Google Ads képzés – Hogy érdemes Ads témában tanulni?

Akár egy cég marketingese vagy (vagy az akarsz majd lenni), akár egy nagyobb cég marketing vezetője, akár egy cégvezető vállalkozó – egyszerűen nem engedheted meg magadnak, hogy ne legyél képben a Google Ads hirdetések kapcsán. Lehet, hogy más szinten kell képben lennie egy marketingesnek és egy cégvezetőnek, de bizony egy cégvezetőnél is nagy hiba, ha gőze nincs az Ads-ről.

Jómagam 2006 óta foglalkozom Google Ads hirdetésekkel (amikor elkezdtem, még AdWords volt a neve, és ALIG ismerte valaki itthon), és 2009 óta több, mint 10 éven át szinte napi szinten foglalkoztam a téma oktatásával is. Nyugodtan mondhatom, hogy képben vagyok arról, miként érdemes tanulni a témában.

Számtalan lehetőség áll rendelkezésedre: ingyenes/fizetős videós tréningek, ingyenes e-book, kiscsoportos oktatás, szakkönyvek, konzultáció, stb. Ebben a bejegyzésben az Ads képzés azon formáit fogom bemutatni neked, amelyek leginkább szolgálják fejlődésedet, és amelyek így hozzásegítenek az alapos, gördülékeny tanuláshoz.

Online vagy offline képzés

A napi rutin meghatározó szereppel bír a tanulás folyamán. Ha nincs időd személyesen megjelenni egy egész napos képzésen, akkor számodra az online tréningek jelentik a megoldást. Ebből is elég színes a választék, rögtön be is mutatok néhányat.

Ideális lehet, ha a kezdeti szakaszban élsz az online képzés lehetőségével (az alapok megteremtéséhez), majd a haladóbb technikák elsajátításához veszel igénybe élő képzéseket. De ugyanez fordítva is működhet: az alapokat elsajátítod egy gyakorlatorientált offline képzésen, majd online képzésekkel mélyíted tovább a tudásod.

Az online képzésekkel kapcsolatban első lépésként azt kell mérlegelned, hogy angolul vagy magyarul szeretnél tanulni a Google Ads-ről. Ha nem stabil az angolod, akkor azt javaslom, magyar nyelvű anyagokkal próbálkozz, mert elég sok a szakkifejezés.

Online Google Ads képzések

Google tréningek

Ha jól megy az angol, akkor ajánlom figyelmedbe a Google hivatalos oktatóanyagait. Regisztrálj a Google Academy for Ads rendszerébe, és számtalan ingyenes videós tréning válik elérhetővé számodra!

Különböző nehézségi szintű tréningeket találhatsz meg a rendszerben, ráadásul vizsgák is kapcsolódnak a tanfolyamokhoz, tehát minősítést is kapsz a megszerzett tudásod mellé.

Nemcsak nehézségi fok alapján vannak külön tréningek, hanem területenként is. Például külön képzés van mobilos Ads hirdetésekhez, külön Display kampányokhoz, és így tovább.

A Google Academy for Ads hátránya mindössze annyi, hogy magyar nyelven nem érhetőek el az anyagok.

Nem kizárólag Ads témában tudod fejleszteni magad a Google virtuális akadémiáján, hanem például Analytics, Ecommerce vagy Google Tag Manager témakörökben is.

Udemy tréningek

Egy másik kiemelkedő lehetőség az online tanulásra a Udemy felülete, ahol szinte bármilyen témakörben fejlesztheted magad (az online hirdetéseken kívül is). Szépséghibája, hogy a legtöbb kurzus szintén angol nyelvű. Előnye, hogy nem ritka az ingyenes tananyag.

Hazai online tréningek

A hazai oktatóanyagok, online tréningek nagy előnye, hogy magyar nyelven érhetőek el. Ez nem csak a nyelvi akadályok elhárulása miatt fontos, hanem azért is, mert hazai példákon keresztül mutatja be a Google Ads alapjait.

Élő, kiscsoportos tréningek

Az élő rendezvények azért előnyösek, mert rögtön tudsz kérdezni, ha valahol elakadnál. Ráadásul a Google Ads hirdetési rendszere elég összetett, így előfordulhat, hogy az elméleti oktatás már nem elegendő a megértéshez, hanem gyakorlatban is meg kell erősíteni a tudást.

Az a tapasztalatunk, hogy Google Ads workshopunk keretein belül a jelentkezők gond nélkül el tudják sajátítani az alapokat. Jól jön számukra, hogy szakértő oktató van jelen, aki lépésről lépésre haladva mutatja meg a helyes beállításokat.

Google AdWords szakkönyvek

Google Ads-ről szóló könyvből számtalan angol nyelvű kiadás létezik, érdemes megnézned az Ultimate Guide to Google Ads című könyvet, aminek ez már a 6. kiadása.

Egyre több magyar nyelvű Google Ads szakkönyv is létezik. Arra viszont érdemes figyelni, hogy sok ezek közül mára már elavult. Mindig a legfrissebb kiadásokat keresd!

Végre tényleg működő online marketing

Ha nem csak a Google Ads, hanem a Facebook hirdetésekkel is szeretnél képben lenni, akkor a PPC alapozó workshop-ot neked találtuk ki! A lényeget akarod hallani, méghozzá érthető, gyakorlati, célravezető formában, és egy tapasztalt PPC szakember segítségét igénybe véve tanulni, ezért még ma lefoglalod a helyed a workshopra ide kattintva!

Ha pedig nem csak a hirdetéseid, de a céged egész online marketingjét szeretnéd olyan színvonalra emelni, amilyet a céged érdemel, vedd fel velünk a kapcsolatot!

Ezeket olvastad már?

A köszönő oldalak 3 funkciója (amiből egyet biztos, hogy nem használsz)

A köszönő oldalak 3 funkciója (amiből egyet biztos, hogy nem használsz)

A köszönő oldal egy olyan része a honlapnak, ahol megköszönhetsz valamit a felhasználónak egy konverziós eseményt követően. Ezen kívül viszont van még 3 nagyon fontos funkciójuk, amelyekről sokan h...

Elolvasom
A weboldalak szerepe az online vásárlási döntésben (Ha nekünk nem hiszel, higgy az ELTE kutatóinak!)

A weboldalak szerepe az online vásárlási döntésben (Ha nekünk nem hiszel, higgy az ELTE kutatóinak!)

Ha nincs rendben a céged honlapja, akkor lényegében lemondasz a vevőidről. Ebben semmi túlzás nincs: a weboldalak szerepe óriási abban, hogy milyen döntést hoznak a látogatók: vásárolnak tőled – va...

Elolvasom
Önismeret nélkül nincs működő marketingstratégia

Önismeret nélkül nincs működő marketingstratégia

Marketingstratégiát alkotni és működtetni közel sem olyan egyszerű, mint talán elsőre gondolnád. És távolról sem csak a marketingről szól! Óriási szerep jut az önismeretnek és a személyes céloknak ...

Elolvasom