Pár napja hallgattam egy interjút, melyben Gary Vaynerchuk, a világ egyik legnépszerűbb üzletembere arról beszélt, milyen lehetőségei vannak egy étterem vezetőjének Instagramon, hogy új vendégeket toborozzon.
Nem a fizetett hirdetésekről, legújabb célzási beállításokról beszélt, hanem egy pofonegyszerű folyamatról, mely ráadásul ingyenes. Az interjúban egy éttermet hozott fel példának, viszont egy virágbolt tulajdonos, konditerem üzemeltető szintén élhet ezzel a lehetőséggel.
Olvasd el a blogbejegyzést és döntsd el, számodra is használható-e ez a pofonegyszerű és ingyenes lehetőség!
Szerezz vendégeket Instagramon
Először is szükséged lesz egy Instagram profilra, sőt, egy üzleti Instagram profilra céged, vállalkozásod nevével. Ez azért fontos, mert hitelességet és bizalmat növelhetsz vele.
Keress rá Instagramon a városra, településre, városrészre, ahol éttermed, konditermed, fagyizód, virágboltod, ruhatisztítód, stb. szolgáltatásai elérhetőek. Erre azért van szükség, mert lokálisan az ott élőket szeretnéd elérni. Azokat, akik a szolgáltatásod, terméked közelében vannak.
Ha kiválasztottad a települést, várost, városrészt, akkor az Instagram kilistázza az ott készített képeket. Legnépszerűbbek fölül, majd időrendben alatta az összes többi.
Tehát mi történt? Megtaláltad azokat a felhasználókat, akik a bizniszed közelében elérhetőek! Ráadásul azokat kiemelve, akik népszerűek, sok követővel rendelkeznek, sokan látják és kedvelik képeiket, videóikat.
Továbbá a legutóbbi posztok szekciónál látod, hogy melyik felhasználó van valószínűleg jelen Instagramon, hiszen pár másodperce, perce posztolt tartalmat.
Mi tart vissza, hogy étteremtulajdonosként például dobj nekik egy üzenetet kuponnal, ha betérnek hozzád és megmutatják a kupont, akkor kapnak egy ajándék desszertet?
Konditerem üzemeltetőként írhatsz nekik, hogy az üzenetet bemutatva kapnak egy ajándék fehérje turmixot edzés után, és így tovább.
Ez a módszer nem használható minden vállalkozásban, hiszen nem tudod kihasználni a földrajzi meghatározást, ha online fut a bizniszed, nincs boltod, éttermed, stb.
Törzsvendégek vs. új vendégek
A fent bemutatott módszer segítségével diszkréten tudod kezelni az új vendégek iránt táplált kiemelt kedvességed, odafigyelésed. Gondolj bele! Mit érezhet egy törzsvendéged az éttermedben, konditermedben, mikor azt látja, hogy az új vendégeknek ingyen desszertet, fehérje turmixot ajánlasz fel, míg ők hozzád járnak évek óta, és nem részesülnek a kiváltságból.
Kezeld diszkréten az új vendégeknek kínált ajándékokat, plusz odafigyelést, mert könnyen elveszítheted törzsvendégeid hűségét és bizalmát.
Hab a tortán
Ha elfogadták meghívásodat azok a felhasználók, akik a legnépszerűbbek, akiket legtöbben követnek, lájkolnak, akkor újabb ‘ingyen’ reklámot szereztél, amennyiben képet készítenek a menüről, ahogy éppen edzenek a konditermedben és ezt megosztják Instagram profilukon is.
Összefoglalás
Pofonegyszerű módszer, és több szempontból is előnyös számodra. Például nem költöttél hirdetésre, nem játszottad el törzsvendégeid bizalmát,
és még plusz láthatóságot is biztosíthat számodra egy-egy elégedett vendék posztja után.
Nem tudod minden vállalkozásban használni ezt a módszert, és egy Budapest méretű városnál például érdemes lehet városrészekre, kerületekre szűrni.
Mivel ingyenes megoldás, ezért jól látod, hogy időbe és energiába kerül felhasználónként elküldeni az üzenetet Instagramon, kiválasztani azokat a felhasználókat, akik tényleg érdeklődhetnek a szolgáltatásod iránt.
Mindent összevetve, szerintem mindenképp megér egy próbálkozást, hogy milyen eredményeket tudsz elérni vele.
1 megosztás = “köszönöm, ez tetszett, hasznos volt” :)