Ha nekünk nem hiszel, higgy az ELTE kutatóinak! Ahogy megpróbáltuk körbejárni a témát, kiderült, hogy nem csak a józan ész és a tapasztalat mondja azt, hogy a weboldalak kiemelkedő szerepet játszanak a potenciális vevők vásárlásáról szóló döntésében – a szakirodalom is ezt támasztja alá!
Kritikus fontossággal bír, hogy milyen a honlapod
Már a covid előtt kiemelkedően fontos volt, hogy egy cég honlapja jól funkcionáljon, és működtesse azokat az alapvető funkciókat, amelyekre szükség van ahhoz, hogy a látogatókat magához vonzza és megtartsa. 2020-ban és 2021-ben viszont egyenes élet-halál kérdéssé vált, hogy a weboldalak jól ellássák a feladatukat, azaz képesek legyenek leadgenerálásra és eladásra, valamint könnyűvé tegyék a kapcsolatfelvételt és a cég megismerését.
Mindezek ugyanis nem csak a felhasználói élményhez járulnak hozzá. Abból a szempontból is kiemelkedően fontosak, hogy a látogatókból és az érdeklődőkből lesz-e végül vásárló. Számtalan kutatás rámutatott már, hogy a weboldalak felépítése, funkciói, design-ja kiemelkedő hatással van arra, hogy konverzióval záruljon a honlap látogatása: vásárlással, feliratkozással, ajánlatkéréssel, stb.
Egyrészt, a felhasználók minél kényelmesebben és minél egyszerűbben szeretnék megszerezni azt, amire szükségük van. Másrészt, mindig a biztonságot keresik. És valljuk be, egy elavult honlap nem épp azt a látszatot kelti, hogy a cég még létezik és meg lehet benne bízni.
A magyar KKV cégek honlapjai a minimális elvárást sem teljesítik
Egy 2023 nyarán megjelent cikkben (Weboldal-használhatóság szerepe a vállalatok és fogyasztók kapcsolatában) az Eötvös Loránd Tudományegyetem három munkatársa arra hívja fel a figyelmet, hogy az ún. digitális transzformáció (digitális átalakulás) alapja a honlap, mivel a vállalkozások online jelenléte a honlappal kezdődik. Felelevenítenek egy friss kutatást, amely komplex szempontok mentén vizsgálta a magyar KKV-szektor képviselőinek weboldalait, és arra jutott, hogy komoly fejlesztésekre lenne szükség.
A honlapok ugyanis sokszor azt a minimális elvárást sem teljesítik, ami ahhoz kellene, hogy gyakorlatilag működőképesnek hívjuk őket.
A probléma gyökerét a kutatók (is!) abban látják, hogy a magyar kis- és középvállalatok nem fordítanak kellő figyelmet a marketingre, és átgondolt stratégia nélkül működnek.
A jó honlap a siker kulcsa – a rossz honlap egy szög a cég koporsójába
A Klikk Blog cikkeiben és Gál Kristóf könyveiben évek óta azt kommunikáljuk, hogy milyen fontos, hogy a céged honlapja jól működjön. A kutatók is erre világítanak rá: kiemelt jelentőséggel bír a vásárlási döntés meghozásakor, hogy mennyire funkcionál jól a weboldal.
Minél kevésbé használható egy oldal, minél nehezebbé teszi a tájékozódást, annál nagyobb rá az esély, hogy a potenciális vásárlók elhagyják, és máshol próbálnak szerencsét – jó eséllyel a konkurenciánál!
Mindebből az következik, hogy egyáltalán nem sarkos és leegyszerűsített az a megfogalmazás, hogy a céged sikere, a vállalkozásod élete múlhat azon, hogy mennyire funkcionál jól a weboldalad!
Összegzés
Ha nekünk nem hiszel, higgy az ELTE kutatóinak! A weboldalak szerepe óriási abban, hogy a felhasználók milyen döntést hoznak arról, hogy a te cégedet választják-e! Nem egy-két vevő elvesztését kockáztatod azzal, ha nem jó a honlapod, hanem egyenesen a cégedet teszed kockára!
Minél könnyebb használni a céged weboldalát, minél könnyebb tájékozódni a honlapodon, minél egyszerűbb vásárolni a webáruházban, annál kisebb az esélye annak, hogy anélkül elhagyják a felhasználók az oldalad, hogy konverzió történt volna. Ne hanyagold el vállalkozásod weboldalát, ne becsüld alá a honlap jelentőségét! Ne feledd, a hirdetésekből is ide irányítod az érdeklődőket!
Végre tényleg működő online marketing
A honlap legfontosabb funkcióiról részletesen olvashatsz Gál Kristóf „Online marketing cégvezetőknek” című könyvében! Olyan gyakorlati tanácsokat és személyes példákat találsz a könyvben, amelyeknek egész biztosan nagy hasznát fogod venni! Ez egy kifejezetten vállalkozóknak, vezetőknek szóló stratégiai szemléletű könyv, ami a K8 nevű, a Klikkmarketing által kifejlesztett onlinemarketing-stratégiáról szól, amelynek szerves része a weboldal is.
Ha pedig azt szeretnéd, hogy személyesen segítsünk az online marketinged színvonalát arra a szintre emelni, amilyet a céged érdemel, vedd fel velünk a kapcsolatot! Ügyfélkapcsolati menedzser kollégánk telefonon fog keresni (munkaidőben általában 2 órán belül), és segít megtalálni, hogyan lehetünk a segítségedre! Könnyen lehet, hogy Honlap Audit szolgáltatásunkat fogja első körben a figyelmedbe ajánlani!