Mi garantálhatná az Adwords hirdetések sikerességét?

Tudja-e, hogy általában mitől lesz sikertelen egy Adwords hirdetési próbálkozás? Azért mondom próbálkozásnak, mert a legtöbb esetben az első néhány hét vagy hónap kísérleti szakasz szokott lenni, ami alapján a cég eldönti, hogy folytatja-e a hirdetést. Én legalábbis minden esetben úgy beszélek az Adwords-ről, hogy “vágjunk bele, és meglátjuk milyen eredményeket érünk el” – még akkor is, ha pontosan tudom, hogy úgyis sikeres lesz a próba.

A félreértések elkerülése végett most nem a hirdetési szövegekről, kulcsszavakról és hasonlókról szeretnék beszélni, akár úgy is vehetjük, hogy esetünkben ezek teljesen rendben vannak – de mégsem jönnek az igazán átütő eredmények.

Mit nevezhetünk sikertelenségnek az Adwords-ben?

Egyértelműen azt, ha több forintot költünk az Adwords-re, mint ahányat bevétel oldalon ki tudunk venni a hirdetéseknek köszönhetően. Persze a helyzet nem minden esetben ennyire egyértelmű, sokszor nullszaldóval is érdemes hirdetni, de vegyük észre, hogy valahol a folyamat legvégén ebben az esetben is nyereségnek kell termelődnie, különben tényleg nincs értelme az egésznek.

Sőt, maga a hirdetés lehet akár egy az egyben veszteséges is (ha pl. e-mail adatbázis építése a cél – mert így nincs közvetlen bevétel), de a veszteségnek (pl. a felépített adatbázisnak) köszönhetően végül profitot lehet elérni.

Az Adwords-sziget sikertelen lakói

A sikertelenség leggyakoribb “záloga”, hogy elszigetelten kezelik az Adwords hirdetéseket. Van a cég, annak egy tevékenysége, egy iparági környezete, egy honlapja. Nagyon sokan úgy kezdenek hirdetni, hogy “ezek az adottságaink, pörgessük fel Adwords-zel!”.

Bizonyos esetekben (!) a legjobb szakértő sem tud csodát tenni, ha pusztán az Adwords fiókon belül garázdálkodhat, ha az eszköztára hirdetésekre és kulcsszavakra korlátozódik. Mutatok egy – egyébként teljesen életszerű – példát, ahol képtelenség komoly eredményt érni, ha nem lépünk ki az Adwords hatásköréből!

A műszaki bolt esete a fránya Adwords-zel

A főszereplőnk egy műszaki bolt, egyszerű honlappal, kizárólag bolti kiszolgálással. A honlapon egy-egy oldalon, lapozható módon szerepelnek a termékek képpel és néhány szavas leírással. A termékeknek nincs saját aloldala, és nyilvánvaló csoportokon kívül nincs komolyabb kategorizálás (tehát TV és kamera csoport van, de LCD TV, plazma TV, HD kamera, stb. szintek már nincsenek). Árat telefonon mondanak, a vásárláshoz el kell menni a boltba.

Csak Adwords beállításokkal képtelenség így olyan eredményt elérni, amire azt mondja majd a tulajdonos, hogy “ez tényleg nagyon megéri”. Márpedig csak így van értelme hirdetni, nem igaz?

Rendhagyó módon nem írok most megoldást a feladványra :), de kíváncsi volnék, hogy Ön szerint:

  • miért nem működne az Adwords ebben az esetben?
  • mit kellene tenni, hogy működjön?
  • +1: ha Ön szerint mágis működne, akkor miért?

Várom a “megfejtéseket” ide, hozzászólás formájában! A legjobb hozzászólóknak szívesen megvizsgálom a honlapját Adwords szemmel (hogy mennyire Adwords-kompatibilis a honlap), ha vállalja, hogy itt a blogban írhatom le a véleményem!

Csatlakozz a 6000+ regisztrált olvasónkhoz!

Az ehhez hasonló új írásainkról, illetve más tartalmainkról küldünk értesítőket, és bármikor le tudsz iratkozni természetesen.

Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!
E-mail cím nem megfelelő
Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!
Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!
Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!
Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!
* Kötelező mező

Ezeket olvastad már?

Mi az a Google Performance Max kampánytípus?

Mi az a Google Performance Max kampánytípus?

2021-ben a Google bejelentette, hogy egy új kampánytípus bevezetésén dolgozik, amit már abban az évben el is kezdtek tesztelni. Jelenleg már itthon is elérhető minden hirdetési fiók számára a Perfo...

Elolvasom
Adwords: Keresési hirdetés – haladó vizsga

Adwords: Keresési hirdetés – haladó vizsga

Az imént fejeztem be a Google Certification Program keretében bevezetett szakértői vizsgák közül az egyik haladó szintűt, ami a keresőhirdetésekre van kihegyezve. Ezzel máris kaptam egy ilyen “plecsnit”: 2 vizsga után már jár ez a “Google Adwords Qualified” jelzés A vizsga nem volt különösebben nehéz, a rendelkezésre álló 120 perc...

Elolvasom
Az Adwords helybővítmények

Az Adwords helybővítmények

Egyik korábbi írásomban bemutattam az Adwords webhelylinkek nevű hirdetési bővítményt. Eljött az idő, hogy a helybővítményekről is írjak néhány sort! Mik azok az Adwords hirdetési bővítmények? A bővítmények tulajdonképpen szó szerint kiszélesítik az Adwords hirdetések funkcionalitását a szokásos szöveges hirdetések címsor-szöveg-url hármasához képest, a két említett példában extra linkekkel ill....

Elolvasom
ÜGYFELEINK N VÉLEMÉNYE

klikk me baby

  • Kállay Imre

    Egy külső szemlélő is rögtön felfedezi, jó helyre jött hozzátok. Örülök a találkozásnak és remélem, ez a találkozás egy közös együttműködés első lépcsőfoka volt.

    Kállay Imre, Kállay Autó (Ford Szaküzlet)
  • Oroszi Imre

    Örülök, hogy Danival dolgozhatok együtt. Felkészültségével és tapasztalatával segített elindítani, amiket hiányosságnak éreztem. Kellemes hangulatban, de célratörően teltek a mentorálások. Ajánlom a mentorálást azoknak, akik profi iránymutatás mellett szeretnék fiókjaikat kezelni. Nem véletlen, hogy folytatom a mentorálást hosszabb távon. :)

    Oroszi Imre, AgroOroszi
  • Csongrádi Eszter

    Tetszett a konzultáció! Sok újdonságról értesültünk, tanultunk. Ezekből párat már aznap meg is valósítottunk, ami nagyon szuper! Köszönöm még egyszer!

    Csongrádi Eszter, németADÓ
  • Lukács Beáta

    Nagyon örülök, hogy a Klikkmarketingre bíztam a hirdetési fiókjaink kezelését, nagyon elégedett vagyok velük. A kapcsolattartónk mindig elérhető, azonnal reagál a kéréseinkre. Sőt, proaktívan gyakran előttünk jár. Ráadásul a stratégiában is hasznos, építő tanácsokat ad, azokat közösen dolgozzuk ki.

    Lukács Beáta, SimpleJob