5 okos megoldás a Black Friday őrület alatt, hogy kitűnj a tömegből

November 23-án ismét Black Friday, és készülhetsz rá, hogy előtte, utána és közben is mindenki igyekszik majd átkiabálni a másikat, tehát óriási lesz a reklámzaj. Persze dönthetsz úgy is, hogy te kimaradsz az egészből, én nem kínálsz árengedményt, nem dolgozol ki különleges ajánlatokat erre az alkalomra. Viszont az tény, hogy számtalan vállalkozás, cég a Black Friday alatt éri el az év legmagasabb értékesítési számait.

Ebben a bejegyzésben adok néhány okos tippet, melyeket érdemes alkalmaznod a Black Friday alatt. Természetesen a Black Friday esemény után is érdemes ezeket a technikákat bevetned, szóval semmi okod nincs arra, hogy ne folytasd ezen megoldások alkalmazását.

Tűnj ki a tömegből az eredményeiddel, és ne azzal, hogy hangosabban próbálsz kiabálni, mint a többiek!

#1 Használj felugró ablakokat (pop-up)

Feltételezem, a hirdetési költségkeretedet jelentősen megemeled a Black Friday időszakában, mivel mindenki ezt fogja tenni. Ha mindenki “izomból” hirdet, akkor magasabbak lesznek a “kattintások árai”, és az eddigi költségkereteddel előfordulhat, hogy nem tudsz majd labdába rúgni azok mellett, akik öntik a pénzt a hirdetésekbe.

Semmiképp sem azt javaslom, hogy erőből próbálj hirdetni, öntsd a pénzt te is, mert számtalan módja van, hogy optimalizálás segítségével okosabban használd a költségkeretedet. Viszont ez a bejegyzés most nem erről szól, és általánosságban elmondható, hogy több és nagyobb költségkerettel rendelkező hirdetők jelenléte mellett nehezebbé válik számodra a célközönség elérése.

Tehát, nagyobb forgalmat terelsz az oldaladra, mint eddig, és számíthatsz rá, hogy a felhasználók nagy része nem fog azonnal vásárolni tőled. Vagy nem hatja meg őket az ajánlatod. Ezért az oldalad bezárása előtt lehetőséged van exit popup segítségével egy újabb ajánlatot tenni a felhasználónak, mielőtt távozna az oldaladról.

Ez az ajánlat lehet egy magasabb árengedmény, ajándék, stb. Ez a fantáziádon és lehetőségeiden múlik. Tehát a lényeg az, hogy a megnövekedett forgalmat – amit drága pénzért az oldaladra irányítottál – próbáld a legnagyobb arányban vásárlóvá konvertálni.

#2 Készíts ajándékkártyákat

Sok esetben a felhasználó nem magának szeretne vásárolni, hanem szeretteinek, ismerőseinek, szeretőinek. Nehéz döntés lehet kitalálni, hogy vajon melyik ruhafogas tetszene az illetőnek, ezért jó megoldás lehet a vásárló részéről, ha a megajándékozottra hagyja a döntés jogát.

Ebben tudsz segíteni, ha ajándékkártyák megvásárlására is lehetőséget biztosítasz a Black Friday alatt. Ellenkező esetben sokáig fog gondolkodni a felhasználó, egészen addig fog gondolkodni, amíg meg nem lát egy másik ajánlatot, és végül konyhai csepegtető tálcát fog vásárolni hitvesének.

#3 Deal of the hour

Az USA-ban a deal of the hour kifejezést akkor használják, amikor a nap egy meghatározatlan órájában él az ajánlat. Ennek nagy előnye, hogy a felhasználók folyamatosan visszalátogatnak a weboldalra, hogy vajon ebben az órában elérhető-e az ajánlat.

Képzeljük el, hogy Black Friday alkalmából alapvetően 30% kedvezményt adsz minden termékedre. De belengeted, erősen kommunikálod, hogy a nap folyamán lesz egy óra, amikor bizonyos termékekre 60% kedvezményt fogsz biztosítani, de nem árulod el, hogy melyik termékekre. És azt sem árulod el, hogy melyik lesz ez az óra.

#4 Ne feledkezz meg az eddigi vásárlóidról

A Black Friday kifejezetten jó alkalom, hogy egy különleges ajánlattal kedveskedj az eddigi vásárlóidnak. Mivel ők már vásároltak tőled, ezért ők a legforróbb célközönséged, ezért nagy a valószínűsége, hogy ismét vásárolni fognak tőled.

Ráadásul egy egyedi, csak nekik szóló ajánlattal azt tudod éreztetni velük, hogy fontosak a számodra, kiemelt helyen szerepelnek, még a nagy Black Friday őrületben is külön figyelmet szentelsz nekik.

#5 Visszaszámlálót az oldalra

sürgetésnek fontos szerepe van a döntések meghozatalában. Helyezz el visszaszámlálót az oldaladon, lehetőleg minden értékesítési ponton, hogy már csak ennyi ideig él az ajánlatod. Lehet, azt gondolja a felhasználó, hogy majd holnap visszajön és megveszi, mert holnap még biztos tart a Black Friday. Pedig pont így fog kifutni az időből, és nem él a szuper ajánlatoddal.

A technikai megvalósítását bízd szakemberre, egy ilyen funkció nem jelent nagy kihívást a hozzáértő szakembernek.

Remélem, sikerült ezzel a néhány okos megoldással felvértezni a Black Friday őrületre, ha nem is talpig páncélba, de legalább egy mellvérttel. Ha szeretnél további stratégiai, esetleg technikai megoldásokra javaslatot kapni online marketingeddel kapcsolatban, érdemes időpontot foglalnod nálunk egy konzultációra.

Ezeket olvastad már?

7 kulcstényező a sikeres Facebook hirdetésekhez

7 kulcstényező a sikeres Facebook hirdetésekhez

A tökéletes célközönséget keresed a Facebookon? Rengeteg lehetőség áll a rendelkezésedre a sikeres kampányok futtatásához de biztos, hogy a megfelelőt használod? Egyáltalán a Facebook felületén tal...

Elolvasom
Mit tehetsz az organikus elérés csökkenése ellen a közösségi médiában?

Mit tehetsz az organikus elérés csökkenése ellen a közösségi médiában?

Valóban igaz, hogy az utóbbi időben az organikus elérés jelentősen csökken a közösségi médiában? Lehet, hogy érdemes lenne inkább úgy fogalmazni, hogy csak kicsit újra kell gondolni a tartalomgyárt...

Elolvasom
A világ legjobb marketingstratégiája: törődés

A világ legjobb marketingstratégiája: törődés

Nem érhet véget ott a sales folyamatod, hogy elégedetten hátradőlsz, mert végrehajtották az általad kívánt konverziót (konverzió = vásárlás, megrendelés, hírlevél feliratkozás, árajánlat kérés, stb...

Elolvasom
ÜGYFELEINK N VÉLEMÉNYE

klikk me baby

  • Kállay Imre

    Egy külső szemlélő is rögtön felfedezi, jó helyre jött hozzátok. Örülök a találkozásnak és remélem, ez a találkozás egy közös együttműködés első lépcsőfoka volt.

    Kállay Imre, Kállay Autó (Ford Szaküzlet)
  • Oroszi Imre

    Örülök, hogy Danival dolgozhatok együtt. Felkészültségével és tapasztalatával segített elindítani, amiket hiányosságnak éreztem. Kellemes hangulatban, de célratörően teltek a mentorálások. Ajánlom a mentorálást azoknak, akik profi iránymutatás mellett szeretnék fiókjaikat kezelni. Nem véletlen, hogy folytatom a mentorálást hosszabb távon. :)

    Oroszi Imre, AgroOroszi
  • Csongrádi Eszter

    Tetszett a konzultáció! Sok újdonságról értesültünk, tanultunk. Ezekből párat már aznap meg is valósítottunk, ami nagyon szuper! Köszönöm még egyszer!

    Csongrádi Eszter, németADÓ
  • Lukács Beáta

    Nagyon örülök, hogy a Klikkmarketingre bíztam a hirdetési fiókjaink kezelését, nagyon elégedett vagyok velük. A kapcsolattartónk mindig elérhető, azonnal reagál a kéréseinkre. Sőt, proaktívan gyakran előttünk jár. Ráadásul a stratégiában is hasznos, építő tanácsokat ad, azokat közösen dolgozzuk ki.

    Lukács Beáta, SimpleJob