5+1 AdWords mutató kampányaid eredményességének elemzéséhez

AdWords kampányaid eredményességének elemzéséhez tisztában kell lenned, hogy mely mutatókat érdemes vizsgálni. Továbbá, milyen összefüggés van a fontos mutatók között. Már az elején érdemes megjegyezni, hogy egyetlen mutató önmagában nagyon ritkán szolgál releváns információval.

Legtöbb esetben több mutatót együtt érdemes vizsgálni, mert a kampányok eredményessége így mérhető pontosabban. A bejegyzésben 5+1 AdWords mutatót mutatok be, melyeket kampányaid eredményeinek elemzése során elsőként kell szemügyre venned.

Ezek között szerepel egy olyan mutató, mely nem található meg az AdWords hirdetéskezelő rendszerében. A bejegyzés végére megtudod, hol kell keresned ezt a mutatót.

#1. CPC – Cost per click

Első látásra ez egy könnyen értelmezhető mutató, hiszen arról kapunk információt,
hogy átlagosan mennyibe kerül 1 kattintás megszerzése az AdWords Kereső és Display hálózatán.

De kérdem én, melyik kattintás eredményesebb: egy 20 Ft-ért megszerzett kattintás,
vagy egy 80 Ft-ért megszerzett? Vigyázz, beugratós kérdés. Természetesen nem lehet eldönteni, hogy melyik mögött van jobb eredmény.

Hiszen nem a kattintások gyűjtése a cél, hanem a konverziók (eladás, regisztráció, hírlevél feliratkozás, stb.) elérése. Előfordulhat, hogy 20 Ft-os áron sokkal több kattintás szerzel meg, és 80 Ft-osból kevesebbet, viszont a 80 Ft-os kattintások eladásokat is generálnak, míg a 20 Ft-ért érkezőkből egyáltalán nem.

Így önmagában ezzel a mutatóval nem lehet eldönteni, hogy eredményes-e egy kampány, vagy 2 (esetleg több) kampány közül melyik hoz jobb eredményeket.

#2. CTR – Click through rate

Ebből megtudod, hogy a hirdetésed megjelenéséhez képest a felhasználók hány százaléka kattint a hirdetésedre. Például megjelenik az AdWords hirdetésed 100-szor,
és a 100 megjelenésből 10 kattintás érkezik. Ez 10%-os CTR.

Önmagában ebből a mutatóból nem tudod eldönteni, hogy a kampányod, hirdetésed eredményes-e. Mert nem látogatókat, kattintókat szeretnél szerezni, hanem eladásokat, hírlevél feliratkozásokat, stb. (konverziókat) szeretnél elérni.

Ez a mutató abban segít, hogy megállapítsd, a hirdetésed mennyire vonzó, releváns, mennyire kelti fel a felhasználók érdeklődését. Ezt a mutatót sem érdemes önmagában vizsgálni, hanem a következőkben bemutatott további mutatókkal együtt.

Előfordulhat, hogy vonzó ugyan a hirdetés, magas a CTR, viszont nem érkeznek konverziók. Ebben az esetben tovább kell kutatni a probléma forrását.

#3. CR – Konverziós arány mutató

Az előző két mutatóval és a konverziós aránnyal már elég közeli eredményeket lehet kapni arról, hogy milyen eredménnyel, megtérüléssel futnak az AdWords kampányaid. A Konverziós arányhoz mindig viszonyított érték.

Például a végrehajtott konverziók a landing oldal (landing oldal = az az oldal, ahová a felhasználók a hirdetésre kattintás jután érkeznek) látogatóinak számához képest. Ebben az esetben a két szám hányadosaként megkapjuk, hogy hány százalék a Konverziós arány.

Ugyanígy lehet egy kulcsszónak, egy hirdetésnek is konverziós arányt számolni. Ezekben az esetekben a kulcsszóra, hirdetésre vetített konverziós arányt kapjuk meg, melyeket akár együtt is lehet vizsgálni.

#4. Költség/Konverzió mutató

Szintén egy fontos mutató, mely szinte önmagában is megáll, további mutatók értelmezése nélkül. Viszont az alaposabb elemzés érdekében mégsem használható önmagában.

A Költség/Konverzió értéke adja meg, hogy átlagosan mennyibe kerül egy konverzió. Kiszámolása elég egyszerű, a teljes költség és a konverziók számának hányadosa. Például 12.000 Ft-ba került neked 12 konverzió, akkor ez azt jelenti, hogy 1 konverzióra 1000 Ft hirdetési költség jut.

És itt adódik, hogy önmagában ez sem elég. Hiszen nem mindegy, hogy mennyibe kerül a termék, szolgáltatás, melyet 1000 Ft hirdetési költségen sikerült megszerezni átlagosan. A következő mutató ebben segít.

#5. Konverziós érték/Költség mutató

Ezzel a mutatóval már nagyon közel kerülünk az igazsághoz. Ebben az esetben a termék, szolgáltatás ára is szerepet kap a mutatóban. Az érték, amit kapni fogsz, azt mutatja meg, hogy mennyire volt megtérülő egy-egy konverzió megszerzése.

Mert nem mindegy, hogy egy 1200 Ft-os termék, vagy egy 12.000 Ft-os terméket szereztél meg 1000 Ft-os hirdetési költségen. Míg az előző mutató (Költség/Konverzió) nem tesz különbséget a különböző árfekvésű termékek, szolgáltatások között, ez a mutató már számol ezzel is.

Azért nem vagyunk még mindig teljesen elégedettek az eredménnyel, mert előfordulhat, hogy ez a mutató sem adja meg számunkra a keresett válaszokat. Tegyük fel, hogy az 1200 Ft-os termékednél 400 Ft az árrésed, profitod. A 12.000 Ft-os terméknél viszont csak 100 Ft. Láthatod, teljesen borult a képlet.

AdWords mutatók

#+1. Az emberi mutató az AdWords hirdetési rendszerében

Ahogy az előbb írtam, csak te tudod, hogy a bizniszedben egy-egy terméken, szolgáltatáson mennyi a profitod, árrésed. És lényegében ez az, ami fontos számodra.
Az AdWordsben nincs olyan mutató, mely az árrésedre vetített megtérülést számolná ki.
Ezt neked kell megtenned.

Összefoglalás

Önmagában egyetlen mutató nem fogja eldönteni, hogy eredményes-e egy AdWords kampányod vagy megtérül-e egyáltalán. Ehhez több mutató együttes elemzésére van szükség. Továbbá egy olyan mutatóra is szükség van, mely nem található meg az AdWords hirdetéskezelő rendszerében.

Ez a mutató pedig te vagy. :)

1 megosztás = “köszönöm, ez tetszett, hasznos volt” :)

Csatlakozz a 6000+ regisztrált olvasónkhoz!

Az ehhez hasonló új írásainkról, illetve más tartalmainkról küldünk értesítőket, és bármikor le tudsz iratkozni természetesen.

Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!
E-mail cím nem megfelelő
Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!
Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!
Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!
Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!
* Kötelező mező

Ezeket olvastad már?

Hogyan NE küldjünk direct mail-t e-mailben?

Hogyan NE küldjünk direct mail-t e-mailben?

Az Ezt láttam rovatban most kivételesen egy rossz példát mutatok be, cserébe elméletben összeállítom a konkrét üzenetnek egy hatékonyabb verzióját, hogy valamit tanulni is lehessen az esetből! Az imént kaptam meg egy neves hazai marketingkommunikációs portál DM-jét e-mailben. Feladója “PR- és Médiatréning”, a tárgysor szerint “Vezető kommunikációs szakemberek számára” lehet...

Elolvasom
4 ok, amiért a Google nem veszi figyelembe a linkszövegeket

4 ok, amiért a Google nem veszi figyelembe a linkszövegeket

Először is: üdvözlöm újra a KKV Online-marketin Blogon! Közel egy éve nem jelent már meg itt írás, aminek több oka is van, de a legfontosabb ok klasszikusnak mondható: nem tudtam időt szakítani rá, de ennek most vége! Szeretném ha újra “rászokna” a blog olvasására, mert az újraindulással az a célom,...

Elolvasom
8 dolog, amit ha nem csinálsz, inkább ne online marketingezz 2023-ban

8 dolog, amit ha nem csinálsz, inkább ne online marketingezz 2023-ban

Vannak dolgok az online marketingben, amiket egyszerűen lehetetlen (és nem is érdemes) megkerülni. Ebben a bejegyzésben mutatok 8 olyan kritikus pontot az online marketingedben, amivel muszáj már m...

Elolvasom
ÜGYFELEINK N VÉLEMÉNYE

klikk me baby

  • Kállay Imre

    Egy külső szemlélő is rögtön felfedezi, jó helyre jött hozzátok. Örülök a találkozásnak és remélem, ez a találkozás egy közös együttműködés első lépcsőfoka volt.

    Kállay Imre, Kállay Autó (Ford Szaküzlet)
  • Oroszi Imre

    Örülök, hogy Danival dolgozhatok együtt. Felkészültségével és tapasztalatával segített elindítani, amiket hiányosságnak éreztem. Kellemes hangulatban, de célratörően teltek a mentorálások. Ajánlom a mentorálást azoknak, akik profi iránymutatás mellett szeretnék fiókjaikat kezelni. Nem véletlen, hogy folytatom a mentorálást hosszabb távon. :)

    Oroszi Imre, AgroOroszi
  • Csongrádi Eszter

    Tetszett a konzultáció! Sok újdonságról értesültünk, tanultunk. Ezekből párat már aznap meg is valósítottunk, ami nagyon szuper! Köszönöm még egyszer!

    Csongrádi Eszter, németADÓ
  • Lukács Beáta

    Nagyon örülök, hogy a Klikkmarketingre bíztam a hirdetési fiókjaink kezelését, nagyon elégedett vagyok velük. A kapcsolattartónk mindig elérhető, azonnal reagál a kéréseinkre. Sőt, proaktívan gyakran előttünk jár. Ráadásul a stratégiában is hasznos, építő tanácsokat ad, azokat közösen dolgozzuk ki.

    Lukács Beáta, SimpleJob