértőknek, akik szerint nem ennyire fekete – fehér a helyzet, hanem árnyaltabb a kép: minden egyes új honlap valamilyen szinten egyedi elbírálásban részesül, és bizonyos kritériumok alapján megállapított ítéletnek megfelelő bánásmódban fog részesülni. Például ettől fog függeni, hogy a Google mennyi ideig tartja “karanténban” az adott honlapot. Ennek az irányzatnak is van már neve: Aging Filter (Öregedés Szűrő), ami utalhat arra, hogy az egyes honlapok más ütemben “öregedhetnek”, így különböző ideig lehetnek a szűrő áldozatai.

Hívjuk akárhogyan is, a jelenség biztosan létezik. Személy szerint én az utóbbi magyarázatot/elméletet tartom valószínűbbnek.

Egyes beszámolók alapján a homokozóban / a szűrő hatása alatt eltöltött idő akár az egy évet (!!) is meghaladhatja, ezért óvatosan kell eljárni egy új- vagy újonnan átalakított honlap bevezetésekor.

A következő bejegyzésben bemutatok néhány lehetséges elbírálási szempontot, illetve néhány olyan megoldásról / trükkről szeretnék írni, ami talán segíthet elkerülni, de legalábbis lerövidíteni a hátrányos megkülönböztetést!

Csatlakozz a 6000+ regisztrált olvasónkhoz!

Az ehhez hasonló új írásainkról, illetve más tartalmainkról küldünk értesítőket, és bármikor le tudsz iratkozni természetesen.

Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!
E-mail cím nem megfelelő
Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!
Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!
Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!
Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!
* Kötelező mező

Ezeket olvastad már?

A jó landing oldal olyan, mint a futóhomok

A jó landing oldal olyan, mint a futóhomok

A landing (érkező) oldalad minősége, felépítése jelentősen befolyásolja a megszerzett profitodat. Lehetnek jók a hirdetéseid, érkezhet sok látogató, de ha nem megfelelő a landing oldalad, akkor a konverziók elmaradnak és ezzel együtt a profitod is. Nagyon sok elemét változtathatod az érkező oldaladnak, tesztelheted a különféle elrendezést, dizájnt. Viszont egy valamit...

Elolvasom
A Facebook hirdetési szövegek ideális hossza

A Facebook hirdetési szövegek ideális hossza

Mikor Facebookon hirdetsz több száz, több ezer másik hirdetővel versenyzel a felhasználók figyelméért. Ez a figyelem limitált, így keményen meg kell dolgoznod azért, hogy a te üzeneted ragadja meg a felhasználó figyelmét. És ebben nagy szerepe van hirdetéseid szöveges tartalmának. Ez a bejegyzés arról szól, hogy milyen hosszúságúnak kell lennie...

Elolvasom
Így lesz kosárelhagyóból vásárló – A hirdetők 99%-a nem ismeri ezt a módszert

Így lesz kosárelhagyóból vásárló – A hirdetők 99%-a nem ismeri ezt a módszert

Meglehetősen nagy elköteleződést jelent, ha egy felhasználó már látta a sales oldalad, vagy kosárba rakta terméked, szolgáltatásod. Viszont sok esetben valami megakadályozza ezeket a felhasználókat, hogy be is fejezzék a vásárlást. Mit szólnál, ha lehetőséged nyílna megkérdezni azokat a felhasználókat, akik elhagyták a sales oldalad, kosaradat, vagy nem fejezték be...

Elolvasom
ÜGYFELEINK N VÉLEMÉNYE

klikk me baby

  • Kállay Imre

    Egy külső szemlélő is rögtön felfedezi, jó helyre jött hozzátok. Örülök a találkozásnak és remélem, ez a találkozás egy közös együttműködés első lépcsőfoka volt.

    Kállay Imre, Kállay Autó (Ford Szaküzlet)
  • Oroszi Imre

    Örülök, hogy Danival dolgozhatok együtt. Felkészültségével és tapasztalatával segített elindítani, amiket hiányosságnak éreztem. Kellemes hangulatban, de célratörően teltek a mentorálások. Ajánlom a mentorálást azoknak, akik profi iránymutatás mellett szeretnék fiókjaikat kezelni. Nem véletlen, hogy folytatom a mentorálást hosszabb távon. :)

    Oroszi Imre, AgroOroszi
  • Csongrádi Eszter

    Tetszett a konzultáció! Sok újdonságról értesültünk, tanultunk. Ezekből párat már aznap meg is valósítottunk, ami nagyon szuper! Köszönöm még egyszer!

    Csongrádi Eszter, németADÓ
  • Lukács Beáta

    Nagyon örülök, hogy a Klikkmarketingre bíztam a hirdetési fiókjaink kezelését, nagyon elégedett vagyok velük. A kapcsolattartónk mindig elérhető, azonnal reagál a kéréseinkre. Sőt, proaktívan gyakran előttünk jár. Ráadásul a stratégiában is hasznos, építő tanácsokat ad, azokat közösen dolgozzuk ki.

    Lukács Beáta, SimpleJob