Így fejleszd magad magabiztos Facebook hirdetővé 1-2 hét alatt

Ha saját magad szeretnéd kezelni Facebook hirdetéseidet, akkor elengedhetetlen a folyamatos tanulás, hiszen a Facebook kezelőfelülete, funkciói szinte heti szinten változnak. Viszont van, ami nem ilyen változékony: a stratégia.

Nem a különféle okos megoldások, trükkök fognak átütő sikereket eredményezni vállalkozásodban, hanem a stabil alapok, a megtervezett stratégia.

Ha erre nem fordítasz elég hangsúlyt, ha nincs stratégiád, akkor használhatod a legújabb Facebook hirdetési lehetőségeket, megoldásokat (Messenger hirdetés + Chatbot, VR, stb.), az eredmények esetlegesek lesznek, vagy teljesen kiszámíthatatlanok.

Ebben a bejegyzésben bemutatom neked, milyen lehetőségek állnak rendelkezésedre, amennyiben szeretnéd elmélyíteni tudásod a Facebook hirdetések területén, és szeretnél magabiztos Facebook hirdetővé válni, aki stratégiában gondolkodik, nem kizárólag technikai megoldásokban.

Online vagy offline képzés

Rajtad múlik, milyen módon szeretsz tanulni. Inkább megveszel néhány szakkönyvet és próbálsz önállóan haladni, melynek hátránya lehet, hogy magadra vagy utalva, külső kontroll nélkül kell haladnod a tanulással.

Vagy inkább az élő képzéseket részesíted előnyben, ahol az elmélet azonnal beépül gyakorlatba is, és saját Facebook fiókodban hozhatod létre a kampányokat, végezheted el a beállításokat.

További lehetőség, hogy online tréningeket vásárolsz (vagy ingyenes tréningeket veszel igénybe), melyek sok órányi videós anyaggal segítik elő tanulásodat, fejlődésedet.

Tehát alapvetően 3-4 lehetőség áll rendelkezésedre, melyeket rövidesen részletesen is kifejtek a bejegyzésben. Könyvekből tanulsz, vagy élő, csoportos képzéseken veszel részt, online kurzusokat vásárolsz, vagy személyes oktatás formájában “magántanár” segítségével sajátítod el a Facebook kampányok építéséhez és futtatásához szükséges tudást.

Nézzük egyesével az imént felsoroltakat, milyen lehetőségek közül választhatsz hazai és nemzetközi szinten egyaránt.

Online Facebook képzések

Facebook tréningek

Ahogy a Google esetében, a Facebook is biztosít lehetőséget az ingyenes tanulásra tréningjei segítségvel. Ha jól megy az angol, akkor ajánlom figyelmedbe Facebook Blueprint megoldást, a teljesen kezdő szinttől találhatsz leckéket a haladóbb hirdetési beállításokig a programban. Annyira alap anyagok is vannak, melyek nagyjából azoknak szól, akik életükben először találkoztak a Facebookkal.
Természetesen a kapcsolódó applikációkhoz is találsz tréningeket, például Instagram, Messenger. Ami kevésbé tetszik a tréningekben, összehasonlítva a Google ingyenes kurzusait, hogy a leckék végén nincsen teszt, mellyel mérhető a megszerzett tudás.

Hátránya, hogy magyar nyelven nem érhetőek el az anyagok, viszont valóban színes a paletta, minden kapcsolódó területen biztosít képzést ez az ingyenes lehetőség.

Udemy tréningek

Másik megbízható lehetőség számodra a Udemy felülete, ahol szinte bármilyen témakörben fejlesztheted magad (az online hirdetéseken kívül is). Szépséghibája, hogy a legtöbb kurzus szintén angol nyelvű. Jelenleg a facebook kulcsszóra 765 találatot dob ki a rendszer, ebből 26 ingyenes tananyag.

Egyébként akad 4 db magyar nyelvű Facebook oktatóanyag is Udemy-n, ezek hossza nagyjából 1 órás, és látszik, hogy egyelőre nincs túl nagy kereslet rájuk.

Skillshare tréningek

A Skillshare szintén egy népszerű edukációs platform, ahol bármilyen területen vásárolhatsz online oktatóanyagokat és fejlesztheted tudásod. Ezen a felületen a facebook kulcsszóra 956 találatot dobott ki a kereső, melyek közül 53 ingyenes trénig. Érdemes megjegyezni, hogy itt gyakrabban előfordulnak a 10-50 perces kurzusok, melyeket nem mondanám kifejezetten bizalomkeltőnek.

Belenézve a találati listába, elég lazán kapcsolódó kurzusokat is kilistázott az oldal keresőmotorja, ezért érdemes fenntartásokkal kezelni a 956 találatot, és az 53 ingyenes kurzust.

Klikkmarketing online tréning

A hazai oktatóanyagok, például a Klikkmarketing 2,5 órás videós tananyagának előnye, hogy magyar nyelvű az online képzés, és egy élő alapozó képzés is jár mellé, továbbá hazai példákon keresztül vannak bemutatva a Facebook alapjai, szóval biztosan meg fogod érteni.

Facebook online tréning a Klikkmarketingtől

Ráadásul egy olyan élő képzést (Facebook alapozó) alakítottunk át online, videós tréninggé, melyet Gál Kristóf, a Klikkmarketing alapítója számtalanszor megtartott, így a leggyakrabban felmerülő kérdésekre is választ ad a képzés keretein belül.

Élő, kiscsoportos tréningek

Ha úgy gondolod, a könyvből, videókból tanulás nem neked való, inkább hozzád hasonló helyzetben lévő marketingesekkel, vállalkozókkal együtt szeretnél tanulni élő, limitált létszámú képzésen, akkor a workshopok lesznek megfelelőek számodra.

Ez esetben a külföldi képzések meglehetősen időigényesek és költségesek lennének, ezért érdemes hazai szinten nézelődni. Több Facebook képzés is elérhető itthon, különböző kondíciókkal, viszont valamilyen szintű előre tanulás, “előképzettség” nem árt egy ilyen workshop előtt.

A mi tapasztalatunk is az, hogy a Facebook Workshopunk keretein belül a jelentkezők gond nélkül el tudják sajátítani az alapokat a 2,5 órás videós tréning segítségével, amit az élő, kiscsoportos rendezvény előtt néhány nappal, 1-2 héttel küldünk nekik. Így a Facebook workshopon már úgy vesznek részt, hogy stabil alapokkal rendelkeznek.

VIDEÓÓÓÓ

Amikor az egész napos workshopunkon a kicsit haladóbb megoldásokat kell a saját fiókjukban végrehajtaniuk, akkor nagyon jól jön számukra, hogy szakértőnk jelen van, és kvázi a kurzorukat viszi a képernyőn, és úgy mutatja meg a helyes beállításokat.

Facebook szakkönyvek

Könyvek terén már érdemes itthon is körülnézni, mert vannak részletes, frissített kiadványok a témában. Amennyiben a nemzetközi szakirodalom jobban vonz, akkor az alábbi könyveket tudjuk javasolni számodra:

Csatlakozz a 6000+ regisztrált olvasónkhoz!

Az ehhez hasonló új írásainkról, illetve más tartalmainkról küldünk értesítőket, és bármikor le tudsz iratkozni természetesen.

Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!
E-mail cím nem megfelelő
Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!
Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!
Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!
Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!
* Kötelező mező

Ezeket olvastad már?

Relevancia: mit is jelent pontosan, és miért előnyös?

Relevancia: mit is jelent pontosan, és miért előnyös?

Mit is jelent a relevancia Adwords szempontból? Egyfajta kapcsolatot, “összetartozást” a hirdető, a kulcsszó, a hirdetés és a landing page között. Mutatok gyorsan egy példát a relevanciára! Egy releváns kulcsszó – hirdetés – landing page hármas Mi történik a példaként felhozott esetben, a felhasználó (tehát a Google-ben kereső érdeklődő) szemszögéből?...

Elolvasom
Melyik a jobb hirdetés? 4 szintes elemzés a ROSSZ döntéseid elkerüléséért

Melyik a jobb hirdetés? 4 szintes elemzés a ROSSZ döntéseid elkerüléséért

Ha rendszeresen olvasod a blogot, valószínűleg tudatosult már benned, hogy – ugyan az AdWords egy kattintás alapú hirdetési rendszer – nem a kattintások száma határozza meg egy sikeres kampány eredményeit. Az eredmények célteljesülésekben (konverziókban) realizálódnak. Hiszen nem az a célod, hogy a te hirdetésedre kattintsanak legtöbben, hanem az, hogy minőségi...

Elolvasom
Adwords: Keresési hirdetés – haladó vizsga

Adwords: Keresési hirdetés – haladó vizsga

Az imént fejeztem be a Google Certification Program keretében bevezetett szakértői vizsgák közül az egyik haladó szintűt, ami a keresőhirdetésekre van kihegyezve. Ezzel máris kaptam egy ilyen “plecsnit”: 2 vizsga után már jár ez a “Google Adwords Qualified” jelzés A vizsga nem volt különösebben nehéz, a rendelkezésre álló 120 perc...

Elolvasom
ÜGYFELEINK N VÉLEMÉNYE

klikk me baby

  • Kállay Imre

    Egy külső szemlélő is rögtön felfedezi, jó helyre jött hozzátok. Örülök a találkozásnak és remélem, ez a találkozás egy közös együttműködés első lépcsőfoka volt.

    Kállay Imre, Kállay Autó (Ford Szaküzlet)
  • Oroszi Imre

    Örülök, hogy Danival dolgozhatok együtt. Felkészültségével és tapasztalatával segített elindítani, amiket hiányosságnak éreztem. Kellemes hangulatban, de célratörően teltek a mentorálások. Ajánlom a mentorálást azoknak, akik profi iránymutatás mellett szeretnék fiókjaikat kezelni. Nem véletlen, hogy folytatom a mentorálást hosszabb távon. :)

    Oroszi Imre, AgroOroszi
  • Csongrádi Eszter

    Tetszett a konzultáció! Sok újdonságról értesültünk, tanultunk. Ezekből párat már aznap meg is valósítottunk, ami nagyon szuper! Köszönöm még egyszer!

    Csongrádi Eszter, németADÓ
  • Lukács Beáta

    Nagyon örülök, hogy a Klikkmarketingre bíztam a hirdetési fiókjaink kezelését, nagyon elégedett vagyok velük. A kapcsolattartónk mindig elérhető, azonnal reagál a kéréseinkre. Sőt, proaktívan gyakran előttünk jár. Ráadásul a stratégiában is hasznos, építő tanácsokat ad, azokat közösen dolgozzuk ki.

    Lukács Beáta, SimpleJob