A jó landing oldal olyan, mint a futóhomok

A landing (érkező) oldalad minősége, felépítése jelentősen befolyásolja a megszerzett profitodat. Lehetnek jók a hirdetéseid, érkezhet sok látogató, de ha nem megfelelő a landing oldalad, akkor a konverziók elmaradnak és ezzel együtt a profitod is.

Nagyon sok elemét változtathatod az érkező oldaladnak, tesztelheted a különféle elrendezést, dizájnt. Viszont egy valamit felesleges tesztelned, mert garantáltan romlanak az eredményeid, ha nem alkalmazod.

A mai bejegyzés erről az egy tényezőről szól, mely vitathatatlanul nagy szerepet játszik az eredményességedben, elért konverziók számában. 

Mi az a landing oldal?

A landing oldal a weboldaladnak egy aloldala, vagy a weboldaladtól független oldal, ahová a felhasználókat irányítod a hirdetésedre történő kattintás után.

A témáról bővebben olvashatsz ezekben a bejegyzésekben:

Kifelé mutató hivatkozások

Mi lehet az az egy tényező, mely jelentősen képes rontani eredményeidet, ha nem fektetsz rá elég hangsúlyt?

A landing oldaladon lévő kifelé mutató hivatkozások.

Egyszerűen öngól, ha fizetett forgalmat irányítasz egy olyan oldalra, ahol értékesíteni szeretnél, vagy lead-eket (feliratkozókat, ajánlatkérőket) gyűjteni,
és a CTA gombodon kívül más hivatkozás is szerepel az oldalon.

CTA = Call to action. Például a terméked, szolgáltatásod mellett a gomb,
rajta a felirattal: “Kosárba helyezem”.

A felhasználó figyelme korlátozott

Ha ‘menekülő’ útvonalakat hagysz a landing oldaladon, akkor biztos lehetsz benne, hogy a felhasználó elkalandozik, és a kifelé mutató hivatkozásra kattintva meg is felejtkezik arról, hogy valaha a sales vagy lead gyűjtő landing oldaladon járt.

Innen jött a futóhomok hasonlat is. Ha belesétálsz, ott sincs lehetőség más ‘irányt’ választani. A példa kedvéért próbálj eltekinteni attól, valójában milyen lehet egy futóhomok közepén csücsülni. :)

A lényeg, hogy az érkező oldaladról távolíts el minden kifelé mutató hivatkozást, ami megzavarná a felhasználó figyelmét és lehetőséget adna arra, hogy elhagyják az oldalt.

Nem kívánatos kifelé mutató hivatkozások

Talán az első és legfontosabb, hogy a menüsor ne jelenjen meg az érkező oldalon. Ezzel komolyan rontod a konverziós esélyeidet.

Ugyanígy a láblécben (footer részben) se legyenek kattintható elemek.
A fejlécben vagy menüsorban szereplő logód se legyen kattintható. A felhasználók már megszokták, hogy a logóra kattintva mindig visszakerülnek a főoldalra. Ne hagyd őket meglógni! :)

A szövegben se helyezz el hivatkozásokat, még akkor se, ha jó ötletnek tűnik hivatkozni egy blogbejegyzésedet, amiben a termékről, szolgáltatásról írsz. Nem blogolvasókat akarsz gyűjteni, hanem vásárlókat.

Ugyanígy a social media ikonoknak sincs helye a landing oldaladon. Ezek újabb ürügyként szolgálnak a felhasználóknak, hogy elnavigáljanak Facebook-ra, a Twitter felületére, stb.

Hivatkozással ellátható landing oldal elemek

Szerencsére ebből nagyon kevés van, így nem fog sokáig tartani a felsorolás. Már fentebb írtam, hogy lehetőség szerint a CTA gombjaidon kívül semmi más ne legyen kattintható. Így tudod leginkább az oldalon tartani a felhasználókat.

Hidd el, nem tudatosan akarnak a felhasználók meglógni az oldaladról, egyszerűen könnyen elterelheti bármi a figyelmüket. Ha használsz hőtérképes szoftvert, akkor láthatod, ahogy az átlag felhasználó az oldalad minden pontjára kattintgat. Még akkor is, ha nincs egyértelműen jelezve, hogy kattintható az elem.

Ha terméket, szolgáltatást értékesítesz a landing oldaladon, akkor a CTA gombjaidon kívül még egy hivatkozott elem lehet az oldaladon. A láblécben feltüntetheted az adatvédelmi nyilatkozatodat, amit hivatkozhatsz is.

Amennyiben e-mail címeket gyűjtesz, hírlevélre iratkoztatsz fel, akkor az adatvédelmi nyilatkozatodat a szabályok szerint egyértelműen fel kell tüntetned hivatkozva. Ott kell láthatóvá tenned, ahol megadja az adatait.

Összefoglalás

A landing oldaladon áll vagy bukik az eredményességed, és ezzel együtt a profitod. Számtalan lehetőséged van arra, hogy javíts az érkező oldalad eredményességén. Képekkel, videókkal, a megfelelő elrendezéssel, jól felépített értékesítési szöveggel.

A folyamatos fejlesztések és tesztelések mellett egy tényezőn biztos változtatnod kell, ha még nem tetted meg. Minimálisra kell csökkentened a kifelé mutató hivatkozások számát a landing oldaladon.

A felhasználók figyelme korlátozott, ne adj apropót nekik arra, hogy 2 kattintás múlva már el is felejtsék, hogy valaha jártak az oldaladon. Persze a remarketing jó emlékezetfrissítőként szolgálhat ebben az esetben, de lehetőség szerint törekedj az azonnali eredményekre.

Csatlakozz a 6000+ regisztrált olvasónkhoz!

Az ehhez hasonló új írásainkról, illetve más tartalmainkról küldünk értesítőket, és bármikor le tudsz iratkozni természetesen.

Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!
E-mail cím nem megfelelő
Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!
Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!
Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!
Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!
* Kötelező mező

Ezeket olvastad már?

Az Adwords helybővítmények

Az Adwords helybővítmények

Egyik korábbi írásomban bemutattam az Adwords webhelylinkek nevű hirdetési bővítményt. Eljött az idő, hogy a helybővítményekről is írjak néhány sort! Mik azok az Adwords hirdetési bővítmények? A bővítmények tulajdonképpen szó szerint kiszélesítik az Adwords hirdetések funkcionalitását a szokásos szöveges hirdetések címsor-szöveg-url hármasához képest, a két említett példában extra linkekkel ill....

Elolvasom
Robbantsd be Instagram fiókod a 3 leghatékonyabb stratégiával

Robbantsd be Instagram fiókod a 3 leghatékonyabb stratégiával

800 millió felhasználó van jelen Instagramon, mely adat önmagában elég lenne, hogy elgondolkodj vállalkozásod Instagram stratégiájának kidolgozásán. De ami ennél is fontosabb, hogy az utolsó 200 millió felhasználó az elmúlt egy évben csatlakozott. Ez a példátlanul dinamikus növekedés új lehetőségeket nyit meg vállalkozásod, céged számára, mellyel élned kell, ha lépést...

Elolvasom
A köszönő oldalak 3 funkciója (amiből egyet biztos, hogy nem használsz)

A köszönő oldalak 3 funkciója (amiből egyet biztos, hogy nem használsz)

A köszönő oldal egy olyan része a honlapnak, ahol megköszönhetsz valamit a felhasználónak egy konverziós eseményt követően. Ezen kívül viszont van még 3 nagyon fontos funkciójuk, amelyekről sokan h...

Elolvasom
ÜGYFELEINK N VÉLEMÉNYE

klikk me baby

  • Kállay Imre

    Egy külső szemlélő is rögtön felfedezi, jó helyre jött hozzátok. Örülök a találkozásnak és remélem, ez a találkozás egy közös együttműködés első lépcsőfoka volt.

    Kállay Imre, Kállay Autó (Ford Szaküzlet)
  • Oroszi Imre

    Örülök, hogy Danival dolgozhatok együtt. Felkészültségével és tapasztalatával segített elindítani, amiket hiányosságnak éreztem. Kellemes hangulatban, de célratörően teltek a mentorálások. Ajánlom a mentorálást azoknak, akik profi iránymutatás mellett szeretnék fiókjaikat kezelni. Nem véletlen, hogy folytatom a mentorálást hosszabb távon. :)

    Oroszi Imre, AgroOroszi
  • Csongrádi Eszter

    Tetszett a konzultáció! Sok újdonságról értesültünk, tanultunk. Ezekből párat már aznap meg is valósítottunk, ami nagyon szuper! Köszönöm még egyszer!

    Csongrádi Eszter, németADÓ
  • Lukács Beáta

    Nagyon örülök, hogy a Klikkmarketingre bíztam a hirdetési fiókjaink kezelését, nagyon elégedett vagyok velük. A kapcsolattartónk mindig elérhető, azonnal reagál a kéréseinkre. Sőt, proaktívan gyakran előttünk jár. Ráadásul a stratégiában is hasznos, építő tanácsokat ad, azokat közösen dolgozzuk ki.

    Lukács Beáta, SimpleJob