Az AdWords és a 404-es (hiba)oldalak

Új rovatot/kategóriát nyitok finomságok néven, ahol olyan érdekességekről fogok írni, amik még a gyakorlottab AdWords használók körében sem túlságosan ismertek.

Talán azzal Ön is tisztában van, hogy mik azok a “404-es oldalak”. Ha mégsem: a 404 az interneten használatos HTTP szabvány egyik ún. válaszkódjára utal, amit akkor küld a webszerver a látogató böngészőjének, ha a keresett (megnyitni kívánt) oldal nem található a szerveren. A hibaoldal kifejezés pedig azért helytálló, mert egy ilyen esemény tulajdonképpen egy hiba, amiről tájékoztatni illik a látogatót.

A 404-es oldal egy részlete a Primodesign.hu-n

Kisebb regényt lehetne írni ezeknek a 404-es oldalaknak a helyes kialakításáról. A Google Ads vonatkozása a dolognak a hirdetéseknél megadott fogadó URL-ek (vagy cél URL-ek) kapcsán vetődik fel. Ez az a webcím, ahová a Google az Ads hirdetésre kattintó felhasználót átirányítja.

A legjobb családban is előfordulhat egy-egy hiba, a legfigyelmesebb Ads használó is elgépelhet (vagy egyszerűen csak elnézhet) egy URL-t, és így rossz webcím kerül a hirdetés cél URL-jéhez. Ez azért “veszélyes”, mert a kattintások csak jönnek, a pénz megy, de bevételt nehezen fog hozni egy nem létező URL-re törénő átirányítás.

Öröm az ürömben, hogy az Ads képes felismerni a rosszul megadott URL-eket, s ilyen esetben ráadásul okosan le is állítja ezeket a hirdetéseket, megspórolva az ablakon kidobott pénzt. Igenám, de…!

Vajon hogy tudja kitalálni az Ads, hogy rossz egy adott URL? Nyilvánvalóan nem ül ott ezernyi Google alkalmazott, hogy végignézzék a többmillió hirdetést, hanem ezt is automata algoritmusok figyelik. A Google megvizsgálja a szándékosan rossz/értelmetlen URL-ekre feljövő oldalak tartalmát (pl. véletlenszerűen kiválasztott értelmetlen címek lekérésével), és ha sikerül ilyen oldalt találnia, akkor ezután azAds már fel tudja ismerni a hibaoldalakat.

Ez viszont csak akkor lehetséges, ha van ilyen hibaoldal. Tulajdonképpen alapértelmezettként a legtöbb webszerver képes ilyen hibaoldal megjelenítésére, és ez rendben is van (leszámítva, hogy az ilyen alapértelmezett 404-es oldalak finoman szólva nem túl felhasználóbarátak).

A gond akkor van, ha a honlap az összes hibás webcím esetén átirányítja a látogatót pl. a honlap főoldalára. Ebben az esetben egy konkrét aloldalra történő irányításnál (pl. egy konkrét termék hirdetésénél) nem lesz észrevehető a hiba, mert a Google Ads nem fog figyelmeztetni rá, és hacsak nem próbálja ki manuálisan a megadott URL-eket, akkor lehet, hogy ezért nem lesznek olyan hatékonyak a hirdetések, mint amilyenek lehetnének.

Összességében nem túl gyakori ez a hiba, de érdemes erről is tudni, és egyébként is ettől finomság a finomság. :)

Csatlakozz a 6000+ regisztrált olvasónkhoz!

Az ehhez hasonló új írásainkról, illetve más tartalmainkról küldünk értesítőket, és bármikor le tudsz iratkozni természetesen.

Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!
E-mail cím nem megfelelő
Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!
Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!
Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!
Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!
* Kötelező mező

Ezeket olvastad már?

Adwords tippek a karácsonyi kampányhoz

Adwords tippek a karácsonyi kampányhoz

Az Adwords tökéletes eszköz a szezonalitás “lekövetésére”, az idényjellegű akciók támogatására. A karácsony még mindig a legjelentősebb szezon a kereskedelemben, de az év végi időszak gyakorlatilag minden iparágban fontos, mert a cégek inkább beszerzésekre költik a profitot, minthogy leadózzák. Azt hiszem nem is kell különösebben magyaráznom, hogy mennyit számíthat, ha...

Elolvasom
Ha ezt a pár dolgot csinálod, akkor a konkurenseid 80%-ánál komolyabb lesz az online marketing aktivitásod

Ha ezt a pár dolgot csinálod, akkor a konkurenseid 80%-ánál komolyabb lesz az online marketing aktivitásod

A legtöbb magyar vállalkozás botrányosan gyengén csinálja az online marketinget. Ennek “köszönhetően” egészen kis energiabefektetéssel simán lekörözheted a legtöbb konkurensedet. Mutatom, hogy mit ...

Elolvasom
Kövesd profin a kampányaid UTM címkékkel

Kövesd profin a kampányaid UTM címkékkel

Ha aktívan kommunikálsz pl. a Facebookon, ha van email listád (és használod is), ha vannak Facebook, Insta és egyéb online hirdetéseid, akkor - ha profin akarod csinálni - címkézned kell a kampány ...

Elolvasom
ÜGYFELEINK N VÉLEMÉNYE

klikk me baby

  • Kállay Imre

    Egy külső szemlélő is rögtön felfedezi, jó helyre jött hozzátok. Örülök a találkozásnak és remélem, ez a találkozás egy közös együttműködés első lépcsőfoka volt.

    Kállay Imre, Kállay Autó (Ford Szaküzlet)
  • Oroszi Imre

    Örülök, hogy Danival dolgozhatok együtt. Felkészültségével és tapasztalatával segített elindítani, amiket hiányosságnak éreztem. Kellemes hangulatban, de célratörően teltek a mentorálások. Ajánlom a mentorálást azoknak, akik profi iránymutatás mellett szeretnék fiókjaikat kezelni. Nem véletlen, hogy folytatom a mentorálást hosszabb távon. :)

    Oroszi Imre, AgroOroszi
  • Csongrádi Eszter

    Tetszett a konzultáció! Sok újdonságról értesültünk, tanultunk. Ezekből párat már aznap meg is valósítottunk, ami nagyon szuper! Köszönöm még egyszer!

    Csongrádi Eszter, németADÓ
  • Lukács Beáta

    Nagyon örülök, hogy a Klikkmarketingre bíztam a hirdetési fiókjaink kezelését, nagyon elégedett vagyok velük. A kapcsolattartónk mindig elérhető, azonnal reagál a kéréseinkre. Sőt, proaktívan gyakran előttünk jár. Ráadásul a stratégiában is hasznos, építő tanácsokat ad, azokat közösen dolgozzuk ki.

    Lukács Beáta, SimpleJob