Ebben a bejegyzésben adok néhány okos tippet, melyeket érdemes alkalmaznod a Black Friday alatt. Természetesen a Black Friday esemény után is érdemes ezeket a technikákat bevetned, szóval semmi okod nincs arra, hogy ne folytasd ezen megoldások alkalmazását.
Tűnj ki a tömegből az eredményeiddel, és ne azzal, hogy hangosabban próbálsz kiabálni, mint a többiek!
#1 Használj felugró ablakokat (pop-up)
Feltételezem, a hirdetési költségkeretedet jelentősen megemeled a Black Friday időszakában, mivel mindenki ezt fogja tenni. Ha mindenki “izomból” hirdet, akkor magasabbak lesznek a “kattintások árai”, és az eddigi költségkereteddel előfordulhat, hogy nem tudsz majd labdába rúgni azok mellett, akik öntik a pénzt a hirdetésekbe.
Semmiképp sem azt javaslom, hogy erőből próbálj hirdetni, öntsd a pénzt te is, mert számtalan módja van, hogy optimalizálás segítségével okosabban használd a költségkeretedet. Viszont ez a bejegyzés most nem erről szól, és általánosságban elmondható, hogy több és nagyobb költségkerettel rendelkező hirdetők jelenléte mellett nehezebbé válik számodra a célközönség elérése.
Tehát, nagyobb forgalmat terelsz az oldaladra, mint eddig, és számíthatsz rá, hogy a felhasználók nagy része nem fog azonnal vásárolni tőled. Vagy nem hatja meg őket az ajánlatod. Ezért az oldalad bezárása előtt lehetőséged van exit popup segítségével egy újabb ajánlatot tenni a felhasználónak, mielőtt távozna az oldaladról.
Ez az ajánlat lehet egy magasabb árengedmény, ajándék, stb. Ez a fantáziádon és lehetőségeiden múlik. Tehát a lényeg az, hogy a megnövekedett forgalmat – amit drága pénzért az oldaladra irányítottál – próbáld a legnagyobb arányban vásárlóvá konvertálni.
#2 Készíts ajándékkártyákat
Sok esetben a felhasználó nem magának szeretne vásárolni, hanem szeretteinek, ismerőseinek, szeretőinek. Nehéz döntés lehet kitalálni, hogy vajon melyik ruhafogas tetszene az illetőnek, ezért jó megoldás lehet a vásárló részéről, ha a megajándékozottra hagyja a döntés jogát.
Ebben tudsz segíteni, ha ajándékkártyák megvásárlására is lehetőséget biztosítasz a Black Friday alatt. Ellenkező esetben sokáig fog gondolkodni a felhasználó, egészen addig fog gondolkodni, amíg meg nem lát egy másik ajánlatot, és végül konyhai csepegtető tálcát fog vásárolni hitvesének.
#3 Deal of the hour
Az USA-ban a deal of the hour kifejezést akkor használják, amikor a nap egy meghatározatlan órájában él az ajánlat. Ennek nagy előnye, hogy a felhasználók folyamatosan visszalátogatnak a weboldalra, hogy vajon ebben az órában elérhető-e az ajánlat.
Képzeljük el, hogy Black Friday alkalmából alapvetően 30% kedvezményt adsz minden termékedre. De belengeted, erősen kommunikálod, hogy a nap folyamán lesz egy óra, amikor bizonyos termékekre 60% kedvezményt fogsz biztosítani, de nem árulod el, hogy melyik termékekre. És azt sem árulod el, hogy melyik lesz ez az óra.
#4 Ne feledkezz meg az eddigi vásárlóidról
A Black Friday kifejezetten jó alkalom, hogy egy különleges ajánlattal kedveskedj az eddigi vásárlóidnak. Mivel ők már vásároltak tőled, ezért ők a legforróbb célközönséged, ezért nagy a valószínűsége, hogy ismét vásárolni fognak tőled.
Ráadásul egy egyedi, csak nekik szóló ajánlattal azt tudod éreztetni velük, hogy fontosak a számodra, kiemelt helyen szerepelnek, még a nagy Black Friday őrületben is külön figyelmet szentelsz nekik.
#5 Visszaszámlálót az oldalra
A sürgetésnek fontos szerepe van a döntések meghozatalában. Helyezz el visszaszámlálót az oldaladon, lehetőleg minden értékesítési ponton, hogy már csak ennyi ideig él az ajánlatod. Lehet, azt gondolja a felhasználó, hogy majd holnap visszajön és megveszi, mert holnap még biztos tart a Black Friday. Pedig pont így fog kifutni az időből, és nem él a szuper ajánlatoddal.
A technikai megvalósítását bízd szakemberre, egy ilyen funkció nem jelent nagy kihívást a hozzáértő szakembernek.
Remélem, sikerült ezzel a néhány okos megoldással felvértezni a Black Friday őrületre, ha nem is talpig páncélba, de legalább egy mellvérttel. Ha szeretnél további stratégiai, esetleg technikai megoldásokra javaslatot kapni online marketingeddel kapcsolatban, érdemes időpontot foglalnod nálunk egy konzultációra.