Tudja-e, hogy általában mitől lesz sikertelen egy Adwords hirdetési próbálkozás? Azért mondom próbálkozásnak, mert a legtöbb esetben az első néhány hét vagy hónap kísérleti szakasz szokott lenni, ami alapján a cég eldönti, hogy folytatja-e a hirdetést. Én legalábbis minden esetben úgy beszélek az Adwords-ről, hogy “vágjunk bele, és meglátjuk milyen eredményeket érünk el” – még akkor is, ha pontosan tudom, hogy úgyis sikeres lesz a próba.
A félreértések elkerülése végett most nem a hirdetési szövegekről, kulcsszavakról és hasonlókról szeretnék beszélni, akár úgy is vehetjük, hogy esetünkben ezek teljesen rendben vannak – de mégsem jönnek az igazán átütő eredmények.
Mit nevezhetünk sikertelenségnek az Adwords-ben?
Egyértelműen azt, ha több forintot költünk az Adwords-re, mint ahányat bevétel oldalon ki tudunk venni a hirdetéseknek köszönhetően. Persze a helyzet nem minden esetben ennyire egyértelmű, sokszor nullszaldóval is érdemes hirdetni, de vegyük észre, hogy valahol a folyamat legvégén ebben az esetben is nyereségnek kell termelődnie, különben tényleg nincs értelme az egésznek.
Sőt, maga a hirdetés lehet akár egy az egyben veszteséges is (ha pl. e-mail adatbázis építése a cél – mert így nincs közvetlen bevétel), de a veszteségnek (pl. a felépített adatbázisnak) köszönhetően végül profitot lehet elérni.
Az Adwords-sziget sikertelen lakói
A sikertelenség leggyakoribb “záloga”, hogy elszigetelten kezelik az Adwords hirdetéseket. Van a cég, annak egy tevékenysége, egy iparági környezete, egy honlapja. Nagyon sokan úgy kezdenek hirdetni, hogy “ezek az adottságaink, pörgessük fel Adwords-zel!”.
Bizonyos esetekben (!) a legjobb szakértő sem tud csodát tenni, ha pusztán az Adwords fiókon belül garázdálkodhat, ha az eszköztára hirdetésekre és kulcsszavakra korlátozódik. Mutatok egy – egyébként teljesen életszerű – példát, ahol képtelenség komoly eredményt érni, ha nem lépünk ki az Adwords hatásköréből!
A műszaki bolt esete a fránya Adwords-zel
A főszereplőnk egy műszaki bolt, egyszerű honlappal, kizárólag bolti kiszolgálással. A honlapon egy-egy oldalon, lapozható módon szerepelnek a termékek képpel és néhány szavas leírással. A termékeknek nincs saját aloldala, és nyilvánvaló csoportokon kívül nincs komolyabb kategorizálás (tehát TV és kamera csoport van, de LCD TV, plazma TV, HD kamera, stb. szintek már nincsenek). Árat telefonon mondanak, a vásárláshoz el kell menni a boltba.
Csak Adwords beállításokkal képtelenség így olyan eredményt elérni, amire azt mondja majd a tulajdonos, hogy “ez tényleg nagyon megéri”. Márpedig csak így van értelme hirdetni, nem igaz?
Rendhagyó módon nem írok most megoldást a feladványra :), de kíváncsi volnék, hogy Ön szerint:
- miért nem működne az Adwords ebben az esetben?
- mit kellene tenni, hogy működjön?
- +1: ha Ön szerint mágis működne, akkor miért?
Várom a “megfejtéseket” ide, hozzászólás formájában! A legjobb hozzászólóknak szívesen megvizsgálom a honlapját Adwords szemmel (hogy mennyire Adwords-kompatibilis a honlap), ha vállalja, hogy itt a blogban írhatom le a véleményem!