4 gyakori tévhit a Google snippet kapcsán (… de mi az a Google snippet?)

Próbáltam utánanézni, hogy van-e jelentősebb magyar nyelvű publikáció ebben a témában (hogy mi a téma az hamarosan kiderül), de utalásokon kívül nem találtam semmilyen használható cikket. A témát viszont nagyon fontosnak tartom, ezért most egy szerintem hiánypótló írással jelentkezem ezen a szép borongós napon! :)

A Google “snippet” fogalma a Google találati listáin nyer értelmet, az ugyanis a keresési találatokat megjelenítő lista egyes elemeinek egy bizonyos részét jelenti. A snippet a találat azon része, ami a cím után, de az URL előtt található. A legjobb, ha rápillant erre a képre – és minden világossá válik:

Egy találat a Google oldalán – nyíllal jelölve a “snippet”

A Google saját definíciója szerint a snippet a találatként szereplő honlapról (vagyis azon belül a konkrét oldalról) szóló leírás, vagy az oldal tartalmának egy részlete.

Nagyon fontos, hogy a snippet tartalma mindig a keresés pillanatában kerül összeállításra, vagyis függ a konkrét keresésben használt kulcsszavaktól. Ami legalább ilyen fontos az az, hogy a snippet tartalma befolyásolható!

Azt már elég sokan tudják, hogy a snippet gyakran megegyezik a description meta tag tartalmával, de nem mindig. A legtöbb “hobbi keresőoptimalizáló” számára ez egy elég nagy rejtély, amit most megpróbálok tisztáb(b)a tenni! :) (A meta tag-ek a HTML oldalak fejlécében található információs “mezők”, amik információkat tartalmaznak magáról a HTML oldalról. Az egyik ilyen meta elem a description nevet viseli.)

Mire jó a snippet?

A Google célja a snippet használatával az, hogy segítsen a Google-t használóknak abban, hogy kiválasszák a számukra legmegfelelőbb találatot a Google találati listájából. Ez azért fontos a weblap tulajdonosok számára, mert ha a snippet tartalma komoly befolyással van a felhasználó választására, ráadásul a snippet tartalmára lehet befolyása a weblap tulajdonosának, akkor a weblap tulajdonosa befolyásolhatja egyenesen a Google-t használó érdeklődőt! Kicsit hasonlít ez ahhoz, mint amikor próbálunk jobb Google Adwords hirdetéseket írni azért, hogy többen kattintsanak rá .

Hogyan fordítsuk a javunkra?

A befolyásolás eszköze a már említett description meta tag. Ha az oldal ezen része megfelelően (= a Google számára tetsző módon) van kitöltve, akkor a Google elég jó eséllyel fel is fogja használni azt – sokszor egy az egyben – a snippetben.

Mik a Google elvárásai a megfelelő descriptionnel szemben?

  • Megfelelő hosszúságú legyen. Ne legyen túl rövid, de túl hosszú sem.
  • Olvasható, értelmes szöveg legyen. Ne legyen telespammelve kulcsszóval.
  • Lehetőleg tartalmazzon olyan kulcsszót, amire a keresés irányul.
  • “Úgy általában véve”: legyen jó minőségű és releváns szöveg.

A fenti (képes) példában – egy bank honlapján számomra érthetetlen módon – abszolút használhatatlan a description tag (annak tartalma ugyanis ez: “Erste Bank”), ezért a Google az oldal egy szerinte jellemző részletét illesztette a snippetbe.

Ha nem jól használjuk a descripton részt, ne várjunk “szabályozott” snippetet!

No de nézzük a 4 tévhitet! Aki már tud valamit a témáról, az feltehetően próbált jobban utánajárni, hogyan tudná előnyére fordítani a dolgot. Sajnos elég sok “pletyka” terjeng a neten mindenféle olyan információkról, amik nem igazán fedik a valóságot.

A 4 legfontosabb – snippetről szóló vagy azzal kapcsolatos – téves információ a következő:

#1 A Google mindig a descriptiont használja a snippethez – NEM!

Szó sincs róla. Fontos persze, hogy jól kitöltött, minőségi meta descriptiont használjunk, mert jó eséllyel ez lesz a snippet akár egy az egyben. De a Google nem garantálja ezt éppen azért, mert a snippet tartalma jelentősen függ a konkrét kereséstől. Ha a Google szerint az adott oldalról nem a description tartalma a legjobb “ízelítő”, akkor nem azt fogja használni.

#2 A (jó) meta description javítja az oldal találati pozícióját – NEM!

Ezt kifejezetten cáfolták a Google képviselői. Bár egy jó description tag (ha bekerül a snippetbe) jelentősen javíthatja a Google találati oldalán az átkattintási arányt (tehát többen fognak arra a találatra kattintani), magára a találati listára nincs befolyása, tehát ettől nem lesz jobb az oldal pozíciója.

#3 A vastagított szavak szerepet játszottak a lista kialakításánál – NEM!

A Google állásfoglalása szerint a vastagított kiemelések kizárólag a felhasználói élmény fokozását szolgálják (hogy jobban áttekinthető legyen a találati lista), de – összhangban az előző ponttal – nincs befolyásuk a pozíciókra.

#4 A snippet maximális hossza 160 (155, 165, 159, stb.) karakter lehet – NEM!

Sok különböző verzió kering a neten arról, hogy mennyi a Google által meghatározott maximális hozza a snippetnek, de a legtöbb ilyen adat téves. A valódi szám: 156. Ez azért fontos, mert ha ennél hosszabb descriptiont írunk, akkor az biztosan nem fog tudni bekerülni egy az egyben a snippetbe.

Ez a téma rendkívül összetett, blog bejegyzéseken át írhatnék csak erről, de nem akarok túl mélyre menni egyelőre. Ha érdeklődés mutatkozik a téma iránt, akkor ígérem írok majd még bővebben is erről!

Felhasznált irodalom: Anatomy Of A Google Snippet

Csatlakozz a 6000+ regisztrált olvasónkhoz!

Az ehhez hasonló új írásainkról, illetve más tartalmainkról küldünk értesítőket, és bármikor le tudsz iratkozni természetesen.

Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!
E-mail cím nem megfelelő
Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!
Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!
Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!
Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!
* Kötelező mező

Ezeket olvastad már?

Az Adwords tartalmi hálózat – tudja mi az?

Az Adwords tartalmi hálózat – tudja mi az?

Tízből szerintem öt Adwords hirdető, vagy az Adwords-zel csak most ismerkedő nem tudja, hogy nem csak a Google keresőben lehet hirdetni. A maradék ötből pedig saccra három nincs teljesen tisztában azzal, hogy igazából mire jó az ún. Adwords tartalmi hálózat (új nevén display hálózat – a Google is így használja...

Elolvasom
A 10 leggyakoribb hiba az üzleti blogolásban (3-at én is elkövettem!)

A 10 leggyakoribb hiba az üzleti blogolásban (3-at én is elkövettem!)

Magam sem tudom hogyan, de eddig nem találkoztam a web usability atyja (Jakob Nielsen) által összeállított 10 leggyakoribb blog design hiba című írással, amit nem tévedés: 2005-ben publikált a szerző. A félreértések elkerülése végett szeretném leszögezni, hogy ha valakinek egyszerűen nem megy a blogolás (mert nem mer írni, nincs témája,...

Elolvasom
PPC menedzser munkatársakat keresünk, a juniortól a haladó szintig

PPC menedzser munkatársakat keresünk, a juniortól a haladó szintig

Minden magyar kisvállalkozás számára érthetővé és elérhetővé tesszük a profi online marketinget. A küldetés nem kicsi, és ehhez kiemelkedő képességű és motivációjú munkatársakra van szükségünk.

Elolvasom
ÜGYFELEINK N VÉLEMÉNYE

klikk me baby

  • Kállay Imre

    Egy külső szemlélő is rögtön felfedezi, jó helyre jött hozzátok. Örülök a találkozásnak és remélem, ez a találkozás egy közös együttműködés első lépcsőfoka volt.

    Kállay Imre, Kállay Autó (Ford Szaküzlet)
  • Oroszi Imre

    Örülök, hogy Danival dolgozhatok együtt. Felkészültségével és tapasztalatával segített elindítani, amiket hiányosságnak éreztem. Kellemes hangulatban, de célratörően teltek a mentorálások. Ajánlom a mentorálást azoknak, akik profi iránymutatás mellett szeretnék fiókjaikat kezelni. Nem véletlen, hogy folytatom a mentorálást hosszabb távon. :)

    Oroszi Imre, AgroOroszi
  • Csongrádi Eszter

    Tetszett a konzultáció! Sok újdonságról értesültünk, tanultunk. Ezekből párat már aznap meg is valósítottunk, ami nagyon szuper! Köszönöm még egyszer!

    Csongrádi Eszter, németADÓ
  • Lukács Beáta

    Nagyon örülök, hogy a Klikkmarketingre bíztam a hirdetési fiókjaink kezelését, nagyon elégedett vagyok velük. A kapcsolattartónk mindig elérhető, azonnal reagál a kéréseinkre. Sőt, proaktívan gyakran előttünk jár. Ráadásul a stratégiában is hasznos, építő tanácsokat ad, azokat közösen dolgozzuk ki.

    Lukács Beáta, SimpleJob