A 2023-as év 3 legfontosabb tanulsága

Csak akkor lehet felkészülten nekivágni az új évnek, ha levonod az elmúlt év legfontosabb tanulságait. Úgy fogsz tudni magabiztosan előrenézni, ha pontosan tudod, hogy mi van mögötted, és hogy az milyen hatást gyakorolt rád.

Mivel kellett szembenéznie 2023-ban a vállalkozóknak? Változásokból és kihívásokból nem volt hiány, valószínűleg kevés cégvezető mondaná azt, hogy 2023 nyugodt év volt.

1. A covid óta nem volt ilyen fontos az alkalmazkodóképesség, azaz a reziliencia

A gazdasági helyzet mindig is komoly hatást gyakorolt a kisvállalkozásokra. 2023-ban ez hatványozottan megfigyelhető volt. A globális gazdasági környezet változásai, az infláció és a fogyasztói magatartás átalakulása mind-mind olyan tényezők, amelyek kihívások elé állították a vállalkozókat és a cégvezetőket 2023-ban.

Az online marketing ebben a helyzetben még inkább előtérbe került, hiszen az online csatornák lehetőséget biztosítanak a vállalkozások számára, hogy szélesebb közönséget érjenek el akkor is, amikor más utak bezáródnak.

Ezzel együtt azonban megváltozott 2023-ban a közösségi média (elsősorban a Facebook és az Instagram) algoritmusa, ami elsősorban az organikus elérést érintette. Kezdetben úgy tűnt, mintha az organikus elérés gyakorlatilag meg is szűnt volna a közösségi platformokon, nem kisebb pánikot keltve így sok cégvezetőben – de az igazság az, hogy csupán átalakult. Minden cégnek meg kellett tanulnia, hogy mit tehet az organikus elérés csökkenése ellen a közösségi médiában.

Az ilyen és ehhez hasonló, egymással összefonódó tényezők miatt a vállalkozásoknak 2023-ban különösen rugalmasnak kellett lenniük. A változások kezelése nem csak a túlélésről szól, hanem arról is, hogy hogyan tud egy cég kiemelkedni a tömegből, és új utakat találni a sikerhez. Legutóbb a koronavírus-járvány idején, 2020-ban volt ennyire fontos, hogy egy vállalkozás jól tudjon alkalmazkodni a változásokhoz, azaz arra, hogy kellően reziliens legyen.

A reziliencia egy személy vagy szervezet képességét jelenti arra, hogy jól alkalmazkodjon a kihívásokhoz, stresszes helyzetekhez, változásokhoz. Ez a képesség segít abban, hogy ne csak túléljék a nehézségeket, hanem megerősödve, tanulva kerüljenek ki belőlük.

2. A mesterséges intelligencia új korszakot nyitott

Nem túlzás azt állítani, hogy 2023-ban a csapból is a mesterséges intelligencia (AI) folyt. AI által generált szövegek, képek és videók árasztották el az internetet, ami alapjaiban változtatta meg a tartalommarketing világát.

A mesterséges intelligenciának hála automatizálhatóvá vált számtalan munkafolyamat, ami nem csak időt és erőforrást takarít meg, hanem lehetővé teszi a kreativitás és az innováció új szintjeinek elérését is.

Természetesen mindez parázs vitákat váltott ki. Vajon elveszi a munkát az AI az emberektől? Hogyan alakítja át a marketing világát a mesterséges intelligencia? Milyen pro és kontra érvek hozhatók fel?
Ami biztos, hogy a téma 2024-ben is forró marad. Még nem látjuk, hogyan és mennyire formálja át a világot a mesterséges intelligencia – de hogy velünk marad, az olyannyira biztos, hogy már szinte közhely ezt hangoztatni.

3. Videós tartalmak nélkül már nem lehet a felszínen maradni

Amíg 2022-ben „még csak” előnynek számított, ha egy cég rövid videókat osztott meg a közösségi médiában, addig 2023-ban gyakorlatilag kötelezővé vált. A videós tartalmak népszerűsége robbanásszerűen megnőtt 2023-ban, és mára minden korábbinál fontosabbá váltak. Igen, ha nem posztolsz videót (is) a közösségi médiában, az majdnem olyan, mintha nem is létezne a céged.

A felhasználók egyre inkább a videós formátumot részesítik előnyben más tartalmakkal szemben. A Google is gyakran videókat jelenít meg a keresési találatok között. És hiába nem videómegosztó platformok a Facebook vagy az Instagram, ma már ezeket a felületeket is uralják a rövid Reels-videók. (Sőt, az Instán az sem mindegy, hogy melyik videós formátumot használod.) És akkor a TikTok-ot még nem is említettük. Nem kérdés, hogy a vállalkozásoknak ott a helye a TikTok-on is.

Nem kérdés tehát, hogy csak akkor tud egy cég továbbra is látható maradni a célközönsége számára, ha gyorsan fogyasztható, 1-2 percnél nem hosszabb videótartalmakat gyárt.

Összefoglalás

A 2023-as év 3 legfontosabb tanulsága nem csupán 3 érdekes észrevétel. Mind a 3 olyan jelenségre hívja fel a figyelmet, ami mellett nem mehet el szó nélkül egy vállalkozó. Ezekre a változásokra reagálnia kell minden olyan cégnek, amelyik a felszínen akar maradni.

Vagy ha keményebben akarunk fogalmazni: aki 2023-ban nem vette be ezeket a kanyarokat, annak 2024-ben már esélye sem lesz versenyben maradni.

Végre tényleg működő online marketing

Folyamatosan képezzük a magyar vállalkozókat és szakembereket többek között digitális tananyagokkal, valamint élő képzésekkel, workshopokkal. Ha nem akarsz lemaradni ezekről, iratkozz fel levelezési listánkra!

Ha pedig szeretnéd az online marketinged színvonalát arra a szintre emelni, amilyet a céged érdemel, vedd fel velünk a kapcsolatot! Ügyfélkapcsolati menedzser kollégánk telefonon fog keresni (munkaidőben általában 2 órán belül), és átbeszélheted vele, hogyan lehetünk a segítségedre!

Ezeket olvastad már?

Márkaépítés: Nem elég jónak látszani, jónak is kell lenni!

Márkaépítés: Nem elég jónak látszani, jónak is kell lenni!

A márkaépítés egy kisvállalkozás számára is elképesztően fontos. Ha nem csak úgy hobbiból „vállalkozgatsz”, hanem tényleg komolyan veszed, és hosszú távon gondolkozol, akkor neked is kell márkát ép...

Elolvasom
Mennyit érdemes ma online marketingre költeni?

Mennyit érdemes ma online marketingre költeni?

Ha van kérdés, ami nap mint nap foglalkoztatja a vállalkozókat, az nem más, mint hogy mennyit érdemes ma online marketingre költeni. Itt az ideje, hogy te is választ kapj a kérdésre!

Elolvasom
E-mail marketing: A leiratkozók megszólítása (és megtartása)

E-mail marketing: A leiratkozók megszólítása (és megtartása)

Te hogyan szoktál arra reagálni, ha valaki leiratkozik az e-mail listádról? A leiratkozás sokszor csak pillanatnyi döntés eredménye, és egy jól megfogalmazott e-maillel még el lehet érni, hogy a le...

Elolvasom