KKV Online marketing blog

Hogyan használd az új AdWords adaptív hirdetéseket

Amióta van AdWords display hálózat (vagy régebbi nevén tartalmi hálózat), azóta a keresőben is megjelenő szöveges hirdetési formátum volt a leggyakoribb formátum a display hálózaton is. Egyszerűen azért, mert akár egy az egyben lehetett ugyanazokat a hirdetéseket használni mindkét helyen.

Mi is az AdWords display hálózat?

A display hálózat röviden annyit jelent az AdWordsben, hogy van már hazai szinten is több ezer olyan honlap és egyéb online felület, ahol meg tudnak jelenni Google AdWords hirdetések. Például hvg.hu, hasznaltauto.hu, youtube.com, gyakorikerdesek.hu és még száz meg száz másik honlap, amiről nem is kell tudnom, mert a Google úgyis remek célzási lehetőségeket kínál ezen honlapok megcélzására. Ha a kerti bútorokkal kapcsolatos honlapokon szeretnék hirdetni, akkor az ilyen honlapok megcélzására megadhatom a kerti bútorok célkategóriát, és voilá, a Google tudni fogja melyek ezek.

Ha olvastad az egyik előző írásom, abban beszámoltam az új AdWords szöveges hirdetési formátumokról, amik forradalmi fejlesztésnek számítanak, mert sok-sok éve nem változtak ekkorát a keresőben megjelenő hirdetések. Ezzel párhuzamosan fejlesztett igen jelentőset a Google a display hálózat hirdetésein is, és így jutunk el az ún. adaptív (vagy reszponzív) hirdetésekhez, amit részletesebben is bemutatok most.

kattintson ide a folytatáshoz...

Szóljon hozzá!

Mi az a TNT stratégia, és miért kellene alkalmaznod neked is?

A több mint 10 éves marketing szakértői / tanácsadói pályafutásom során rájöttem, hogy a legtöbb vállalkozás marketing tevékenységét be lehet sorolni két nagy típusba. Sajnos. Ugyanis mindkettő igen veszélyes, mert

  • az egyiknél azt hiszed nem is igazán van szükséged erre a marketing dologra,
  • a másiknál viszont azt hiszed, hogy már csinálod is, méghozzá jól.

És általában egyik elképzelés sem igaz. :( Nézzük, hogy mi ez a kettő!

kattintson ide a folytatáshoz...

2 hozzászólás

Hogyan használd az AdWords kiterjesztett szöveges hirdetéseket

2016. augusztus második felében kezdte meg a Google nemzetközi szinten is teljesen elérhetővé tenni az ún. kiterjesztett hirdetési szöveg formátumát. Ez olyan horderejű változás, ami tulajdonképpen szinte történelmi jelentőségű. A lényeges karakter limitek minimum 8-10 éve változatlanok emlékeim szerint, tehát ez tényleg nagy dolog! :)

Ez azt jelenti, hogy 45 karakterrel megnőtt egy szöveges AdWords hirdetés "hossza". Mivel a keresőben csak szöveges hirdetések jelenhetnek meg, és szerintem a keresőhirdetés az egyik legütősebb hirdetési forma jelenleg, ezért erről muszáj beszélni! Könnyebb fogalmazni, könnyebb ütős szövegeket írni, nő a mozgástér - persze a konkurenciád számára is, úgyhogy jó odafigyelni erre.

Az új formátum felépítése a következő:

kattintson ide a folytatáshoz...

1 hozzászólás

Mit értünk 2016-ban ''nem multis'' online marketing alatt?

Az utóbbi időben egyértelműen látszik az, ahogyan megváltoznak a súlypontok az online marketingben. Már ami a kisebb, vagy inkább nem nagyon nagy vállalkozások számára elérhető és a sikert biztosító online marketinget illeti.

Olyan régen vagyok már a szakmában, hogy szépen látom visszatekintve az egyes időszakokat. Amikor elkezdtem - 2004 környékén -, akkor még tényleg szó szerint minden más volt. Nagyjából ezeket az időszakokat lehetne megkülönböztetni:

kattintson ide a folytatáshoz...

2 hozzászólás

Hogyan irányítja a marketinged az Erő Háromszöge

Az utóbbi időben - és ezt már években mérhetem - rengeteget foglalkoztam azzal, hogy egyrészt miért nem megy jól a magyar vállalkozásoknak, másrészt mit tudnék tenni a helyzet megváltoztatása érdekében. Azt azonnal szeretném leszögezni, hogy az adózási helyzet, a gazdasági körülmények és ehhez hasonló dolgok nálam biztosan nincsenek a Top 10-ben, ezt az első pillanattól tudom.

Mindig arra fókuszálok, és ebben 100%-ig hiszek, hogy minden rajtunk múlik. Minden csak attól függ, hogy mit csinálunk. Minden tőlünk függ. "De nem tőlem függ, hogy nincs már szükség XY termékre, amiből eddig élt a cég" - akkor kezdj el mással foglalkozni! "De nem tehetek róla, hogy nem tudom kigazdálkodni a béreket" - akkor emelj árat, vegyél fel más embereket, javíts a hatékonyságon, vagy foglalkozz mással!

kattintson ide a folytatáshoz...

3 hozzászólás

Remarketing - mi ez, és mire jó?

A remarketing lényege az, hogy megcélozhatod hirdetésekkel azokat az embereket, akik korábban jártak már a honlapodon. Szokták retargetingnek is hívni, ami lényegében "újra megcélzást" jelent.

Miért akarnád ezt?

Mert manapság teljesen általános, hogy a honlapodra érkező új látogatók 97-98%-a (vagy még több) nem vásárol, nem kér ajánlatot, nem jelentkezik a rendezvényedre, nem regisztrál az adatbázisodba, szóval nem csinál semmi olyat, amit legalább kicsit is "győzelemnek" lehetne nevezni marketing szempontból.

kattintson ide a folytatáshoz...

Szóljon hozzá!

Konferencia beszámoló - Global Mastermind 2015

A lényeg: 5 nagyon ütős gondolatot hoztam neked külföldről, szerintem tényleg érdemes elolvasnod ezt a rövid beszámolót! (Szerk: végül írtam egy bónusz sztorit is, amit összekapcsoltam egy tippelős játékkal, ha van kedved csatlakozz a játékhoz!)

Szeptember elején Tóth Balázs kollégámmal Londonban jártunk, a 3 napos Global Mastermind konferencián. A fellépők között szerepelt Jay Abraham, a világ egyik legnagyobb marketing koponyája, számos könyv írója, ma már szinte kötelező tananyagnak számító marketing megállapítások kimondója. A másik "sztár" pedig Ryan Deiss volt szintén az Egyesült Államokból, aki Mr. Abrahammel szemben inkább a frissességet, a legújabb trendeket, a legmenőbb technikákat képviselte.

kattintson ide a folytatáshoz...

19 hozzászólás

A landing oldal tesztek hatalmas csapdája

Milyen színű az űrlap gombja, jobb vagy bal oldalon van-e az űrlap, mekkora betűvel legyen a címsor, hány ügyfél véleményt tegyek ki? A legtöbben ilyen dolgokon variálnak, és azt hiszik, ezeken hihetetlenül sok múlik egy landing oldal eredményessége kapcsán.

Esettanulmányok megmutatták, hogy a piros űrlap gomb a legjobb. Komoly tesztekből kiderítették, hogy legyen bal oldalon egy kép, és mellette jobbra az űrlap, mert az jobb eredményeket hoz. De!

kattintson ide a folytatáshoz...

1 hozzászólás

Mit tehet ma egy hazai vállalkozás, ha szeretne Google AdWords hirdetéseket használni?

Egyre többen hirdetnek vagy terveznek hirdetni már a magyar vállalkozások közül is AdWordsben. Nagyon gyakori kérdés, hogy miként érdemes kezelni a dolgot? Oldják meg a hirdetések kezelését házon belül? De ki ért hozzá? Mennyire kell érteni hozzá? Honnan lehet tanulni a témában?

Vagy bízzák rá egy külsősre? De kire? A webfejlesztők értenek ehhez? Vagy az informatikusok? Ki számít profinak? Mennyit számít ez egyáltalán?

Vagy általánosságban, mennyit kell rákölteni a témára, milyen honlapra van szükség hozzá, mit lehet várni az egésztől? Rengeteg kérdés, de ki ad rá megfelelő választ, ami tényleg megbízható, és nem csak a válaszoló saját érdekeit tükrözi?

kattintson ide a folytatáshoz...

1 hozzászólás

A köszönő oldalak 3 legfontosabb funkciója, amiből szinte senki nem használja mind a hármat

Köszönő oldal - a téma, ami az egyik legelhanyagoltabb még az online marketingben jártasabb cégek, vagy akár szakértők körében is. A 3 funkcióból az első szinte már mindenhol jelen van, a második ritkábban, de azért terjed, a harmadik funkció pedig szinte szűz terület - legalábbis itthon.

De miről is beszélek? A köszönő oldal a honlapnak olyan oldala, ahol egy konverziós esemény után megköszönünk valamit a felhasználónak. Miket lehet és kell megköszönni?

kattintson ide a folytatáshoz...

6 hozzászólás

Oldal: 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25