Ebben a bejegyzésben a vásárlói vélemények lélektanáról, ‘cihológiájáról’ fogsz olvasni. Mi a zseniális a vásárlói vélemények használatában? Egy elégedett vásárlótól nagyon könnyű véleményt kérni, utána már csak be kell kopiznod a sales oldaladra (az az oldal, ahol a termékedet, szolgáltatásodat el szeretnéd adni). Persze a ‘profibbak’ videós vásárlói véleményeket is készíthetnek, melyek több szervezést igényelnek, viszont sokkal hatékonyabban működnek.
Amikor egy felhasználó az oldaladra érkezik, néhány másodperced van bebizonyítani, hogy a terméked, szolgáltatásod megoldást nyújt a problémájára. Egy jól megírt landing oldal, sales oldal jelentősen javít az eredményeiden, melyben a vásárlói vélemények kiemelt szerephez jutnak.
A vásárlói vélemények hatása a bizalomra
Amikor egy felhasználó döntés előtt áll, hogy vásároljon tőled, akkor az a legfontosabb, hogy elnyerd a bizalmát. Csökkentened kell a potenciális vásárló fejében megforduló kockázati tényezőket. Az nem elég, ha leírod,
hogy a terméked, szolgáltatásod a legjobb, felsorolod az előnyeit, stb.
A pénzét szeretné neked adni, amiért keményen megdolgozott. Biztosra akar menni, látni akarja a bizonyítékokat, hogy megbízhat benned, nem fogod becsapni. A weboldalad sales oldalán, az emailben küldött hírleveleidben, a Facebookon és egyéb közösségi oldalaidon mindenhol megbízhatóságot, transzparenciát (átlátható működést) kell sugároznod a felhasználók felé.
Az úgynevezett ‘social proof’, magyarul társadalmi (vagy közösségi) bizonyíték egy hatásos meggyőzéstechnikai módszer ilyen esetekben.
Társadalmi, közösségi bizonyíték
Három nagyon erős érv szól amellett, hogy használj társadalmi, közösségi bizonyítékot. Ez elsősorban vásárlói vélemények lehetnek, de ezen kívül használhatsz szakértői véleményeket, híres embereket kérhetsz meg, hogy ajánlják a portékádat, vagy egyszerűen hivatkozol a több 1000 emberre, akiknek bizonyítottan segítettél megoldni a problémáját.
Mindegyikről regényeket lehetne írni, de most főként a vásárlói véleményekkel foglalkozom részletesebben.
Nézd meg, mi jár a fejében egy felhasználónak, amikor találkozik egy vásárlói véleménnyel az oldaladon, ahol épp el akarod adni a saját cuccodat.
#1 Megerősítés
Látta az ajánlatodat, látta, hogy igényes a weboldalad, vannak követőid Facebookon, telefonszám szerepel az oldalon, stb. Viszont ez még nem elég a bizalom megszilárdításához. Ekkor találkozik egy jól elhelyezett és életszagú vásárlói véleménnyel (lehetőleg név megjelölésével), mely nem merül ki annyiban,
hogy “Nagyon örülök, hogy megvásároltam ezt a terméket, köszönöm szépen.” Sokkal életszerűbb,
ha egy mini történetbe van csomagolva a vásárlói vélemény.
Nem, ez nem azt jelenti, hogy te írd meg a vásárlói véleményt, hiszen ezzel becsapnál másokat. Arra próbáltam célozni, hogy olyanokat válassz, melyek életszerűbbek.
#2 A tömeg ereje
Amikor a felhasználó azzal szembesül, hogy 100 ezer ember használja azt a terméket, szolgáltatást, stb.,
melyet épp meg szeretne vásárolni, akkor azt érezni, hogy nem akar kimaradni a buliból. Szeretne ő is részesülni az előnyökből, ahogy több ezer másik ember. Ebben az esetben a hiány, elmulasztás miatti félelem ösztönzi döntésre a felhasználót.
Támaszd alá az adataidat! Az interneten mindenki azt ír, amit csak akar. Ha forrás megjelölésével, piackutatással, kimutatással társítod az állításod, az validálni fogja (hitelesíti) a mondókádat.
#2 Károk csökkentése
Számtalan kutatás kimutatta, hogy az emberek többségét kevésbé érinti fájdalmasan az anyagi veszteség, ha mások szintén elszenvedték ugyanazokat a károkat.
Ha a felhasználó azt látja, hogy sokan mások is vásároltak már a termékből, szolgáltatásból (akár több ezren), akkor számol ugyan a kockázattal, hogy kár fogja érni, viszont ezt jelentősen kompenzálja azzal, hogy valószínűleg a másik 1000 embert is érinteni fogják az esetleges károk.
Tudom jól, a Klikkmarketing blog olvasóinak ez nagyon furcsa és idegen, de a többi ember ‘jobban’ érzi magát, ha más is elszenvedi ugyanazokat a hátrányokat, károkat. :)
Ne felejts el engedélyt kérni vásárlóidtól, hogy felhasználhasd az általuk írt értékeléseket. Számtalan módja van, hogyan tudsz az elégedett vásárlóidtól véleményeket kérni, talán ez egy másik blogbejegyzés témája lesz.
Összegzés
A társadalmi, közösségi bizonyíték nagyon erős érv a terméked, szolgáltatásod megvásárlása mellett. Ráadásul nagyon egyszerűen tudsz szert tenni ezekre a véleményekre.
Gondolj bele, ha azt látod, hogy mások előszeretettel ajánlanak egy terméket, akkor milyen érzések, gondolatok támadnak benned? Növekedni fog a bizalom és biztonság érzeted a döntési és vásárlási folyamat alatt?
Persze, hogy növekedni fog. Ez játszódik le minden potenciális vásárlódban mikor a termékeddel, szolgáltatásoddal találkozik.
Mi akadályoz meg abban, hogy készíts egy fél perces videót az egyik elégedett vásárlóddal, mellyel többszörözni tudod a vásárlói véleményed erejét?
Ha úgy gondolod, nem neked való a videó forgatás, mert macerás, bonyolult, akkor mindenképp nézd meg ezt a videónkat. Kristóf arról beszél, hogy milyen egyszerűen lehet jó minőségű videókat készíteni.
Amennyiben tetszett a bejegyzés vagy úgy gondolod, másoknak is hasznos lehet, nyugodtan oszd meg, hálásak lesznek érte azok, akiknek segíteni tudsz.
1 megosztás = “köszönöm, ez tetszett, hasznos volt” :)