KKV Online marketing blog

Csak egy apró kérdés, de a válaszok biztosan felpörgetik az eredményeidet

A Conversion Rate Experts nevű amerikai vállalkozás (a nevük jelentése Konverziós Arány Szakértők) olyan cégeknek segít a növekedésben, mint a Google, Facebook, Apple, vagy az Amazon. Szerinted érdemes hallgatni arra, amit mondanak? :)

Több millió tesztet futtattak le a "mit érdemes kérdezni a vevőktől?" témakörben. Persze sok jó kérdés van, de rátaláltak egy olyan kérdésre, ami szinte kivétel nélkül, minden esetben segít az eredmények javításában (a bevétel növelésében, több vevő szerzésében, ahogy tetszik).

Mindegy, hogy milyen cégről van szó, mi az iparág, vagy mi a konkrét piac, ez a kérdés mindig működik:

kattintson ide a folytatáshoz...

7 hozzászólás

5 nagyon költséges AdWords hiba

Az AdWords az online marketing sportkocsija. Sokba kerül, gyors és figyelemfelkeltő. Ha a motor rendesen felpörög, akkor szinte semmi máshoz nem hasonlítható a hatása.

Ha nem foglalkozol vele eleget, vagy elég jól, akkor gyorsan pénznyelővé válik, és oda az élvezet. A problémák ezer irányból érkezhetnek, és vannak köztük könnyen orvosolhatóak, és persze olyanok is, amiket nem lehet egy fél órás szervizzel rendbe hozni.

kattintson ide a folytatáshoz...

Szóljon hozzá!

14 pontos landing oldal elemzés

Hiszel benne és tudod is, hogy a terméked / szolgáltatásod / csalid jó, szüksége van rá a piacnak. Hirdetsz AdWordsben és Facebookon, szépen jönnek a látogatók. Ráadásul nem ész nélkül célzol, és tudatosan írod meg a hirdetési szövegeket. Tehát minden stimmel, ezért ennek MŰKÖDNIE KELL.

De mégsem működik. Nem jönnek a megrendelések / ajánlatkérések / regisztrációk. De miért?

Miért nem teljesítenek jól a landing oldalaid?

Alapvetően 2 oka lehet annak, ha nincs elég konverziód, azaz megrendelésed, ajánlatkérésed, vagy akár csali letöltésed:

kattintson ide a folytatáshoz...

4 hozzászólás

Hogyan használd az új AdWords adaptív hirdetéseket

Amióta van AdWords display hálózat (vagy régebbi nevén tartalmi hálózat), azóta a keresőben is megjelenő szöveges hirdetési formátum volt a leggyakoribb formátum a display hálózaton is. Egyszerűen azért, mert akár egy az egyben lehetett ugyanazokat a hirdetéseket használni mindkét helyen.

Mi is az AdWords display hálózat?

A display hálózat röviden annyit jelent az AdWordsben, hogy van már hazai szinten is több ezer olyan honlap és egyéb online felület, ahol meg tudnak jelenni Google AdWords hirdetések. Például hvg.hu, hasznaltauto.hu, youtube.com, gyakorikerdesek.hu és még száz meg száz másik honlap, amiről nem is kell tudnom, mert a Google úgyis remek célzási lehetőségeket kínál ezen honlapok megcélzására. Ha a kerti bútorokkal kapcsolatos honlapokon szeretnék hirdetni, akkor az ilyen honlapok megcélzására megadhatom a kerti bútorok célkategóriát, és voilá, a Google tudni fogja melyek ezek.

Ha olvastad az egyik előző írásom, abban beszámoltam az új AdWords szöveges hirdetési formátumokról, amik forradalmi fejlesztésnek számítanak, mert sok-sok éve nem változtak ekkorát a keresőben megjelenő hirdetések. Ezzel párhuzamosan fejlesztett igen jelentőset a Google a display hálózat hirdetésein is, és így jutunk el az ún. adaptív (vagy reszponzív) hirdetésekhez, amit részletesebben is bemutatok most.

kattintson ide a folytatáshoz...

Szóljon hozzá!

Mi az a TNT stratégia, és miért kellene alkalmaznod neked is?

A több mint 10 éves marketing szakértői / tanácsadói pályafutásom során rájöttem, hogy a legtöbb vállalkozás marketing tevékenységét be lehet sorolni két nagy típusba. Sajnos. Ugyanis mindkettő igen veszélyes, mert

  • az egyiknél azt hiszed nem is igazán van szükséged erre a marketing dologra,
  • a másiknál viszont azt hiszed, hogy már csinálod is, méghozzá jól.

És általában egyik elképzelés sem igaz. :( Nézzük, hogy mi ez a kettő!

kattintson ide a folytatáshoz...

2 hozzászólás

Hogyan használd az AdWords kiterjesztett szöveges hirdetéseket

2016. augusztus második felében kezdte meg a Google nemzetközi szinten is teljesen elérhetővé tenni az ún. kiterjesztett hirdetési szöveg formátumát. Ez olyan horderejű változás, ami tulajdonképpen szinte történelmi jelentőségű. A lényeges karakter limitek minimum 8-10 éve változatlanok emlékeim szerint, tehát ez tényleg nagy dolog! :)

Ez azt jelenti, hogy 45 karakterrel megnőtt egy szöveges AdWords hirdetés "hossza". Mivel a keresőben csak szöveges hirdetések jelenhetnek meg, és szerintem a keresőhirdetés az egyik legütősebb hirdetési forma jelenleg, ezért erről muszáj beszélni! Könnyebb fogalmazni, könnyebb ütős szövegeket írni, nő a mozgástér - persze a konkurenciád számára is, úgyhogy jó odafigyelni erre.

Az új formátum felépítése a következő:

kattintson ide a folytatáshoz...

1 hozzászólás

Mit értünk 2016-ban ''nem multis'' online marketing alatt?

Az utóbbi időben egyértelműen látszik az, ahogyan megváltoznak a súlypontok az online marketingben. Már ami a kisebb, vagy inkább nem nagyon nagy vállalkozások számára elérhető és a sikert biztosító online marketinget illeti.

Olyan régen vagyok már a szakmában, hogy szépen látom visszatekintve az egyes időszakokat. Amikor elkezdtem - 2004 környékén -, akkor még tényleg szó szerint minden más volt. Nagyjából ezeket az időszakokat lehetne megkülönböztetni:

kattintson ide a folytatáshoz...

2 hozzászólás

Bicikli kölcsönzés - Marketing tippek Amerikából

Már egy hete az Egyesült Államokban vagyunk, és még több mint 2 hétig járjuk a marketing őshazáját. Teljesen privát az utazás, de vérbeli vállalkozóként, ráadásul marketinges vállalkozóként nem tudok nem odanézni, ha valami jó vállalkozási vagy marketing ötletet látok. :)

Veled is megosztok a legérdekesebb ilyen "odanézéseimből" néhányat. Ez most az első, egyenesen San Franciscóból! (Igen, itt van a Szilícium völgy is - amikor ezt írom, éppen Palo Altóban vagyunk - ami a Szilícium völgy kellős közepe -, de ez a kaland még SF-ban történt.)

Csak olyan sztorikat, ötleteket, érdekességeket osztok meg veled, amire nem mondhatod, hogy "de hát Amerikában könnyű, nálunk ez nem megy". Semmi olyan nincs ezekben a megoldásokban, amit te ne csinálhatnál meg otthon - úgyhogy le a kifogásokkal!

Bickli kölcsönzés 2.0

Szóval San Francisco tengerpartján (óceánpartján?) sétálgatunk, és el akarunk menni a Golden Gate hídhoz, ami az egyik legnépszerűbb látnivaló itt. Gyanúsan messze van a híd, de először azt gondoljuk, hogy gyalog megyünk. Végül rábeszéljük magunkat a bringázásra - és milyen jól tettük. Tényleg klassz volt bringázni inkább, de én a marketing megoldások miatt is odáig voltam... :)

Klassz dolog #1 - "bicikli kölcsönzés" vs "járd be a Golden Gate hidat"

Hallom, ahogy az átlagos biciklikölcsönző tulaja mondja, hogy "de hát mi a fenét lehet ezen trükközni, a kölcsönzés az kölcsönzés, a bicikli az bicikli". Nos igen. Vagy mégsem?

Itt szinte el sem hangzik az, hogy ez egy bicikli kölcsönzés. Nem, ez egy nagy kaland, aminek keretében bejárod a hidat, és fantasztikus élményekben lesz részed. Éppenséggel biciklivel.

Micsoda kalandnak ígérkezik ez a "bicikli kölcsönzés"!

Teljesen máshogyan árazható, sokkal könnyebb eladni, sokkal könnyebb "kiszínezni". Olyan szinten fel van építve az ajánlat, hogy ritkán látok ilyet - talán mert nem Amerikában élek. Az érdekesebb részleteket kiemelem külön is a továbbiakban!

Klassz dolog #2 - kiképzett kollégák

A feleségem szerint itt mindenki ennyire kedves és vidám, amivel egyet is értek, de a tapasztalt szemnek feltűnik, ha valami ennyire tudatos. Nem a véletlen műve, hogy tényleg egy nagy kalandnak van felépítve az egész szolgáltatás.

Amikor a benti részről kikísért minket a pultos lány, úgy adott át minket a kint lévő kollégáinak, hogy "a barátaim majd segítenek nektek bicajt választani". Teljesen más az érzés, mintha "menjetek ki, majd a kinti kollégák intézik a biciklit" lenne a szöveg - és 100%-ig biztos vagyok benne, hogy nem a pultos lány saját ötlete ez, hanem szándékosan kitalált.

Amikor megérkeztünk (visszaadni a bringákat), akkor pontosn ugyanaz a "stílus" fogadott minket, pedig egy másik ponton adtuk le a gépeket, mint ahonnan elhoztuk. "Szevasztok srácok, milyen volt a híd? Sok képet csináltatok? De király, hogy épségben visszaértetek!"

Ezen kívül pontosan, óramű pontossággal jöttek az ajánlatok, az upsellek, a kérdések, minden.

Klassz dolog #3 - Kiegészítő ajánlatok

Az alap ajánlat árazása

Ami azonnal feltűnt, hogy 5 féle biciklit lehetett bérelni, amiknek nagyon jó volt az árazása. Szerintem például szinte senki nem választja a legolcsóbbat, mert csak 1 dolcsival több óránként az eggyel jobb, "szinte mindenki ezt választja" bicikli. Ezt nem csak a szórólap közli, hanem el is mondják a kedves kollégák.

Menet közben upsell ajánlatok

Azután megnézetnek velünk egy videót (!), amiben biztonsági előírásokat és egyéb tippeket mondanak el, de természetesen azonnal kiszúrom, hogy nem erről szól ez igazából. :) Hanem elmondja a hölgy a videóban, hogy a legtöbben ezt és ezt az útvonalat járják be, komppal jönnek vissza, stb.

Biztonsági eligazításba csempészett upsell - zseniális!

Természetesen ott van a csomagodban egy előre megvett kompjegy, sorba sem kell állnod. Ha felhasználod, akkor majd kifizeted nálunk utólag, vagy visszaadod a jegyet... (Szerinted ki kap jutalékot az ilyen kompjegyekből?)

Az előre megváltott komp jegy - látszik, hogy honnan van!

Menet közbeni partner ajánlat

Megemlítették, hogy a túlparton van egy nagyon klassz étterem, ha bemondjuk honnan vannak a bicók, akkor kapunk egy ajándék limonádét. Szerinted ez véletlen? Senki nem veszít ezzel semmit, mindkét fél csak nyerhet!

Üdv a Golden Gate lábától! :)

Kiegészítő biztosítás

Ezután ajánlottak egy biztosítást, ami "nagyon javasolt", mert nagyon lopják a bicikliket a környéken. Mi úgy gondoltuk úgysem szállunk le a bringákról, de biztos, hogy sokan megkötik a biztosítást, ami újabb plusz pénz. Teljesen odaillő és igazából gondoskodó ajánlat, még ha nem is teljesen önzetlen nyilván.

Utólagos upsell kísérlet

Amikor visszavittük a bicajokat, akkor elmondták, hogy bizonyára szomjasak vagyunk, ezért vehetünk náluk pár palack vizet, ha gondoljuk. Egyáltalán nem tűnt erőszakosnak ez az ajánlat, mert teljesen releváns volt ebben a szituációban.

Utólagos partnerajánló

Amikor már tényleg távoztunk, akkor még kaptunk egy névjegyet, amin az 1 sarokra lévő étterembe szóló ajánlat volt, miszerint 10% kedvezményt kapunk, ha ezzel a névjeggyel megyünk. Szuperül mérhető ajánló rendszer... (Ki tudja, talán ugyanaz a tulaj, vagy csak jól keresztmarketingeznek.)

Rajta van a kuponon, hogy ki adta - vajon miért?

Konklúzió

Melyik megoldás olyan, amit ne tudna BÁRKI megcsinálni a saját vállalkozásában? Egyik kedvenc mondásom, hogy a sikernek nem titka, hanem ára van. Ez esetben az ár mindössze egy kis gondolkozás és egy kis megvalósítás. Nem éri meg szerinted?

Melyik a kedvenc megoldásod a fentiek közül, illetve mi az, amit te is meg tudnál csinálni a saját bizniszedben egy kis átalakítással?

Szóljon hozzá!

Hogyan irányítja a marketinged az Erő Háromszöge

Az utóbbi időben - és ezt már években mérhetem - rengeteget foglalkoztam azzal, hogy egyrészt miért nem megy jól a magyar vállalkozásoknak, másrészt mit tudnék tenni a helyzet megváltoztatása érdekében. Azt azonnal szeretném leszögezni, hogy az adózási helyzet, a gazdasági körülmények és ehhez hasonló dolgok nálam biztosan nincsenek a Top 10-ben, ezt az első pillanattól tudom.

Mindig arra fókuszálok, és ebben 100%-ig hiszek, hogy minden rajtunk múlik. Minden csak attól függ, hogy mit csinálunk. Minden tőlünk függ. "De nem tőlem függ, hogy nincs már szükség XY termékre, amiből eddig élt a cég" - akkor kezdj el mással foglalkozni! "De nem tehetek róla, hogy nem tudom kigazdálkodni a béreket" - akkor emelj árat, vegyél fel más embereket, javíts a hatékonyságon, vagy foglalkozz mással!

kattintson ide a folytatáshoz...

3 hozzászólás

Remarketing - mi ez, és mire jó?

A remarketing lényege az, hogy megcélozhatod hirdetésekkel azokat az embereket, akik korábban jártak már a honlapodon. Szokták retargetingnek is hívni, ami lényegében "újra megcélzást" jelent.

Miért akarnád ezt?

Mert manapság teljesen általános, hogy a honlapodra érkező új látogatók 97-98%-a (vagy még több) nem vásárol, nem kér ajánlatot, nem jelentkezik a rendezvényedre, nem regisztrál az adatbázisodba, szóval nem csinál semmi olyat, amit legalább kicsit is "győzelemnek" lehetne nevezni marketing szempontból.

kattintson ide a folytatáshoz...

Szóljon hozzá!

Oldal: 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26