Hirdetés a Facebookon

Az elmúlt hetekben sok szó esett a Facebookban rejlő üzleti lehetőségekről: miért és hogyan lehet üzleti céllal közösséget építeni, melyik erre a legjobb megjelenési forma (Facebook oldal vagy csoport), hogyan lehet szép URL-t választani, stb.

Most szeretném bemutatni a Facebook másik ütőkártyáját, a Facebook kattintás alapú hirdetési rendszerét. Ha használja a Facebookot (akár üzleti, akár privát célból), bizonyára látott már Facebook hirdetést.

Facebook hirdetések egy személyes profil jobbján

Nagy(on nagy) vonalakban az Adwords tartalmi hálózatos (újabban display hálózatos) hirdetéseihez tudnám hasonlítani a Facebook hirdetéseket, de legalább annyi a különbség a kettő között (ha nem több), mint amennyi a hasonlóság.

Amiben hasonlít az Adwords display hálózatos hirdetéseire:

  • “csináld magad” jelleg, azaz bárki indíthat Facebook hirdetéseket
  • kattintás alapú fizetés (PPC – pay per click), csak tényleges látogatókért fizetünk
  • licitálni kell arra, hogy mennyit ér meg egy klikk (max CPC)
  • napi költségkeret, tehát naponta szabályozható költés
  • nem keresés váltja ki a megjelenést, hanem a megadott szűrési feltételeknek megfelelő oldalletöltés
  • a hirdetések versengenek egymással a megjelenésért a max CPC és a relevancia alapján
  • a hirdetés alapvetően szöveges (van címsor és hirdetési szöveg is), de lehet egy kis képet is csatolni

Amiben pedig eltér:

  • sokkal szűkebb elemzési és beállítási lehetőségek (ez mindössze egy pont itt, de komoly negatívum)
  • nem tartalomra célzott/célozható a megjelenés, hanem felhasználóra, tehát arra, aki éppen “Facebookozik” a képernyő előtt (bővebben lejjebb)
  • nincs többféle hirdetési formátum (csak a szöveg + kép kombináció)
  • csak egyféle fizetési mód van (folyamatos levonás bankkártyáról)

Most pedig nézzük, hogy tulajdonképpen mi a lényege az egésznek, hogyan lehet célozni a hirdetésekkel! Ahogy már a listában írtam, felhasználókat lehet megcélozni a hirdetésekkel függetlenül attól, hogy ők éppen milyen tartalmat néznek a Facebookon.

Gyakorlatilag minden olyan, a felhasználókról a Facebookon rendelkezésre álló információt fel lehet használni a célzásnál, ami a célzásra alkalmas (mert pl. a felhasználó e-mail címe nem igazán alkalmas rá, az életkora viszont igen).

A legegyszerűbb talán az, ha bemutatom egy fiktív hirdetés lehetséges beállításait. Példánkban hirdessük egy budapesti fitness terem 30 év feletti egyedülálló nőknek szóló (vagyis nekik marketingezett) speciális aerobik óráját!

Az alábbi felhasználókat céloznám meg:

  • lakóhely: Magyarország (városra egyelőre nem lehet még célozni itthon, de szerintem nem kell sokat várni, hogy lehessen)
  • nem: nő
  • életkor: 30 év felett
  • családi állapota: egyedülálló

Maximális kattintási árnak megadnék 20 (dollár)centet (kb. 40 Ft mostani árfolyamon), ezzel valószínűleg elég sok megjelenést el tudok érni, amiből szép számú kattintást szerezhetek, legfeljebb 40 Ft-os áron. Céloldalnak (ahová a kattintás után az érdeklődőket irányítjuk) a fitness terem megfelelő oldalát állítanám be.

A hirdetés csak a 30 év feletti, egyedülálló nőknek fog megjelenni, értelemszerűen csak azoknál a felhasználóknál, akik ezeket az adatokat megadták magukról a Facebook profiljukban. (Ha például nem adta meg a családi állapotát, akkor nem fog megjelenni.)

Példa – így nézhetne ki a hirdetés

Néhány alapinfó még, amit fontosnak tartok: néhány napja átlépte a magyar felhasználók száma a 2 milliót a Facebookon – meggyőző nem? Nehéz átlagról beszélni, de ha mondhatok ilyet, akkor az átlagos kattintási ár (tehát egy látogató megszerzésének ára) 20-30 Ft körül van, de ennél persze lehet több és kevesebb is, konkrét esettől függően.

A fentieken kívül természetesen még rengeteget lehetne írni a Facebook hirdetésekről, de mára ennyit gondoltam feltétlen szükségesnek, hamarosan (lehet, hogy még a héten) folytatással jelentkezem további részletekkel ill. spécibb hirdetési trükkökkel (pl. pontos hirdetési formátum, rajongószerzés hirdetéssel, csak bizonyos érdeklődési körű felhasználók célzása, csak a rajongók célzása, megjelenés alapú fizetés, …).

Ha van kérdése, tegye fel! :) (Ha inkább padlógázt nyomna, akkor kérjen tőlünk ajánlatot a hirdetések elkészítésére és kezelésére itt: Facebook hirdetés!)

Ha tetszett az írás, kérem nyomja meg a “Tetszik/Like” gombot itt alul!

Csatlakozz a 6000+ regisztrált olvasónkhoz!

Az ehhez hasonló új írásainkról, illetve más tartalmainkról küldünk értesítőket, és bármikor le tudsz iratkozni természetesen.

Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!
E-mail cím nem megfelelő
Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!
Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!
Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!
Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!
* Kötelező mező

Ezeket olvastad már?

Hideg látogatók szerzése Facebook hirdetésekkel (avagy a “pásztázó hirdetés” stratégia)

Hideg látogatók szerzése Facebook hirdetésekkel (avagy a “pásztázó hirdetés” stratégia)

A Facebookon hideg célközönségnek hirdetni (azaz olyanoknak, akikről szinte semmit nem tudunk, és ők sem tudnak rólunk) nem könnyű és nem olcsó. De van egy módszer, amit a legjobb cégek sikerrel al...

Elolvasom
5+1 AdWords könyv, amit el kell olvasnod 2018-ban!

5+1 AdWords könyv, amit el kell olvasnod 2018-ban!

Egy korábbi bejegyzésben írtunk már arról, hogy milyen lehetőségeid vannak, amennyiben hatékonyan, gyorsan szertnéd elmélyíteni AdWords tudásod. Ebben a bejegyzésben a 2018-as év legfontosabb AdWor...

Elolvasom
Új generációs Facebook remarketing – Búcsút inthetsz weboldaladnak?

Új generációs Facebook remarketing – Búcsút inthetsz weboldaladnak?

Sok szakmai fórumon arról beszélnek, hogy hamarosan a weboldalak helyét felváltják a Facebook oldalak. Főként a remarketing használata miatt vetett fel ez rengeteg kérdést, mely az egyik leghatékonyabb hirdetési módszer. A remarketing lehetővé teszi, hogy a weboldalad látogatóinak ugyanazt a tartalmat, terméket, szolgáltatást tudd hirdetni Facebookon, melyet a weboldaladon megtekintettek....

Elolvasom
ÜGYFELEINK N VÉLEMÉNYE

klikk me baby

  • Kállay Imre

    Egy külső szemlélő is rögtön felfedezi, jó helyre jött hozzátok. Örülök a találkozásnak és remélem, ez a találkozás egy közös együttműködés első lépcsőfoka volt.

    Kállay Imre, Kállay Autó (Ford Szaküzlet)
  • Oroszi Imre

    Örülök, hogy Danival dolgozhatok együtt. Felkészültségével és tapasztalatával segített elindítani, amiket hiányosságnak éreztem. Kellemes hangulatban, de célratörően teltek a mentorálások. Ajánlom a mentorálást azoknak, akik profi iránymutatás mellett szeretnék fiókjaikat kezelni. Nem véletlen, hogy folytatom a mentorálást hosszabb távon. :)

    Oroszi Imre, AgroOroszi
  • Csongrádi Eszter

    Tetszett a konzultáció! Sok újdonságról értesültünk, tanultunk. Ezekből párat már aznap meg is valósítottunk, ami nagyon szuper! Köszönöm még egyszer!

    Csongrádi Eszter, németADÓ
  • Lukács Beáta

    Nagyon örülök, hogy a Klikkmarketingre bíztam a hirdetési fiókjaink kezelését, nagyon elégedett vagyok velük. A kapcsolattartónk mindig elérhető, azonnal reagál a kéréseinkre. Sőt, proaktívan gyakran előttünk jár. Ráadásul a stratégiában is hasznos, építő tanácsokat ad, azokat közösen dolgozzuk ki.

    Lukács Beáta, SimpleJob